Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Guest Lappen

Konstigt att det är oftast dom som inte inte ens har produkter från Apple som gnäller mest!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Konstigt att det är oftast dom som inte inte ens har produkter från Apple som gnäller mest!!

Exakt!

De flesta som kritiserar Apple har aldrig använt någon av deras produkter...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt!

De flesta som kritiserar Apple har aldrig använt någon av deras produkter...

Herr Chang har talat.

Har en Iphone 3Gs-det kanske är Apples blygsamma "hint" till mig att jag måste byta till Iphone 4 (Som någon hävdade inte hade problem med väckaruret) och jag får säga att det är inget problem med telefonen, bortsett från usel batteritid och klockan då som verkar ha problem med både övergång mellan sommar/vintertid och ny år i kalendern.

Har en Mac mini som HTPC därhemma och någon sorts Mac server på jobbet som jag arbetar med. Så visst använder jag Apples produkter, det är bara den bärbara som fortfarande är en PC.

Nu har jag grävt upp denna relik ur källaren och ska ha den som parallell väckarklocka till Iphonen imorgon-om jag bara kan hitta laddaren...

post-3473-0-85024600-1294164469_thumb.jp

post-3473-0-85024600-1294164469_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Har en Iphone 3Gs-det kanske är Apples blygsamma "hint" till mig att jag måste byta till Iphone 4 (Som någon hävdade inte hade problem med väckaruret) och jag får säga att det är inget problem med telefonen, bortsett från usel batteritid och klockan då som verkar ha problem med både övergång mellan sommar/vintertid och ny år i kalendern.

Har en Mac mini som HTPC därhemma och någon sorts Mac server på jobbet som jag arbetar med. Så visst använder jag Apples produkter, det är bara den bärbara som fortfarande är en PC.

Nu har jag grävt upp denna relik ur källaren och ska ha den som parallell väckarklocka till Iphonen imorgon-om jag bara kan hitta laddaren...

Finns det ens klocka på den där? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Konstigt att det är oftast dom som inte inte ens har produkter från Apple som gnäller mest!!

Vad grundar du det på? Jag tycker snarare tvärtom. Iaf på dom sajterna jag läser på. Jag tycker Mac och Iphone ser bra ut men sen är det inte så mycket mer, iaf inte till det jag använder datorn till. Jag gillar inte när nån tala om för mig vad jag kan och få göra. Vissa gillar frihet andra diktatur. :)

Menar, vafan lägga in en sketen mp3 låt som ringsignal så ska man krångla med Itunes eller jailbreaka skiten?? Om man nu måste Jailbreaka, varför inte bara köpa en produkt där man slipper krångla istället för att säga: "Jo, det kan man visst göra om jailbreka och sen gör om låten i Itunes för att sen stänga av blabla.. och fan ta den som gnäller om att väckarklockan inte funkar.. vafan, telefonjävlen duger inte ens som en klockradio min klockradio är från slutet av 90:talet och den funkar klockrent! :mdr:

Jag ser snarare Apple-användare som extremt trångsynta.. ja, rena fanatiker! Konstigt att så många älska att driva med dom!? :) Att se en äkta Apple fjantboy gå i taket, gör min dag varje gång! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir fel att jämföra iPhone mot Android. iPhone är en mobiltelefon från Apple. Android är ett OS. Ofta detta kommer i skymundan av upphetsade iPhone bashare.

Jag använder både en iPhone 4 och en HTC Desire HD och de är båda två mycket bra lurar. Vissa delar klarar iPhonen bättre och tvärs om. Och jag håller med de som klagar på att Steve Jobs besserwissrar mot oss kunder och påtalar att vi inte förstår. När det kommer till designen däremot tycker jag att Apple är mästare.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vad grundar du det på? Jag tycker snarare tvärtom. Iaf på dom sajterna jag läser på. Jag tycker Mac och Iphone ser bra ut men sen är det inte så mycket mer, iaf inte till det jag använder datorn till. Jag gillar inte när nån tala om för mig vad jag kan och få göra. Vissa gillar frihet andra diktatur

Jag grundar det på att dels personer på mitt jobb och i min umgängeskrets kommer med påståenden om Apples produkter som grundar sig på okunskap.

Är medlem på en del Mac inriktade forum och det t.o.m reggar sig personer enkom bara för att klaga och reta upp folk.

Så ja jag är av den uppfattningen att dom som klagar mest är dom som inte ens provat Apples produkter.

Menar, vafan lägga in en sketen mp3 låt som ringsignal så ska man krångla med Itunes eller jailbreaka skiten?? Om man nu måste Jailbreaka, varför inte bara köpa en produkt där man slipper krångla istället för att säga: "Jo, det kan man visst göra om jailbreka och sen gör om låten i Itunes för att sen stänga av blabla.. och fan ta den som gnäller om att väckarklockan inte funkar.. vafan, telefonjävlen duger inte ens som en klockradio min klockradio är från slutet av 90:talet och den funkar klockrent!

Kan bara tala för mig själv men eftersom jag enbart använde iTunes för att spela upp musik i hemmet genom Airplay så kanske du förstår att jag inte ser iTunes som en nackdel.

Och har man lärt sig att skapa smarta spellistor eller använda Genius så tycker jag att iTunes är oslagbart men jag kan förstå att det framstår som tungarbetat för den oinvigde.

Jag ser snarare Apple-användare som extremt trångsynta.. ja, rena fanatiker!

Och det är inte Android eller M$-fan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart är jag stor nog att vara med i denna diskussion...

Har ju bara haft en iPhone i nån vecka än.

Vänta bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad grundar du det på? Jag tycker snarare tvärtom. Iaf på dom sajterna jag läser på. Jag tycker Mac och Iphone ser bra ut men sen är det inte så mycket mer, iaf inte till det jag använder datorn till. Jag gillar inte när nån tala om för mig vad jag kan och få göra. Vissa gillar frihet andra diktatur. :)

Menar, vafan lägga in en sketen mp3 låt som ringsignal så ska man krångla med Itunes eller jailbreaka skiten?? Om man nu måste Jailbreaka, varför inte bara köpa en produkt där man slipper krångla istället för att säga: "Jo, det kan man visst göra om jailbreka och sen gör om låten i Itunes för att sen stänga av blabla.. och fan ta den som gnäller om att väckarklockan inte funkar.. vafan, telefonjävlen duger inte ens som en klockradio min klockradio är från slutet av 90:talet och den funkar klockrent! :mdr:

Jag ser snarare Apple-användare som extremt trångsynta.. ja, rena fanatiker! Konstigt att så många älska att driva med dom!? :) Att se en äkta Apple fjantboy gå i taket, gör min dag varje gång! :)

Tja, om detta är det bästa du har att komma med så har nog Apple inte mycket att oroa sig för. För övrigt all time high på aktien idag. Igen...

Ringsignaler? Hur gammal är du?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tja, om detta är det bästa du har att komma med så har nog Apple inte mycket att oroa sig för. För övrigt all time high på aktien idag. Igen...

Ringsignaler? Hur gammal är du?

Herr Chang har talat.

Tja... kommer du ihåg Framtidsfabriken?? Högre värderad än SCA mfl. Sedan for dom rakt ner i drickat och återhämtade sig aldrig mer. Nu tror jag inte Apple kommer drabbas av samma öde för det finns substans i bolaget. All-time high är bara ett sätt att visa vad "marknaden" (ett antal analytiker) tror om framtiden. Kvaliteten i produkterna avspeglas inte där.

Exemplet med klockan gör det däremot.

Ditt "Ringsignaler? Hur gammal är du?" visar precis fanatikernas argument :-) Om det inte passar in i formen, då tar man till helt irrelevanta argument. Eller är det meningen att det skall vara krångligt som det beskrevs? Inte särskilt användarvänligt... :-) Typiskt ifån

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan trösta alla "Apple fanboys" med att Iphonen väckte mig idag-det gjorde även min 15 år gamla Ericsson 337!

Detta skrivet på en Mac Mini innan jag ger mig av till jobb för att arbeta mot en Mac server...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tja, om detta är det bästa du har att komma med så har nog Apple inte mycket att oroa sig för. För övrigt all time high på aktien idag. Igen...

Ringsignaler? Hur gammal är du?

Herr Chang har talat.

Yngre än dig. :)

Tack för att du gjorde min dag! :)

Hur gammal är du... rofla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Att använda hur svårt det är att lägga in ringsignaler som ett ett argument för vilken telefon man ska köps tycker jag också är "barnsligt" ;)

Använder inte heller alarmet i iPhone som väckarklocka utan använder morsans gamla väckarklocka från 80-talet.

Den har ett mer elakt och otrevligt ljud som passar bättre att väcka en :giggle:

Men jag har använt Sleep Cycle och det fungerade bra.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Blir fel att jämföra iPhone mot Android. iPhone är en mobiltelefon från Apple. Android är ett OS. Ofta detta kommer i skymundan av upphetsade iPhone bashare.

Jag använder både en iPhone 4 och en HTC Desire HD och de är båda två mycket bra lurar. Vissa delar klarar iPhonen bättre och tvärs om. Och jag håller med de som klagar på att Steve Jobs besserwissrar mot oss kunder och påtalar att vi inte förstår. När det kommer till designen däremot tycker jag att Apple är mästare.

Vem är det som säger att Android är en telefon? Och vem är det som jämför Android OS med Iphone telefon? Att Android är ett OS tror jag nog dom flesta är på det klara med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som säger att Android är en telefon? Och vem är det som jämför Android OS med Iphone telefon? Att Android är ett OS tror jag nog dom flesta är på det klara med.

Då har du inte hängt med i snacket. Väldigt ofta både media och "vanligt folk" har svårt att skilja på detta faktum. Det blir en match mellan iPhone mot Android.

Har du missat så finns ett färskt exempel här. :giggle:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kan trösta alla "Apple fanboys" med att Iphonen väckte mig idag-det gjorde även min 15 år gamla Ericsson 337!

Detta skrivet på en Mac Mini innan jag ger mig av till jobb för att arbeta mot en Mac server...

Och så käkar du en Big Mac på lunchen.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så käkar du en Big Mac på lunchen.

Nix, faktiskt thailunch på ett ställe som heter "Pattaya Thai" idag. Jag håller till i en håla som till och med är för liten för att dem amerikanska ambassaden ska slå upp en filial...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nix, faktiskt thailunch på ett ställe som heter "Pattaya Thai" idag. Jag håller till i en håla som till och med är för liten för att dem amerikanska ambassaden ska slå upp en filial...

Det var inte så själv- och uppenbart som jag trodde att det skulle va' roligare om du

skriver på en Mac Mini,

ger dig av till arbetet mot en Mac server...

och tar dig en Big Mac på lunchen.

Notch, notch, do you know what I mean ;)

Efterrationalisering

Skulle kanske skrivet Mac Flurry

Undrar om du har Mac Pherson på din bil

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte så själv- och uppenbart som jag trodde att det skulle va' roligare om du

skriver på en Mac Mini,

ger dig av till arbetet mot en Mac server...

och tar dig en Big Mac på lunchen.

Notch, notch, do you know what I mean ;)

Efterrationalisering

Skulle kanske skrivet Mac Flurry

Undrar om du har Mac Pherson på din bil

Förmodligen, det är en Volvo och vis av erfarenheterna från tidigare Volvobilar i min ägo så rostar säkert fjädertallrikarna på MacPherson fjäderbenen så småningom upp i denna också...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns tydligen somliga som inbillar sig att Mongoloid OS är fritt från buggar...

Herr Chang har talat.

Ja men stackars liten då , inte gråta nu :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men stackars liten då , inte gråta nu :drinks:

Varför skulle jag gråta när jag köpt bästa mobilen?

Nu får man väl hoppas att alarmet fungerar om fyra och en halv timme... har förstås även min fina väckarklocka från Thailand ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle jag gråta när jag köpt bästa mobilen?

Nu får man väl hoppas att alarmet fungerar om fyra och en halv timme... har förstås även min fina väckarklocka från Thailand ;)

Herr Chang har talat.

Grattis till din nya HTC Desire då :great:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...