Jump to content
IGNORERAD

Den sparsamma tysken


bob

Recommended Posts

Denna sedelärande historien handlar om en tysk som gifte sig med en av fruns "släktingar" (ni vet en sådan där "kusin" typ en kompis från skolan eller en hon har träffat på bussen eller liknande...).

För att få typ uppehållstillstånd till Tyskland måste en utomeuropeisk medborgare göra ett språktest och när personen har klarat av testet så är personen välkommen till Tyskland.

Självklart så klarade inte "kusinen" av detta så hon måste betala för en ny kurs, men nu var det så att tysken var av sorten "hon har ju klarat sig innan hon träffade mig så varför skulle jag behöva skicka pengar till henna nu", denna sortens män har vi ju även på forumet har man ju sett när man kommer in på tex avdelningen SinSod eller andra MPR-inlägg som har med pengar att göra till familjen...

Så vad gör denna kvinnan tror ni för att få ihop till kurspengar jo hon gör det som kvinnor i alla tider har gjort för att få ihop en slant, hon började sitta i hotellbarerna och erbjöd sina "avsugningstjänster" för 2500 baht...
Självklart tänker nu Jonny "gifter tysken sig med en tjej från barerna så får ju han skylla sig själv..." men saken är att denna tjejen hade ingen bakgrund som prostituerad, "bra" jobb inom armen, ok familjebakgrund etc. etc. 

Ha en trevlig lördag alla "hon_har_ju_klarat_sig_innan_hon_träffade_mig_så_varför_skulle_jag_behöva_skicka_pengar_till_henna_nu" 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev bob:

Denna sedelärande historien handlar om en tysk som gifte sig med en av fruns "släktingar" (ni vet en sådan där "kusin" typ en kompis från skolan eller en hon har träffat på bussen eller liknande...).

För att få typ uppehållstillstånd till Tyskland måste en utomeuropeisk medborgare göra ett språktest och när personen har klarat av testet så är personen välkommen till Tyskland.

Självklart så klarade inte "kusinen" av detta så hon måste betala för en ny kurs, men nu var det så att tysken var av sorten "hon har ju klarat sig innan hon träffade mig så varför skulle jag behöva skicka pengar till henna nu", denna sortens män har vi ju även på forumet har man ju sett när man kommer in på tex avdelningen SinSod eller andra MPR-inlägg som har med pengar att göra till familjen...

Så vad gör denna kvinnan tror ni för att få ihop till kurspengar jo hon gör det som kvinnor i alla tider har gjort för att få ihop en slant, hon började sitta i hotellbarerna och erbjöd sina "avsugningstjänster" för 2500 baht...
Självklart tänker nu Jonny "gifter tysken sig med en tjej från barerna så får ju han skylla sig själv..." men saken är att denna tjejen hade ingen bakgrund som prostituerad, "bra" jobb inom armen, ok familjebakgrund etc. etc. 

Ha en trevlig lördag alla "hon_har_ju_klarat_sig_innan_hon_träffade_mig_så_varför_skulle_jag_behöva_skicka_pengar_till_henna_nu" 😂

Så sensmoralen av din historia är att alla tjejer är horor, speciellt tjejer från Thailand.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

2500, för en avsugning!!!

Låter som en "Golddigger"

 

😘

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Förakta inte världens äldsta yrke!

Vi alla är väl horor, inte minst DU - eller har du ärvt alla dina pengar?

Jag gör ett jobb - får betalt för utförd tjänst är jag då en hora eller inte?

Vissa personer skulle ALDRIG kunna tänka sig utföra vissa jobb eller tjänster medan andra gör dem utan tvekan.

Nöden har ingen lag.

Vilket är värst?

Döda någon mot betalning?

Föda någon mot betalning?

Eller suga av någon mot betalning?

Slaktare dödar varelser, jägare gör sammalunda.

Din arbetsgivare föder dig genom betalning = lön för utförd tjänst.

Suga i sig en liten portion saltsmakande vätska som är rik på zink, proteiner och fruktos.

Har du pillrat, sugit, slickat på den kärestas knopp?

Smakade det illa eller var det frånstötande?

Inse nu:

Jobb som jobb, bara det att en del är mer lönsammare eller frånstötande.

Det är helt ok att frugan suger av dig men det är f*n också om hon suget av någon annan man, eller?

VARFÖR?

För det är helt ok att DU slickat på knoppen på en annan kvinna

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Förakta inte världens äldsta yrke!
Vi alla är väl horor, inte minst DU - eller har du ärvt alla dina pengar?
Jag gör ett jobb - får betalt för utförd tjänst är jag då en hora eller inte?
Vissa personer skulle ALDRIG kunna tänka sig utföra vissa jobb eller tjänster medan andra gör dem utan tvekan.
Nöden har ingen lag.
Vilket är värst?
Döda någon mot betalning?
Föda någon mot betalning?
Eller suga av någon mot betalning?
Slaktare dödar varelser, jägare gör sammalunda.
Din arbetsgivare föder dig genom betalning = lön för utförd tjänst.
Suga i sig en liten portion saltsmakande vätska som är rik på zink, proteiner och fruktos.
Har du pillrat, sugit, slickat på den kärestas knopp?
Smakade det illa eller var det frånstötande?
Inse nu:
Jobb som jobb, bara det att en del är mer lönsammare eller frånstötande.
Det är helt ok att frugan suger av dig men det är f*n också om hon suget av någon annan man, eller?
VARFÖR?
För det är helt ok att DU slickat på knoppen på en annan kvinna

Då du påstår att vi alla är horor, så kan du väl lika gärna påstå att vi alla är brandmän, skogshuggare, fjällguider och landsfiskaler.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hor är inget annat än en religiös och manlig dubbelmoral.

Är tydligen ok för män att umgås med prostituerade men gifta sig med någon är inte ok.

Vari ligger då skillnaden, ska alla kvinnor förvägra män som varit med prostituerade ett äktenskap.

Då kommer det att bli många ensamma män.

k**lla runt är manligt = en riktig heman

En kvinna som gör något liknade räknas som lösaktig, fnask eller t.o.m. hora

Vari ligger skillnaden?

Var är du för en man (torsk) som går på krogen och bjuder din dam på mat och dryck och som sedan kallt räknar med en avslutning i sänghalmen.

Den kvinna som tackar NEJ blir aldrig mer utbjuden av dig.

Den kvinna i Thailand som kan tjäna 2500 baht för en avsugning är en inget annat än en duktig entreprenör.

Underskatta ingen framgångsrik entreprenör, sköter hon det rätt kan hon gå hur långt som helst.

Lär ej heller behöva bli hushållerska eller älskarinna åt någon falang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste fortfarande tillstå att 2500 för en avsugning ärt ini helvete bra betalt till och med i Patong ! med alla dessa charter turister ?   ja själv vet jag ju inget om prisnivån men mina kamrater har berättat :sure:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Bananen said:

Så sensmoralen av din historia är att alla tjejer är horor, speciellt tjejer från Thailand.

 

15 hours ago, evert 1 said:

Förakta inte världens äldsta yrke!

Vi alla är väl horor, inte minst DU - eller har du ärvt alla dina pengar?

Jag gör ett jobb - får betalt för utförd tjänst är jag då en hora eller inte?

Vissa personer skulle ALDRIG kunna tänka sig utföra vissa jobb eller tjänster medan andra gör dem utan tvekan.

Nöden har ingen lag.

Vilket är värst?

Döda någon mot betalning?

Föda någon mot betalning?

Eller suga av någon mot betalning?

Slaktare dödar varelser, jägare gör sammalunda.

Din arbetsgivare föder dig genom betalning = lön för utförd tjänst.

Suga i sig en liten portion saltsmakande vätska som är rik på zink, proteiner och fruktos.

Har du pillrat, sugit, slickat på den kärestas knopp?

Smakade det illa eller var det frånstötande?

Inse nu:

Jobb som jobb, bara det att en del är mer lönsammare eller frånstötande.

Det är helt ok att frugan suger av dig men det är f*n också om hon suget av någon annan man, eller?

VARFÖR?

För det är helt ok att DU slickat på knoppen på en annan kvinna

 

14 hours ago, evert 1 said:

Hor är inget annat än en religiös och manlig dubbelmoral.

Är tydligen ok för män att umgås med prostituerade men gifta sig med någon är inte ok.

Vari ligger då skillnaden, ska alla kvinnor förvägra män som varit med prostituerade ett äktenskap.

Då kommer det att bli många ensamma män.

k**lla runt är manligt = en riktig heman

En kvinna som gör något liknade räknas som lösaktig, fnask eller t.o.m. hora

Vari ligger skillnaden?

Var är du för en man (torsk) som går på krogen och bjuder din dam på mat och dryck och som sedan kallt räknar med en avslutning i sänghalmen.

Den kvinna som tackar NEJ blir aldrig mer utbjuden av dig.

Den kvinna i Thailand som kan tjäna 2500 baht för en avsugning är en inget annat än en duktig entreprenör.

Underskatta ingen framgångsrik entreprenör, sköter hon det rätt kan hon gå hur långt som helst.

Lär ej heller behöva bli hushållerska eller älskarinna åt någon falang.


Är du en "hon_har_ju_klarat_sig_innan_hon_träffade_mig_så_varför_skulle_jag_behöva_skicka_pengar_till_henna_nu"?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev bob:

 

 


Är du en "hon_har_ju_klarat_sig_innan_hon_träffade_mig_så_varför_skulle_jag_behöva_skicka_pengar_till_henna_nu"?

 

 

Jag vet inte om det finns något rätt eller fel i den frågan. För mig är det ingen självklarhet att börja betala underhåll och dyr sinsod bara för att man träffat en thaitjej. Jobbar tjejen i bar och förväntas sluta är det väl en sak men i den situationen är väl knappast alla. Ska tjejen bosätta sig in det nya landet med den nyfunna kärleken är det väl också självklart att man hjälper till om det behövs. Men jag kanske är en...

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
32 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag vet inte om det finns något rätt eller fel i den frågan. För mig är det ingen självklarhet att börja betala underhåll och dyr sinsod bara för att man träffat en thaitjej. Jobbar tjejen i bar och förväntas sluta är det väl en sak men i den situationen är väl knappast alla. Ska tjejen bosätta sig in det nya landet med den nyfunna kärleken är det väl också självklart att man hjälper till om det behövs. Men jag kanske är en...

Fast om hon hade ett bra jobb inom militären och förlorar den inkomsten så måste man ju se till att täcka upp för det. 
Det samma om man hittar någon kärring i Sverige och hon man vill ta henne till Övre Soppero. Utan jobb drar hon inte in några kulor och då får man se till att man har för att täcka upp för det. 
 

Nu bör man ju avklara sånt på förhand och i just Bobs tillfälle så verkar ju tysken vara lite lätt korkad och snål. 
 

Ingenting är väl fel, så länge bägge parter spelar med öppna kort och inte kommer med överraskningar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Det är så enkelt att döma andra, särskilt om man bor i västvärlden med dess välfärdssystem. "-Jag skulle aldrig göra si, jag skulle aldrig göra så". Sällan har talesättet om "-Gå en mil någon annans skor" passat så väl...

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Fast om hon hade ett bra jobb inom militären och förlorar den inkomsten så måste man ju se till att täcka upp för det. 
Det samma om man hittar någon kärring i Sverige och hon man vill ta henne till Övre Soppero. Utan jobb drar hon inte in några kulor och då får man se till att man har för att täcka upp för det. 
 

Nu bör man ju avklara sånt på förhand och i just Bobs tillfälle så verkar ju tysken vara lite lätt korkad och snål. 
 

Ingenting är väl fel, så länge bägge parter spelar med öppna kort och inte kommer med överraskningar. 

Mitt svar var med av generell karaktär. I det specifika fallet har jag väldigt svårt att döma med så lite information. Om tjejen slutar sitt jobb för att flytta till vederbörande ligger det väl i bådas intresse att göra upp det ekonomiska innan. I det fallet man gör så känns det väl också rimligt att snubben hjälper till om man har den ekonomistiska möjligheten. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Mankan:

Mitt svar var med av generell karaktär. I det specifika fallet har jag väldigt svårt att döma med så lite information. Om tjejen slutar sitt jobb för att flytta till vederbörande ligger det väl i bådas intresse att göra upp det ekonomiska innan. I det fallet man gör så känns det väl också rimligt att snubben hjälper till om man har den ekonomistiska möjligheten. 

Ja, jag förstod det. Det är förmodligen rätt specifikt fall som Bob tog upp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev evert 1:

Förakta inte världens äldsta yrke!

Vi alla är väl horor, inte minst DU - eller har du ärvt alla dina pengar?

Jag gör ett jobb - får betalt för utförd tjänst är jag då en hora eller inte?

Vissa personer skulle ALDRIG kunna tänka sig utföra vissa jobb eller tjänster medan andra gör dem utan tvekan.

Nöden har ingen lag.

Vilket är värst?

Döda någon mot betalning?

Föda någon mot betalning?

Eller suga av någon mot betalning?

Slaktare dödar varelser, jägare gör sammalunda.

Din arbetsgivare föder dig genom betalning = lön för utförd tjänst.

Suga i sig en liten portion saltsmakande vätska som är rik på zink, proteiner och fruktos.

Har du pillrat, sugit, slickat på den kärestas knopp?

Smakade det illa eller var det frånstötande?

Inse nu:

Jobb som jobb, bara det att en del är mer lönsammare eller frånstötande.

Det är helt ok att frugan suger av dig men det är f*n också om hon suget av någon annan man, eller?

VARFÖR?

För det är helt ok att DU slickat på knoppen på en annan kvinna

Personligen måste jag säga suga av någon mest pga att jag är hetro och diabetiker .

Fruktos är inte alls bra för mitt blodsocker .

Fi**a däremot går bra då det är åt det lite saltare hållet.

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, jag förstod det. Det är förmodligen rätt specifikt fall som Bob tog upp. 

Jo jag förstod att det var ett specifik fall även om det väcker en del obesvarade frågor.

 

Min kommentar som var mer generell var också riktat till nedanstående del av inlägget som jag såg som mer generell. Jag ser det inte som någon självklarhet att betala sinsod eller underhåll. Bara så

 

""hon har ju klarat sig innan hon träffade mig så varför skulle jag behöva skicka pengar till henna nu", denna sortens män har vi ju även på forumet har man ju sett när man kommer in på tex avdelningen SinSod eller andra MPR-inlägg som har med pengar att göra till familjen..."

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev bob:

Denna sedelärande historien handlar om en tysk som gifte sig med en av fruns "släktingar" (ni vet en sådan där "kusin" typ en kompis från skolan eller en hon har träffat på bussen eller liknande...).

För att få typ uppehållstillstånd till Tyskland måste en utomeuropeisk medborgare göra ett språktest och när personen har klarat av testet så är personen välkommen till Tyskland.

Självklart så klarade inte "kusinen" av detta så hon måste betala för en ny kurs, men nu var det så att tysken var av sorten "hon har ju klarat sig innan hon träffade mig så varför skulle jag behöva skicka pengar till henna nu", denna sortens män har vi ju även på forumet har man ju sett när man kommer in på tex avdelningen SinSod eller andra MPR-inlägg som har med pengar att göra till familjen...

Så vad gör denna kvinnan tror ni för att få ihop till kurspengar jo hon gör det som kvinnor i alla tider har gjort för att få ihop en slant, hon började sitta i hotellbarerna och erbjöd sina "avsugningstjänster" för 2500 baht...
Självklart tänker nu Jonny "gifter tysken sig med en tjej från barerna så får ju han skylla sig själv..." men saken är att denna tjejen hade ingen bakgrund som prostituerad, "bra" jobb inom armen, ok familjebakgrund etc. etc. 

Ha en trevlig lördag alla "hon_har_ju_klarat_sig_innan_hon_träffade_mig_så_varför_skulle_jag_behöva_skicka_pengar_till_henna_nu" 😂

 

Vad kostar en sån kurs? kan ju inte haft så jättebra jobb om hon väljer att gnoa till det för att kunna betala en kurs?

Bra betalt per skott iaf, kanske något hon övat upp i militären :-)

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-02 at 21:25, skrev evert 1:

k**lla runt är manligt = en riktig heman

En kvinna som gör något liknade räknas som lösaktig, fnask eller t.o.m. hora

Vari ligger skillnaden?

 

En nyckel som passar i alla lås, är en bra nyckel.

 

Ett lås där alla nycklar passar, är ett dåligt lås.

 

😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...