Jump to content
IGNORERAD

Sinsod på 500 000 Baht?


ReKa

Recommended Posts

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    19

  • ArneMorales

    10

  • Soengsang

    9

  • ReKa

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev ArneMorales:

OK skall forsoka ge en kort forklaring.

 

Tråden handlar om en svensk som tar alla sina besparingar, och ett lån därtill, for att hans thaidarling vill visa sin omgivning att hon gift sig, dvs sålt sig, for 500.000 baht.

Jag skulle aldrig ställa upp på en sådan show, och har aldrig varit intresserad av kvinnor som som anser denna show viktig.

Likaså showen att man måste kopa den senaste modellen av pickup for 1,2 miljoner, trots att jag utan problem kan lägga upp detta belopp.

For oss svenskar, som slutat arbeta och bosatt oss i Thailand, är våra besparingar vår grundtrygghet  for framtiden här.

Att  välja en livspartner som kräver ``Show money`` ?

Då är man enligt min mening en loser, oavsett om du eller darlingen är välutbildad, ekonomiskt framgångsrik, eller har 6 siffrig formogenhet.

 

Ja alla får naturligtvis tycka vad de vill men tvivlar på att thailändare generellt ser det som att de säljer sig eller har köpt kärlek. Vad det gäller trådstartarens polare så skrev jag att slanta 500k lånade pengar för en barbrud, som kanske dessutom inte kommer tillbaka, knappast vore något jag hade valt att göra men som sagt alla får naturligtvis göra vad de vill.

 

En annan "show" som är vanlig är ju när någon i familjen ska bli munk för några veckor och det kan spenderas lika mycket som på sinsod. Hundratusentals battingar som ryker på långa fester, lastbilar med högtalare som pumpar musik, mat och fylla. I mina ögon en lite konstigare sed då just buddhismen knappast förespråkar fylla, festande etc. 

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Svärmor blev erbjuden 10000 Bath för ett antal år sedan för att gifta om sig 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, SatanG said:

 

Ja alla får naturligtvis tycka vad de vill men tvivlar på att thailändare generellt ser det som att de säljer sig eller har köpt kärlek. Vad det gäller trådstartarens polare så skrev jag att slanta 500k lånade pengar för en barbrud, som kanske dessutom inte kommer tillbaka, knappast vore något jag hade valt att göra men som sagt alla får naturligtvis göra vad de vill.

 

En annan "show" som är vanlig är ju när någon i familjen ska bli munk för några veckor och det kan spenderas lika mycket som på sinsod. Hundratusentals battingar som ryker på långa fester, lastbilar med högtalare som pumpar musik, mat och fylla. I mina ögon en lite konstigare sed då just buddhismen knappast förespråkar fylla, festande etc. 

 

/ SatanG 

Plus en massa guld till den stackaren! Dom måste ju stanna i ett tempel minst 7 dygn.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Vid betalning av sinsod borde det även gå att skriva in en återköpklausul i vigseldokumenten😆.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Ja alla får naturligtvis tycka vad de vill men tvivlar på att thailändare generellt ser det som att de säljer sig eller har köpt kärlek. Vad det gäller trådstartarens polare så skrev jag att slanta 500k lånade pengar för en barbrud, som kanske dessutom inte kommer tillbaka, knappast vore något jag hade valt att göra men som sagt alla får naturligtvis göra vad de vill.

 

En annan "show" som är vanlig är ju när någon i familjen ska bli munk för några veckor och det kan spenderas lika mycket som på sinsod. Hundratusentals battingar som ryker på långa fester, lastbilar med högtalare som pumpar musik, mat och fylla. I mina ögon en lite konstigare sed då just buddhismen knappast förespråkar fylla, festande etc. 

 

/ SatanG 

En av de roligaste festerna jag varit på i Thailand är en sådan munkfest. Säga vad man vill men thailändarna kan ordna fester. Samma sak när någon dör, vilka fester. Inte fan går det jämföra med gravöl, här hemma. 

 

Fylla, det klart att många blir berusade när det i stort sett finns obegränsat med sprit, men jag påstår nog att fyllan på riktigt är vanligare bland svenskarna. Åtminstone jag blir lite avundsjuk när man tänker på vilka fester de kan få till i LOS. 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Ja alla får naturligtvis tycka vad de vill men tvivlar på att thailändare generellt ser det som att de säljer sig eller har köpt kärlek. Vad det gäller trådstartarens polare så skrev jag att slanta 500k lånade pengar för en barbrud, som kanske dessutom inte kommer tillbaka, knappast vore något jag hade valt att göra men som sagt alla får naturligtvis göra vad de vill.

 

En annan "show" som är vanlig är ju när någon i familjen ska bli munk för några veckor och det kan spenderas lika mycket som på sinsod. Hundratusentals battingar som ryker på långa fester, lastbilar med högtalare som pumpar musik, mat och fylla. I mina ögon en lite konstigare sed då just buddhismen knappast förespråkar fylla, festande etc. 

 

/ SatanG 

Men thailändarna förespråkar mycket fylla och festande, vad än Buddha säger som saken 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev thomas001:

Det betalas sinsod även när en Farang gifter sig med en Thai-snubbe!

https://www.samuitimes.com/farang-pays-10-million-baht-to-marry-thai-boyfriend-but-its-all-about-love/

Men fina gubbar som har dyra vanor finns det gott om i den svängen.

Väldigt allergisk mot den typen av personer ofta med vita knästrumpor också 🤣🤣🤣 har väl kommit i klinch med den typen ett gäng gånger.

De tillhör ju inte mina kompisar snarare tvärtom.

Sen deras uppblåsta "killar" ojojoj nu ser man bilden framför sig 🤣🤣🤣

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När tjejen tjöta om att vi skulle gifta oss så frågade jag hur mycket sinsod jag måste lägga? 

Up 2 u.

Nothing.

Ok.

Sen va det inte mer med det. 

 

Skönt att veta att det bara är kroppen hon e ute efter 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/15/2020 at 9:12 PM, ReKa said:

Ja, det är just det som oroar mig. Killen har bott 5 år i Thailand, försörjt sig på allehanda konstiga svartjobb. Har nyss kommit hem till en urusel jobbmarknad. Är i 50-årsåldern, värdelöst CV, och med ekonomi som en rumänsk zigenariggare vid Ica. 
Så det sista han behöver är nån som titt som tätt behöver kosing till sjuka vattenbufflar eller senaste Gucciväskan.

 

Tänkte därför att om sinsoden är vettig så är det väl hyfsat lugnt, blev han blåst får jag väl försöka påpeka det - hur man nu får en nykär 50-åring att lyssna 😉

En 50åring som gängar sig med en 25åring och det enda du oroar dig för är storleken på sinsod. 

 

Say no more. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Nicholas:

En 50åring som gängar sig med en 25åring och det enda du oroar dig för är storleken på sinsod. 

 

Say no more. 

 

Det var då en jäkla tur att det bara skiljer 24 år och inte 25 år mellan mig och frugan.  Så man slipper skämmas 😉

 

Men någon sinsod har jag inte betalat 😀

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-17 at 14:43, skrev Wangthong:

En av de roligaste festerna jag varit på i Thailand är en sådan munkfest. Säga vad man vill men thailändarna kan ordna fester. Samma sak när någon dör, vilka fester. Inte fan går det jämföra med gravöl, här hemma. 

 

Fylla, det klart att många blir berusade när det i stort sett finns obegränsat med sprit, men jag påstår nog att fyllan på riktigt är vanligare bland svenskarna. Åtminstone jag blir lite avundsjuk när man tänker på vilka fester de kan få till i LOS. 

Var på 2 såna "munkfester" när vi var i Thai i Feb i år, började kl 07,00, mycke mat ingen sprit och fylla

så det är nog olika, Bröllop och begravningar stora fester med sprit, musik och dans

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
On 2020-05-17 at 12:00, skrev Kenneth4618:

Svärmor blev erbjuden 10000 Bath för ett antal år sedan för att gifta om sig 😀

Är hon snygg! Är hon dessutom rik för att hon har farang som försörjer henne kan hon vara ett ritkigt kap! Kan du inte lägga upp bild och kontaktuppgifter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
On 5/28/2020 at 1:55 PM, Kenneth4618 said:

Det var då en jäkla tur att det bara skiljer 24 år och inte 25 år mellan mig och frugan.  Så man slipper skämmas 😉

 

Men någon sinsod har jag inte betalat 😀

Du haller fotfarande pa och betalar pa den

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-11 at 14:10, skrev Scandinaviancorner:

Du haller fotfarande pa och betalar pa den

Nej hon drar in mer pengar än mig per månad 😀

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbel

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

 

Kan nog behövas!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle heller inte betala en satang. om man är gift så hjälper man sina släktingar om det är problem.

Men bara för att en dotter har snott en farang så innebär det inte att dom har löning för rest av livet.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-12 at 02:18, skrev scorpio63:

Skulle heller inte betala en satang. om man är gift så hjälper man sina släktingar om det är problem.

Men bara för att en dotter har snott en farang så innebär det inte att dom har löning för rest av livet.

 

Och varför tror du att dottern"snor" en falang?

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev jlh66:

Och varför tror du att dottern"snor" en falang?

Jag tycker det är legitimt att söka ekonomisk trygghet, men det innebär inte att damen får överta mina pengar. En farang som gifter sig med en Thaitjej, måste sätta ner foten och stå emot en massa tokigheter, som finns i den Thailändska kulturen. Skulle aldrig ge 100 000 Thb för att kunna ha en ståtlig begravning, för att inte "loos face". Ej heller betala 10 000 Thb till en årlig begravningsförsäkring -förhoppningsvis tar det många år innan det är dags för brännugnen.

 

Självständige Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Sinsod" har jag inte betalat pga. föräldrarna har gått bort innan vi träffades, men när en familjemedlem lägger pipen i vädret betalar jag en del.

651517185_43r.thumb.jpg.625069ea07da7184c0bde39d0a21eb5f.jpg

 

Mvh. Dollemon

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, born41 said:

Jag tycker det är legitimt att söka ekonomisk trygghet, men det innebär inte att damen får överta mina pengar. En farang som gifter sig med en Thaitjej, måste sätta ner foten och stå emot en massa tokigheter, som finns i den Thailändska kulturen. Skulle aldrig ge 100 000 Thb för att kunna ha en ståtlig begravning, för att inte "loos face". Ej heller betala 10 000 Thb till en årlig begravningsförsäkring -förhoppningsvis tar det många år innan det är dags för brännugnen.

 

Självständige Born41

 

 

Ja vilka tokigheter det finns i den thailändska kulturen.

Själv har jag i förebyggande syfte nyss handlat två gaming pc till grabbarna, en laptop till mig själv, en 65 tummars 4K-tv, samt bokat upp Dusit thani i Hua hin och Avani hotell i pattis på frugans kort bara för att det inte ska bli tokigt.

Är nu på gång med Netflix premium och en större snusbeställning innan jag ska ta min eftermiddagslur, är redan försenad till den :-).

Kort sagt, Sinsod handlar inte alltid om att bli lurad, det handlar mer om vilka man väljer att ha omkring sig vilket olika personer är olika bra på. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja vilka tokigheter det finns i den thailändska kulturen.

Själv har jag i förebyggande syfte nyss handlat två gaming pc till grabbarna, en laptop till mig själv, en 65 tummars 4K-tv, samt bokat upp Dusit thani i Hua hin och Avani hotell i pattis på frugans kort bara för att det inte ska bli tokigt.

Är nu på gång med Netflix premium och en större snusbeställning innan jag ska ta min eftermiddagslur, är redan försenad till den :-).

Kort sagt, Sinsod handlar inte alltid om att bli lurad, det handlar mer om vilka man väljer att ha omkring sig vilket olika personer är olika bra på. 

 

/ SatanG

En vettig Sinsod är väl inte fel för att hjälpa familjen, det finns i kulturen som man till viss del anammar i och med bröllop med en Thaikvinna. Men sen anser jag för min del att det skall vara nog med detta , det har funkat bra för mig, några fler frågor om slantar har aldrig förekommit under alla år vi levt ihop  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...