Jump to content
IGNORERAD

Bar rapporter???


Naam jai

Recommended Posts

När vi var förbi Udon i julas så funderade jag lite på var detta Day&Night kunde tänkas ligga när vi var ute och snurrade runt i staden med bilen. Kom mycket väl ihåg hur stället skulle se ut från bilder här på mpr men såg det ingenstans. Men när vi var ute och letade ett lämpligt matställe precis efter solens nedgång så såg jag en ensam farangman komma i en tuktuk och svänga in på en gata. Fick ett plötsligt infall att han säkert var på väg till detta nöjesställe och svängde in på samma gata som tuktuken. Och mycket riktigt, plötsligt befann vi oss utanför entren och såg massor av turistortsliknande beerbarer, festsugna faranger i mängd samt en hel del lättklädda bartjejer.

Kändes återigen som att man stod utanför ett farangtätt barområde på Sukhumvit i Bangkok eller i likaledes turisttäta Chiang mai.

Såg riktigt intressant ut... dvs om man hade varit ungkarl och festsugen. Nu är jag ju inte det, utan resande med fru och barn så vi körde bara sakta förbi utan att återvända.

Min reaktion blev, ser ut som ett riktigt kul ställe att gå till med ett kompiskillgäng efter någon vecka på landsbygden, men jag skulle nog inte vilja ha något liknande på hemmaplan, dvs Surin.

Bargator riktade mot ett farangklientel i alla ära, det kan förstås vara kul som fan ibland. Men när jag är utanför dom etablerade turistorterna så önskar jag nog helst slippa se liknande ställen. Var sak har sin plats tycker jag.

För övrigt tyckte jag Udon kändes som en riktigt stor stad med ett brett utbud av det mesta. Fanns hur många luxuösa hotell som helst, alldeles för mycket shopping, nöjesområden, parker, mängder av fina restauranger och massor av vackra kvinnor vart man än tittade.

Dessutom var det antagligen den farangtätaste provinsstad jag sett utanför dom mer etablerade turistmålen. Faranger överallt dit man vände sin blick.

Kontrasten mot intilliggande, också riktigt stora provinsstaden, Khon kaen är faktiskt anmärkningsvärd. I Khon kaen ser man inte alls till lika mycket faranger och då skiljer det ändå bara några mil mellan dessa två grannprovinser. Kanske är det flygplatsen i Udon samt närheten till gränsövergången mot Laos/Vientianne i Nong khai som är orsaken till skillnaden?

För Nong khai har väl ingen egen flygplats.. eller?

Hur som helst, Udon thani, Khon kaen och Korat är alla riktigt stora Isaanska städer där man hittar allt och lite till. Övriga provinsstäder i Isaan är alla bra mycket mindre och inte alls med samma nöjestbud. Och det gäller för övrigt även övriga provinsstäder i hela Thailand. Är nog endast staden Chiang mai som kan mäta sig med dessa tre i storlek och utbud.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    9

  • Steinlager

    7

  • JanTee

    6

  • NiceBeaver

    5

Mest aktiva i denna tråd

Halloj

Intressant med Era iakttagelser om Day&Night, har faktiskt bara besokt etablissemanget 2 ggr trots att man ar Udoninnevanare, daremot sa ligger det en ny "falangalley" runt hornet som heter Nutty Park, det forvantas bli ett riktigt festtillhall nar det ar fardigbyggt med massor av barer med tillbehor, poolbarer och, ja ni vet. Dessutom ett par barer/restauranter, UP2U och a beer to far, som har kanonkak, utmarkta kockar, kokerskor for saval falanger som Thai.

Valkomna och testa det nya frasha nojesUdon.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

En stillsam fråga !

Finns det några barer i Udon, frugan har aldrig visat mej någon.. bara en

stor affär i centrum av Udon... :read:

Du far val utrusta henne med ett eget ATM och lamna in henne pa Robinson, sen ar det minst 30 barer inom 5-6-min gangvag, Du hinner garanterat svepa nagra bars innan hustrun hittat ut igen.

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...