Jump to content
IGNORERAD

Thailands investering!


b-tung

Hur mycket pengar har du investerat i Thailand  

78 röster

  1. 1. Sjuka bufflar och finfina risfält!

    • 0-100tkr
      32
    • 100-500tkr
      17
    • 500-1000tkr
      10
    • Mer än en mille
      19


Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev Swippe:

Hjälpte svärfar med handpenningen på en traktor för några år sen, tror det var ca 100 000 Baht, han la en slant utöver det han också. Han skulle tjäna massa pengar, men har nog i bästa fall blivit plus minus noll. Jag gjorde det väldigt klart att jag ser detta som hjälp till en investering så att svärfar skulle kunna bevisa att han kan tjäna pengar bara han fick hjälp att komma igång. Men som så ofta så överskattar Thai hur lätt det är att tjäna pengar och man underskattar risken för konkurrens. Kunder hade inga pengar, skulle betala sen, vilket så klart alltid ledde till problem eftersom de inte hade cash sen heller och fler i byn skaffade också traktor så plötsligt så var han inte ensam om att kunna erbjuda sina tjänster. Avbetalningen på trakorn skulle skötas så ibland får min tjej skjuta till pengar (hennes pengar givetvis). Jag bryr mig inte, känns bra att jag drog mitt strå till stacken och gav honom en chans, sen att det inte blev som han drömde om kan jag inte göra något åt.

Trevligt med ett seriöst och vettigt inlägg, det är vi inte så bortskämda med här på mpr.

 

Och för att vara lite topic i tråden tar vi lite om framtida investeringar...

Nu har jag ju turligt nog inte behövt "investera" i släktens företagande så det är man glad för,

den enda investeringen jag troligen kommer att göra är väl att starta upp nåt mindre företagande med frun så att man har något att sysselsätta sig med så man inte bara häver öl för att få dagarna att gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • b-tung

    3

  • JohanR

    3

  • Atom

    2

  • Captain Morgan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Captain Morgan
6 hours ago, JohanR said:

Ett hus, mark mm går ju att sälja och kan ju rent av öka i värde så det är väl helt ok också för en farang att sätta upp i sin "balansräkning".

Den som har lagfarten i sitt namn kan självklart sätta upp den i sin balansräkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Räddat exets  mor och far 

De bodde i ett skul i Naklua som nu är 

Bebbot  med hus

Nåväl 2015 ringde hennes älldste bror och sa att en dam ville sällja en tomt i Bangsaray  billigt 500.000 bath  Ok vi fixade billjet och åkte ner

Jag blev ju förälskad i byn direkt så jag slog till .exets stora systers boyfrend var  

Förman på  de ett grupphus område i jomtien han fixade stugan för 500.000bath  så rotalt 1 mille

Nu går bara tomten  på 1.5 mille  och de byggs så det knakar i byn  växt otroligt mycket bara på 1 år 

Och exet vill ju jag ska flytta permanent pga att hon vet jag älskar stället men jag avstår 6 vinter månader är ok för mig

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...