Jump to content
IGNORERAD

Flyttcontainer


godbit

Recommended Posts

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • TomasHudik

    8

  • stjp8729

    5

  • Sek Losos uncle

    3

  • JohanB

    2

Mest aktiva i denna tråd

Sek Losos uncle

När containern kommer till Bangkok så tar Asian Tigers över och tullar och fraktar till Sakon Nakhon och för detta betalar jag 16,296 SEK

=Du tog inte in dem under de månader som man kan få ta in personliga saker tullfritt då man flyttar till Thailand permanent?

(Väldigt struligt att kunna pricka de fria månaderna, eftersom de räknas så knäppt för de flesta situationerna, så man kan inte skicka dem då man verkligen flyttar :( för normalt "får man ta in dem under de första 6 månaderna, men inte under de första tre månaderna !!!" :)

Ändrades av Sek Losos uncle

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Fantastiskt vad billigt och smidigt! Då klämmer vi in oss 10 goa MPR'are i en container och fraktar oss till Pattayas hamn. Bara fördelar;

Billigt, man får se lite av världen, man slipper fruarna ett tag, man kan spela kort efter mörkrets inbrott och ingen klagar om man kör en SangSom å cola.

Idel fördelar, let's go!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK då var containern på plats i Sakon Nakhon, Flyttkonsulten och Asian Tigers skötte sig kanon bra, Containern vart 20 dagar försenad, den fastna i omlastningen i Hong Kong men det var inte min speditörers fel.

Jag hade förväntat mig att få betala lite för att mata nån sur officerare i hamnen, men det klara jag mig ifrån :-)

Så ska ni göra en stor flytt till Thailand använd er av Asian Tigers dom kan sköta hela frakten från dörr till dörr till ett bra pris.

Tomas Hudik

Tittade på ditt pris och det låter rejält dyrt jämfört med vad jag betala med Asian Tigers för dryga 5 år sedan. Visst skall priset öka lite men knappast en 100%-ig inflation. Nu var mitt skattefritt men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sjöpall är 120 x 120 (eurpall=80x120)

En sjöpall är 1000*1200 mm

Åkaren Arne

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka en mail till Asian Tigers så får du ett pris omgående. Jag har haft kontakt med en tjej som heter Preeya

Hej TomasHudik,

Fick du betala VAT (7%) på hela fraktbeloppet eller bara på transporten i Thailand?

Om man beställer från Svenskt bolag så är det ingen moms.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej TomasHudik,

Fick du betala VAT (7%) på hela fraktbeloppet eller bara på transporten i Thailand?

Om man beställer från Svenskt bolag så är det ingen moms.

Rebnel

Jag behövde inta betala någon VAT efter som min dotter tog emot containern som hemflytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade på ditt pris och det låter rejält dyrt jämfört med vad jag betala med Asian Tigers för dryga 5 år sedan. Visst skall priset öka lite men knappast en 100%-ig inflation. Nu var mitt skattefritt men ändå.

Jo det kanske vart en slant men det är som sagt försäkrat från dörr till dörr. om man bara kollar på sjöfrakt så kan man bli lurad. det kostar faktist en hel del med frakt till och från hamn med

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...