Jump to content

Covid-19 tävling

Atom

Recommended Posts

Atom

Gissningstävlingen om Kronans värde mot Bahten var ju rolig så jag tänkte att nu kan vi gissa lite om favoritsamtalsämnet i dessa dagar; Covid-19.

Frågan är; när tar det slut? Min definition, som inte går att ifrågasätta om man vill vara med, är när Corona-uppdateringen på Aftonbladet har visat 0 döda i Sverige tre dagar i rad. Det gäller alltså datumet för denna tredje dag och ska vara vad som redovisas klockan 13 den dagen, svensk tid. Alltså första gången detta inträffar. Man får gissa fram till den 2:a maj, 2020 klockan 13 svensk tid. Priset är 3 fria öl nästa gång vi ses samt givetvis all ära samt kanske en idolplansch av Dr Tegnell.

Min gissning är 30:e augusti, 2021.

Edited by Atom
  • Ge karma 1

When I'm good, I'm good, but when I'm bad I'm better

• Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Atom

8

• Tommy

5

• Enis

4

• HuaHindinnge

4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Instämmer, men vem har sagt motsatsen och varför får den semantiska frågan dig att inte våga gissa?   Måste man verkligen skriva en hel uppsats med 600 paragrafer för att starta en liten gis

Vem kunde ana att någon skulle vara så rädd att gissa att han behöver skriva två inlägg med hypotetiska frågeställningar om tävlingen.   Du kan dock ta det lugnt, du behöver faktiskt inte gi

Posted Images

gst

Folhälsomyndigheten lämnar rapport strax efter 14 varje dag, så ska det gälla dag tre måste det vara efter 14, annars blir det dagen före :)

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1
Naam kaeng

Du får att göra med att läsa Aftonbladet var eviga dag. Jag avundas dig icke. 

Jag gissar på 4 oktober 2020.

• Haha 3
Soengsang

28.07.2020

• Ge karma 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Enis
26 minuter sedan, skrev Atom:

Gissningstävlingen om Kronans värde mot Bahten var ju rolig så jag tänkte att nu kan vi gissa lite om favoritsamtalsämnet i dessa dagar; Covid-19.

Frågan är; när tar det slut? Min definition, som inte går att ifrågasätta om man vill vara med, är när Corona-uppdateringen på Aftonbladet har visat 0 döda i Sverige tre dagar i rad. Det gäller alltså datumet för denna tredje dag och ska vara vad som redovisas klockan 13 den dagen, svensk tid. Alltså första gången detta inträffar. Man får gissa fram till den 2:a maj, 2020 klockan 13 svensk tid. Priset är 3 fria öl nästa gång vi ses samt givetvis all ära samt kanske en idolplansch av Dr Tegnell.

Min gissning är 30:e augusti, 2021.

Hmmm.... "Statistiken sammanställs dagligen med anmälningar inkomna fram till kl 11.30 samma dag."

22 minuter sedan, skrev Knasen:

Uppdatering av siffror sker ju kl 14.00.

Jupp... "Senaste uppdateringarna om utbrottet av coronavirussjukdom (covid-19). Sidan uppdateras dagligen med antal fall kl. 14:00 eller när statistiken är sammanställd."

/Enis

• Snurrigt 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Enis

3.9.2020

/Enis

• Fint 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Tommy

Tydligen svårt med läsförståelsen hos fler här, 13:00 får inte ifrågasättas, Aftonbladet kl 13:00 den tredje dagen gäller!!!

Och som expert på allt, så bedömer/förutser jag 20200624, men det kan ske så sent som den 20200625 och då vinner @wavis...

MVH

Edited by Tommy
  • Fint 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Tommy

Träffade förresten en man vars bror dog i natt av Covid19, en gubbe från Partille han som förlorade brorsan alltså, den avlidne vet jag inte var det bodde och jag kunde inte med att fråga.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Atom
1 minute ago, Tommy said:

Tydligen svårt med läsförståelsen hos fler här, 13:00 får inte ifrågasättas, Aftonbladet kl 13:00 den tredje dagen gäller!!!

Och som expert på allt, så bedömer/förutser jag 20200624, men det kan ske så sent som den 20200625...

MVH

Helt riktigt; vad spelar det för roll vid vilken tid FHM, MSB eller IOGT-NTO lämnar sin redovisning? Jag tycker att OS-guldet i längdhopp ska gå till den som hoppat längst men IOK har bestämt att det är den som hoppat längst från plankan som vinner och vill man då vara med i OS i längdhopp så är det just det man får förhålla sig till 😉

Dessutom, vem vet vid vilken tid FHM redovisar siffrorna i augusti 2021 eller om det ens är FHM som redovisar dem? Tänk inte så smått; det kan vara regeringen som tagit över och kanske en statssekreterare som rapporterar eller en återinsatt hallåa på TV2.

• Ge karma 2

Tommy
3 minuter sedan, skrev Atom:

Helt riktigt; vad spelar det för roll vid vilken tid FHM, MSB eller IOGT-NTO lämnar sin redovisning? Jag tycker att OS-guldet i längdhopp ska gå till den som hoppat längst men IOK har bestämt att det är den som hoppat längst från plankan som vinner och vill man då vara med i OS i längdhopp så är det just det man får förhålla sig till 😉

Dessutom, vem vet vid vilken tid FHM redovisar siffrorna i augusti 2021 eller om det ens är FHM som redovisar dem? Tänk inte så smått; det kan vara regeringen som tagit över och kanske en statssekreterare som rapporterar eller en återinsatt hallåa på TV2.

Bara en fråga.

Om Aftonbladet konkar, eller ännu värre slutar rapportera dödsfall i Covid19, har du nån backup plan?

MHH (Med Hjärtliga Hälsningar)

• Ge karma 1
  • Haha 1

GreenValley

27/12-2020, då har de som rapporterar varit jullediga  och missat att rapporterna 3 dagar i rad.

• Fint 1
  • Haha 2
Atom
2 minutes ago, Tommy said:

Bara en fråga.

Om Aftonbladet konkar, eller ännu värre slutar rapportera dödsfall i Covid19, har du nån backup plan?

MHH (Med Hjärtliga Hälsningar)

Mycket bra fråga, som jag givetvis redan tänkt på. Om Aftonbladet kånkar innan 30:e augusti 2021 så är det rimligt att anta att första datumet med tre dagar utan döda kommer bli 30:e augusti 2021.

Skulle Aftonbladet kånka efter den 30:e augusti 2021, och de tre dagarna fortfarande, mot all förmodan, inte inträffat så är det också rimligt att anta att de kånkade just pga felrapportering angående Covid-19 döda och då är det mest rimligt att anta att det korrekta datumet var 30:e augusti 2021.

• Haha 1

Tommy
3 minuter sedan, skrev Atom:

Mycket bra fråga, som jag givetvis redan tänkt på. Om Aftonbladet kånkar innan 30:e augusti 2021 så är det rimligt att anta att första datumet med tre dagar utan döda kommer bli 30:e augusti 2021.

Skulle Aftonbladet kånka efter den 30:e augusti 2021, och de tre dagarna fortfarande, mot all förmodan, inte inträffat så är det också rimligt att anta att de kånkade just pga felrapportering angående Covid-19 döda och då är det mest rimligt att anta att det korrekta datumet var 30:e augusti 2021.

Jag är mer orolig för att de konkar innan det korrekta svaret som Jag eller Wavis lagt in...

MH

gst
7 minuter sedan, skrev Atom:

Om Aftonbladet konkar innan pandemin är slut, kan de ju inte rapportera 0 döda, de rapporterar ingenting :)

Ska man gissa när tidningarna tröttnar på att rapportera dödsfall, blir det ju en annan fråga

Edited by gst
  • Fint 1