Jump to content
IGNORERAD

Moppe olycka


Pontus

Recommended Posts

Man kan ju inte annat änn få ågren modell större!

Blev ju med moppe härom veckan. För ett par dagar sedan tog mina två svägerskor den in till Kasetsombun tillsammans med styvsonen och svägerskans dotter (fyra år). En snubbe rammade dom och lillflickan tog en del stryk. Inget sjukhusbesök var nödvändigt men hon klagar på huvudvärk. Jag vet att den svägerskan som körde aldrig skulle köra farligt så jag skyller allt på gubben som körde PÅ dom.

Jag kan dock inget annat änn att blanda in mig själv i skulden eftersom jag köpte mopeden som man tydligen kan åka fyra på. Frun misstänkte väl detta varpå jag nyligen först fick reda på detta. Moppen skiter jag men det var viktigt för frun att jag fick veta att den var helt ok  :crazy:

Åker upp till byn imorrn så att jag kan se hur illa det tog på lilltjejen. Vad kallar man egentligen sin frus systers dotter?

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tur i oturen att inget värre hände, men jobbigt ändå, hoppas det går bra.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur i oturen, hoppas allt OK med familjen, Kalla henne nevö, ett fint gammalt franskt namn på feminina yngre släktingar.

Ett annat konstaterande betr. hur många som åker på moppen... I Udon news fanns förra året en artikel om en olycka i stan, fritt översatt...två MC kolliderade, ena föraren klarade sig oskadd, de andra Sju togs till sjukhus för kontroll...end of citat.  Lycka ill med släkten.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilltjejen är fortfarande omplåstrad och fick tio stygn i pannan. Hon mår bra trots omständigheterna. Nu när vi var upp så fick jag reda på att dom blivit rammade då dom stod stilla och skulle göra en U-sväng. Gubben som körde på dom hade antagligen lite väl mycket Lao Kaow i sig  :kort:

Här i knäet på mamma med syssling i bakgrunden

IMG_7102.jpg

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att ingen blev allvarligt skadad i alla fall. :)

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad kallar man egentligen sin frus systers dotter?

"Sao Sao" förhoppningsvis!  :P

ps. Tur det gick någorlunda bra iaf. .. folk dör ju som flugor på dom där mopparna som bekant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Pontus

Återkom gärna om utfallet i skuldfrågan och hur ev, uppgörelse slutar.

Men som sagt tur att det gick som det gick.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Moppen borde bannlysas på landbygden, då vissa inte förstår hur farligt den kan vara om man inte är försiktig..

Tjejens lillebror är i graven av den orsaken...R.I.P

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är inte bara att köpa moppe & dra iväg :kort:

Först ska man ha klart för sig att dom kör som  :furious2:

Ska man göra U-sväng  :kort: så bara fortsätt till nån säker Korsning :thumbsup:

Så det gäller att dubbel kolla 3ggr innan man kör i Thai :rolleyes3:

Hjälm Hjälm :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...