Jump to content
IGNORERAD

Bästa smarttelefon?


Amigo

Vilken är bästa smarttelefon?  

148 röster

  1. 1. Jag har?

    • iPhone
      36
    • Samsung
      47
    • Huawei
      25
    • Sony
      7
    • Motorola
      4
    • Nokia
      7
    • Xiaomi
      4
    • CAT
      0
    • Doro
      0
    • OnePlus
      13
    • Annat märke
      5


Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

Det påstås att så kallad latency är mycket bättre med 5G. Det vill säga, responstiden vid exempelvis spelande med andra via en server är mer tillfredställande. Och att självkörande bilar (om man någonsin får till det) kan reagera snabbare.

 

Herr Chang har talat.

Nu svamlar jag utanför trådens ämne, men en kollega är med i ett intressant projekt. Självkörande gruvmaskiner. Maskinerna kör självständigt tills det kommer till att skopan ska fyllas, då måste en operatör ta över. Men i övrigt kör de som de ska utan att krocka.
Så en 'förare' kan alltså hantera ett flertal gruvmaskiner.


Men självkörande bilar i livlig stadstrafik blir nog inte under min livstid.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    20

  • Amigo

    9

  • Soengsang

    8

  • Tommy

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sa ju att min är ny tycker du 19årsmodell är gammal
En mobil är gammal efter typ ett halvår.
Har en p20 mate pro och skulle gärna fortsätta med huawei då ingen klår dom kameramässigt men utan playstore blir det ju helt kasst. Men troligtvis så har huaweis egen appstore snart knökat med likvärdiga appar, marknaden är ju stor så är nog många apputvecklare som vill va med.
I sista änden kan det bli en stor nackdel för Google att dom inte får samarbeta med huawei.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev zeb:

En mobil är gammal efter typ ett halvår.
Har en p20 mate pro och skulle gärna fortsätta med huawei då ingen klår dom kameramässigt men utan playstore blir det ju helt kasst. Men troligtvis så har huaweis egen appstore snart knökat med likvärdiga appar, marknaden är ju stor så är nog många apputvecklare som vill va med.
I sista änden kan det bli en stor nackdel för Google att dom inte får samarbeta med huawei.

Du vet väl att en lur från Kina är stålar direkt in på Maos konto?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev audirs2:

Du vet väl att en lur från Kina är stålar direkt in på Maos konto?

Ungefär som att köpa en Nokia.....

Made in China...

E435C636-3C92-48D5-ABE5-DE809B5BDAA7.thumb.jpeg.bafe5d53daf8057990bf5ce7cac6d7be.jpeg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
44 minuter sedan, skrev audirs2:

Du vet väl att en lur från Kina är stålar direkt in på Maos konto?

Det heter ju "KOMMUNIkationsutrustning" :-)

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ungefär som att köpa en Nokia.....

Made in China...

E435C636-3C92-48D5-ABE5-DE809B5BDAA7.thumb.jpeg.bafe5d53daf8057990bf5ce7cac6d7be.jpeg

Nokia har konto där! :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det heter ju "KOMMUNIkationsutrustning" :-)

 

Kommunist utrustning!😋

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ytterligare en anledning till att välja bort en smartphone från Kina:

 

Huawei riktade hot mot Danmark

 

Den kinesiska techjätten Huawei ska flera gånger ha försökt påverka Danmarks regering, minst ett brev från företaget ska ha innehållit hot, rapporterar tidningen Berlingske.

 

TT Publicerad: 14 maj 2020, 10:41 Uppdaterad: 14 maj 2020, 10:57

 

I flera brev från Huawei, som tidningen har tagit del av, önskar företaget vara involverade i framtidens danska telenät. I ett av dem, adresserat till tidigare statsministern Lars Løkke Rasmussen i mars 2019, varnas det för ekonomiska konsekvenser om företaget inte blir bemött som önskat. Under den perioden förhandlade Huawei med teleoperatören TDC om ett möjligt miljardkontrakt.

 

I brevet skriver Huawei att andra kinesiska företags önskan att investera i Danmark kommer att ”drabbas hårt” om Huawei får ”problem”.

 

Peter Munk Christiansen, professor i statsvetenskap vid Århus universitet, säger till tidningen att det inte är ovanligt att företag hör av sig till regeringar.

 

”Men detta är ovanligt eftersom det är ett hot”, säger han.

 

Huawei tillbakavisar att det ska ha funnits en hotfull ton.

I mars i fjol bytte TDC från Huawei till svenska Ericsson som leverantör av ett nytt 5G-nät i Danmark.

Beslutet kom efter en debatt om Huawais förbindelser med den kinesiska regeringen.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

 

Och snart kanske man kan fundera på en IPhone, dvs dom har fortfarande 80% kvar att övertyga mig:

 

Apple may reportedly move 20% of iPhone production from China to India

 

According to a report from Indian news outlet The Economic Times, Apple executives have been meeting with key Indian government officials to explore the possibility of moving a huge chunk of Apple’s iPhone production from China to India. Manufacturing revenues could soar to as much as $40 billion over the next five years. This is according to “officials familiar with the matter.”

 

Apple doesn’t necessarily have a large market in India. According to the official, Apple wants India to be a new manufacturing base, mainly for export, likely to diversify its production outside of China. It’s reported that as much as 20% of Apple’s iPhone production could be moved to India.

The Indian official expects mobile phone exports to surpass $100 billion by 2025. From 2019-2020, smartphone exports out of India were around $3 billion. Apple already produces some iPhone XR units in India via Foxconn. Via Winstron, Apple once produced the first-gen iPhone SE, iPhone 6S, and iPhone 7 in India, but have since been discontinued.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger bara Apple Wheels. För 700 USD.

 

På engelska passar frasen: Taking the piss.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stjp8729:

Hej 

 

Och snart kanske man kan fundera på en IPhone, dvs dom har fortfarande 80% kvar att övertyga mig:

 

Apple may reportedly move 20% of iPhone production from China to India

 

According to a report from Indian news outlet The Economic Times, Apple executives have been meeting with key Indian government officials to explore the possibility of moving a huge chunk of Apple’s iPhone production from China to India. Manufacturing revenues could soar to as much as $40 billion over the next five years. This is according to “officials familiar with the matter.”

 

Apple doesn’t necessarily have a large market in India. According to the official, Apple wants India to be a new manufacturing base, mainly for export, likely to diversify its production outside of China. It’s reported that as much as 20% of Apple’s iPhone production could be moved to India.

The Indian official expects mobile phone exports to surpass $100 billion by 2025. From 2019-2020, smartphone exports out of India were around $3 billion. Apple already produces some iPhone XR units in India via Foxconn. Via Winstron, Apple once produced the first-gen iPhone SE, iPhone 6S, and iPhone 7 in India, but have since been discontinued.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Nya Nokija lär tillverkas i Indonesien och en del prylar till den i just Indien!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Surin P3:

Säger bara Apple Wheels. För 700 USD.

 

På engelska passar frasen: Taking the piss.

8500 i Sverige, för en datorbänk med hjul på...

Imponerande om de säljer slut!

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Funderar på en ny mobil. Min nuvarande är en Moto g5, som jag är nöjd med men det börjar bli dax att byta upp sig och då är frågan skall man köpa en 5G telefon?

Vad jag fattar har man precis börjat med 5G i Sverige men precis som det var med 4G kommer det väl gå fort när dom väl börjat?

 

Nästa vecka släpps Moto g 5G med ett pris under 4.500, vilket är betydligt billigare än Samsungs 5G telefoner. Vad tror experterna om en sådan?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-14 at 11:29, skrev ReKa:

Nu svamlar jag utanför trådens ämne, men en kollega är med i ett intressant projekt. Självkörande gruvmaskiner. Maskinerna kör självständigt tills det kommer till att skopan ska fyllas, då måste en operatör ta över. Men i övrigt kör de som de ska utan att krocka.
Så en 'förare' kan alltså hantera ett flertal gruvmaskiner.


Men självkörande bilar i livlig stadstrafik blir nog inte under min livstid.

Tycker man dagligen ser bilar i trafiken som verkar vara förarlösa......

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Bästa" är en svår fråga, bästa i vilken klass.....budget, mellan eller flaggskeppstelefoner, rätt naturligt att en telefon för 14-15k är bättre än en för 3-4k.

 

Annars så håller vi på Damsung :)

 

Personligen säger jag hela applekonceptet och då naturligtvis iPhone 11 pro max, fungerar/synkroniserar perfekt tillsammans med alla andra appleprodukter, och man har ett bekymmerslöst it-liv 

 

Men skulle man gå för budget, så slår nog inget oneplus-z/nord.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Huawei hade varit svåra att slå om det inte vore för Playstore. 

Troligtvis dröjer det inte länge förrän utbudet av appar till Huawei gör att den blir intressant igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Ett vettigt inlägg i Huawei/Kina debatten 

Sverige vore betjänt av debatt om Kina där vi inte silar popsångerskor och sväljer bilfabriker.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/hua-vilket-hyckleri-om-zara-larsson-och-kina/

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ett vettigt inlägg i Huawei/Kina debatten 

Sverige vore betjänt av debatt om Kina där vi inte silar popsångerskor och sväljer bilfabriker.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/hua-vilket-hyckleri-om-zara-larsson-och-kina/

Tar kommunisterna  Volvo från Sverige så får Sverige hitta på en ny Volvo! Och lastbilar kommer alltid å va svenskt hoppas och tror jag!"

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-12 at 08:52, skrev lasseiudon:

Funderar på en ny mobil. Min nuvarande är en Moto g5, som jag är nöjd med men det börjar bli dax att byta upp sig och då är frågan skall man köpa en 5G telefon?

Vad jag fattar har man precis börjat med 5G i Sverige men precis som det var med 4G kommer det väl gå fort när dom väl börjat?

 

Nästa vecka släpps Moto g 5G med ett pris under 4.500, vilket är betydligt billigare än Samsungs 5G telefoner. Vad tror experterna om en sådan?

Jag är nöjd med min Nokia 3310! :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Nokia har fått ett kontrakt från NASA att placera mobil antenn på månen! Tur att det inte är 1 a April idag! Källa: Dagens Industri.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
25 minuter sedan, skrev audirs2:

Nokia har fått ett kontrakt från NASA att placera mobil antenn på månen! Tur att det inte är 1 a April idag! Källa: Dagens Industri.

Där gör dom minst skada. 
Dom lär väl starta upp någon mobilbutik vid någon fin krater

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung A71 säljs ju med snappsdragon prosesor A 20 serien har samsungs egna chips och resentionerna är inte nådiga om ultran

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Där gör dom minst skada. 
Dom lär väl starta upp någon mobilbutik vid någon fin krater

Du får köpa upp dom och lägga ner skiten!:lipa: Blir bara ca 600 utan jobb!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...