Jump to content
IGNORERAD

Bar rapporter???


Naam jai

Recommended Posts

hej alla udon freaks...misstänker att en del av er är på gång "hem"...såg att någon

skulle komma med bar info, från nya gatan + foton.all trevlig information tas

emot tacksamt  :) ...p.s har complexet blivit freelance ställe???  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    9

  • Steinlager

    7

  • JanTee

    6

  • NiceBeaver

    5

Mest aktiva i denna tråd

En varning till er alla som tänker åka till Thailand.

Thailand är stark beroendeframkallande under

resten av ditt liv, kommer du att vara

beroende din thai "fix" minst en gång/år, du

kommer alldrig mer att bli den du var .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En varning till er alla som tänker åka till Thailand.

Thailand är stark beroendeframkallande under

resten av ditt liv, kommer du att vara

beroende din thai "fix" minst en gång/år, du

kommer alldrig mer att bli den du var .

:D:D:D

Jag vet :thumbsup:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

udan1.jpg

Introducing Udonthani's New Entertainment Center... UDON DAY & NIGHT

Udonthani is a highlight of culture and one of its most famous streets known to the locals as Farang Alley bit the dust on April the 30th. Farang Alley has been the watering hole for lots of farang and tourists for a long time but over the years it’s bars were run in to the ground. The Alley is nothing more than a pile of rubble now and is awaiting new development plans. This does however leaves a huge hole to fill. Therefore we like to welcome you to the newest walking street in Udonthani. UDON DAY & NIGHT is a brand new entertainment arcade featuring 28 units in between Top Mansion and Irish Clock on Soi Sampanthamit. This entertainment complex featuring bars, beauty, massage, food and music is NOW OPEN.

The project began late march and is now in the final stages of completion with a massive grand opening party planned for the 8th of August. All the bars will join in with the party and offer massive discounts on selected drinks. There will be food and entertainment provided so do come along and join in with the celebrations.

More to come

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara hasip/hasip från farang alley? Ska ta reda på det i oktober.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag förstår kartan rätt, är det inte den byggnaden som Volvo hade för några år sedan?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det här är på Soi Sampanhit, där Volvo var förut ligger discot D2 nu, det är mittemot Charoensri Grand Royal

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinlager, tack för förhandsvisningen ;D , Har Du nån aning om Aussie?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh...är det där verkligen vad Udon behöver? :ahh:

  Vilket klientel räknar man med att få in? Jag menar, folk som vill ha nightlife och barliv åker väl inte till Udon, eller har jag fel? De flesta faranger jag känner i Udon är ju gifta med en tjej från trakten, de behöver  inte springa på barer och supa ner sig och sniffa efter kjoltyg :crazy: Gör de det (inklusive mig själv) så har man satt sig i skiten :fan1: Plus att det finns gott om vattenhål som passar såväl farang som thai.

  Falangalley var enligt mitt tycke en skamfläck för oss utlänningar. Nä , jag är långt ifrån moralpolis men tycker gatan var en patetisk efterliknelse av turistorternas bargator. Besöktes mest av cyniska fyllon med bedagade "skönheter" i sina knän.

  Men,men...jag ska inte vara fördömmande, tonar man ner girly-utbudet något så kanske det blir en bra mötesplats för utländska nattsuddare. Får ta en besiktning nästa tripp.

/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördelen som jag ser det nu är att Udon Day&Night, som det heter, inte tvärsövergatan från Complex, utan mer isolerat in på Soi Sampanhit. Vad jag har kunnat läsa mig till så ska förra ägaren av Aussie Pub snart öppna upp i ett annat område som ligger på vägen mot tågstationen, vid MC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla farang alley var ju inte något estetiskt underverk, gamla rivningsrester och P-plats. Den nya ser bra mycket bättre ut i dagsljus.(i alla fall på bild) Har förhållandevis ofta besökt detta område tidigare då goda vänner brukar övernatta på Top Mansion. Får väl hoppas att det inte blir shortime tillhåll så man kan fortsätta att rekomendera det. Min uppfattning om barerna som redan fanns där är att tjejerna som jobbar där är mycket trevligare och mindre påflugna än på FA, kanske för att vi ibland hade våra respektive med oss.

Men att klassa ut företeelsen beerbars, njaaa, tycker nog att det Udon har att erbjuda är att jämföra dagis med univeritet om man varit i Phuket t.ex. Tillhör på nåt sätt Thailand, men smaken är som baken. Personliga favoriter, Icebar och Beergarden, Icebar för de jättetrevliga engelskspråkiga tjejerna och beergarden för storleken och matutbudet runt hörnet. (Damen illar det samma för närheten till shoppingen på nightmarket) Lovar att göra studiebesök i oktober.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Mange.

Det känns lite överreklamerat när man säger att man har mat, dryck och underhållning. Det ser mest ut som det är en radda barer.

Jag kommer nog inte prioritera ett besök där. Dom få gånger jag går ut blir det pubhäng, helst med livemusik. Men alla är olika.

Jag tror att många besökare uppskattar ett ställe i Thailand där det inte finns tjejbarer. Då är det ju i.a.f. bra att det ligger gömt i kvarteret bakom charoensi. Och vad som än kommer hända i farang alley kan det nog bara bli till det bättre.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde av Leif, norrmannen som hade bar UTAN brudar i FA att det ska byggas ett nytt shoppingcenter typ complex och att det är därför området vid tågstationen förblir obebyggd. Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det här än, jag får väl komma dit och kolla stället i november, men blir det något liknande FA och enbart inriktat på utlänningar så lär inte jag bli någon större kund. Jag tycker det finns bra thailändska alternativ som är både billigare och trevligare, och är man gift betalar man inte tredubbla priset för en öl även om tjejerna är lättklädda och gör sitt bästa för att charma en.

Men det är en välgärning att det försvann ifrån Complex så man slipper skämmas när man är där.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

nu ska vi se om jag kan få det förståeligt o rätt.

Ödemarken vid tågstationen köptes av Central Group för att bygga ett Central Department Store i Udon, detta motarbetades dock av ägarna till Charoensri Complex som även styr Udon Thani, alltså fick inte de förstnämnda erforderliga tillstånd att börja bygga utan allt gick i stå. Ägarna av Complex fick dock ekonomiska problem och sålde Complex, hotellet och all mark utan för o bredvid Complex till Central Group tidigare i år. Farang Alley jämnades med marken för att butiksinnehavarna i Complex efterfrågat mer parkeringsutrymme åt sina kunder. De rykten som jag hört säger att de ska bygga ett parkeringshus där med butiker ovanpå och framför.

Förutom Udon Day and Night byggs det ytterligare ett "område" som kallas lite elakt för "Nuttypark".

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som intresserat sig för eller tagit reda på varför Udon hade en Farang-Alley

Är  det vanligt förekommande i andra storstäder som inte ligger vid kusten, ex Korat, Ubon mm?

Finns det i historien någon orsak till att just Udon-borna är så duktiga på Engelska

Är det verkligen bara Faranger på dessa barer, eller är det så att även Thai går dit?

Thai har ju sina "egna" barer, många finns i området runt Nong Prajak, Har NÅN av er varit på dessa barer?

Ta er ett besök på "Night & Day" (om ni får) Bilda er egen uppfattning, se lite mer av Udon än bara Robinsson...

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det finns en förklaring och det är att dom platser som var militärbaser åt USA under Vietnamkriget har falangbarer så det är en kvarleva från den tiden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det är en kvarleva från 70-talet

varför ska då vissa låtsas skämmas för denna tydligen...gamla företelse

Vad finns det att skämmas för...när man är där som turist, barerna är väl inte där för Din skull.

på vilket sätt var gamla farang alley en skamfläck för Faranger...dit gick ju lika många Thai också

För ni vet väl vad ni pratar om, era gamla Thai-Rävar.

Håll Er till BigC, Robinsson Complex, Nong Prajak och de stora butikerna på ringvägen.så slipper ni skämmas

Jag skäms inte för detta.och Thailand skäms inte för mig

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

SORRY STEINLAGER!!! :cry:

Jag såsom någon form av ansvarig för Udonsidan har en extrafunktion. Jag skulle svara på en del av ditt meddelande och tryckte på vad jag trodde var rätt.

Istället delade jag upp tråden... Inte citera vad du skrev.

Vad jag tänkte säga var att den tomma tomten bredvid stationen ligger ute till försäljning. Min flickvän hittade en sida med återtagna objekt från banker och sånt. Verkar som om alla planer för den tomten har grusats. Så har du 109 miljoner THB till övers blir 4 rai oerhört centralt i Udon ditt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så det är en kvarleva från 70-talet

varför ska då vissa låtsas skämmas för denna tydligen...gamla företelse

Vad finns det att skämmas för...när man är där som turist, barerna är väl inte där för Din skull.

på vilket sätt var gamla farang alley en skamfläck för Faranger...dit gick ju lika många Thai också

För ni vet väl vad ni pratar om, era gamla Thai-Rävar.

Håll Er till BigC, Robinsson Complex, Nong Prajak och de stora butikerna på ringvägen.så slipper ni skämmas

Jag skäms inte för detta.och Thailand skäms inte för mig

Japp, helt OK uttryckt, som jag tidigare uttryckt finns det trots allt negativt en tradition inom prostitutionen i Thailand som inte farangerna skapat, där soldater finns, finns också prostitution, naturligtvis såg många fattiga yngre damer sin chans till försörjning, hitta farangman eller bara dra in så mycket som möjligt så fort som möjligt när yankee kom dit. Har träffat på fler amrikanska medborgare med Thaimödrar som är i Udon och turistar bland sina rötter, kan nog tänka mig att en och annan kan se bilderna av dåtidens farang alley med sin mor framför sig. Sen kan man ju få ha sin egen uppfattning om gamla FA, estetiskt inget att skryta om, i synnerhet som man var tvungen att passera rätt igenom från P-platsen och hade besökare från oskyldiga Sverige med sig. Ska definitivt bli studiebesök på nya FA, heta vad det vill.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var uppe i Udon Thani för ca två veckor, mitt första besök där, och passade givetvis på att ta en sväng på stan.

Nu var "polisen" med så blev det ganska lugnt men bl.a. ett besök på "Day and Night" hanns med.

Där fanns forfarande ett antal outhyrda "fack" och i de barer som var i gång var det rent ut sagt ödsligt.

Frågade i nån bar om det alltid var så tomt och fick svaret " Kom tillbaka den runt den  25 för då är de amerikanska soldaterna här och då det full fart." Jag har ingen aning av var de skulle komma ifrån.

Kan också meddela att damen var milt sagt förvånad av det stora antalet farangbarer i Udon. så numera har hon bytt namn på Udon till Pattaya 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju lite konstigt det där med yankee, MEN varje år kommer ett antal amrikanska soldater ock flygare till Udon för att samöva med Thaimilitären, detta sker ett par ggr per år och är mycket uppskattat av såväl damerna som barinnehavarna. Pattaya 2, känns lite överdrivet kanske men det finns, om man vill hitta dem ett gaska stort antal "barer" lite överallt i Udon (som i de flesta något så när andra större städer).Har också polisen/chauffören med mig när det ska träffas polare och drickas pils, men va gör väl det, man vet vad man har.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...