Jump to content
IGNORERAD

Solskenshistorier


Toboas

Recommended Posts

Bestämde mig för att skapa en tråd där bra saker kopplade till förhållanden, myndigheter osv kan postas. Många inlägg här handlar ju om problem och det är ju rätt naturligt att man vill lufta dem någonstans. Dock kan man ju som nytillkommen lätt få intrycket att det bara kommer att bli problem i ett svenskt-thailändskt förhållande. Visst är det bra att vara förberedd, jag har själv haft mycket nytta om att läsa om andras erfarenheter och säkert lyckats undvika några problem men det kan ju vara bra med lite balans.

Spydiga svar och inlägg undanbedes, det här är tråden man ska posta i för att sprida hopp och glädje ;)

//Tobias

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovan var introduktionen, här kommer några av mina egna erfarenheter:

UT behandlades på under en vecka i Sverige och svaret blev positivt. (Säkert delvis på grund av förslag jag hittat här på MPR vad man ska ta upp).

Min ex-fru kommer bra överens med min fästmö och än så länge har jag inte mött några fördommar från vänner och bekanta. Fick till och med ett "Grattis till förlovningen"-kort från mina före detta svärföräldrar!

Personnumret kom med posten strax efter 3 veckor istället för 4-5 veckor som utlovades.

Hoppas inte inlägget ses med några Jante-glasögon utan att någon hakar på och har något bra att berätta.

Mvh

//Toboas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Toboas.

Här skall du få min lilla historia,tog hem min älskling från Thailand.Fungerade mycket bra med alla

myndigheter innom fyra år hade hon svensk medborgarskap.Jag var mycket förälskad i henne,men månaden

efter hon hade fått medborgarskapet drog hon.Vi hade inga som hälst problem med myndigheterna.

Sen om du vill höra resten av historien får du öppna en ny tråd om SKENÄKTENSKAP.

Ha det Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag kan väl till en början bidra med denna lilla banala historia.

Fru Chang skulle lämna in sin UT-ansökan på ambassaden i Bangkok, men vi (läs jag) hade missat att foto skulle bifogas ansökan. Den vänlige ambassadtjänstemannen observerar dock att fru Chang har haft besöksvisum tre gånger tidigare, och går då till arkivet och plockar fram senaste ansökan om besöksvisum. Så tar han helt enkelt fotot från den ansökan och lägger till UT-ansökan. Inga problem!

Jag höll på att trilla omkull efter alla historier om grinig ambassadpersonal...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hej får väl ta och notera att för oss har allt funkat perfekt, sedan vi först vart presenterade för varandra av hennes släktingar här i landet.

Börja med att träffa hela familjen i Thailand då en Syssling gifte sig sedan var jag och hälsade på vid två tillfällen och vi skrev e-mail varje dag då vi båda hadde datorer hemma så blev det lätt att kommunicera mycket om vardagliga ting.

Sedan dag för henne att komma hit på besöksvisa jag var med och ansökte på ambassaden det flöt på perfekt, inga bekymmer alls.

Efter det har UT samma sak lungt inte mycket frågor de bara ramlar utan bekymmer!

Tror att för de flesta går allt så smidigt om bara alla papper finns och man inte krånglat en massa innan.

Så lycka till till alla som söker nu!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemen är glömda om de nu någonsin funnits. Inga spelproblem, könssjukdommar, avskurna pittar eller sjuka bufflar. Ut blev Put, unga blev äldre alla är glada och kärleken består.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...