Jump to content
IGNORERAD

Hur förmögna är MPR-medlemmarna


Atom

Nettoförmögenhet  

172 röster

  1. 1. Nettoförmögenhet

    • Tyvärr, mindre än 0
      17
    • 0-100,000 SEK
      12
    • 100,000 till 1 miljon SEK
      49
    • 1-10 miljoner SEK
      70
    • Mer än 10 miljoner SEK
      24


Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Atom:

Än så länge är 9 av 15, dvs 60%, minst miljonärer och det är väldigt långt över riksgenomsnittet. Det här är jävlar inget forum för underklassen utan ett för den utvalda eliten 😉  

Därför det endast läggs ut bilder i från guide Michelin restauranger, Helikoptrar, yachter, slott och herresäten och exklusiva resor....

 

.....och inga bilder på singha-linne, flipflops och stenbord....

 

 

Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    35

  • Boa52

    32

  • andrejsdenruskige

    28

  • Soengsang

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minute ago, stefan5300 said:

Det blev mitten,  jag skulle aldrig byta det liv jag har och haft  som startade 1974 med raggarkulturen till att nu stirra på buffelrövar mot några sparade miljoner, 

Helt suveränt, då har du ju valt helt rätt, utefter dina förutsättningar.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Atom said:

Än så länge är 9 av 15, dvs 60%, minst miljonärer och det är väldigt långt över riksgenomsnittet. Det här är jävlar inget forum för underklassen utan ett för den utvalda eliten 😉  

Det går helt  i linje med vad jag alltid misstänkt. De som gnäller som mest över hur eländigt det är i Sverige, är de som tjänat mest på det svenska systemet.  😎.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 timme sedan, skrev Atom:

Du har givetvis en poäng men det är faktiskt så High Net Worth Individual är definierad. WHNWI är någon med 5 miljoner USD, dvs 50 miljoner SEK, kanske skulle inkluderat det också?

Jag struntar i om de betraktar mig som fattig, jag kommer att äta min wagyuoxfilé i kväll i alla fall.

 :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Enis said:

Därför det endast läggs ut bilder i från guide Michelin restauranger, Helikoptrar, yachter, slott och herresäten och exklusiva resor....

 

.....och inga bilder på singha-linne, flipflops och stenbord....

 

 

Enis 

Runt 50% säger att de har en miljon SEK eller mer. Med tanke på åldersstrukturen på MPR är det nog inte så konstigt. Att ha gnetat ihop en miljon SEK när man är 60 är trots allt ganska normalt och det är nog inte särskilt många Michelin-kunder bland dem; min far hamnar trots allt i den gruppen och han klagade i julas på att Tibro Bar & Grill höjt priset på en kebabtalltik från 65 till 70 kronor.

 

De som hamnar över 10 miljoner kronor är dock officiellt rika då de har en net wealth över 1 miljon USD. Dock är de kanske, typ Kamprad, rika för att de är snåla 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det går helt  i linje med vad jag alltid misstänkt. De som gnäller som mest över hur eländigt det är i Sverige, är de som tjänat mest på det svenska systemet.  😎.

Eller så kanske de jobbar hårt med ansvarsfulla jobb och tjänar därefter. Bara en tanke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det går helt  i linje med vad jag alltid misstänkt. De som gnäller som mest över hur eländigt det är i Sverige, är de som tjänat mest på det svenska systemet.  😎.

Jag som trodde det var en anonym omröstning 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Navanan said:

Eller så kanske de jobbar hårt med ansvarsfulla jobb och tjänar därefter. Bara en tanke.

No shit Sherlock.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Navanan:

Eller så kanske de jobbar hårt med ansvarsfulla jobb och tjänar därefter. Bara en tanke.

Då skulle de inte lägga tid och tjöta här inne 😉

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Jag som trodde det var en anonym omröstning 😉

Vi väntar på ditt kontoutdrag med 10 siffrigt belopp!😎

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner en Vd, kund till mig och han har ca en mille i månads lön efter att hans företag blev uppköpta av Orwak AB som är en stor firma, och han sa att efter att skatten e dragen så blir det inte så mycket kvar av den millen!

Såg åxå en gång en tv panel där Gyllenhammar var med och reportern ifrågasatte hans lön som var typ 60 mille per år eller vad det nu var, och Gyllis bara tittar på reportern och säger att har du det det som krävs att bli VD för ett företag som Volvo så varsågod, ta över då! Reportern sa inte ett smack! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag är halvvägs till målet om ett 10-siffrigt belopp. 
Att lyckats gneta ihop ett 5-siffrigt belopp är inte helt fel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

IsaanWarrior

72 spänn på sparkontot 🤗, tur jag har en stor........näsa i alla fall 💑

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
23 minuter sedan, skrev audirs2:

Vi väntar på ditt kontoutdrag med 10 siffrigt belopp!😎

kontonummret är i alla fall 10 siffrigt ☺

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Ett citat av någon okänd som jag alltid har i bakhuvudet: "-De rika lever som om de vore fattiga och de fattiga som om de vore rika".

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Därför det endast läggs ut bilder i från guide Michelin restauranger, Helikoptrar, yachter, slott och herresäten och exklusiva resor....

 

.....och inga bilder på singha-linne, flipflops och stenbord....

 

 

Enis 

Bättre att vara anonym multimiljonär och sitta runt ett stenborden vid en 7eleven där man inhandlar sin dryck, äta risrätter från matvagnar, flippflopp,  Singhalinne än att springa runt och flasha på takbarer, finaste krogen, coolaste discot i den hetaste skjortan och dyraste loafersarna. 😎🤩

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv verksam i statens tjänst i mitt hela yrkesliv från -85. Ligger uppåt en halv mille men om jag gett fan i all öl och resande samt kunnat laga mat så hade man haft mycket mera. 

 

Jag skall inte gnälla men tycker synd om de äldre som får vända på varenda krona trots de har jobbat i sitt hela liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag är halvvägs till målet om ett 10-siffrigt belopp. 
Att lyckats gneta ihop ett 5-siffrigt belopp är inte helt fel. 

Blir ju 7 med decimaler ökning med 2 på en gång...? 🤑

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Rillex:

Blir ju 7 med decimaler ökning med 2 på en gång...? 🤑

Ja, men då vi snackar Thb så bryr jag mig inte om decimaler. 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev IsaanWarrior:

72 spänn på sparkontot 🤗, tur jag har en stor........näsa i alla fall 💑

Inte illa dagen efter löning!

Tror nog du tänkte mer åt detta hållet:

en_stor_.jpg.ae4b4d8060dee3d4faaaa7324997917e.jpg

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Navanan:

Eller så kanske de jobbar hårt med ansvarsfulla jobb och tjänar därefter. Bara en tanke.

Själv kör jag med så lite arbete som möjligt mot en så stor ersättning som möjlig 💰

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Känner igen som vunnit på gnäggis, känner du?😮

Nej men ikväll blir det, säkert.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, men då vi snackar Thb så bryr jag mig inte om decimaler. 

Opps trodde det var i dollar

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitten på 80-talet satt vi 3 st i ett hörn på kontorslandskapet. Alla var ungefär lika gamla, alla hade byggt nytt hus och hade bil samt lika många barn. Ingen hade en skilsmässa bakom sig. Nr 2 o 3 byggde 5 år före Nr 1.

Vi började prata ekonomi och pengar. Vi hade ungefär lika stor lön.

Nr 1 hade studerat till ingenjör och hade lånat pengar till studierna. Han hade betalat huset och bilen och var skuldfri.(inga ärvda pengar).

Nr 2 hade börjat arbeta efter 7:an och stigit i graderna.Han hade betalat hälften av huset men hade skulder på bilen.

Nr 3 började arbeta efter 7:an och hade ökat skulderna på huset och bilen var inte till fullo betald.

 

Slutsatsen blir att det inte inkomstens storlek man blir rik på, utan dom små utgifterna.

 

filosofiska hälsningar från Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...