Jump to content
IGNORERAD

Låga corona dödstal i Thailand


Herluf

Recommended Posts

Det finns alltid frågor om hur mycket respektive lands åtgärder spelar in, men det norra halvklotet verkar generellt vara värre drabbat än det södra halvklotet, förklarar virusforskaren vid Umeå universitet Niklas Arnberg för Svenska Dagbladet.

På grund av att coronaviruset är inneslutet i en kapsel av fett och kolhydrater, försvårar värme och hög luftfuktighet för viruset att färdas i luften. 

På grund av att coronaviruset är inneslutet i en kapsel av fett och kolhydrater, försvårar värme och hög luftfuktighet för viruset att färdas i luften. 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • ArneMorales

    7

  • Herluf

    7

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

53 minuter sedan, skrev Khemmarat:

På grund av att coronaviruset är inneslutet i en kapsel av fett och kolhydrater, försvårar värme och hög luftfuktighet för viruset att färdas i luften. 

På grund av att coronaviruset är inneslutet i en kapsel av fett och kolhydrater, försvårar värme och hög luftfuktighet för viruset att färdas i luften. 

Absolut måste det vara så.

Lite intressant där, är att det är ett faktum att de värst drabbade regionerna har liknade klimat, och ligger på ungefär samma latitud.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Coronan slog ju till väldigt lägligt i Thailand. Det började mullra ordentligt bland studenterna efter problemen med Future Forward och ett litet undantagstillstånd sitter ju fint på plats när det är oroligt. Har man gott om pengar så gör det kanske inte så stor skillnad men drabbar Somchai & Nok betydligt hårdare samtidigt som man riktar fokus på annat håll genom att driva Coronafrågan så hårt. Dom åtgärder som har tagits är ju fullständigt horribla om man ser till statistiken för smittade/döda och jag tror faktiskt inte att det någon mörkläggning av större format. Det funkar helt enkelt inte i Thailand.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev samet:

 

Då borde Thailand vara stängt för evigt, trafiken dödar ju mest i hela landet. 

Eller cancer. 73000 döda 2019. Många som dör bara för att dom inte har råd med behandlinga och mediciner, som staten ej bekostar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Som sagt så är det ju så att allt sprids väldigt fort med hjälp av sociala medier.
Det var väl någon kändis som skrev att han hade fått Corona, vilket inte var populärt.
Att det inte står någonting på FB eller andra platser kan ju bero på att folk har dött i lunginflammation, njursvikt eller andra saker då folk egentligen sällan dör av Covid utan faktiska dödsorsaken är ju att man får en lunginflammation eller att andra interna organ sviktar i funktion.

Nåja, jag tror dock inte att spridningen har varit så våldsamt stor med ett litet undantag från BKK där BTS kan vara en liten smittspridare och man har skärpt till den personliga hygienen från bra till riktigt bra.
Dessutom är nog klimatet en liten broms.

Men denna shutdown har kostat giriga politiker enorma summor med finanserna och även om det inte är deras personliga pengar så ska man agera som att man är världens mest framgångsrika land på alla sätt.

Jag kan ju självklart ha en massa fel då jag själv bara spånar i det hela.
Jag vet ju inte vilken information dessa gubbar sitter med.
Att egentligen uttrycka sig om något utan att ha all information blir fort galet och min informationsprocent är väl ca 1% om man får avrunda uppåt till närmaste heltal.

En av dom saker som deklarerades tydligt när det vart undantagstillstånd. Det vara att spridning av "samhällsomstörtande information" i sociala medier. Skulle straffas hårt. Med andra ord skrev man något på facebook som inte passar regeringen så skulle man straffas.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Absolut måste det vara så.

Lite intressant där, är att det är ett faktum att de värst drabbade regionerna har liknade klimat, och ligger på ungefär samma latitud.

Nedstägningen och alla påbud kanske har hjälpt till ? Har ingen aningom nåt är bara orolig 

För att det kan explodera när allt öppnar igen, 

Inte enbart härmen globalt.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Nedstägningen och alla påbud kanske har hjälpt till ? Har ingen aningom nåt är bara orolig 

För att det kan explodera när allt öppnar igen, 

Inte enbart härmen globalt.

Social distansering har nog hjälpt överallt, att stänga gränser är naturligtvis verkningslöst.

Risken är att det tar ordentlig fart när det öppnar upp, men ingen vet väl egentligen.

Personligen är jag inte direkt orolig, har utsatt och utsätter mig för större risker än denna smittsamma förkylning, tex vem som helst som kör tvåhjuling i Thailand 1km löper större risk att dö än av detta.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Soengsang said:

Social distansering har nog hjälpt överallt, att stänga gränser är naturligtvis verkningslöst.

Risken är att det tar ordentlig fart när det öppnar upp, men ingen vet väl egentligen.

Personligen är jag inte direkt orolig, har utsatt och utsätter mig för större risker än denna smittsamma förkylning, tex vem som helst som kör tvåhjuling i Thailand 1km löper större risk att dö än av detta.

Och så skulle man ha en 100 000usd covid19 försäkring, men för att köra motorcykel utan hjälm behövs ingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Inga nya dodsfall i Thailand, och endast 71 behandlas nu på sjukhus.

 

 

 

141566857_Screenshot_2020-05-22(3)SaksithSaiyasombutonTwitterCOVID19THUPDATE(22May2020)-zeronewconfirmedCOVID19caes....png.da239883a05c3aa9f982195db1cdb821.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...