Jump to content
IGNORERAD

Sofiero en hyllning eller sågning?


Guest Fredman

Recommended Posts

Guest Fredman
6 timmar sedan, skrev Benriach:

Skulle hellre slicka en pissränna än dricka nåt från Åbro...

Det säger kanske mer om dig än om Åbro.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    8

  • audirs2

    4

  • mrkinkhao

    4

  • MickeN

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Testade den nya EY´ BRO (billigaste 33cl ölen just nu), klart bättre an både Sofiero och Kung, dock lite svagare så den faller väl på det för många...

Den är från Åbro (så lite kul namn), på Västgöta träffen testade jag ca 24 st "Svenskt starköl" även den från Åbro, tror jag gillar det mesta från bryggeriet i Vimmerby, förutom KUNG då!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev mrkinkhao:

Och va e de för diskvatten som du gillar då ????

Sofiero 😂😂😂😂😂!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-15 at 08:39, skrev Fredman:

Eget tryck på T-shirt från Sofiero. Vad skulle du sätta för tryck? Själv lutar det åt ”nödfall”. Nu skriver ju inte Kungen av Sofiero så mycket, men någon kanske kan väcka honom? https://sofieromerch.myshopify.com/products/tshirt-for-folket-for-dig
D6DC96C3-0932-461E-9C6A-BD319003A116.jpeg.4a87ad5f68439e79148da39c8e9586cf.jpeg

Sofiero, kallas även för medaljöl.

Och det är inte utan anledning.

Mkt vacker tröja!

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Sofiero, kallas även för medaljöl.

Och det är inte utan annledning.

Får man en om man dricker den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bryggmästarn premium gold 5,7 drack jag när jag vilade från tjeckdrickat. 

Slut på det nu, efter att Åbro stämt en liten Umeårestaurang, jag tror det var Umeå, vid namn Bryggmäst aren för varumärkesintrång. 

Gäller förstås all Åbro.

Edit: ska vara Boden. 

Ändrades av HighWai
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Testade den nya EY´ BRO (billigaste 33cl ölen just nu), klart bättre an både Sofiero och Kung, dock lite svagare så den faller väl på det för många...

Den är från Åbro (så lite kul namn), på Västgöta träffen testade jag ca 24 st "Svenskt starköl" även den från Åbro, tror jag gillar det mesta från bryggeriet i Vimmerby, förutom KUNG då!

 

 

MVH

Jag provar den nu smakar bra enligt mig 😉

20200904_034245.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nu kanske jag framstår som en Åbrofantast men de står nog högst för några få % av min ölkonsumtion.

Gillar däremot deras Vd och ägare Henrik Dunge, inte minst för nedan uttalande.

”Enda gången en Icahandlare är intresserad av kvalitet är när han ska köpa sin Ferrari”. 

Sedan misstänker jag att en och annan Bajare inte gillar dem sedan de sponsrade AIK.

Något de slutade med när Svensk Fotboll skrev avtal med Spendrups. Även där agerade Dunge
bra. Tog bort reklamen, betalade platsen men gav bort reklamen till Hjärt- och lungfonden.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Tommy:

Testade den nya EY´ BRO (billigaste 33cl ölen just nu), klart bättre an både Sofiero och Kung, dock lite svagare så den faller väl på det för många...

Den är från Åbro (så lite kul namn), på Västgöta träffen testade jag ca 24 st "Svenskt starköl" även den från Åbro, tror jag gillar det mesta från bryggeriet i Vimmerby, förutom KUNG då!

 

 

MVH

 

18 timmar sedan, skrev Tommy:

Sofiero 😂😂😂😂😂!

Det mesta gillar jag som dom brygger men kung är nog den sämsta 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper sällan eller aldrig Sofiero. Är det det enda som bjuds på - på en tillställning - dricker jag naturligtvis litervis av den.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

sofiero det enda öl jag köper.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev wavis:

Brygger min egen öl ,, O så gäkligt nöjd .. 

20200612_211000.thumb.jpg.9c877c859a93968d2dfbf33fb8b481fe.jpg

 

Fantastiskt, det gjorde jag själv för 30 år sedan då jag ville ha billig fylla, men det blev aldrig riktigt bra, men full blev man.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wavis:

gäkligt

Medvetet, eller e du bara trög?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Chrille Columbus

En öl ni kan prova om ni gillar Sofiero är base Camp lager pils från London 🤔🤪

Påminner om Sofiero men är mycket torrare, samma kryddiga aromhumesmak vet inte om det är samma sort men liknande smak .

20201023_144900.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Chrille Columbus:

En öl ni kan prova om ni gillar Sofiero är base Camp lager pils från London 🤔🤪

Påminner om Sofiero men är mycket torrare, samma kryddiga aromhumesmak vet inte om det är samma sort men liknande smak .

20201023_144900.jpg

Nu får du fan skärpa dej!!!

 

Denna tråden handlar inte om Öl, den handlar om Sofiero...

 

 

😏

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...