Jump to content
IGNORERAD

Bästa smarttelefon?


Amigo

Vilken är bästa smarttelefon?  

148 röster

  1. 1. Jag har?

    • iPhone
      36
    • Samsung
      47
    • Huawei
      25
    • Sony
      7
    • Motorola
      4
    • Nokia
      7
    • Xiaomi
      4
    • CAT
      0
    • Doro
      0
    • OnePlus
      13
    • Annat märke
      5


Recommended Posts

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev MickeN:

Men frågan är vad du har för telefon inte vilken som är bäst.

Nej, frågan är ställ på det sättet att man eventuellt ska gissa vilken telefon trådskaparen har eller att man själv inte vet vilken telefon man har. 
 

Vad gör frågetecknet i frågan?

Kanske kolon hade varit ett bättre alternativ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    20

  • Amigo

    9

  • Soengsang

    8

  • LTD

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det beror väl på hur smart man är? Vissa borde ha behållit cobran.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nej, frågan är ställ på det sättet att man eventuellt ska gissa vilken telefon trådskaparen har eller att man själv inte vet vilken telefon man har. 
 

Vad gör frågetecknet i frågan?

Kanske kolon hade varit ett bättre alternativ?

Interpunktionspolisen ute och patrullerar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Galten:

Kanske beror på hur mycket man betalar. Köpte 2 huawee eller vad de heter för 3-4 år sedan som var bra men de var inte mycket billigare hemma i Sverige  visade det sig.

Jag tror att risken att bli lurad när man köper en lur, är betydligt större i Thailand än i Sverige. Jag har iaf blivit lurad vid de två senaste köpen i Thailand.

Den ena visade sig vara en kopia tillverkad i Kina och den senaste en Samsung gjord för att brukas i Australien och får jobba mer vid användning i Thailand (enl servicekillen på Samsung). 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
On 5/5/2020 at 8:52 PM, Tommy said:

Så nästan 20% använder iPhone, och resten är smartare?

 

 

MVH

Många tycker den smartaste mobilen är den som är billigast. Underförstått att man själv är smart som betalar så lite som möjligt.

 

Själv betalade jag 15000 för min iPhone 11 Pro :) Eller, det var snarare min snälla arbetsgivare Herr Chang AB som betalade...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Många tycker den smartaste mobilen är den som är billigast. Underförstått att man själv är smart som betalar så lite som möjligt.

 

Själv betalade jag 15000 för min iPhone 11 Pro :) Eller, det var snarare min snälla arbetsgivare Herr Chang AB som betalade...

 

Herr Chang har talat.

Det är ju kul att köpa något man tycker om, grattis!

 

Jag tycker om min G7 plus och är helt nöjd med den!

Den bästa telefon jag haft hittills och jag kan ärligt säga att jag känner inget behov av en snabbare lur, förrän denna ersätts om ett år eller så, eller när den går sönder.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Iphone är skräp vs Andriod tex de flesta appar kostar pengar om man ska synka med en pc med musik så måste man ladda ner itune i pc,,nför det ska funka.Sen är Iphone gjorda för att hålla i ett år.Sen kostar dom en förmögenhet,men up to you

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
29 minuter sedan, skrev Kungotto:

Sen är Iphone gjorda för att hålla i ett år.

I mycket kan jag hålla med, men iPhone håller definitivt mer än 1 år, kvaliteten är vida överlägsen i Appleprodukter, särskilt om man jämför med android budgettelefoner.

Min Apple laptop var från 2013, fortfarande helt ok ingen anledning att byta, men blev en ny ändå, 2019 är snyggare och ville ha i7 processor.

Min gamla arbetsmobil, iPhone 6 3-4 år gammal var helt ok, men bytte pga att jag ville ha större skärm, man gör mer och mer i telefonen. Men var absolut inget fel på den.

 

Alltid trevligt med paket från Applestore.

B6CB96B0-EB45-404A-8F08-94654A3B0D76.thumb.jpeg.56b708a6918afdf90aa30be5f6970b5e.jpeg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Den bästa luren är den man själv trivs med, så det så :sure:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Den bästa luren är den man själv trivs med, så det så :sure:

Väntar på en tråd om den sämsta telefonen!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Den bästa luren är den man själv trivs med, så det så :sure:

Japp så är det, kör me Samsung S7 har onga värre behov

Ringa messa det klarar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket nöjd med min nya Samsung Galaxy A71 efter två tre dagars använding. Gick ganska smidigt att föra över allt från gamla telefon med Samsung Smart Switch. Har nu tagit Samsung Pay i bruk också, verkar vara smidigare än ha fysiskt kortmed sig helatiden och känns tryckare med fingeravtryck verification när man "blippar". Enda som känns lite trögt är just fingeravtryck verficationen i skärmen. Får ofta meddelanden, finns ingen motsvarighet ( nu är mitt språk finska så vet inte vad det står på svenksa, "vastaavuuksia ei ole") Kan beropå hur kalla/varma händer är eller om jag använt handsprit precis innan?

 

Apropå skärmen, 6,7 är ju nästan lika stor som tablettena hade i början ( 7 tum ) Har inte hunnit kolla TV eller viedos på det nya så vet inte hur jag upplever det.

covered.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
1 minut sedan, skrev Amigo:

Mycket nöjd med min nya Samsung Galaxy A71 efter två tre dagars använding. Gick ganska smidigt att föra över allt från gamla telefon med Samsung Smart Switch. Har nu tagit Samsung Pay i bruk också, verkar vara smidigare än ha fysiskt kortmed sig helatiden och känns tryckare med fingeravtryck verification när man "blippar". Enda som känns lite trögt är just fingeravtryck verficationen i skärmen. Får ofta meddelanden, finns ingen motsvarighet ( nu är mitt språk finska så vet inte vad det står på svenksa, "vastaavuuksia ei ole") Kan beropå hur kalla/varma händer är eller om jag använt handsprit precis innan?

 

Apropå skärmen, 6,7 är ju nästan lika stor som tablettena hade i början ( 7 tum ) Har inte hunnit kolla TV eller viedos på det nya så vet inte hur jag upplever det.

covered.jpg

Jag gillar dessa fodral, med skinn som går ut över kanterna, skyddar väldigt bra om man tappar telefonen, i princip omöjligt att förstöra den, så länge ”locket” är på då man tappar👍

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)
10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag gillar dessa fodral, med skinn som går ut över kanterna, skyddar väldigt bra om man tappar telefonen, i princip omöjligt att förstöra den, så länge ”locket” är på då man tappar👍

👍 Jess, Huawein har jag tappat fem sex gånger och fodralen har skyddat från sprucken skärm. En gång sprack pansarglasskyddet i gamla Huawei men själva skärmen klarade sig. Är värd sina 249 SEK. Fickor för kort är ett plus.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Varför är alla telefoner med spräckt display iphone?

För dom e mög

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore Lappen med fortfarande så skulle han gå i spagat av upphetsning, över den här tråden.... 😁🤣

Kommer ihåg för typ10 år sedan då det var totalt krig om Apple vs Android......

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wanchai:

Varför är alla telefoner med spräckt display iphone?

Åja, jag hade en iPhone 4 som en häst klev på. Inte en skråma :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
1 hour ago, MickeN said:

Är det lönt att satsa på 5g, dags att leta ny telefon nu. 

Det beror ju på om man gillar att se mycket video eller/och spela på sin mobil.

 

Själv föredrar jag att se video i mitt hem med hjälp av bredband jag har där. Jag tror knappast att 5G kommer att få mig att byta iPhone.

 

I och för sig vore det kanske bra att ha backup ifall bredband från Comhem går ner. Vilket händer ganska sällan, men ändå. Det beror på vad 5G-abonnemang kommer att kosta.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en 4 år gammal iPhone 7. 

Funkar kanon, men batteriet har blivit sämre. 

 

Men en sak avskyr jag med Apple. 

Att det inte går att ändra default karta. 

 

Då man klickar på en karthänvisning i fb så försöker den eländiga Apple Maps att hitta en väg till en adress som den inte hittar, utan det blir i bästa fall till distriktet....

 

Apples karta är säkert bra i USA men här i Asien är den kass. 

 

Och mig veterligt finns det inget sätt att stänga av Apple Maps, och bara använda Google Map. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Det beror ju på om man gillar att se mycket video eller/och spela på sin mobil.

 

Själv föredrar jag att se video i mitt hem med hjälp av bredband jag har där. Jag tror knappast att 5G kommer att få mig att byta iPhone.

 

I och för sig vore det kanske bra att ha backup ifall bredband från Comhem går ner. Vilket händer ganska sällan, men ändå. Det beror på vad 5G-abonnemang kommer att kosta.

 

Herr Chang har talat.

Jag ser mycket video i telefonen via 4G när jag väntar på hustrun under hennes shoppingturer.

Tycker kapaciteten 4G ger är fullt tillräcklig. Har inte varit med om att filmerna buffrar eller hackar.

 

Jag antar att 5G kommer till sin rätt då det gäller självkörande fordon, IoT placerade utanför hemmets WiFi räckvidd, o dyl.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ReKa:

Jag ser mycket video i telefonen via 4G när jag väntar på hustrun under hennes shoppingturer.

Tycker kapaciteten 4G ger är fullt tillräcklig. Har inte varit med om att filmerna buffrar eller hackar.

 

Jag antar att 5G kommer till sin rätt då det gäller självkörande fordon, IoT placerade utanför hemmets WiFi räckvidd, o dyl.

Sällan jag hittar 8K porr och brukar få så konstiga blickar i köpcentret när det stönas och skriks från min telefon. 

 

Jag är tydligen blygare än dig... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
3 hours ago, ReKa said:

Jag ser mycket video i telefonen via 4G när jag väntar på hustrun under hennes shoppingturer.

Tycker kapaciteten 4G ger är fullt tillräcklig. Har inte varit med om att filmerna buffrar eller hackar.

 

Jag antar att 5G kommer till sin rätt då det gäller självkörande fordon, IoT placerade utanför hemmets WiFi räckvidd, o dyl.

Det påstås att så kallad latency är mycket bättre med 5G. Det vill säga, responstiden vid exempelvis spelande med andra via en server är mer tillfredställande. Och att självkörande bilar (om man någonsin får till det) kan reagera snabbare.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Det påstås att så kallad latency är mycket bättre med 5G. Det vill säga, responstiden vid exempelvis spelande med andra via en server är mer tillfredställande. Och att självkörande bilar (om man någonsin får till det) kan reagera snabbare.

 

Herr Chang har talat.

Skatteverket verkar ha 5 G sedan länge!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...