Jump to content
IGNORERAD

Eurovision 2020 - Vinner rätt låt?


spooncreek

Recommended Posts

spooncreek

Man förutsätter att ingen av medlemmarna missat en av årets största händelser, Eurovision 2020. I  år lite annorlunda på grund av något virus, med alla 41 låtarna finns att lyssna på,  och i Sverige håller vi omröstning under boråsaren Christer Björkmans ledning.

 

Vi kommer givetvis att ha en omröstning på MPR, men vi avvaktar att de 41 låtarna blir 25 först i en första omröstning. Jag vet att fler av er inte kommer att kunna hålla er tills dess, och då är det bara att ladda ner SVT;s mello-app och lyssna igenom alla låtarna, eller som jag ska göra, se sändningen från igår på SVT Play.

 

1406402573_ESC2020.thumb.PNG.d6398620773d7c77fc82b569352e5b17.PNG

 

https://www.svtplay.se/video/26641826/eurovision-infor-esc

 

Jag kommer självfallet att presentera några av mina favoriter här i tråden efter den första genomlyssningen.

 

Just det, priset för de som så småningom gissar rätt vinnare i ESC 2020: Ett blandband med Spooncreeks ESC-favoriter från 1979-2019. En raritet som endast finns i begränsad upplaga.

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man vara med?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Redan under en av de första låtarna kunde man ana bakomliggande konspirationer. Hur kunde Lettland så tidigt som i början på februari veta att världens medborgare skulle bära plastvisir och vara utrustade med handsprit (eller är det måhända desinficeringsmedel?) i april? 

 

Här behövs hjälp av forumets mer rutinerade konspirationsteoretiker (jag är ju nybörjare). Vad är kopplingen mellan Trump och sexiga lettiska blondiner? Kan det måhända spåras hela vägen tillbaka till den tiden Trumpen arrangerade Ms Universe? Frågetecknen hopar sig direkt.

 

 

1197901326_6F56AE72-5E02-4C97-ADF0-19C504511473(1).thumb.jpeg.3c9d3f103890bb508a5ecc9643f33c50.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Ryssarna försöker förstås blanda bort korten om sin skuld till Corona, genom en flört med USA och  ett plagiat på amerikansk 70 tals disco...nä den gubben går vi inte på Putin, snarare anar vi mer ugglor i mossen. Och varför ser den manliga sångaren ut som en 70-tals version av Zlatan? 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Direkt när jag nämnde ryssarna blev det ett hack i skivan, eller snarare ett hack i datorn. Man får akta sig för ryssarna. Helt plötsligt är den enda ESC sång jag kan spela upp på tuben från 80-talets Luxemburg och handlar om pingviner. Var det inte fladdermöss som var bovarna?  Jag återkommer när datorn är rensad från virus. Alltså inte coronavirus utan...ja ni fattar......Nostrovia!

 

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev spooncreek:

Man förutsätter att ingen av medlemmarna missat en av årets största händelser, Eurovision 2020. I  år lite annorlunda på grund av något virus, med alla 41 låtarna finns att lyssna på,  och i Sverige håller vi omröstning under boråsaren Christer Björkmans ledning.

 

Vi kommer givetvis att ha en omröstning på MPR, men vi avvaktar att de 41 låtarna blir 25 först i en första omröstning. Jag vet att fler av er inte kommer att kunna hålla er tills dess, och då är det bara att ladda ner SVT;s mello-app och lyssna igenom alla låtarna, eller som jag ska göra, se sändningen från igår på SVT Play.

 

1406402573_ESC2020.thumb.PNG.d6398620773d7c77fc82b569352e5b17.PNG

 

https://www.svtplay.se/video/26641826/eurovision-infor-esc

 

Jag kommer självfallet att presentera några av mina favoriter här i tråden efter den första genomlyssningen.

 

Just det, priset för de som så småningom gissar rätt vinnare i ESC 2020: Ett blandband med Spooncreeks ESC-favoriter från 1979-2019. En raritet som endast finns i begränsad upplaga.

 

 

 

Blandbandet...Är det ett C-90 eller C-60?  🤔😍

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ryssarna försöker förstås blanda bort korten om sin skuld till Corona, genom en flört med USA och  ett plagiat på amerikansk 70 tals disco...nä den gubben går vi inte på Putin, snarare anar vi mer ugglor i mossen. Och varför ser den manliga sångaren ut som en 70-tals version av Zlatan? 

 

 

Han pyjamasmongot till vänster...Han hjälper inte låten att bli bättre på något sätt.

Däremot körsångerskan är riktigt het. Byt ut dom andra miffona till såna brudar så kommer den topp 3!

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur roligt är det med folk som kommenterar andras rumpor och utseende, tittar de inte själva i spegel.

De ska ju vara melodi som skall bedömas inte utseendet.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev JJC:

Hur roligt är det med folk som kommenterar andras rumpor och utseende, tittar de inte själva i spegel.

De ska ju vara melodi som skall bedömas inte utseendet.

I ESC är det definitivt inte bara musiken som bedöms. 
I spegel ...Är det bara folk som ser bra ut som får kommentera andras utseende menar du?
Var går gränsen till det?  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev ragson:

I ESC är det definitivt inte bara musiken som bedöms. 
I spegel ...Är det bara folk som ser bra ut som får kommentera andras utseende menar du?
Var går gränsen till det?  :-)

Jag ser ut som jag gör men aldrig skulle kommentera hur någon annan ser ut. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev JJC:

Jag ser ut som jag gör men aldrig skulle kommentera hur någon annan ser ut. 

 

Det kanske inte är ditt levebröd?

Men för dem som har det som yrke, för dem är det normalt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det kanske inte är ditt levebröd?

Men för dem som har det som yrke, för dem är det normalt.

Det är väl ett av vanligt folks favoritämnen? Att kommentera hur andra ser ut och vad dom gör? Så har det väl alltid varit?

Inte gör det mej nåt, man behöver inte ta åt sej av allt tok man hör...  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det kanske inte är ditt levebröd?

Men för dem som har det som yrke, för dem är det normalt.

Hur skulle du reagera om några börjar att kommentera din frus utseendet? Eller rent av ditt eget? Skulle du då vara tyst och acceptera det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på trådens titel...

 

Svaret är : JA

 

/Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev JJC:

Hur skulle du reagera om några börjar att kommentera din frus utseendet? Eller rent av ditt eget? Skulle du då vara tyst och acceptera det?

Skulle jag ha problem med det skulle jag inte vilja henne att ställa upp i ett spektakel som Eurovision, det är liksom en del av spelet.

Men som tur är har varken hon heller jag några planer på medverkan i det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ryssarna försöker förstås blanda bort korten om sin skuld till Corona, genom en flört med USA och  ett plagiat på amerikansk 70 tals disco...nä den gubben går vi inte på Putin, snarare anar vi mer ugglor i mossen. Och varför ser den manliga sångaren ut som en 70-tals version av Zlatan? 

 

 

Verkar va lite gay över det här, så Putin kanske inte,,,,,,,,?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
5 hours ago, ragson said:

Blandbandet...Är det ett C-90 eller C-60?  🤔😍

946162655_nedladdning(4).jpg.e25522710dd5ff6f65702ee0d3ff7f76.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev spooncreek:

946162655_nedladdning(4).jpg.e25522710dd5ff6f65702ee0d3ff7f76.jpg

Visa detta till dagens ungdom och dom ser ut som fåntrattar!🤣

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
On 2020-05-11 at 04:06, skrev ragson:

Han pyjamasmongot till vänster...Han hjälper inte låten att bli bättre på något sätt.

Däremot körsångerskan är riktigt het. Byt ut dom andra miffona till såna brudar så kommer den topp 3!

Jag gjorde så gott jag kunde...

Vafandå pyjamas?

Det är min favvo dräkt!!!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

100607002_3050294225051123_7952698231392043008_o.thumb.jpg.d86b058730be1985f617ae00dfc9edb4.jpg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...