Jump to content
IGNORERAD

MPR's forumrätt


Nicholas

Recommended Posts

GreenValley
34 minuter sedan, skrev GreenValley:

Är du helt jävla genomkorkad?

Vad förväntade du dig att tråden skulle handla om?

 

21 minuter sedan, skrev Boa52:

Helt klart,inte om mat som det finns flera trådar om

Svaret var alltså ett stort rungande JA!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    9

  • Soengsang

    5

  • GreenValley

    4

  • HuaHindinnge

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618
35 minuter sedan, skrev Boa52:

Gnällde väl inte trodde det skulle bli en intresant tråd men blev en mattråd, dom finns det många av

Förstår du eller forumrätt tolka jag som vad man eller forumet har rätt till inte mat som ni gör

Du skrev i en annan tråd "Innan du svarar måste du läsa föregående inlägg det missar du många ggr därför blir det ofta tokfel"

 

Hade du läst det första inlägget i denna tråd borde du fattat vad den handlar om🤔

 

Så det blev ett

Screenshot_2020-04-26-18-50-37-367.jpeg.4556ac8593037bbc99cb12a12d6bba20.jpeg

Igen 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Eftersom tråden ligger i avdelningen Mat och Dryck så förväntade antagligen Boa-idi*ten att det skulle handla om dryck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
1 timme sedan, skrev GreenValley:

Eftersom tråden ligger i avdelningen Mat och Dryck så förväntade antagligen Boa-idi*ten att det skulle handla om dryck!

Utsläppsrätter till hemkokeriet låg nog nära i gissningen från ormen.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fager:

I Thailand, Kana Moo Grob.

Pad-pak-kana-moo-krob.thumb.jpg.87df8b05aa4ff0f4e77a618a399e9147.jpg

 

 

Så djävla gott! 

Byter ibland pak kana mot pat pak boong fai daeng.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Trodde det här skulle bli en intresant tråd men blev en mattråd som vanligt. Förstår inte hur ni kan gilla mat så inne h-vete

och desutom skriva, lägga in bilder på frukost, lunch, middag. Facebook

 

DSCN1660.JPG

DSCN1648.JPG

DSCN1643.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

T.ex vad jag fixade till igår. Köttfärslimpa med hemmastampat mos med mycket smör och grädde i!

1515155200_ktt.thumb.jpg.74b696c1d73b66e7cdb99beea46e0eae.jpg

1904968107_ktt1.thumb.jpg.e83433214f5b69697eee33607789e000.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-04-26 at 19:19, skrev Boa52:

Trodde det här skulle bli en intresant tråd men blev en mattråd som vanligt. Förstår inte hur ni kan gilla mat så inne h-vete

och desutom skriva, lägga in bilder på frukost, lunch, middag. Facebook

Äta bör man annars dör man!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Många här som gnäller på Boa, och sen lägger upp bilder på random rätter som de gillar...

 

Tycker det är läge för en omröstning om Foumrätten! (fast jag orkar inte göra en) men här är ett par förslag på kandidater:

 

I Sverige: Korvstroganoff, pytt i panna, spagetti med köttfärssås, Kebabpizza, sill å potatis och äggmacka med kaviar (Äggen måste vara skivade på längden och bör sakna grön färg runt gulan).

 

I Thailand: Kao pad gai, nudelsoppa, Köttbullar med kokt potatis, Pad pett moo gawp och grillad råtta.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Tommy:

nudelsoppa

Det heter inte nudelsoppa, har inte du lärt dig någonting😂

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tommy:

Många här som gnäller på Boa, och sen lägger upp bilder på random rätter som de gillar...

 

Tycker det är läge för en omröstning om Foumrätten! (fast jag orkar inte göra en) men här är ett par förslag på kandidater:

 

I Sverige: Korvstroganoff, pytt i panna, spagetti med köttfärssås, Kebabpizza, sill å potatis och äggmacka med kaviar (Äggen måste vara skivade på längden och bör sakna grön färg runt gulan).

 

I Thailand: Kao pad gai, nudelsoppa, Köttbullar med kokt potatis, Pad pett moo gawp och grillad råtta.

 

 

MVH

Jag tror att Boa associerade "forumrätt" med någon form av allemansrätt på forumet för att slippa avstängningar.

 

Förövrigt så heter det inte nudelsoppa enligt en viss datamaskin-användare här 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det heter inte nudelsoppa, har inte du lärt dig någonting😂

Och jag fattar inte hur jag kunde missa ditt utmärkta förslag på forumrätt i Thailand, Pad Kapaow fast med tillägget kai daow...

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Och jag fattar inte hur jag kunde missa ditt utmärkta förslag på forumrätt i Thailand, Pad Kapaow fast med tillägget kai daow...

Absolut forumrätt i Thailand, då den finns att finna överallt i landet, men undvek att skriva namnet då det finns lika många olika sätt att skriva det på som det finns bokstäver i alfabetet, inte helt lätt att översätta thai till latinska alfabetet och finns inget direkt facit till det, så därför avstod jag....kommer allt någon bezzerwizzer och rättar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Absolut forumrätt i Thailand, då den finns att finna överallt i landet, men undvek att skriva namnet då det finns lika många olika sätt att skriva det på som det finns bokstäver i alfabetet, inte helt lätt att översätta thai till latinska alfabetet och finns inget direkt facit till det, så därför avstod jag....kommer allt någon bezzerwizzer och rättar.

I menyn på en restaurang jag tillbringar mycket tid i stavas rätten "Padd Kapaow" i en stilla förhoppning om att kunderna skall uttala det nästan rätt!

 

Om du är i Partille i morgon så har den restaurangen "Padd Kapaow Neua" i Buffén, fast utan stekt ägg (det får du beställa extra om du vill).

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tommy:

I menyn på en restaurang jag tillbringar mycket tid i stavas rätten "Padd Kapaow"

Det har du all rätt i att stava som du vill, och en fullt godkänd stavning, men föredrar 🐷 istället för🐂

Imorgon blir det till att äta 🐑 om jag ska äta lokalt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det har du all rätt i att stava som du vill, och en fullt godkänd stavning, men föredrar 🐷 istället för🐂

Imorgon blir det till att äta 🐑 om jag ska äta lokalt :)

Håller med om 🐷

 

Men Lambaskalle är ju aldrig fel!

Sköljes ner med "Dricku"

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror denna e en vinnare pa detta forum

 

Finsk sommarsoppa

Introduktion och förberedelse

Finsk sommarsoppa med vodka serverad i djup tallrik.

Flera varianter av finsk soppan finns - någon har isbit med också. Andra hävdar att soppan späs för mycket då. Några vill ha kall soppa andra ljummen.

En del ställer vodkan i frysen och sveper sen och fläktar sig med tallriken.

OBS detta är ett skämt och jag ber om ursäkt till alla finländare i förväg :)

4 portioner finsk sommarsoppa

  • Förberedelse: 1 min
  • Tillagning: 1 min
  • Klart på: 2 min
 

Ingredienser

  • 75 cl vodka, Koskenkorva, ljummen

Tillagning

  1. Duka med blommiga djupa sopptallrikar.
  2. Fördela vodkan i tallrikarna.
  3. Sommarsoppan är klar att njutas.
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
21 minuter sedan, skrev kenke:

Glomde forratten

 

image.thumb.jpeg.10c7d3521f6d8fd69de6518a4d4b6b0e.jpeg

Pajala sunrise 

Till denna ädla grogg sjunges den kortaste FinlandSvenska visan

 

Nu

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
19 minuter sedan, skrev kenke:

Jag tror denna e en vinnare pa detta forum

 

Finsk sommarsoppa

Introduktion och förberedelse

Finsk sommarsoppa med vodka serverad i djup tallrik.

Flera varianter av finsk soppan finns - någon har isbit med också. Andra hävdar att soppan späs för mycket då. Några vill ha kall soppa andra ljummen.

En del ställer vodkan i frysen och sveper sen och fläktar sig med tallriken.

OBS detta är ett skämt och jag ber om ursäkt till alla finländare i förväg :)

4 portioner finsk sommarsoppa

  • Förberedelse: 1 min
  • Tillagning: 1 min
  • Klart på: 2 min
 

Ingredienser

  • 75 cl vodka, Koskenkorva, ljummen

Tillagning

  1. Duka med blommiga djupa sopptallrikar.
  2. Fördela vodkan i tallrikarna.
  3. Sommarsoppan är klar att njutas.

Soppan inmundigas på tradionellt sätt genom att dricka direkt ur tallriken, vilken lyftes lagom mycket upp och lutas. 

 

Till soppan sjungs den näst kortaste FinlandSvenska visan

 

Int nu, men nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev kenke:

Jag tror denna e en vinnare pa detta forum

 

Finsk sommarsoppa

Introduktion och förberedelse

Finsk sommarsoppa med vodka serverad i djup tallrik.

Flera varianter av finsk soppan finns - någon har isbit med också. Andra hävdar att soppan späs för mycket då. Några vill ha kall soppa andra ljummen.

En del ställer vodkan i frysen och sveper sen och fläktar sig med tallriken.

OBS detta är ett skämt och jag ber om ursäkt till alla finländare i förväg :)

4 portioner finsk sommarsoppa

  • Förberedelse: 1 min
  • Tillagning: 1 min
  • Klart på: 2 min
 

Ingredienser

  • 75 cl vodka, Koskenkorva, ljummen

Tillagning

  1. Duka med blommiga djupa sopptallrikar.
  2. Fördela vodkan i tallrikarna.
  3. Sommarsoppan är klar att njutas.

För fan @Boa52!

Är du med?

Nu börjar det ju bli intressant.

 

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
3 timmar sedan, skrev Tommy:

Många här som gnäller på Boa, och sen lägger upp bilder på random rätter som de gillar...

 

Tycker det är läge för en omröstning om Foumrätten! (fast jag orkar inte göra en) men här är ett par förslag på kandidater:

 

I Sverige: Korvstroganoff, pytt i panna, spagetti med köttfärssås, Kebabpizza, sill å potatis och äggmacka med kaviar (Äggen måste vara skivade på längden och bör sakna grön färg runt gulan).

 

I Thailand: Kao pad gai, nudelsoppa, Köttbullar med kokt potatis, Pad pett moo gawp och grillad råtta.

 

 

MVH

 

 

Mmmm, jag tycker du fattat trådens ursprungliga idé på ett bra sätt.......

Å jag håller nog med om maträtterna men kanske ett tillägg av hamburgare, som verkar vara med mycket i diverse inlägg.......

Fan va kul att Rolba ändrade skivningen av äggen efter en åthutning av PD (kanske att jag hade ngt med det att göra på fyllan....🤣)

Är absolut ingen favorit av kokta ägg men jag kan förstå ståndpunkten av att man får äggula i alla skivorna när man delar på längden........

Fick t.o.m. en oombedd demonstration av skivningens alla konster av en mer än överförfriskad PD samma dag (not so interested 😂).......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Padd Kapaow Neua med mos och wienerkorv, undrar om jag inte har en vinnare här?

 

varmkorv.thumb.jpg.6691b546216f4d33e76b62a7216451c0.jpg

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...