Jump to content
IGNORERAD

Svenskar som har lyckats i thailand


AnTove

Recommended Posts

Visst är det lagligt i Thailand att anställa tjejer i bar om dom har åldern inne men hur många har det?

Det kallas väl för prostitution enligt thailändsk lag när en gäst köper ut en bartjej även om hon har åldern inne och följer med till hotellet för sex mot betalning..olagligt vad jag vet även i Pattaya.

Någon av barägarna kan säkert svara på hur gamla dom ska vara för att ha åldern inne.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • mekong

    7

  • möljis

    5

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tror nog att den stora majoriteten har åldern (18) inne, kan bli rätt dyrt att ha yngre damer i sin tjänst.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att den stora majoriteten har åldern (18) inne, kan bli rätt dyrt att ha yngre damer i sin tjänst.

Baa

20 år är det egentligen, och det har med alkoholförsäljningen att göra eftersom prostitution är förbjudet.

Men snuten ser genom fingrarna ner till 18 år, har man yngre så är man antingen dum i huvudet eller har goda kontakter

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kallas väl för prostitution enligt thailändsk lag när en gäst köper ut en bartjej även om hon har åldern inne och följer med till hotellet för sex mot betalning..olagligt vad jag vet även i Pattaya.

Nej det kallas för barfine, vilket fritt översatt blir barböter. I praktiken så innebär det att du betalar en avgift som täcker tjejens lön, och som hon förhoppningsvis får även lite provision på. Sen vad ni gör utanför baren har ingen med att göra. Thailand har både lagar mot allt, samt luckor för dom.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det kallas för barfine, vilket fritt översatt blir barböter. I praktiken så innebär det att du betalar en avgift som täcker tjejens lön, och som hon förhoppningsvis får även lite provision på. Sen vad ni gör utanför baren har ingen med att göra. Thailand har både lagar mot allt, samt luckor för dom.

Nu var det inte ordet(barfine) jag syftade på utan handlingen.att ha sex mot betalning räknas som prostitution och är olagligt enligt thailändsk lag oavsett vad baren kallar det.

Att sedan barägarna kringgår det(och även anställer för unga tjejer) tämligen enkelt med att muta polisen är väl ganska uppenbart..ju större muta desto mer ser farbror blå mellan fingrarna.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mekong, det är faktiskt fullt möjligt att lösa ut tjejerna utan att ha sex med dom. Men oftast har man ju sex, och vare sig man haft det eller inte så får ju tjejen en slant. Denna slant behöver man inte ens nämna innan om man inte vill. Så är det då prostitution egentligen? Och om man är gift och frugan vägrar sära på benen om hon inte får ett nytt halsband till exempel, är även det prostitution?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

mekong, den 20 August 2009 - 19:48 , sade:

Det kallas väl för prostitution enligt thailändsk lag när en gäst köper ut en bartjej även om hon har åldern inne och följer med till hotellet för sex mot betalning..olagligt vad jag vet även i Pattaya.

Tror att du måste hålla isär dessa två saker:

1. När en gäst köper ut en bartjej kallas det barfine.

2. Om Tjejen har sex mot betalning är det prostitution.

Barfine är EJ en ersättning för att du sedan har sex med tjejen utan en ersättning till barägaren för att bartjejen ej är i baren och arbetar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang

Visst är det möjligt att kringgå det mesta och i slutändan så är det alltid en bevisfråga..alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats.

Men är man farang i Thailand så är det nog tvärtom...du är skyldig tills motsatsen bevisats.

Vad som gäller om frugan vill ha ett nytt halsband för att sära på benen.. skaffa ny fruga.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att du måste hålla isär dessa två saker:

1. När en gäst köper ut en bartjej kallas det barfine.

2. Om Tjejen har sex mot betalning är det prostitution.

Barfine är EJ en ersättning för att du sedan har sex med tjejen utan en ersättning till barägaren för att bartjejen ej är i baren och arbetar.

Om du läser mitt inlägg #55 så har jag redan svarat att det var handlingen jag syftade på och inte ordet(barfine).

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej mekong.

Du har faktiskt blandat ihop det precis som Taxi1963 påpekar. Där säljs ingen sex i baren, det enda baren är intresserad av är att sälja drycker till gästerna. Handlingen du talar om heter barfine och inte prostitution. Jag är rätt säker på att ifall en barägare skulle kunna välja, så hade han haft 3-4 tjejer anställda som inte hade gått med gäster, men nu kan han inte det av två anledningar. Ena är att han skulle få betala dessa tjejer så hög lön att det inte går runt pga anledning nr 2. Inga tjejer är också lika med inga gäster i baren. Så därför har barerna ett överskott av brudar som jobbar där till minimal lön, men baren har ingenting med prostitutionen att göra egentligen.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang

Inte för att jag är expert på området men jag har också varit i Pattaya ett antal gånger och visst säljes det sex.vad gör man annars i shorttime rummen som många barer har på ovanvåningen..tar en fika kanske!!!

Förmedling av sex är också olagligt, det räknas som koppleri och det är barägarna väldigt medvetna om annars skulle dom inte behöva muta farbror blå lika mycket för att se mellan fingrarna.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang

Inte för att jag är expert på området men jag har också varit i Pattaya ett antal gånger och visst säljes det sex.vad gör man annars i shorttime rummen som många barer har på ovanvåningen..tar en fika kanske!!!

Förmedling av sex är också olagligt, det räknas som koppleri och det är barägarna väldigt medvetna om annars skulle dom inte behöva muta farbror blå lika mycket för att se mellan fingrarna.

Tack för upplysningen!

Skall försöka hålla mig borta från barerna i allmänhet och ovanvåningen i synnerhet så man inte hamnar i trubbel.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blandar du ihop hotellverksamhet med barverksamhet mekong. Och så blandar du ihop farbror blå med farbror brun. En ren bar har inga rum, och jag gissar att barerna du pratar om har du sett på soi Yodsak? Där har dom rum och tillstånd för hotellverksamhet, samt att även jag har hört talas om mutor till snuten där. En "vanlig" Bar Beer har massor med tjejer som går med gästerna, men som sagt, baren har inte så mycket med det att göra, så mig veterligen är det inte en enda av dessa barer som betalar några mutor för detta. Och bara som exempel, snuten kom aldrig ens och frågade mig om några mutor eller annat när jag körde min. Alla tillstånd var i ordning, och tjejerna bokfördes som "Off" när dom gick med gäster.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blandar du ihop hotellverksamhet med barverksamhet mekong. Och så blandar du ihop farbror blå med farbror brun. En ren bar har inga rum, och jag gissar att barerna du pratar om har du sett på soi Yodsak? Där har dom rum och tillstånd för hotellverksamhet, samt att även jag har hört talas om mutor till snuten där. En "vanlig" Bar Beer har massor med tjejer som går med gästerna, men som sagt, baren har inte så mycket med det att göra, så mig veterligen är det inte en enda av dessa barer som betalar några mutor för detta. Och bara som exempel, snuten kom aldrig ens och frågade mig om några mutor eller annat när jag körde min. Alla tillstånd var i ordning, och tjejerna bokfördes som "Off" när dom gick med gäster.

Så en vanlig bar beer har inte så mycket att göra med att tjejerna går med gäster? Jag som trott att barernas största attraktion är just tjejerna som fula gubbar kan ta med sig om de vill. Är det inte så att barernas existens är helt beroende av att det finns tjejer där som är villiga att sälja sina kroppar?

neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Neil

Klart att barernas existens beror på brudarna, det skrev jag ju till och med tidigare. Men på en barfine (i Pattaya) på 200 baht där 150 av dom går tillbaka till tjejen i form av lön och provision, så kan kan du ju fråga dig om barens största intresse är att sälja öl eller om det är att tjejen skall sticka iväg med gästen ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har du rätt Farang. Men visst måste barägaren tycka det är bra att tjejerna går iväg med kunder relativt ofta för annars skulle ju hela affärsiden falla ihop.Har för övrigt svårt att förstå barägare. Är detinte svårt att tjäna pengar på att tjejer kommer dit och arbetar sdamtidigt som en hel del utav dem faktiskt sucssesivt förstör sig genom alkohol, psykiska problem osv?

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj Niel.

Jo det är ett halvt helvete att hitta rätt balansgång på antalet tjejer i baren. För många tjejer är lika med för höga löneomkostnader och för lite är lika med inga gäster. På det kalkylera in hur många i snitt som är borta med gäster, hur många av dom som kommer tillbaka och betalar sin barfine, samt försöka på det hitta ballansen så tjejerna betalar sin egen lön via barfinen. Barfine är ett måste, men inget man tjänar pengar på egentligen. Vad gäller alkoholrelaterade problem. dom finns naturligtvis dom med.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang

Känner man sig som barägare inte usel när man tydligt ser att en del av personalen fullkommligt förstör sina liv? Eller ser man det bara som den enskildes problem?

Under en kort period när jag var ung och vacker (25 år) hade jag ett kort förhållande med en thaidam som ägde bar beer på Phuket. Trots gratis dricka och husrum tog det snabbt slut då jag fann hennes agerade i baren osmakligt. Hon pushade de unga tjejerna att vara på gammla gubbar även när de inte ville, pressade dem att dricka alkohol för att hon trodde att farangen skulle tycka om det och därför köpa mer alkohol osv.Sedan dess har jag haft väldigt svårt för barägare. Det kanske dock inte fungerar likadant överallt?

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Niel

Nu pushade jag iofs inte brudarna, behövdes inte, och tror knappt att din gamla donna behövde pusha sina tjejer heller. Brudarna är liksom i baren för att gå med gästerna, inte för den usla lönen som baren pröjsar. Tror knappt på att hon tvingade i tjejerna sprit heller, packade brudar har man inte mycket nytta av. Köpte väl nån flaska SangSom nån gång emellanåt som dom fick dela på för att "speeda" upp dom. Gick på nån dryg hundrabahtare, men den betalade sig ganska snabbt.

Så om jag kände mig usel. nä inte mycket på grund av det... kände mig väl själv bara som den största h*ran i baren, då jag gjorde och sa i princip vad som helst för att gästerna skulle ta en öl till, höll med om allt...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang

Nu vet inte jag hur länge du hade bar eller var men det var kanske inte så länge att polisen hann besöka din bar. Tar nog ett tag att besöka alla barerna i tex Pattaya.

Hur mycket öl hade en "vanlig bar beer" sålt utan tjejer, förmodligen nada eftersom hela verksamheten till stor del hänger på gästerna som kommer för att köpa ut tjejerna.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang

Nu vet inte jag hur länge du hade bar eller var men det var kanske inte så länge att polisen hann besöka din bar. Tar nog ett tag att besöka alla barerna i tex Pattaya.

Knapp vecka enligt uppgift.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

mekong, jag hade den drygt ett år, tidigare ägaren hade inte heller några besök från snuten så då har vi täckt in runt 3 år. Även om där finns gott om barer i Pattaya så räcker en månad ifall snuten vill gå igenom samtliga, bara att ta gata efter gata så är det snabbt gjort. Faktum är att jag inte ens har hört talas om nån barägare som hållt sig inom lagen som har betalt några mutor. Musikbaren bakom min mutade snuten, det vet jag. Det gjorde den för att kunna spela musik efter kl 2 på natten, såg snuten komma där emellanåt och få sin "lönebonus"

Sen har du rätt i att en bar utan brudar säljer nada, och det är ju av just den anledningen som baren har brudar som man kan lösa ut. Hade baren sålt drickat ändå, så hade där inte funnits en barägare som hade viljat ha brudarna i sin bar. För mycket besvär till för lite pengar. Vi snackar om i runda tal en svensk tia som hamnar i barägarens ficka för en utlöst tjej ;)

--------------------------

Edit, Lamai64 var snabbare angående tiden

Ändrades av Farang

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hasses Soft Rock Cafe öppnade väl 1983 eller 84 tror jag och var väl det andra svenskstället som öppnade i Pattaya.

Det första svenskstället som öppnade var väl Vicke som hade Mac Sweden på Soi Diamond, vet ej vilket år han öppnade.

Hasse öppnade 1984 var 25 år nu i vintras ,Roffes var öppet före mac sweden LP bar var en annan svensk bar

som låg nästan mittemot mac sweden på soi diamond vet dock inte vilken som var först av dom 2

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, nu vet jag inte hur thailändsk lagstiftning vad gäller detta är utformad, men för mig råder det inga tvivel om att med samma beer bar i Sverige så skulle ägaren åtalas för koppleri.

Detta är i och för sig ointressant, då det är thailändska förhållanden som gäller i Thailand. Att projicera svenska normer dit är meningslöst.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

HC, är lite mer osäker på att en beerbar-ägare skulle kunna åtalas i sverige, tror det beror på om han har ekononisk vinning på ev prostitution, om hasn bara i barfine får detsamma som en dagslön för tjejen så kan ju ingen ekonomisk vinning åberopas och då faller ju ev kopplerianklagelser. Däremot så kan man ju ha moraliska synpunkter på detta, men det är ju en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...