Jump to content
IGNORERAD

Hur förmögna är MPR-medlemmarna


Atom

Nettoförmögenhet  

172 röster

  1. 1. Nettoförmögenhet

    • Tyvärr, mindre än 0
      17
    • 0-100,000 SEK
      12
    • 100,000 till 1 miljon SEK
      49
    • 1-10 miljoner SEK
      70
    • Mer än 10 miljoner SEK
      24


Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Skulle tro att över hälften av de pensionärer jag känner som bor i Thailand har det struligt att klara de ekonomiska kraven för sina visum, men det e klart.....de är inte medlemmar på mpr....

Jag kommer att hamna i samma sits om några år och det beror inte på att jag är utfattig utan på att min pensionsinkomst inte räcker riktigt och jag inte är så sugen på att låsa pengar i en thaibank.

Men nu är jag ju gift och kan leva på frun och allmosorna från staten räcker till mitt visa, om jag orkar ta jobbet med alla dokument. Annars får jag väl föra över en slant till thaikontot.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    35

  • Boa52

    32

  • andrejsdenruskige

    28

  • Soengsang

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

21 minuter sedan, skrev rolba:

Jag kommer att hamna i samma sits om några år och det beror inte på att jag är utfattig utan på att min pensionsinkomst inte räcker riktigt och jag inte är så sugen på att låsa pengar i en thaibank.

Men nu är jag ju gift och kan leva på frun och allmosorna från staten räcker till mitt visa, om jag orkar ta jobbet med alla dokument. Annars får jag väl föra över en slant till thaikontot.

Du kan ju göra nytt visum i Sverige, för du lär ju resa hem var år...... ingen fattig pensionär där inte minsann :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev born41:

I mitten på 80-talet satt vi 3 st i ett hörn på kontorslandskapet. Alla var ungefär lika gamla, alla hade byggt nytt hus och hade bil samt lika många barn. Ingen hade en skilsmässa bakom sig. Nr 2 o 3 byggde 5 år före Nr 1.

Vi började prata ekonomi och pengar. Vi hade ungefär lika stor lön.

Nr 1 hade studerat till ingenjör och hade lånat pengar till studierna. Han hade betalat huset och bilen och var skuldfri.(inga ärvda pengar).

Nr 2 hade börjat arbeta efter 7:an och stigit i graderna.Han hade betalat hälften av huset men hade skulder på bilen.

Nr 3 började arbeta efter 7:an och hade ökat skulderna på huset och bilen var inte till fullo betald.

 

Slutsatsen blir att det inte inkomstens storlek man blir rik på, utan dom små utgifterna.

 

filosofiska hälsningar från Born41

Absolut mina resor har dragit iväg exceptionellt mycket fattar inte varför .....🙄

Men det är nog för att man blivit äldre och inte är lika attraktiv längre 🤣🤣🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Själv kör jag med så lite arbete som möjligt mot en så stor ersättning som möjlig 💰

Är du Sosse ? :-)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Är du Sosse ? :-)

Då vill man ha pengar från andras arbete, det är skillnaden....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Är du Sosse ? :-)

Tänkte precis samma sak! Men vågade inte skriva det...

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du kan ju göra nytt visum i Sverige, för du lär ju resa hem var år...... ingen fattig pensionär där inte minsann :)

Förvisso, men det blir lite krångligare för mig jämfört med det uppehållstillstånd jag har nu. Åsså blir det lite dyrare.

Fast visa för gifta är väl kanske enklare att göra i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Tallviking:

Är du Sosse ? :-)

Tror jag inte han är frisk och kry och väldigt hjälpsam hjälper andra  i nöd ingen statsbidragstagare där heller.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande är det nästan 50% som är miljonärer. Det kan vara sant men jag läste någonstans en undersökning om att 30% generellt sett kryssar i ”ett alternativ högre” än sanningen i omröstningar oavsett om det handlar om hur mycket pengar man har, hur ofta man har sex eller hur ofta man motionerar. Varför man skulle göra det i en anonym omröstning vet jag inte men så har jag heller aldrig förstått varför man ser på Melodifestivalen när man vet att alla bidragen är skit.

 

Skulle ändå tro att resultatet, även om det är lika långt från statistiskt säkerställt som John Khonkens Coronamediciner, nog skulle förvåna en del kvällstidningsskribenter som utgår från att alla svenska män med anknytning till Thailand är utblottade gubbar på socialbidrag.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Atom:

Fortfarande är det nästan 50% som är miljonärer. Det kan vara sant men jag läste någonstans en undersökning om att 30% generellt sett kryssar i ”ett alternativ högre” än sanningen i omröstningar oavsett om det handlar om hur mycket pengar man har, hur ofta man har sex eller hur ofta man motionerar. Varför man skulle göra det i en anonym omröstning vet jag inte men så har jag heller aldrig förstått varför man ser på Melodifestivalen när man vet att alla bidragen är skit.

 

Skulle ändå tro att resultatet, även om det är lika långt från statistiskt säkerställt som John Khonkens Coronamediciner, nog skulle förvåna en del kvällstidningsskribenter som utgår från att alla svenska män med anknytning till Thailand är utblottade gubbar på socialbidrag.

Inte alla kan kanske räkna rätt heller ! :-)

 

Det är väl som när man frågar hur bra bilförare folk är. 70% anser sig vara bättre än genomsnittet.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Inte alla kan kanske räkna rätt heller ! :-)

 

Det är väl som när man frågar hur bra bilförare folk är. 70% anser sig vara bättre än genomsnittet.....

Och av dessa 70% är 30% utan körkort!!!😐

Ändrades av Issanbonde
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Förmögenheten är allt annat än imponerande men imon när jag rättar Lottot, då jävlar kommer jag bocka i det högsta alternativet i frågan.......🤣

DSCN2239.thumb.JPG.1edbaa2ca7f9f3d28ad8f0e02a26a459.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Tallviking:

Inte alla kan kanske räkna rätt heller ! :-)

 

Det är väl som när man frågar hur bra bilförare folk är. 70% anser sig vara bättre än genomsnittet.....

Källa på det eller bara hittepå?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Tallviking:

Inte alla kan kanske räkna rätt heller ! :-)

 

Det är väl som när man frågar hur bra bilförare folk är. 70% anser sig vara bättre än genomsnittet.....

Får man fråga om herrn själv anser sig vara bättre bilförare än genomsnittet? :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Är du Sosse ? :-)

Nä SD vilket du redan vet. Hade du förankrat detta inlägg hos högre ort innan du skrev det? 

Dessutom är det en viss skillnad på arbete och bidrag,  men har du nog inte fattat

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minutes ago, Atom said:

Fortfarande är det nästan 50% som är miljonärer. Det kan vara sant men jag läste någonstans en undersökning om att 30% generellt sett kryssar i ”ett alternativ högre” än sanningen i omröstningar oavsett om det handlar om hur mycket pengar man har, hur ofta man har sex eller hur ofta man motionerar. Varför man skulle göra det i en anonym omröstning vet jag inte men så har jag heller aldrig förstått varför man ser på Melodifestivalen när man vet att alla bidragen är skit.

 

Skulle ändå tro att resultatet, även om det är lika långt från statistiskt säkerställt som John Khonkens Coronamediciner, nog skulle förvåna en del kvällstidningsskribenter som utgår från att alla svenska män med anknytning till Thailand är utblottade gubbar på socialbidrag.

Min egen lika ovetenskapliga undersökning, enkom baserat på empiriska studier i främst Sin City, har kommit fram till att framgångsrika småföretagare är överrepresenterade bland svenskar som besöker staden med en hyfsat regelbunden frekvens. Dessa personer är inte några   "two week millionaires" utan skulle i din undersökning kryssa i någon av miljonärsrutorna. Så måhända ger två ovetenskapliga undersökningar (din och min) ett rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
46 minuter sedan, skrev Tallviking:

Inte alla kan kanske räkna rätt heller ! :-)

 

Det är väl som när man frågar hur bra bilförare folk är. 70% anser sig vara bättre än genomsnittet.....

Du anser säkert att du tillhör dessa 70%

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Knasen:

Får man fråga om herrn själv anser sig vara bättre bilförare än genomsnittet? :)

 

Dum fråga.Självklart har han också arbetat som bilskolelärare.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Då vill man ha pengar från andras arbete, det är skillnaden....

Nu har ju tallen aldrig haft ett rikigt arbete så det har han ingen erfarehet av 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Min egen lika ovetenskapliga undersökning, enkom baserat på empiriska studier i främst Sin City, har kommit fram till att framgångsrika småföretagare är överrepresenterade bland svenskar som besöker staden med en hyfsat regelbunden frekvens. Dessa personer är inte några   "two week millionaires" utan skulle i din undersökning kryssa i någon av miljonärsrutorna. Så måhända ger två ovetenskapliga undersökningar (din och min) ett rätt.

De egenföretagare som lyckas få en hyfsad inkomst efter skatt och alla andra avgifter till samhället, har förmodligen ingen tid att ha ett förhållande med en svensk kvinna...

Så jag antar att det är därför du ser dem som, lätt överrepresenterade i din undersökning?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Fortfarande är det nästan 50% som är miljonärer. Det kan vara sant men jag läste någonstans en undersökning om att 30% generellt sett kryssar i ”ett alternativ högre” än sanningen i omröstningar oavsett om det handlar om hur mycket pengar man har, hur ofta man har sex eller hur ofta man motionerar. Varför man skulle göra det i en anonym omröstning vet jag inte men så har jag heller aldrig förstått varför man ser på Melodifestivalen när man vet att alla bidragen är skit.

 

Skulle ändå tro att resultatet, även om det är lika långt från statistiskt säkerställt som John Khonkens Coronamediciner, nog skulle förvåna en del kvällstidningsskribenter som utgår från att alla svenska män med anknytning till Thailand är utblottade gubbar på socialbidrag.

Jag måste protestera!

 

Carolas Stormvind, men framför allt denna bevisar att du har fel om melodifestivalen!

Kristna musiker gör sej bra i EU!!!

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...