Jump to content
IGNORERAD

Bränna nedladdade filmer


Guest HansG

Recommended Posts

Hej!

Flores har just lärt mig att ladda hem filmer, kommer väl till pass i Thailand. Men jag vill också bränna ner dom. Därför vore jag tacksam för råd som även en data nolla som jag förstår.

Hälsningar

Hans G

Link to comment
Dela på andra sajter

om det är DVD-filmer du laddat ner som är speglingar.

Gammalt program men funkar bra än idag, och det är gratis

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog lämna mycket mer information herr pirat, tex vad är det för format på filmerna, bäst är att ladda ned hela färdiga DVD filmer i tex ISO format eller liknande, annars kan du lika gärna gå till affären för det är en hel vetenskap och tar massor av tid och gör man inte rätt eller har rätt format blir resultat dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är RAR filer måste du först packa upp dom.

Av det blir det en imagefil som du bränner direkt på dvd´n

Lycka till

Det blir nog lite huvudvärk före du får allt att funka

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ladda ned och branna filmer for att ta med till Thailand kanns dumsnalt och kan knappast anses vara vart besvaret eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Image-filer (ISO, NRG osv) är enklast att bränna till DVD och det görs lämpligtvis med programmet nämnt ovan. Dock behöver man oftast inte bränna ut filern, låt dem ligga på hårddisk eller USB-disk och kolla på datorn eller mediespelande station typ Tvix, popcorn eller en hel radda andra enheter.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer väl till pass i Thailand. Men jag vill också bränna ner dom.

Tänker du ladda ned dem på plats i Thailand? Låter som om du behöver en snabb (dyr) Internetuppkoppling i så fall.

Precis som Islander säger; det beror helt på vad för typ av fil/format du laddar ned och vad du har tänkt dig att ha för format på den cd/DVD du tänker spela upp ifrån. En DivX-fil kan du ju lägga på ett USB-minne och plugga in i en DVD-spelare direkt - kanske snart även direkt i TVn?

Här finns ett otal diskussioner och frågor ställda runt att tanka & bränna: http://tankafett.com/index.php

Annars kan man emellanåt hitta filmer förvånansvärt billigt, och då är det nog billigare och bättre att köpa dem istället. Kolla här: http://cdon.se/

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man till Thailand för att se filmer och vill ha dem på DVD så finns det mängder med ställen i Thailand där man kan köpa dem för ca 50-100 baht. Dock lär det inte finnas svensk text på så många...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Flores har just lärt mig att ladda hem filmer, kommer väl till pass i Thailand. Men jag vill också bränna ner dom. Därför vore jag tacksam för råd som även en data nolla som jag förstår.

Hälsningar

Hans G

Det här använder jag:

Tycker att det är ett ok program för mig. Jag bränner mest avi-filer och vill ha svensk text också. Jag har iofs en äldre version men jag är helnöjd. Det enda abret är att det tar relativt lång tid. Mellan 4-5 timmar beroende på vilken kvalitet man vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...