Jump to content
IGNORERAD

Försäkring i sverige för thai på besök


måne

Recommended Posts

Är det någon som känner till något försäkringsbolag i Sverige som försäkrar en 16-årig thaitjej som är här på besök?Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Europeiska kan du försäkra henne hos

europeiska.se

Pris kostnad per dag

Grundpremie dag 1* 100 kr

Dag 2 - 365, 18 kr/per dag

Självrisk 1 000 kr/skada

Gick i samma funderingar,,och ett utomordenligt svar direkt..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tor bestämt ni spar lite genom att använda Thailändska BUPA insurance, det gjorde vi sist min fru var över på besöksvisa

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som känner till något försäkringsbolag i Sverige som försäkrar en 16-årig thaitjej som är här på besök?Mvh Måne

Europeiska eller något annat bolag i Sverige!!

Som du inte får lägga ut pengar om olykan skulle vara framme!!

Tänk på att att sy en liten skada kostar ca: 1000kr!

Ska det rönkas och gipsas så gäller det att ha pengar på kontot.

Om du löser försäkringen i Thailand!!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok då hade jag tur med andra ord! vad är det som gäller vid 2 års UT jag borde ju kunna teckna en vanlig försäkring för min fru då och sjukvården borde ju vara den samma som för mig eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok då hade jag tur med andra ord! vad är det som gäller vid 2 års UT jag borde ju kunna teckna en vanlig försäkring för min fru då och sjukvården borde ju vara den samma som för mig eller ?

Så fort din fru lämnat in ansökan om folkbokföring i Sverige har hon samma rätt till sjukvård som svenskarna. Om man sedan tycker att ytterligare skydd behövs, till exempel olycksfallsförsäkring, är ju upp till var och en.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Europeiska eller något annat bolag i Sverige!!

Som du inte får lägga ut pengar om olykan skulle vara framme!!

Tänk på att att sy en liten skada kostar ca: 1000kr!

Ska det rönkas och gipsas så gäller det att ha pengar på kontot.

Om du löser försäkringen i Thailand!!!

pigge01

Det är väl bara att låta bli att betala. Är man verkligen skyldig som inbjudande att betala dyra sjukhusräkningar?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara att låta bli att betala. Är man verkligen skyldig som inbjudande att betala dyra sjukhusräkningar?

Då kanske svenska sjukvården säger likadant:

"Är det ingen som betalar så låter vi bli att behandla."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara att låta bli att betala. Är man verkligen skyldig som inbjudande att betala dyra sjukhusräkningar?

Vet inte hur det funkar. Men har du tänkt att hon ska komma tillbaka till dig så lär det ju bli avslag på UT-ansökan om det ligger gamla sjukvårdskulder i bagaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske svenska sjukvården säger likadant:

"Är det ingen som betalar så låter vi bli att behandla."

Jag förutsätter att de behandlar vederbörande akut utan att man först måste vifta med några pengar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur det funkar. Men har du tänkt att hon ska komma tillbaka till dig så lär det ju bli avslag på UT-ansökan om det ligger gamla sjukvårdskulder i bagaget.

'

Kostnaderna ska ju täckas av försäkringen även om de nu inte betalas på samma dag. Så några gamla sjukusräkningar skall ju tids nog inte finnas kvar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

'

Kostnaderna ska ju täckas av försäkringen även om de nu inte betalas på samma dag. Så några gamla sjukusräkningar skall ju tids nog inte finnas kvar.

Såg nu att jag missuppfattade din kommentar, trodde du förspråkade oförsäkrat.. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan meddela att det blev en försäkring med europeiska som gäller från idag :mdr: Tack för hjälpen Mvh Måne se till att det inte blir några glapp i försäkringen,om ni fyller på en tremånaders till sexmånaders,då blir det en karenstid på 14 dagar.Så det är bara att hoppas att det inte händer nåt på två veckor :blink:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan meddela att det blev en försäkring med europeiska som gäller från idag :mdr: Tack för hjälpen Mvh Måne se till att det inte blir några glapp i försäkringen,om ni fyller på en tremånaders till sexmånaders,då blir det en karenstid på 14 dagar.Så det är bara att hoppas att det inte händer nåt på två veckor :blink:

När Nitts Far och Bror var här tekna jag deras försäkringar i Europeiska och sände ner Försäkringsbreven.

Med visumhandlingarna i samma rek-brev.

Nästa år kanske broden kommer hit igen.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...