Jump to content
IGNORERAD

Funderingar kring när hon nu är här..(fortsättning)


honken

Recommended Posts

Dagen började med att väckarklockan gick igång och reflex mässigt så stängde man av den, men som tur var gick mobilen igång nån minut senare och då insåg jag det var nått speciellt som skulle ske idag.

Jag började pilla med det sista innan det var dax att röra på sig, sen gick jag och köpte lite frukost som jag åt på vägen till arlanda.

Planet skille landa 9:24 men blev lite tidigare och landade 9:10.

Stod och vänta bland ankommande och då slog det till i huvudet, jag blev super nervös då jag insåg att jag knappt kom ihåg hur hon såg ut.

Men efter en stund så kom hon ut och jag kännde igen henne direkt, men tyckte hon var mindre än förut (inbilla mig bara).

Men lyckan slog till när hon klev ut från ankommande och såg hennes stora leende, en stor bamsekram utdelades av mig, sen begav vi oss till bilen som stod parkerad en bit bort.

Gav bort återstående tid till nån luffare som inte hade kreditkort till automaten.

På vägen kom vi alla överens (jag, polaren, hans tgf o nu min tgf) att dra till thai butiken i Jakan.

Vi kom ditt och spenderade en mindre förmögenhet i nudlar,fisksås o what else.

Efter det drog vi till polaren som bor ett stenkast därifrån och flickorna började laga mat, och jag och polaren började fixa lite små saker.

När magen var full av mat, så drog vi till MediaMarkt som hade 30% på vitvaror och så blev man en mixer,brödrost och vattenkokare rikare!

Efter detta så bar det hemmåt, så hon fick se sin nya miljö, lite thai film på tavlan uppskattades (tack adc!).

Klockan började närma sig 4, och ett samtal från annan polare kom in på telefonen och vi blev upphämtade och tagna till Thai Amari i sumpan där vi åt lite mer thai föda.

Sen drog vi till en brygga i hagaparken och fiskade lite med våra OKQ8 köpta spön (som för övrigt gick sönder efter 2 kast).

Men sen började hon känna sig trött och vi begav oss hem, hade tänkt att visa henne t-bane systemet, men det får bli imorgon.

Lite så hon kan åka till de som hon nu känner för att snacka skit som jag inte förstår mig på :)

Så kort och gott så hann man faktiskt med lite saker under dagen vilket jag inte trodde, och betyget för denna dag blir 5 thailändskor av 5 möjliga.

Får se hur morgon dagen ser ut, lär nog ha jävligt brådis hem från jobbet så jag kan lösa tbane kortet och se till att hon inte är ensam för länge, känns lite osjusst att hon ska få vara ensam länge helt själv.

Puss och kram från nyglade honken!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    8

  • Avregistrerad clion

    3

  • gnagarn1891

    3

  • Burpan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Avregistrerad clion

Jaså måste du ha två trådar??där har jag skrivit i den andra så ser jag en till snurrar de eller.ha det bra

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Honken nu börjar livet..

mvh Repe great.gif

Yes, time to be a big boy! :)

Lycka till honken. Det kommer att bli så bra.

Danke, det blir nog kanon det här!

Jaså måste du ha två trådar??där har jag skrivit i den andra så ser jag en till snurrar de eller.ha det bra

Såklart, förra tråden var inför, denna är till för när hon nu är här :)

God fortsättning och lycka till!

Nu börjar the real life! :whistle:

Visst börjar det :)

Nu ska språket rättas ut och hon ska få se mitt liv.

Kul skildring. Som en hel nutidsdokumentär. Nu väntar vi bara på bilderna :whistle:

Ska försöka bild dokumentera så gott jag kan, redan berättat för henne att jag skriver så mycket jag orkar och minns om oss här.

Verkade inte vara några som helst problem :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken...köp frysta hallon o blåbär som du sockrar och till det vispgrädde,och se reaktionen hos gumman :unsure:

Tror det blir... :no: . En kul grej att testa damernas smak lökar, min gumma tvärvägrade :kort:

Gnagarn

Imorrn går gnaget i serieledning :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken...köp frysta hallon o blåbär som du sockrar och till det vispgrädde,och se reaktionen hos gumman :unsure:

Tror det blir... :no: . En kul grej att testa damernas smak lökar, min gumma tvärvägrade :kort:

Gnagarn

Imorrn går gnaget i serieledning :whistle:

Kan nog bli svårt de där, såg att vid thai butiken hade hon köpt nått smaksocker för maten, så redan nu räknar hon väl med att smaken måste ändras på allt :)

Men ska lätt testa det ifall att...

Som du säger, vinst imorn, finns inget annat, nästa hemma ska hon med på även om hon tvekar :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog bli svårt de där, såg att vid thai butiken hade hon köpt nått smaksocker för maten, så redan nu räknar hon väl med att smaken måste ändras på allt :)

Men ska lätt testa det ifall att...

Som du säger, vinst imorn, finns inget annat, nästa hemma ska hon med på även om hon tvekar :)

Vi kan kanske kan gå tillsammans, så har damerna varandra att hålla i handen när grottbeteéndet infaller i händelse av många mål för gnaget :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken...köp frysta hallon o blåbär som du sockrar och till det vispgrädde,och se reaktionen hos gumman :unsure:

Tror det blir... :no: . En kul grej att testa damernas smak lökar, min gumma tvärvägrade :kort:

Gnagarn

Imorrn går gnaget i serieledning :whistle:

PIU sa min gumma och hämtade SALTKARET!!!!! första gången hon provade sockrade blåbär/hallon :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

PIU sa min gumma och hämtade SALTKARET!!!!! första gången hon provade sockrade blåbär/hallon :mdr:

Medvetet? Dom har ju till och med socker på popcorn :lol:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

PIU sa min gumma och hämtade SALTKARET!!!!! första gången hon provade sockrade blåbär/hallon :mdr:

He he saltade jordgubbar blev det under förra midsommar´n :lol:

Ändrades av gnagarn1891
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Honken, du verkar ha gett henne fullt program redan första dagen och med tanke på att bara resan över halva jordklotet för en resovan person kan vara ett krävande äventyr så lär du nog inte behöva oroa dig för vad hon gör i morgon när du är på jobbet. Med största sannolikhet sover hon. :)

Lycka till med fortsättningen och håll oss uppdaterad.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det blir inget målkalas tror jag när solna spelar .1 mål i snitt.

mvh Repe ..Forza Bajen.

man är stor i medgång men liten motgång

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken,

Ja, att lära sig ta sig fram tunnelbanan är nog en bra ide!

Här i Göteborg är det ju spårvagn och buss som gäller, och jag tror fru Chang numera vet mer om linjenätet än vad jag gör ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Se inläggclion, den 16 August 2009 - 21:51 , sade:

Jaså måste du ha två trådar??där har jag skrivit i den andra så ser jag en till snurrar de eller.ha det bra

Såklart, förra tråden var inför, denna är till för när hon nu är här :)

OK :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa dig för det där smaksockret eller vad du kallade det. Det är säkert sånt där Glutamat som ju i och för sig finns i små mängder av all färdiglagad skräpmat som säljs idag, men Thailändare verkar ha en förkärlek till att strö detta ofog på all mat. Det säjs dessutom vara direkt ohälsosamt i alla fall i större mängder - så ta det försiktigt med detta. Maten kommer förstås smaka gott då det är en sorts smakförhöjare, men till vilket pris...

Lycka till med ditt nya och förhoppningsvis långvariga förhållande. Väntar med spänning på att få veta "allt". Det är ju nästan som att man är flugan på väggen då vi får följa starten på ert gemensamma liv.

Ha det nu så bra!

Micke

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=372155

Ändrades av mikhay
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Honken, du verkar ha gett henne fullt program redan första dagen och med tanke på att bara resan över halva jordklotet för en resovan person kan vara ett krävande äventyr så lär du nog inte behöva oroa dig för vad hon gör i morgon när du är på jobbet. Med största sannolikhet sover hon. :)

Lycka till med fortsättningen och håll oss uppdaterad.

Hon var rätt nöjd med att det hände saker.

Annars hade det nog lätt blivit tråkigt, och som du säger så ligger hon och sover nu :)

Hej Honken,

Ja, att lära sig ta sig fram tunnelbanan är nog en bra ide!

Här i Göteborg är det ju spårvagn och buss som gäller, och jag tror fru Chang numera vet mer om linjenätet än vad jag gör ;-)

Herr Chang har talat.

Yes, T-banan och buss blir det premiär färd på idag, hade tanken på igår efter resturangen men blev inget av då pga fisket.

Ska köpa henne ett 30 dagars idag och börja åka runt lite, blir solna och jakan på pappret då där finns folk som hon nu träffat och kommer överens med.

Passa dig för det där smaksockret eller vad du kallade det. Det är säkert sånt där Glutamat som ju i och för sig finns i små mängder av all färdiglagad skräpmat som säljs idag, men Thailändare verkar ha en förkärlek till att strö detta ofog på all mat. Det säjs dessutom vara direkt ohälsosamt i alla fall i större mängder - så ta det försiktigt med detta. Maten kommer förstås smaka gott då det är en sorts smakförhöjare, men till vilket pris...

Lycka till med ditt nya och förhoppningsvis långvariga förhållande. Väntar med spänning på att få veta "allt". Det är ju nästan som att man är flugan på väggen då vi får följa starten på ert gemensamma liv.

Ha det nu så bra!

Micke

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=372155

Påsen gömd!

Grattis Honken :drinks:

Det här kommer säkert att gå bra Honken,några missuppfattningar kommer säkert under tiden.

Men det löser ni :great: grattis igen :drinks::mdr::drinks:

Mvh Maitan :clapping:

Lungan, krisnummer finns inlagda i telefonen om det är nått jag försöker säga som inte går fram och tvärt om :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar bli en fullspäckad tid framöver, tycker Du verkar ha täckt in det mesta. Kör på, och stort LYCKA TILL.

Baa

PS blir en extra ikväll i händelse av serieledning DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En ska som hände igår kväll som jag tyckte var rätt små kul.

Hade en massa kläder på galjar, men not no more!

Nu är galjarna hennes egendom, och fick order om att köpa fler :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

En ska som hände igår kväll som jag tyckte var rätt små kul.

Hade en massa kläder på galjar, men not no more!

Nu är galjarna hennes egendom, och fick order om att köpa fler :)

:mdr:

Rätta in Dig i ledet, bara början, snart börjar hon röja i köket,badrumsskåpet,garderober, lådor och ev. möblera om.

Prepere mait.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Prepere mait.

Prepare mate? Prepare meat? Pre-paid maid? Prepare bait? ;)

F.o - Honken,

Kul att hon ar har - blir nog kalas det dar. Ar du vard trots att du ar en liten ratta.

ps, Forstar om galgar ar ett kansligt samtalsamne - kanske triggar gamla minnen for dig och andra radisar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...