Jump to content
IGNORERAD

Turister skräms bort från Thailand


Joints

Recommended Posts

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jannegbg

    5

  • Baa

    3

  • Herr Chang

    2

  • MaiChai

    2

Mest aktiva i denna tråd

"Man saknar inte kon förrän båset är tomt" heter det ju.

Är dock tveksam till att några insatser mot taximaffian kommer att få någon långvarig effekt, det är ju som bekant Newin som styr transportministeriet.

Men det kommer nog att bli en nyttig läxa för de inom näringen som tycker sig ha rätten att skinna turister.

Börjar det sedan bli lite oroligt igen så kommer skutan bara att sjunka snabbare. Mycket talar ju för att oroligheterna ska starta snart igen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

vi får se vad som händer, mycket prat o lite verstad ,folk har klagat på taxi samui i snart 10 år men inget har hänt. hoppas snart att thaländare förstår hur alvarligt detta är med denna maffia som styr all kriminalitet

detta är anledningen till att inte jag tycker om turistorter.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag tror tyvärr att det kkommer att bli mycket värre innan det blir bättre, grunden till problemen är att de som begår brotten kan muta polisen och i viss mån även domstolarna. Att det sedan finns poliser som sammarbetar med dessa indevider gör inte problemen lättare att lösa.

Tror att problemen det kommer att öka för att kompenser för den minskning av turismen som skett så kommer de att försöka lura, utpressa, råna mm flera så brotten kommer att öka innan det blir bättre!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror tyvärr att det kkommer att bli mycket värre innan det blir bättre, grunden till problemen är att de som begår brotten kan muta polisen och i viss mån även domstolarna. Att det sedan finns poliser som sammarbetar med dessa indevider gör inte problemen lättare att lösa.

Tror att problemen det kommer att öka för att kompenser för den minskning av turismen som skett så kommer de att försöka lura, utpressa, råna mm flera så brotten kommer att öka innan det blir bättre!

Mvh

Magnus-Chumphae

hej

risken finns att du har rätt, men jag hoppas du har fel. jag kan tänka mig att malaysia sitter o gapskrattar åt th.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan också mycket väl tänka mig att det blir värre innan det blir bättre. Varför?

Thailogik...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailogik i ett nötskal säger att om man förlorar 50% av sina gäster på hotellet så måste man få de 50% som kommer till hotellet att betala minst dubbelt så mycket...

Sen funderar man nästa år varför man inte har några gäster alls?

Malaysia men även Kambodja och Vietnam sitter nog nöjt och tittar på medan Thailand sågar av den gren de sitter på...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hyrt en liten kåk i Udon, häromdan kom snutdjäveln som äger kåken och vill höja hyra med 50%, undrar om fanstyget hajade Fu-k you.

Dom är fanimej urdumma, garanterat kundens marknad.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan också mycket väl tänka mig att det blir värre innan det blir bättre. Varför?

Thailogik...

Herr Chang har talat.

Thailogiken stavas fattigdom.. När ska ni inse att den dagen thaifolk får det gott ställt och inte behöver blåsa folk, så kommer även Thailand att få en högre levnadsstandard och det blir dyrare för oss svenssons att resa dit och leva... Med andra ord så får vi åka till Afrika el. dyl. för att nå upp till den köpkraft vi vill åt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen, det behöver vi inte bekymra oss om, grannländerna ligger fortfarande och lurpassar så "Africa can wait" minst 20-25 år.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Afrika eller Kambodja är same same.. Dåligt uppbyggd infrastruktur, vilket man är bortskämd med i Thailand, men om vi faranger ska blida thailändarna i påtvingad demokrati och solidaritet, så får vi snart se oss om efter ett annat resmål...

Link to comment
Dela på andra sajter

Afrika eller Kambodja är same same.. Dåligt uppbyggd infrastruktur, vilket man är bortskämd med i Thailand, men om vi faranger ska blida thailändarna i påtvingad demokrati och solidaritet, så får vi snart se oss om efter ett annat resmål...

Om Du inte varit i Kambodja på ett tag kommer Du att bli förvånad hur fort man går framåt, satsar en hel del.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör man säkert,men infrastruktur byggs inte upp över en natt, allra minst i ett u-land, så jag tror nog att Kambodja får vänta på sin boom åtminstone 10 år...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med Thailogik är intressant. Har en kvinnlig vän som har en shop. Förra året pratade vi om att åka på gemensam resa i Thailand. Jag tyckte svaret var lite märkligt, men ungefär så här sa hon..

"Jag vet ännu inte om vi kan resa tillsammans. Det beror på hur mycket kunder "turister" det finns då. Om det är mycket turister så är det inga ploblem att åka, men om det inte var så många turister så gick det inte."

Hmm tänkte jag.. för mig är det tvärt om, jag åker bara när det är lite kunder. Är det mycket kunder så är det "bring home the bacon" som gäller.

En närmare analys av "Thailogiken" i detta fall kan ju vara att med lite kunder så har hon inga pengar att åka för, och med mycket kunder så kanske hon kan dra in månadslönen på 2 veckor och resa dom andra två veckorna...? Lite sabai sabai skadar väl inte :yes:

Noterar också att det HÄR är OK att lite skämtsamt skratta åt "Thailogiken" men när andra mera känsliga thaiämnen tas upp på dagordningen så är det rättning i ledet som gäller,(PK) och då gäller inte "thailogiken" längre. Tror ni inte "Thailogiken" fungerer inom politiken eller andra intressanta områden i Thailand? :yes:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailogiken stavas fattigdom.. När ska ni inse att den dagen thaifolk får det gott ställt och inte behöver blåsa folk, så kommer även Thailand att få en högre levnadsstandard och det blir dyrare för oss svenssons att resa dit och leva... Med andra ord så får vi åka till Afrika el. dyl. för att nå upp till den köpkraft vi vill åt...

hej knasen

jag håller inte med dig knasen. har sett så många ggr hur snuskigt rika thaiare förnadrar sig skälva, ex jag bad att få låna en sax på ett hotell för att klippa av ett par jeans när jag överlämnade saxen kom handen fram hazip bath cap,denna thaire är stenrik. om nu en thaiare som står o säljer sina varor o sliter varje dag för sitt uppehälle så skiter jag i om jag får betala lite extra.thailogik är något helt annat kanske det kan vare en ide att starta en tråd.. thailogik.

thailogik

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

(Kambodja)Bara dom får bort alla gatubarn så är jag glad, jag har inte varit där sedan 2005. Men landet i sig har potential men dom ligger långt efter Thailand utvecklingsmässigt. Skola sjukvård? Sjukvården är ju ganska viktig för att turister skall våga sig ditt. Ingen vill väl åka till ett så "exotiskt" land som kambodja och riskera att bli magsjuk? Men det kanske har bättrats sedan jag var där. Hur är det med vägen mellan Thailand och siam reap. Är den forfarande lerväg?

Ändrades av ronoh
Link to comment
Dela på andra sajter

Insåg just att jag struntar fullständigt i om turister kommer hit eller inte.

Kanske till och med föredrar en minskning av turismen, kan vara bra för mig.

Jag menar, om det slutar komma en massa idi*ter med stort spenderkonto (för 2 veckor), så kanske det blir enklare för mig, som bor här all ledig tid, att få betala Thaipriser på olika turistställen, som SiamPark City, Safri World osv...Inte för att jag betalar turistpris :na: , men för att det blir enklare att få Thaipriset.

Sen har vi ju sexturisterna, de behövs ju faktiskt, vem skulle annars gifta sig med en 34årig 2-barns mamma i från Isaan? :bag:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, thailogik är intressant.

En del av problemet är väl att många faranger stannar ganska kort tid i Thailand, och då orkar dom inte tjafsa om kostnader. Man är ju på semester...

Detta har väl en del thailändare insett, och man bryr sig inte om ifall kunden kommer tillbaka eller ej. Maximera inkomsten idag! Det kommer ju nya naiva faranger till Thailand varje dag...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vinstmaximering är inte enbart ett thailändskt fenomen, det finns överallt. Inte minst här hos oss i väst. Sedan att man i Thailand gärna klämmer åt oss rikare västerlänningar lite hårdare är säkert något vi alltid kommer att få leva med och acceptera eller sluta upp att resa över huvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Insåg just att jag struntar fullständigt i om turister kommer hit eller inte.

Kanske till och med föredrar en minskning av turismen, kan vara bra för mig.

Jag menar, om det slutar komma en massa idi*ter med stort spenderkonto (för 2 veckor), så kanske det blir enklare för mig, som bor här all ledig tid, att få betala Thaipriser på olika turistställen, som SiamPark City, Safri World osv...Inte för att jag betalar turistpris :na: , men för att det blir enklare att få Thaipriset.

Sen har vi ju sexturisterna, de behövs ju faktiskt, vem skulle annars gifta sig med en 34årig 2-barns mamma i från Isaan? :bag:

MVH Tommy

hej tommy

du har så rätt har ofta hört på turistställen thaiare säga det kommer nya det kommer nya, o det har det ju thaiare har rätt det kommer nya hela tiden, sedan undrar jag hur många noi det finns som lever ihop med falang medans dom har denäkta hälften hemma i byn

changen ditt inlägg är klockrent (det är klockren thailogik)

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo

Slötittade inatt på tajnyheterna där dom från suvannaboomboom visade upp en blåslagen farang.

Tydligen hade han anlänt tidigare under dagen med 5 limpor cigaretter och vägrat betalt "böterna"/mutorna

på 30 000b och istället intagen i ett förhörsum blev misshandlad ev en skock tulltjänstemän.

För en lekman verkar inte det vara så smidigt om man nu vill locka fler turister hit.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

är den svenska logiken bätre?

ta från dom som har sämst stält å ge till dom som har bäst stält medans svensken inte törrs ryta i för nää regeringen måste ju veta bätre?

dom som är sjuk får inte vara sjuka efter som man måste vara frisk för att orka vara sjuk i dagens sverige.

jag hoppas bara att det ska löäsa sig för Thailand så det bliur bra igen.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

är den svenska logiken bätre?

ta från dom som har sämst stält å ge till dom som har bäst stält medans svensken inte törrs ryta i för nää regeringen måste ju veta bätre?

dom som är sjuk får inte vara sjuka efter som man måste vara frisk för att orka vara sjuk i dagens sverige.

jag hoppas bara att det ska löäsa sig för Thailand så det bliur bra igen.

vad är det för dum sossepropaganda?

Finns väl inget land i världen med så många förtidspensionärer och sjukskrivna som sverige eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

är den svenska logiken bätre?

ta från dom som har sämst stält å ge till dom som har bäst stält medans svensken inte törrs ryta i för nää regeringen måste ju veta bätre?

dom som är sjuk får inte vara sjuka efter som man måste vara frisk för att orka vara sjuk i dagens sverige.

jag hoppas bara att det ska löäsa sig för Thailand så det bliur bra igen.

hej mantra

om det fans en tråd där vi utser dagens kloker så får du min röst.

kentan

tror inte någon är så korkad så man vägrar betala böter om man gjort fel.däremot tror jag han vägrade betala teemoney, sedan är jag inte förvånad över odsen thaiare gillar1/7 ods för då känner dom sig säkra

babababo

antingen så har du inte läst tidningar eller inte hängt med , tycker du det är rätt att utförsäkra en som har cancer, vill du att vi skall införa thailänska skydsnätet här i se, det är lätt att hacka på andra när man skälv är frisk

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...