Jump to content
IGNORERAD

Översättning.


bebe

Recommended Posts

Hej!Behöver hjälp med översättning svenska till thai texten som ska översättas är.

BJÖRNJAKT PÅGÅR.

SKADADE BJÖRNAR KAN FINNAS I OMRÅDET.

OBS. OMRÅDET BETRÄDES PÅ EGEN RISK. OBS

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!Behöver hjälp med översättning svenska till thai texten som ska översättas är.

BJÖRNJAKT PÅGÅR.

SKADADE BJÖRNAR KAN FINNAS I OMRÅDET.

OBS. OMRÅDET BETRÄDES PÅ EGEN RISK. OBS

อันตราย ช่วงนี้เป็นฤดูล่าหมี

อาจมีหมีบาดเจ็บอยู่ในบริเวณนี้

เจ้าของที่ดินจะไม่รับผิดชอบในความปลอดภัยของผู้ที่เข้ามาในบริเวณนี้

Tillbakaöversättning av översättningen blir

Akta/Obs! Björnjakt-säsång pågår.

Skadade björnar kan finnas i området.

Markägaren ansvarar inte för säkerhet för den som kommer in i området.

---

Kommentar till texten.

1. Thailändare vet inte per automatiskt att skadade björnar är farliga. Men av hela texten fattar man nog.

2. Sista raden är den thailändska texten inte exakt som originalet på grund av språkskillnaden. Men det är den texten som är mest vanligt i Thailand.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ren skrämselpropaganda för att få vara ensam på markerna uppenbarligen. Kanske t o m för att få plocka bär där helt ensam? Smart! ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det skulle jag också tro om jag inte visste. Är själv gift med en Thaitjej sedan 15 år och jag unnar ingen att plocka bär. Sannigen är att det finns mycket björn i området.Det gränsar till strömsunds kommun det björn tätaste området i Sverige. Björnjakt har egentligen aldrig förekommit utan nån har skjutit nån på älgjakten. Men nu har björnjägare i från Norge och lokala jägare sammlat ihop sig och ska jaga nån vecka tillsammans med riktiga björnhundar. Det är då varningen skall sättas upp. Att nån är rädd om bären tror jag inte är själv född i byn där det bor ca 45 inv kvar och 2/3 är pensionärer som inte tar sig ut i skogen.

MVH/bebe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bebe... mitt svar var skrivet i skämtsam anda.

Men om jag skulle göra en riskkalkyl på riktigt om hur stor chansen är för en bärplockare att stöta på en eventuellt farlig skadeskjuten björn vid en björnjakt som ännu bara finns på planeringsstadiet så tror jag kalkylen skulle sluta med att risken för blixtnedslag i huvudet blir aningen högre.

Men en varning för mycket är ju aldrig fel. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Alla glada.

Kan någon hjälpa mig Min mor har fått hjärtinfarkt

försöker förklara hemma Vad heter det på Thai?

Johan :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...