Jump to content
IGNORERAD

Sinsod på 500 000 Baht?


ReKa

Recommended Posts

En bekant har gift sig och betalade 500 000 Baht i sinsod.

När jag säger att det låter jävligt mycket skrattar han och säger att det var ett skäligt belopp. Eran åsikt?

Bruden är i 25-årsåldern. Ingen högre utbildning. Jobbade i bar. Snäll och trevlig, normalt utseende och kropp. Fattig familj.

 

Inget fel på henne, men sinsoden fick mig att sätta groggen i vrångstrupen.

 

Utöver det har han köpt två vattenbufflar och guld (vet ej hur mycket) till svärpäronen.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    19

  • ArneMorales

    10

  • Soengsang

    9

  • ReKa

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad spelar det för roll? Han får väl göra som han vill med sina pengar! Bara Han, bruden o familjen blir lyckliga, det är väl huvudsaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som han blivit båst men är han nöjd och lycklig med det så upp till han

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte betalat en satang i sinsod, skulle aldrig falla mig in. Dock betalar jag uppehället för en halv risby! 😉

//S

 

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart får han göra som han vill med sina pengar, (iofs lånade han till sinsoden).

Har ingen koll på sinsoder, ej heller han, därav min fråga.

Tycker bara att det vore tråkigt om han blir en mjölkko framgent, och då blir åtminstone inte han lycklig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähhh sinsoden e en petitess, det dyra kommer sen 🤣🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte göra en undersökning vad varje forum medlem betalat i sinsod, så får vi se vad snittet blir? Anonymt, kan ju vara nån som blivit rejält blåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Amigo:

Vad spelar det för roll? Han får väl göra som han vill med sina pengar! Bara Han, bruden o familjen blir lyckliga, det är väl huvudsaken.

Precis, givetvis får man vara hur korkad man vill.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

En härlig fredagstråd. Både för 💔 O 💘 Det är väl inte korkad att bli lycklig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Amigo said:

En härlig fredagstråd. Både för 💔 O 💘 Det är väl inte korkad att bli lycklig?

Det var dom som köpte FramFab aktier 1999 också.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Herluf:

Det var dom som köpte FramFab aktier 1999 också.

De lyckliga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Fermenta och Telia och,,,,,,,,,,,,,!🤣

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ähhh sinsoden e en petitess, det dyra kommer sen 🤣🤣🤣🤣

Ja, det är just det som oroar mig. Killen har bott 5 år i Thailand, försörjt sig på allehanda konstiga svartjobb. Har nyss kommit hem till en urusel jobbmarknad. Är i 50-årsåldern, värdelöst CV, och med ekonomi som en rumänsk zigenariggare vid Ica. 
Så det sista han behöver är nån som titt som tätt behöver kosing till sjuka vattenbufflar eller senaste Gucciväskan.

 

Tänkte därför att om sinsoden är vettig så är det väl hyfsat lugnt, blev han blåst får jag väl försöka påpeka det - hur man nu får en nykär 50-åring att lyssna ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ReKa:

Ja, det är just det som oroar mig. Killen har bott 5 år i Thailand, försörjt sig på allehanda konstiga svartjobb. Har nyss kommit hem till en urusel jobbmarknad. Är i 50-årsåldern, värdelöst CV, och med ekonomi som en rumänsk zigenariggare vid Ica. 
Så det sista han behöver är nån som titt som tätt behöver kosing till sjuka vattenbufflar eller senaste Gucciväskan.

 

Tänkte därför att om sinsoden är vettig så är det väl hyfsat lugnt, blev han blåst får jag väl försöka påpeka det - hur man nu får en nykär 50-åring att lyssna 😉

Kan man sätta ett pris på kärlek? Säg till honom att gå all in👍🏻

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ReKa:

Ja, det är just det som oroar mig. Killen har bott 5 år i Thailand, försörjt sig på allehanda konstiga svartjobb. Har nyss kommit hem till en urusel jobbmarknad. Är i 50-årsåldern, värdelöst CV, och med ekonomi som en rumänsk zigenariggare vid Ica. 
Så det sista han behöver är nån som titt som tätt behöver kosing till sjuka vattenbufflar eller senaste Gucciväskan.

 

Tänkte därför att om sinsoden är vettig så är det väl hyfsat lugnt, blev han blåst får jag väl försöka påpeka det - hur man nu får en nykär 50-åring att lyssna 😉

Tja, lägger han upp 500k så gissar jag att han är mer klädd än merparten på mpr, än vad div omröstningar säger, jag menar han kan väl inte ha tömt kontot?

Men bröllopet är det billiga, det dyra kommer sen, vare sig man vill eller inte.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

500 000 baht, så det är väl ca 100 000 sek. Nejdå, han har inte tömt kontot. Det var nämligen tomt sedan innan, men banken "Seven Day" var schyssta att låna ut runt 100 laxar som han omedelbums kunde ge svärföräldrarna.

 

Suck, önskar att han tillhörde 10-miljonersklubben här på Mpr så jag kunde släppa det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev M33:

Kan man sätta ett pris på kärlek? Säg till honom att gå all in👍🏻

Hmmm, vill nog få det budskapet verifierat av BTT innan jag för det vidare 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ReKa:

500 000 baht, så det är väl ca 100 000 sek. Nejdå, han har inte tömt kontot. Det var nämligen tomt sedan innan, men banken "Seven Day" var schyssta att låna ut runt 100 laxar som han omedelbums kunde ge svärföräldrarna.

 

Suck, önskar att han tillhörde 10-miljonersklubben här på Mpr så jag kunde släppa det hela.

Sucker

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lätt detta med sinsod då det verkar vara lite hipp som haver med detta. 

 

Jag gav 120000B  o 2 B guld i juli förra året till min frus mamma. Ett 3 dagars skådespel med 1000tals människor ( kändes det som iaf )

kostade runt 80000B vilket frugan själv bidrog med.

I gåvor fick vi ca 30000B.

Om det nu möjligtvis har med saken o göra så  har hon inga egna barn, hon hade ett bra jobb på en arkitektbyrå innan hon bestämde sig för o flytta till mig i Svedala.

 

C;D

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev ReKa:

500 000 baht, så det är väl ca 100 000 sek. Nejdå, han har inte tömt kontot. Det var nämligen tomt sedan innan, men banken "Seven Day" var schyssta att låna ut runt 100 laxar som han omedelbums kunde ge svärföräldrarna.

 

Suck, önskar att han tillhörde 10-miljonersklubben här på Mpr så jag kunde släppa det hela.

Har han inget att förlora så gör det inget om han förlorar lite till. Bara han får vad han vill ha ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev ReKa:

500 000 baht, så det är väl ca 100 000 sek. Nejdå, han har inte tömt kontot. Det var nämligen tomt sedan innan, men banken "Seven Day" var schyssta att låna ut runt 100 laxar som han omedelbums kunde ge svärföräldrarna.

 

Suck, önskar att han tillhörde 10-miljonersklubben här på Mpr så jag kunde släppa det hela.

Växlar gärna med dig innan nästa resa 😝 

 

Bra trollat en fredag 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev C-dude:

Inte lätt detta med sinsod då det verkar vara lite hipp som haver med detta. 

 

Jag gav 120000B  o 2 B guld i juli förra året till min frus mamma. Ett 3 dagars skådespel med 1000tals människor ( kändes det som iaf )

kostade runt 80000B vilket frugan själv bidrog med.

I gåvor fick vi ca 30000B.

Om det nu möjligtvis har med saken o göra så  har hon inga egna barn, hon hade ett bra jobb på en arkitektbyrå innan hon bestämde sig för o flytta till mig i Svedala.

 

C;D

 

Arkitekt? Skicka PM!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men bröllopet är det billiga, det dyra kommer sen, vare sig man vill eller inte.

 

ammen på detta 🤣

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev M33:

Växlar gärna med dig innan nästa resa 😝 

 

Bra trollat en fredag 😂

Ja jävlar. det är ju 150 000 sek. Var helt säker på att det var 100 000 sek. Ja, då är det ju ännu dyrare.

Jepp, jag är det mest trolligaste du kan finna här på Mpr 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...