Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Jailbreak betyder att du låser upp telefonen för andra program som inte är sanktionerade av Apple Store.

Så du kan installera program som dels andra har köpt och delar med sig eller som andra har knåpat ihop.

Du kan ändra det mesta i den med jailbreak som t.e.x installera olika teman för andra ikoner,bakgrunder ja det mesta.

är inte det samma som fildelning?? och det skall man ju inte syssla med enligt initierade källor.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

är inte det samma som fildelning?? och det skall man ju inte syssla med enligt initierade källor.

mvh. Lars

Ja att ladda ner program som andra har köpt och sen dela med sig är inte lagligt.

Men att installera tredje parts program är inte olagligt i sig självt.

Fast för att göra det så måste man modifierar befintliga OS i Iphonen och det är inte lagligt enligt Apple.

Så än hur man vänder och vrider på det så är det nog inte lagligt.

Sen att dom ska lyckas stoppa det är nog obefintligt

Jailbreak är olagligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade mellan en Iphone och SE Satio...

Det fanns för mycket nackdelar med iPhone, så det blev en Satio.

Den spelar in video i bra kvalité också

Sen är inte telefonen "låst" så man inte kan installera vilka program man vill,

eller kunna skicka filer till någon annan telefon via bluetooth.

(Till iPhone ska man ju ha iTunes till allt vad man ska göra, precis som till iPoden)

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Satio verkar vara en trevlig mobil, dock tyckte jag den var fet som en gravid kossa...sedan lockar alla trevliga apps till iPhone mycket också.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att du kan installera vad du vill jnse...

Men som sagt, hur många program har du att välja på? Och vad kostar dom? För du piratkopierar väl inte ;-)

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satio: 112 x 55 x 13 mm

iPhone 3Gs: 115.5 x 62.1 x 12.3 mm

Det är ju iPhone som är den feta kossan ;-)

Källor:

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_idou-2683.php

http://www.apple.com/iphone/specs.html

Aha, vad konstigt, jag fick inte alls det intrycket. Det kanske är den rundade formen på iPhone som gör att den "känns" mindre trots att den är lite större. Satio kändes verkligen stor och klumpig när jag kände på den.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Iphone finns det just nu över 100 000st program på Apple Store att ladda ner.

Lägg då till Cydia,Ice eller Rock efter man Jailbreakat den så stiger den siffran rejält.

Men visst alla program är inte bra utan det finns mycket skit också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart finns det ett antal skitprogram bland detta utbud på mer än 100000 iPhoneprogram.

Man kan dock notera att de flesta användbara program kostar betydligt mindre än på andra plattformar, majoriteten är gratis eller 7 alternativt 15 kronor. Finns inte mycket sådant till Symbian, Windows Mobile etc. Android ser mycket bättre ut om man ska jämföra.

Vad som är mest skrattretande är att fjant-VD Steve Ballmer på Microsoft nu börjar dissa Apple för att det finns så många program till iPhone. Detta efter att i mer än tio år hånat Apple för att det finns mer program till Windows än till Mac...

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inne efter min halebop vistelse att ta en satio.

Men ångrade mig och tog en iPhone via tre.se istället.

Ångrar det inte idag faktiskt, iPhonen har såpass mycket verktyg som gör min dag och mitt arbete lättare.

+ att SDK för att utveckla till iPhone är kostnadsfritt (vet inte hur det är med symbian och andra förutom Android).

Dock är väl apple lite fula att för att lägga upp applikationer på appstore så måste man köa för en konto, hosta upp närmare en lax, sen tar apple 30% av summan man eventuellt säljer för också.

Men utöver detta är jag mycket nöjd.

Första mobilen jag vart med om där man kommer åt undermappar från exchange servern också.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det inte varit för 3´s urusla täckning här hade jag också köpt genom dom för dom har högre nedladdningsgräns per månad.

Så det blev genom Halebop för deras ypperliga täckning

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det finns massvis med program till iPhone, jag har en iPod ;-)

Men, Satio kör symbian OS, vilket är ett OS med öppen källkod,

vill du fast göra ett eget program, så är det "bara" att sätta igång,

utan att jailbreaka telefonen och tappa din garanti, som man ju gör med en iPhone.

(Om man inte laddar ner programmet genom iTunes)

Visst, programmen till Satio är dyrare, men det är ju inte direkt så mycket man måste ha.

Kolla toplistan över program i iTunes, vad är det?

Jo mest en massa spel och "lekprogram", samt apps som är anpassade till vissa hemsidor.

Varför ha en speciell app när det bara är att surfa in på sidan?

En av orsakerna till att jag varit intresserad av iPhone var faktiskt just det att

det fanns så mycket program till den.

Men kom igen nu, det är 2009 och iPhone har en kamera på 3 MPixel, inte ens en blixt har den.. :huh:

När man väl köpt den så kan man varken sätta i mer minne eller ens

byta batteri enkelt. (jovisst, om man börjar skruva upp den...)

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähum jnse,

Betala $99 om året så kan du skriva hur mycket program du vill till din iPod touch... och iPhone ifall du hade en. Ingen jailbreak eller annan manipulation behövs. Ditt program kan installeras på upp till 100 enheter utan att blanda in iTunes och Apples godkännande, dock måste programmet laddas direkt från din dator.

Att det mest är banala program på topplistan var ett ganska lamt argument. Gillar du alla låtar bland toppsäljarna? Jag tycker det är mest skitmusik bland det som säljs mest, bevisar det att det inte görs någon bra musik?

Var finns topplistan till Symbian?

Honken,

Att Apple tar 30% av intäkterna anser de flesta vara mycket rimligt, då utvecklaren får viss exponering, smidig uppdatering av nya versioner både för användare och utvecklare samt framför allt hantering av betalning med kreditkort. Andra plattformar snor 50% eller rent av 70% från utvecklaren.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähum jnse,

Betala $99 om året så kan du skriva hur mycket program du vill till din iPod touch... och iPhone ifall du hade en. Ingen jailbreak eller annan manipulation behövs. Ditt program kan installeras på upp till 100 enheter utan att blanda in iTunes och Apples godkännande, dock måste programmet laddas direkt från din dator.

Att det mest är banala program på topplistan var ett ganska lamt argument. Gillar du alla låtar bland toppsäljarna? Jag tycker det är mest skitmusik bland det som säljs mest, bevisar det att det inte görs någon bra musik?

Var finns topplistan till Symbian?

Herr Chang har talat.

Ska jag betala 1000:- per år för att få skriva program till min egen telefon? nå nä... :blink:

Till och med vanliga enkla telefoner kan man skriva sina egna java-program till, men inte iPhone,

om man inte tydligen betalar $99 per år..

Och du har inget att säga ang att den bara har en 3 MPixel kamera och det är 2009?

Topplista till symbian vet jag inte, för det är inte bara ett ställe som har "monopol" på att sälja program till den ;)

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, USD 99 är SEK 1000? Föreslår att du byter växlingsställe...

Men visst är även 700 spänn en hel del pengar. Poängen var ju att du påstod att det inte gick att skriva vilka program man vill till iPhone utan att jailbreaka och häva garantin, vilken det bevisligen går. Vad kostar förresten vettig utvecklingsmiljö till Symbian? Om det nu finns någon... Apples miljö är gratis.

Du stirrar dig tydligen blind på pixelantal. Apple har valt att lägga pengarna på annat, och tror du att du får så mycket bättre bilder med 12 megapixel med så liten lins så för all del.

Får man fråga hur mycket minne du har i din nyinköpta mobil?

Jaha Symbian, många ställen som säljer få program till höga priser... måste vara kul att leta runt bland alla dessa sajter. Föredrar nog ett ställe som har allt till för det mesta låga priser.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, USD 99 är SEK 1000? Föreslår att du byter växlingsställe...

Men visst är även 700 spänn en hel del pengar. Poängen var ju att du påstod att det inte gick att skriva vilka program man vill till iPhone utan att jailbreaka och häva garantin, vilken det bevisligen går. Vad kostar förresten vettig utvecklingsmiljö till Symbian? Om det nu finns någon... Apples miljö är gratis.

Du stirrar dig tydligen blind på pixelantal. Apple har valt att lägga pengarna på annat, och tror du att du får så mycket bättre bilder med 12 megapixel med så liten lins så för all del.

Får man fråga hur mycket minne du har i din nyinköpta mobil?

Jaha Symbian, många ställen som säljer få program till höga priser... måste vara kul att leta runt bland alla dessa sajter. Föredrar nog ett ställe som har allt till för det mesta låga priser.

Herr Chang har talat.

Ok, det går att skriva egna program till iPhone då, men det är lika illa som att du bara får använda däck till din bil från Däckia,

om du inte betalar en summa åt dom varje år, då får du använda vilka däck du vill...

Det kostar nada att skriva program till Symbian:

http://developer.sym...%2B_Quick_Start

Och ja, läs testerna på Satio, bilderna från den slår alla andra mobiler, men givetvis så är det ju inte lika bra som en vanlig digitalkamera.

Vilket minne menar du? Det är 128MB RAM i den, lagringsutrymme beror på hur stort minneskort du sätter i,

men det följer med ett på 8 GB.

Sorry, men jag stödjer inte Apple och deras piratkopieringshysteri, det går ju inte ens att skicka filer mellan varandra (2 telefoner) med hjälp av bluetooth,

det verkar ju bara gå att använda den till trådlöst headset och liknande tillbehör?

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Att garantin försvinner när du jailbreakar är inte hela sanningen.

För det är bara att återställa telefonen i Itunes så kan dom inte se att den varit jailbreakad.

Angående topplistan i Appstore så håller jag med om att det är mycket skitprogram där.

Men vem är det som bestämmer den? Bygger den på vad som är mest nedladdat eller på vilka program som för bäst omdömen?

Jag går aldrig efter den utan dom program som jag har mest nytta av är genom tips på forum eller liknande.

Det går att skicka filer genom bluetooth men det förutsätter att den är jailbreakad.

Visst kan man tycka att en sån funktion skulle vara standard men nu är den inte det.

Batteriet går att byta och man behöver inte göra det själv.

Byta batteri Iphone

Anledningarna du räknar upp varför du valde bort Iphone stämmer bara in på dig.

För allvarligt hur många bryr sig om på vilken som det är enklas,billigast att göra egna program till?

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket minne menar du? Det är 128MB RAM i den, lagringsutrymme beror på hur stort minneskort du sätter i,

men det följer med ett på 8 GB.

Skrev nog fel, det verkar vara 256 MB även i Satio.

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Att garantin försvinner när du jailbreakar är inte hela sanningen.

För det är bara att återställa telefonen i Itunes så kan dom inte se att den varit jailbreakad.

Angående topplistan i Appstore så håller jag med om att det är mycket skitprogram där.

Men vem är det som bestämmer den? Bygger den på vad som är mest nedladdat eller på vilka program som för bäst omdömen?

Jag går aldrig efter den utan dom program som jag har mest nytta av är genom tips på forum eller liknande.

Det går att skicka filer genom bluetooth men det förutsätter att den är jailbreakad.

Visst kan man tycka att en sån funktion skulle vara standard men nu är den inte det.

Batteriet går att byta och man behöver inte göra det själv.

Byta batteri Iphone

Anledningarna du räknar upp varför du valde bort Iphone stämmer bara in på dig.

För allvarligt hur många bryr sig om på vilken som det är enklas,billigast att göra egna program till?

Ja du kan återställa telefonen igen, om den är hel, men vad händer om den gått sönder

(är väl det man använder garantin till) och du inte får igång den, lämnar in den på service

och när dom får igång den så ser dom att den är jailbreakad?

Jo, där rök din garanti...

Och för ang batteribyte... det kostar 800:-, samt att du inte har någon telefon ~1 vecka innan du får tillbaks den igen,

samt att allt i telefonen nollställs.

Bara för ett simpelt batteribyte :mellow:

Har man en annan telefon betalar man ~400:-, byter själv och har kvar allt i telefonen även efter bytet.

Jag vet inte hur topplistan fungerar.

Det är väl ganska självklart att det är mina egna åsikter om varför jag valde bort iPhone.

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du kan återställa telefonen igen, om den är hel, men vad händer om den gått sönder

(är väl det man använder garantin till) och du inte får igång den, lämnar in den på service

och när dom får igång den så ser dom att den är jailbreakad?

Jo, där rök din garanti...

Om det skulle vara så att telefonen INTE går att starta och du måste lämna in den tvekar jag på dom reparerar den utan bara byter ut den.

För om den går sönder på grund av yttre påverkan så gäller garantin alla fall inte utan du måste ta ut det på drulle försäkringen.

Och försäkringsbolaget skiter om den är jailbrekad utan dom bara ersätter dig med pengar.

Och för ang batteribyte... det kostar 800:-, samt att du inte har någon telefon ~1 vecka innan du får tillbaks den igen,

samt att allt i telefonen nollställs.

Bara för ett simpelt batteribyte

Har man en annan telefon betalar man ~400:-, byter själv och har kvar allt i telefonen även efter bytet.

Ja det är nått man får acceptera med den design som det är på telefonen för som det är nu slipper man en batteri lucka som kan börja glappa och ramla av.

Att telefonen nollställs är inga problem eftersom du synkat den med ITunes finns allt sparat så det är inget som försvinner alls.

Vi har alla olika tycke och smak och det vore synd om denna tråd blev en Sony Ercisson Versus Iphone.

För det finns ingen vinnare i en sån debatt utan det kommer bara bli pajkastning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är nått man får acceptera med den design som det är på telefonen för som det är nu slipper man en batteri lucka som kan börja glappa och ramla av.

Att telefonen nollställs är inga problem eftersom du synkat den med ITunes finns allt sparat så det är inget som försvinner alls.

Vi har alla olika tycke och smak och det vore synd om denna tråd blev en Sony Ercisson Versus Iphone.

För det finns ingen vinnare i en sån debatt utan det kommer bara bli pajkastning.

Vad har du egentligen haft för telefoner, om batteriluckan börjat glappa och lossna?

Jag har enbart haft Ericsson och SE telefoner och aldrig nånsin har en batterilucka glappat eller lossnat.

Nä, men jag måste ju få försvara "mig" när nån skriver nåt jag inte håller med om.

Men visst, iPhone kan säkert vara nåt, men inte för mig.

Skulle inte Satio funnits, så hade det nog nästan säkert blivit en iPhone, för det finns

ingen annan telefon just nu (vad jag vet) som liknar iPhone och Satio.

(funktionsmässigt)

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du egentligen haft för telefoner, om batteriluckan börjat glappa och lossna?

Jag har enbart haft Ericsson och SE telefoner och aldrig nånsin har en batterilucka glappat eller lossnat.

Sony Ericsson,Nokia,Samsung ja dom flesta har det alltid uppstått nått knarr och gnissler ljud från luckan.

Jävligt irriterande när man pratar i telefonen.

Men jag tycker om SE telefonerna,har haft flera stycken och det kommer säkert bli flera i framtiden.

Nä, men jag måste ju få försvara "mig" när nån skriver nåt jag inte håller med om.

Försvara att du inte håller med om att SE är som en fet kossa för det var där det började eller hur?

Att i praktiken så är SE mindre är ingen som försöker bortförklara men sen att den KÄNNS större är en annan sak.

För om telefonen upplevs som större och otympligare tycker jag betyder mer än om den verkligen är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försvara att du inte håller med om att SE är som en fet kossa för det var där det började eller hur?

Att i praktiken så är SE mindre är ingen som försöker bortförklara men sen att den KÄNNS större är en annan sak.

För om telefonen upplevs som större och otympligare tycker jag betyder mer än om den verkligen är det.

Ja det började där, det var ju första inlägget som svar på vad jag hade skrivit. :-)

Du lär ju känna skillnad när du ska ha telefonen i fickan, då är det ju de faktiska måtten som räknas.

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Du lär ju känna skillnad när du ska ha telefonen i fickan, då är det ju de faktiska måtten som räknas.

Faktiskt inte eftersom jag har den oftast i sidofickan på byxbenet eller i innerfickan i jackan.

Men visst tyngden känns av men det ser jag som nått positivt för då vet jag att jag inte tappat den :yes:

En sak som jag ser som en nackdel med Iphonen är att den är lite väl hal.

Risken att den glider ur handen eller fickan är nog större än för andra telefoner.

Men jag köpte en ett tunt fodral till den som är bara 1mm tjock.

Med den så eliminerar man att den ska glida lika lätt och att den skyddas mot stötar och fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...