Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Halebop e kass om man vill surfa på sin iphone. Efter 500mb stryps datahastigheten till 0,57kb/s vilket gör det i princip meningslöst att surfa.

Dem har heller inget alternativt abonnemang för dem som vill ha mer datatrafik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Håller med. Jag är totalt oförstående för varför det är så viktigt och hur en del verkar bli helt vansinniga. Intressant läsning dock.. :)

Det är jättekul när väl Changen fått upp ångan.

Om sedan lappen på sitt lite mera aggressiva sätt, kommer in från vänster

och ska hjälpa han, då blir det åka av med risk för raderade trådar och portade medlemmar.

Det verkar som det hela tiden måste finnas minst en tråd där man kivas och

behöver du ett ställe att få avreagera dig så testa "MacDonalds" utan "Donalds"

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

håller med dig gd, changen skriver roligt ,.

sedan tycker jag som du lite korkat att hänga upp sig på småsaker

sedan att att du har en gammaldags syn på hur en telefon skall se ut hur skulle det se ut om alla gick omkring med en cobra i bakfickan. hur gammal är du gd 90+ kanske

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

sedan att att du har en gammaldags syn på hur en telefon skall se ut hur skulle det se ut om alla gick omkring med en cobra i bakfickan. hur gammal är du gd 90+ kanske

Väldigt roligt skrivet jannegbg :great:

GD kan du inte förklara varifrån detta Iphone eller Mac hat kommer ifrån?

Vad är det som gör dig så maniskt tvungen att alltid klanka ner på något som ingen tvingar dig att köpa?

Förklara lugnt och sansat är du snäll så ska jag inte vara så aggressiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förklara lugnt och sansat är du snäll så ska jag inte vara så aggressiv.

Haha, troligt.. ;)

For ovrigt funderar jag pa att kopa en iphone bara sa man far tilltrade till de utvaldas skara och kan kanna sig lite finare och lite battre.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

glömde att skriva att jag har aldrig varigt derekt impad av mac, men denna iphonen är ett nytänkande som impar på mig, men en macbook nej tack. antagligen för jag har haft för många pc, det är svårt att lära en gammal hund skita

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

hej

håller med dig gd, changen skriver roligt ,.

sedan tycker jag som du lite korkat att hänga upp sig på småsaker

sedan att att du har en gammaldags syn på hur en telefon skall se ut hur skulle det se ut om alla gick omkring med en cobra i bakfickan. hur gammal är du gd 90+ kanske

Var har du fått det ifrån. Duger inte en Ericsson P1i och en HTC Diamond

(eller vad de nu heter för jag är ungefär lika intresserat av mobiler som av fotboll

dvs noll)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har du fått det ifrån. Duger inte en Ericsson P1i och en HTC Diamond

(eller vad de nu heter för jag är ungefär lika intresserat av mobiler som av fotboll

dvs noll)

mvh

Och ändå har du skrivit 6 inlägg i en tråd du inte är intresserad av :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Väldigt roligt skrivet jannegbg :great:

GD kan du inte förklara varifrån detta Iphone eller Mac hat kommer ifrån?

Vad är det som gör dig så maniskt tvungen att alltid klanka ner på något som ingen tvingar dig att köpa?

Förklara lugnt och sansat är du snäll så ska jag inte vara så aggressiv.

Om du läser mina inlägg noga (inte minst de om datorn Mac) så vill du upptäcka

att jag inte har det minsta emot vare sig mobilerna eller datorerna.

Däremot är jag allergisk mot, eller tänder på upptill flera cylindrar varje gång

Changen med frenesi rader upp sina reflexmässiga försvarsreaktioner triggade av

en aldrig så liten kritisk anmärkning mot Apple -

(ibland räcker det med en antydan att någon hellre vill ha något som helst annat).

Om det hade funnits ett unikt och entydigt teknisk skäl till att välja Apples produkter

- något som absolut inte går att göra på andras grejor - då hade jag kunnat förstå det.

Det gör det inte.

Flummiga skäl finns det, smak, tycke eller "känsla" och de priser man får betala för

dessa tar ut fördelarna så till den milda grad att ordet märkesbög faller mig på tungan :-)

Jag respekterar att vemsomhelst är villig att betala extra helt enkelt för att man

vill ha en IPhone eller man vill ha en Mac.

Att försvara det med långsökta tekniska utläggningar är skrattretande -

och att kontra är underhållande när det är några stycken som gör det :-)

De som inte tycker det kan ju bara gå vidare till nästa tråd

(innan samma cirkus börjar där)

Lika OT men ganska så mera lättsamt än diskussioner som föds av somligas

muslim- eller bögångest.

Slut på det lugna och sansade läget.

Nu ska det knackas Mac-bögar!

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte en typisk tråd jag i normal fall skulle delta i eftersom jag helt enkelt accepterar olika smak o tycker. Men eftersom jag är säljer mobiler till vardags så kan jag inte låta bli.

Till att börja med så får jag väl säga att apples produkter naturligtvis är bra.. Dock aldrig något jag själv skulle köpa av diverse anlednigar. Helt enkelt så att apple alltid haft som vapen att hålla uppe priset för att bibehålla en viss status på sina varor. Spelar egentligen ingen roll vilken utav deras diverse varor man pratar om så gäller detta. Själv är jag inte ett dugg märkesfixerad så där faller apple oftast bort.

Just när det gäller iphone så finns det naturligtvis andra produkter som erbjuder mer för pengarna. Många intressanta alternativ med android osv. Det vissa kanske kallar för kopior kallar jag för sund konkurance som verkar för kundens bästa. Finns det överhuvudtaget varor idag som inte är kopior av en föregångare? Att apple för evig framtid skulle äga rätten till touchtelefoner är naturligtvis absurt då dom inte gärna kan se mycket annorlunda ut.

Men som sagt. Iphone är en bra lur. Har sina svagheter och framför allt fel pris. Men det har o andra sidan en lamborghini också o den skulle jag gärna äga. :-)

Själv är jag lite svag för Samsungs nya touch HD samt en del utav android lurarna som kommit bla annat från HTC.

O andra sidan gör jag inte ett jäkla skit med lurarna annat än att ringa o sms:a så vad ska jag med någon av dom till? Hehe..

Jag bara säljer dom..

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Och ändå har du skrivit 6 inlägg i en tråd du inte är intresserad av :whistle:

Jag är jätteintresserad av tråden

och har dessutom det bästa tipset av alla: Låt bli

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen,

Det var inte snällt! Nu kanske Honkens dam vill ha en sådan...

Jag visar icke denna bild för fru Chang ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

kul att läsa om alla olika åsikter,är det någon so kan dela med sig av sina erfarenheter nokia n95, samsum ultra tutch, htc etc, det är ju kanontelefoner sägs det

knasen är det riktigt guld eller bara färg, läste på metroatt s.e släpper en i guld

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er!

Jag har en Iphone satt ett par timmar med den, och tycker att den är för jävla krånglig och jag har inte tummarna i handen.

En sådan sak bara att ställa i klockan, hur i helvete ställer man in den så man får rätt tid ja jag har hämtat uppdateringen.

La den genast i lådan och som sagt jag kommer nog inte att använda den, skulle lägga in mp3 låtar i den som jag har på datorn.

Men det går icke utan då ska man gå till deras shop och handla, nä tror mest att Iphone är en flyga som går över.

Men nu är jag en SonyEr.. /Samsung människa, men framför allt SonyE.. så jag tänkte skaffa en Sony X1 är det någon som har nån erfarenhet av den modellen.

xperia-x1-sony-ericsson.jpg

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

..cut

Men nu är jag en SonyEr.. /Samsung människa, men framför allt SonyE.. så jag tänkte skaffa en Sony X1 är det någon som har nån erfarenhet av den modellen.

..cut

Mvh

Nerike

Hört från många att den är seg, den blir bra när man installerat nån tredjeparts applikation för att ratta runt i menyer.

Var själv inne på den, men efter 2 nära vänner köpt den när den släpptes och direkt börjat klaga på den sket jag i den.

Dock oklart om det finns nån uppdatering numera som löser seghete, troligen var det en barnsjukdom den hade med sig då Ericsson ville få ut den snabbt med tanke på att konkurenterna fått ut sina vid tillfället.

Men idag kör en av polarna med sin X1a och den andra lämna tebax sin till chefen och fick en iPhone istället.

PS: F*cking halebop har 4 veckors leveranstid :( nästan så jag drar mig till Phonehouse och kollar om de säljer den för halebops räkning.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle lägga in mp3 låtar i den som jag har på datorn.

Men det går icke utan då ska man gå till deras shop och handla

Använd ITunes så lägger du in dina egna låtar. Behöver inte handla musik.

nä tror mest att Iphone är en flyga som går över

Efter 6.9milj telefoner sålda så är det en seg fluga som inte vill ge med sig.

Källa

Om du inte vill ha den så köper jag den av dig :great:

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen!

Vet ej hur många foppatofflor som har sålts men idags läge är knappt nån som köper dom, så en fluga kan säljas i många ex.

Jag tror jag byter med chefen när han kommer från semestern, han vill ha en Iphone och istället för att köpa en så får han köpa en X1 så byter han och jag.

Men tack för att du fråga.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike:

Många som fler som tycker den är seg, men för övrigt verkar de gilla den.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=277309

Rätt mycket o läsa, men om man skummar igenom texten får man en rätt bra bild.

Själv tror jag den hade blivit bäst med Symbian istället för windows OS i sig.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

...cut...

Förklara lugnt och sansat är du snäll så ska jag inte vara så aggressiv.

Har svarat, lappen, nu är det upp till bevis att du kan styra aggressiviteten :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser mina inlägg noga (inte minst de om datorn Mac) så vill du upptäcka

att jag inte har det minsta emot vare sig mobilerna eller datorerna.

Däremot är jag allergisk mot, eller tänder på upptill flera cylindrar varje gång

Changen med frenesi rader upp sina reflexmässiga försvarsreaktioner triggade av

en aldrig så liten kritisk anmärkning mot Apple -

(ibland räcker det med en antydan att någon hellre vill ha något som helst annat).

Det framgår inte alls utan du framstår som en Apple hatare tråkigt nog

Jag förstår HerrChang´s reaktion för äger man en Apple produkt bli man ofta attackerad verbalt.

Man måste hela tiden försvara sig och rättfärdiga sitt köp.

Det kanske inte är så för HerrChang men så är det på mitt jobb där vi har många datanördar.

Efter ett tag bli man trött på det hela och får en mer aggressive ton i sina svar.

Jag kritiserar inte andras val av dator varför ska jag bli kritiserad?

Om det hade funnits ett unikt och entydigt teknisk skäl till att välja Apples produkter

- något som absolut inte går att göra på andras grejor - då hade jag kunnat förstå det.

Unikt?? Men det är det som är grejen med Apple är att dom är unik i sin design och användargränssnitt.

Apple tillverkar både datorn och operativsystemet för att fungera tillsammans...gör andra PC tillverkare det?

Om nu andra PC tillverkare kan tillverka samma som Apple varför gör dom det inte?

Jag säger inte att det nödvändigtvis är bättre men det är annorlunda.

Flummiga skäl finns det, smak, tycke eller "känsla" och de priser man får betala för

dessa tar ut fördelarna så till den milda grad att ordet märkesbög faller mig på tungan

Så då menar du att alla bilköpare som köper en dyrare bil än en Skoda Felicia eller en Kia är märkesbögar?

Att alla ska falla in i ledet och köpa en likadan bil som alla andra för tycker och smak inte är bra?

Jag respekterar att vemsomhelst är villig att betala extra helt enkelt för att man

vill ha en IPhone eller man vill ha en Mac.

Det gör du väl inte när du kallar dom för märkesbögar.

Att försvara det med långsökta tekniska utläggningar är skrattretande -

och att kontra är underhållande när det är några stycken som gör det

Det är inget jag tänker göra för jag besitter inte den kunskapen :mdr:

Utan jag har köpt en för jag gillar designen och hur den fungerar helt enkelt.

Lika OT men ganska så mera lättsamt än diskussioner som föds av somligas

muslim- eller bögångest.

Hoppas verkligen inte att du syftar på mig för jag lider inte nått av dom

Var det här lugnt och sansat nog för dig?

Bara undrar så jag kan återgå till min gamla jag igen ;)

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen!

Vet ej hur många foppatofflor som har sålts men idags läge är knappt nån som köper dom, så en fluga kan säljas i många ex.

Jag tror jag byter med chefen när han kommer från semestern, han vill ha en Iphone och istället för att köpa en så får han köpa en X1 så byter han och jag.

Men tack för att du fråga.

Mvh

Nerike

Låter lite som om du inte har tagit dig tid att lära dig telefonen. Att byta till en X1 är ett klart nerköp enligt mig men smaken är som baken.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...