Jump to content
IGNORERAD

Låga corona dödstal i Thailand


Herluf

Recommended Posts

Granlandet med Kina har lyckats bra, rentav otroligt bra med låga smitto och dödstal. Någon som litar på deras siffror? Inte fan testar dom alla med hosta och feber ute på landsbygden.  Dom testar heller knappast alla gamlingar som dör ute på landsbygden för covid19. 

Detman inte vet har man inte ont av. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • ArneMorales

    7

  • Herluf

    7

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minutes ago, Wanchai said:

Ytterligare en corona-tråd. Duger inte de andra?

Jo, dom är jätte fina allihopa. Hemskt ledsen..

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Abercrombie said:

Svårt att se att det finns ett granland i tropikerna?

Av plast isåfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-09 at 10:41, skrev Abercrombie:

Svårt att se att det finns ett granland i tropikerna?

Sebastian Granskog rapporterade från grottan i närheten av Chiang Rai.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Uttalande om ekonomi från ledaren for Thailands framgångsrikaste foretag CP group.

Han har en bra ide där, att bygga om storre kontor till hotel.

 

Skulle vara intressant att få ett uttalande från tex Marus Wallenberg om Sveriges pre Corona ekonomi

 

CP chief pushes tourism reboot

 

 

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Här spånas det och utreds.
Thailand är enormt beroende av turismen, även om man inte riktigt vill erkänna det.
Sverige som turist land är väl inte så där riktigt populärt, eller gör lika stort utslag på BNP, men turistnäringen sliter något enormt. Jag skulle säga att turismen i Sverige håller många familjer sysselsatta.

Nu är det väl så att thailändare har enorma problem med ekonomin. En nedstängning drabbar befolkningen väldigt hårt. Många blir direkt drabbade av att turismen minskat så pass enormt och vissa blir drabbade indirekt då ringverkningarna sprider sig.

Är coronan så pass ”svag” i Thailand så kan jag inte tänka mig att man tar till sådana drastiska åtgärder.

Att man stänger gränser kan vara förståeligt om man inte vill ha coronan in i landet. Men att stänga ner allt efter att gränserna har stängt blir fullständigt galet.

Sverige klarar inte av att redovisa antal smittade, men dödstalen har vi ganska klara.
De siffror som Thailand visar upp är alltså tillförlitliga?

Statistik och Thailand är inte en kombination som jag litar på. Speciellt inte när fel siffror ställer Thailand i dålig dager.

Visst, dom har den kanske någorlunda under kontroll, men jag anar ett stort mörkertal.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Att man stänger gränser kan vara förståeligt om man inte vill ha coronan in i landet. Men att stänga ner allt efter att gränserna har stängt blir fullständigt galet.

Är ju naturligtivs som så att Coronan biter inte på Thailändare, de är ju väldigt snabba ut med att det är utlänningar som är sjuka.

Var ju 100 000-tals kineser i vintras i Thailand, varav 10000-tals borde komma ifrån Wuhan, men knappt någon i Thailand blev sjuk, så slutsatsen måste vara att det där viruset som man inte kan se flyga omkring inte biter på Thailändare :)

 

I övrigt är jag väldigt skeptisk till deras siffror.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Statistik och Thailand är inte en kombination som jag litar på. Speciellt inte när fel siffror ställer Thailand i dålig dager.

Minns när polisen konstaterade att det finns 0 prostituerade i Pattaya. 

 

https://thairesidents.com/local/police-find-no-prostitution-Pattaya-walking-street/

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Är ju naturligtivs som så att Coronan biter inte på Thailändare, de är ju väldigt snabba ut med att det är utlänningar som är sjuka.
Var ju 100 000-tals kineser i vintras i Thailand, varav 10000-tals borde komma ifrån Wuhan, men knappt någon i Thailand blev sjuk, så slutsatsen måste vara att det där viruset som man inte kan se flyga omkring inte biter på Thailändare [emoji4]
 
I övrigt är jag väldigt skeptisk till deras siffror.

Som sagt så är det ju så att allt sprids väldigt fort med hjälp av sociala medier.
Det var väl någon kändis som skrev att han hade fått Corona, vilket inte var populärt.
Att det inte står någonting på FB eller andra platser kan ju bero på att folk har dött i lunginflammation, njursvikt eller andra saker då folk egentligen sällan dör av Covid utan faktiska dödsorsaken är ju att man får en lunginflammation eller att andra interna organ sviktar i funktion.

Nåja, jag tror dock inte att spridningen har varit så våldsamt stor med ett litet undantag från BKK där BTS kan vara en liten smittspridare och man har skärpt till den personliga hygienen från bra till riktigt bra.
Dessutom är nog klimatet en liten broms.

Men denna shutdown har kostat giriga politiker enorma summor med finanserna och även om det inte är deras personliga pengar så ska man agera som att man är världens mest framgångsrika land på alla sätt.

Jag kan ju självklart ha en massa fel då jag själv bara spånar i det hela.
Jag vet ju inte vilken information dessa gubbar sitter med.
Att egentligen uttrycka sig om något utan att ha all information blir fort galet och min informationsprocent är väl ca 1% om man får avrunda uppåt till närmaste heltal.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Minns när polisen konstaterade att det finns 0 prostituerade i Pattaya. 

Ja, men då kanske dom inte hittade dessa lömska nigerianskor eller ryskor.
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
40 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är ju naturligtivs som så att Coronan biter inte på Thailändare, de är ju väldigt snabba ut med att det är utlänningar som är sjuka.

Var ju 100 000-tals kineser i vintras i Thailand, varav 10000-tals borde komma ifrån Wuhan, men knappt någon i Thailand blev sjuk, så slutsatsen måste vara att det där viruset som man inte kan se flyga omkring inte biter på Thailändare :)

 

I övrigt är jag väldigt skeptisk till deras siffror.

Jag vistades väldigt mycket i condona The Base, och Centric Sea  i Pattaya under januari och februari, och trängdes ofta i de små hissarna med många kineser. De bar då aldrig ansiktsmask, likaså jag och ovriga  där.

Har dock inte hort talas om någon Coronasmittad därifrån.

Antar att dessa kineser inte bar på Coronasmittan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Jag vistades väldigt mycket i condona The Base, och Centric Sea  i Pattaya under januari och februari, och trängdes ofta i de små hissarna med många kineser. De bar då aldrig ansiktsmask, likaså jag och ovriga  där.

Har dock inte hort talas om någon Coronasmittad därifrån.

Antar att dessa kineser inte bar på Coronasmittan.

Men är det inte underligt då att inte många fler blev smittade?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, ArneMorales said:

Jag vistades väldigt mycket i condona The Base, och Centric Sea  i Pattaya under januari och februari, och trängdes ofta i de små hissarna med många kineser. De bar då aldrig ansiktsmask, likaså jag och ovriga  där.

Har dock inte hort talas om någon Coronasmittad därifrån.

Antar att dessa kineser inte bar på Coronasmittan.

Ett mysterium🤪. När något är för bra för att vara sant.....   

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Soengsang said:

Men är det inte underligt då att inte många fler blev smittade?

 

Thailand är nu det säkraste stället i hela världen att resa till. Och Kineser tycks ju inte kunna sprida viruset till Thailändare heller. Gränsen till Kina kommer nog att öppnas väldigt snart.🤑

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
33 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men är det inte underligt då att inte många fler blev smittade?

 

Om dessa tusentals kineser i The Base och Centric Sea, inte bar på smittan är det väl inte underligt att de inte smittade någon. Hur menar du?

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
11 minuter sedan, skrev Herluf:

Thailand är nu det säkraste stället i hela världen att resa till. Och Kineser tycks ju inte kunna sprida viruset till Thailändare heller. Gränsen till Kina kommer nog att öppnas väldigt snart.🤑

Tror också att många kinesiska turister borjar  komma till Thailand redan i år, det finns ju inte många andra länder de kan semestra i,  men de  kommer forhoppningsvis  att Coronatestas innan de släpps in.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Om dessa tusentals kineser inte bar på smittan är det väl inte underligt att de inte smittade någon. Hur menar du?

Ser du det inte som underligt att hundratusentals kineser inte smittade mer?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är frågan om det kommer från kina?

Många i forna Sovjet tror smittan kommer ifrån Novosibirsk, de säger sig ha bevis för det.

Ryska myndigheter gör allt för att tysta dessa spekulationer.

https://www.bbc.com/news/amp/world-europe-49727101
 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ser du det inte som underligt att hundratusentals kineser inte smittade mer?

Nej, Kina har mer än 1.000.000.000, 1 miljard invånare , varav ca 10 miljoner i Wuhan, dvs 1%.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Om dessa tusentals kineser i The Base och Centric Sea, inte bar på smittan är det väl inte underligt att de inte smittade någon. Hur menar du?

Således har det inte vart mycket smitta i Kina?

Myndigheter i kommunistländer och diktaturer har för vana att inte hemlighålla något och vara ärlig med information 🙃

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Coronastatistiken ljuger troligtvis lite överallt.

På ett äldreboende i min närhet dog 8 personer på väldigt kort tid, mindre än en vecka.

2 personer som dog var coronasmittade, de andra 6 som dog testades INTE, m.a.o. räknades de inte med i statistiken.

För övrigt dör inte folk av Corona utan av följdverkningar av Corona. Lungorna kan kollapsa - andningen upphör, men även hjärtstillestånd.

Detta sker även "normalt" sjuka men framförallt gamla människor.

"Normalt" för de som smittas av Corona händer inget speciellt, lite feber, lite förkylningssymptom, huvudvärk, muskelvärk = allmän trötthet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...