Jump to content
IGNORERAD

Trevligt forum numera.


janne_h

Recommended Posts

Jag har varit inaktiv på forumet ett tag. Då jag tidigare upplevde att det var mest allmänt cjafs i dom flesta trådarna. Där förödmjukelserna, bara haglade mellan vissa medlemmar. Dock upplever jag att det lugnat ner sig. Och debatterna brukar inte urarta till personangrepp på samma vis här längre.
Därför upplever jag det positivt att komma tillbaka.
Facebook däremot verkar urarta.
Blev medlem i en grupp som kallar sig Vi svenskar i Thailand.
Låter ju bra. Visade sig att gruppens administratör använder gruppen till ett korståg mot Sverige och folkhälsomyndigheten.
Jag gick i polemik i sak med gruppens Adimistratör Per Törnell. Vilket renderade i avstängning för detta. Som var en följd av en tråd jag började med en kopia av samma text jag skrev i tråden coronatider här. 

Så MPR kanske når nya höjder. När alla despoter på Facebook misslyckas?, 😀

Screenshot_20200424-210944_Facebook.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 225
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Knasen

    32

  • Soengsang

    23

  • janne_h

    20

  • Mankan

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag försökte också resonera emot lite där men åkte ur fortare än kvick för det accepteras inga andra åsikter än högerextrema där !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag försökte också resonera emot lite där men åkte ur fortare än kvick för det accepteras inga andra åsikter än högerextrema där !

Känner vänsterfolk (kryllar av dem här på Söder) som inte är så förtjusta i FHM heller. Fånigt att göra politik av det.

 

Därmed inte sagt att jag har nåt till övers för högerexremister, en idi*t är en idi*t (oavsett politisk riktning).

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minutes ago, janne_h said:

Jag har varit inaktiv på forumet ett tag. Då jag tidigare upplevde att det var mest allmänt cjafs i dom flesta trådarna. Där förödmjukelserna, bara haglade mellan vissa medlemmar. Dock upplever jag att det lugnat ner sig. Och debatterna brukar inte urarta till personangrepp på samma vis här längre.
Därför upplever jag det positivt att komma tillbaka.
Facebook däremot verkar urarta.
Blev medlem i en grupp som kallar sig Vi svenskar i Thailand.
Låter ju bra. Visade sig att gruppens administratör använder gruppen till ett korståg mot Sverige och folkhälsomyndigheten.
Jag gick i polemik i sak med gruppens Adimistratör Per Törnell. Vilket renderade i avstängning för detta. Som var en följd av en tråd jag började med en kopia av samma text jag skrev i tråden coronatider här. 

Så MPR kanske når nya höjder. När alla despoter på Facebook misslyckas?, 😀

Screenshot_20200424-210944_Facebook.jpg

Hahaha, kul info att du blev utslängd. Personen ifråga brukar annars gnälla rätt mycket över att han själv inte får uttrycka sina åsikter och blir utslängd/avstängd, inte bara från de flesta grupper utan också med jämna mellanrum från FB som sådant. Ska ta upp det med honom nästa gång vi ses. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag åkte inte ut på höger vänster fråga. Utan var mer kritisk till varför hela gruppen genomsyrade av 1 persons hat mot folkhälsomyndigheten. 

Trevligt i alla fall att MPR verkar ha hittat tillbaka. Då det det känns trevligt att diskutera utan påhopp till höger och vänster på samma sätt som det var ett tag. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Hahaha, kul info att du blev utslängd. Personen ifråga brukar annars gnälla rätt mycket över att han själv inte får uttrycka sina åsikter och blir utslängd/avstängd, inte bara från de flesta grupper utan också med jämna mellanrum från FB som sådant, Ska ta upp det med honom nästa gång vi ses. 

Verkar enligt mig vara en ganska enkelspårig kille. Som inte gillar mothugg. Lycka till och meddela honom. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte också resonera emot lite där men åkte ur fortare än kvick för det accepteras inga andra åsikter än högerextrema där !

Sa dom emot en statstjänteman?

 

Missfirmelse av kunglig ämbetsman på dragande kall?

 

Men blir galen.

Dessa extremister, skicka näthatsgranskaren och bötfäll dom till apstadiet.

 

Sedan kan vi sjunga internationellen i lugn och ro, vi rundar av med we shall overcome.

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Törnell har ju överöst Facebook men hat mot Sveriges förhållningssätt under coronakrisen i olika grupper :(

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Nicholas said:

Sa dom emot en statstjänteman?

 

Missfirmelse av kunglig ämbetsman på dragande kall?

 

Men blir galen.

Dessa extremister, skicka näthatsgranskaren och bötfäll dom till apstadiet.

 

Sedan kan vi sjunga internationellen i lugn och ro, vi rundar av med we shall overcome.

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

fel

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Nicholas said:

Sa dom emot en statstjänteman?

 

Missfirmelse av kunglig ämbetsman på dragande kall?

 

Men blir galen.

Dessa extremister, skicka näthatsgranskaren och bötfäll dom till apstadiet.

 

Sedan kan vi sjunga internationellen i lugn och ro, vi rundar av med we shall overcome.

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

Vi har väl tur att vi befinner oss på ett forum där åsikten är fri...man får ta det onda med det goda liksom, som att man nyss slösat tid på att läsa ett sådant kass inlägg som du nu presterade. Dessutom i en tråd där en del av TS poäng var att tonen är trevligare här än på andra forum. Bra jobbat, moderatorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev janne_h:

Fast jag åkte inte ut på höger vänster fråga. Utan var mer kritisk till varför hela gruppen genomsyrade av 1 persons hat mot folkhälsomyndigheten. 

Trevligt i alla fall att MPR verkar ha hittat tillbaka. Då det det känns trevligt att diskutera utan påhopp till höger och vänster på samma sätt som det var ett tag. 

Nänä, förutom när du ska försöka läxa upp oliktänkande angående FHM och huruvida Corona ska jämföras med en vanlig säsongsinfluensa då. Förstår att du trivs här med alla andra Tegnell-fanboys.. Ni som förstååårr medan vi som tycker annorlunda inte förståååååårrrr nånting :rolleyes: Förstår att det känns trevligt att få medhåll och ryggdunkningar oavsett hur mycket man är ute och cyklar. 

 

Citat från Tegnell idag:

 

Du har jämfört utbrottets dödlighet med en tidigare säsongsinfluensa, går det fortfarande att göra den jämförelsen.

– Nej det här kommer med hög sannolikhet vara betydligt värre än en normal säsongsinfluensa. Vi ser redan nu att vi är uppe i 2 000 fall vilket är en väldigt allvarlig säsongsinfluensa, och vi kommer vara betydligt högre än det innan den här pandemin är över. 

 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/senaste-nytt-om-coronalaget-i-sverige-presskonferens/

 

Vill bara tillägga att jag inte har den blekaste aning om vad det är för FB-grupp du pratar om utan recenserar bara din approach på saker och ting i ämnet som jag läst här och har full förståelse för att det kliade i avstängningsfingret på admin i den där gruppen om han råkade ut för en besserwisserhaverist av samma grad som du visar upp här 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Knasen said:

Nänä, förutom när du ska försöka läxa upp oliktänkande angående FHM och huruvida Corona ska jämföras med en vanlig säsongsinfluensa då. Förstår att du trivs här med alla andra Tegnell-fanboys.. Ni som förstååårr medan vi som tycker annorlunda inte förståååååårrrr nånting :rolleyes: Förstår att det känns trevligt att få medhåll och ryggdunkningar oavsett hur mycket man är ute och cyklar. 

 

 

Nu har ju uppläxningen här på MPR snarast bestått i att dina uppläxningar av oliktänkande som bland annat innefattat en närmast manisk fixering vid Anders Tegnell, som när den var som värst utmynnade i att du jämförde honom med doktor Mengele. 

 

Janne har förstås missat detta under sin frånvaro, men nu blir han redan blivit varse att MPR är precis som förr 😉

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Jag försökte också resonera emot lite där men åkte ur fortare än kvick för det accepteras inga andra åsikter än högerextrema där !

Högerextrema verkligen en tolkningsfråga, kan inte se att 1//5 del av Sveriges befolkning är högerextrem, med den slutklämmen så placerar di dig själv i ett extremt fack, i övrigt håller jag med om att det är en riktig skitgrupp där inga åsikter gillas.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Högerextrema verkligen en tolkningsfråga, kan inte se att 1//5 del av Sveriges befolkning är högerextrem, med den slutklämmen så placerar di dig själv i ett extremt fack, i övrigt håller jag med om att det är en riktig skitgrupp där inga åsikter gillas.

Så 83% av Sveriges röstande är ett ”extremt fack” ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Så 83% av Sveriges röstande är ett ”extremt fack” ?

Så alla 83 ser de andra 17 som högerextrema?

Kom igen nu, släpp sargen, nu är du nere på B-nicks nivå.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Nu har ju uppläxningen här på MPR snarast bestått i att dina uppläxningar av oliktänkande som innefattat bland annat en närmast manisk fixering vid Anders Tegnell, som när den var som värst utmynnade i att du jämförde honom med doktor Mengele. 

 

Janne har förstås missat detta under sin frånvaro, men nu blir han redan blivit varse att MPR är precis som förr 😉

Doktor Tengele med associering på Mengele är ett ett alldeles utmärkt smeknamn för charlatanen. Nu föll ju ytterligare en av hans och FHM´s felaktiga analyser som regeringsbeslut vilar på. Janne har inte missat detta då jag för mindre än 2 veckor sedan minsann fick veta att jag inte förstår någonting när jag påpekade att Corona INTE är jämförbart med en vanlig säsongsinfluensa. 

 

Finns det ens en endaste analys där vi med facit kan se att han haft rätt? En jävla massa fel finns det facit på iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så alla 83 ser de andra 17 som högerextrema?

Kom igen nu, släpp sargen, nu är du nere på B-nicks nivå.

Det var uppenbarligen en känslig tå jag trampade på......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nu har ju uppläxningen här på MPR snarast bestått i att dina uppläxningar av oliktänkande som bland annat innefattat en närmast manisk fixering vid Anders Tegnell, som när den var som värst utmynnade i att du jämförde honom med doktor Mengele. 

 

Janne har förstås missat detta under sin frånvaro, men nu blir han redan blivit varse att MPR är precis som förr 😉

Nä faktiskt noterade jag, och påpekade att jag inte var ense med knasen om hans jämförelse med doktor Mengele. Troligtvis därför han är oense med mig. 😀

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så alla 83 ser de andra 17 som högerextrema?

Kom igen nu, släpp sargen, nu är du nere på B-nicks nivå.

Det är väl lite drygt 50 av de 83 som anser det om de 17.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det var uppenbarligen en känslig tå jag trampade på......

Nä, bara ett korkat uttalande..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Knasen:

Nänä, förutom när du ska försöka läxa upp oliktänkande angående FHM och huruvida Corona ska jämföras med en vanlig säsongsinfluensa då. Förstår att du trivs här med alla andra Tegnell-fanboys.. Ni som förstååårr medan vi som tycker annorlunda inte förståååååårrrr nånting :rolleyes: Förstår att det känns trevligt att få medhåll och ryggdunkningar oavsett hur mycket man är ute och cyklar. 

 

Citat från Tegnell idag:

 

Du har jämfört utbrottets dödlighet med en tidigare säsongsinfluensa, går det fortfarande att göra den jämförelsen.

– Nej det här kommer med hög sannolikhet vara betydligt värre än en normal säsongsinfluensa. Vi ser redan nu att vi är uppe i 2 000 fall vilket är en väldigt allvarlig säsongsinfluensa, och vi kommer vara betydligt högre än det innan den här pandemin är över. 

 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/senaste-nytt-om-coronalaget-i-sverige-presskonferens/

 

Vill bara tillägga att jag inte har den blekaste aning om vad det är för FB-grupp du pratar om utan recenserar bara din approach på saker och ting i ämnet som jag läst här och har full förståelse för att det kliade i avstängningsfingret på admin i den där gruppen om han råkade ut för en besserwisserhaverist av samma grad som du visar upp här 😉

Det som är bra med MPR är att vi blir inte avstängda för att vi inte tycker samma i sak. Dessutom så behandlar MPR en massa olika trådar, som handlar till viss del om Thailand. Jag tror även du skulle tröttna på MPR. Om P3 skulle skapa varannan tråd med propaganda för nåntiing som inte har ett skit med Thailand att göra. 

Om du vill vara sur för att du inte får medhåll i dina åsikter. Så får du vara det. Men även du skulle nog tycka att det vore ganska flagrant. Om P3. Skulle stänga av dig för att du kritiserar honom för att spama forumet med saker som inte har med Thailand att göra. 

För övrigt tycker att du var ganska trevlig när vi träffades irl i Pattaya för några år sedan. Det betyder inte dock att jag inte kan kritisera dig i sak. 

Kan du inte hålla i sär dom sakerna, så är det din sak. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
2 timmar sedan, skrev janne_h:

Jag har varit inaktiv på forumet ett tag. Då jag tidigare upplevde att det var mest allmänt cjafs i dom flesta trådarna. Där förödmjukelserna, bara haglade mellan vissa medlemmar. Dock upplever jag att det lugnat ner sig. Och debatterna brukar inte urarta till personangrepp på samma vis här längre.
Därför upplever jag det positivt att komma tillbaka.
Facebook däremot verkar urarta.
Blev medlem i en grupp som kallar sig Vi svenskar i Thailand.
Låter ju bra. Visade sig att gruppens administratör använder gruppen till ett korståg mot Sverige och folkhälsomyndigheten.
Jag gick i polemik i sak med gruppens Adimistratör Per Törnell. Vilket renderade i avstängning för detta. Som var en följd av en tråd jag började med en kopia av samma text jag skrev i tråden coronatider här. 

Så MPR kanske når nya höjder. När alla despoter på Facebook misslyckas?, 😀

Screenshot_20200424-210944_Facebook.jpg

Välkommen tillbaks Janne .

Jo det har varit lugnt här sen du lämnade Men nu räknar jag med att allt kommer att bli som för nu när du är här och både startar och styr upp allt cjafs :waaaht:😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Tallviking:

Så 83% av Sveriges röstande är ett ”extremt fack” ?

Representerar du 83% av befolkningen?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tegnells fel i bråket med de 22 forskarna

22 forskare gick till hårt angrepp mot Folkhälsomyndigheten och hävdade att Sveriges dödsfall i covid-19 nått Italiens höjder.

Anders Tegnell kontrade med att forskarna hade ”totalt fel” – men nu står det klart att även Folkhälsomyndighetens egna siffror var missvisande.

I flera dagar har Expressen sökt Folkhälsomyndigheten och statsepidemiologen för svar utan att lyckas – här är frågorna som myndigheten inte svarar på. 

 

https://www.expressen.se/nyheter/tegnells-fel-i-braket-med-de-22-forskarna/

 

Det går bra för FHM nu!

 

Måtte denna masshypnos snart ta slut, där man blint litar på att allt som myndigheter säger stämmer. Det börjar bli lite för många fel nu för att regeringen ska gömma sig bakom "expertis" när allt går i motsatt riktning mot vad experterna säger. Fattas väl bara nu att det kommer bevis på att flockimmunitet inte kan uppnås med detta virus. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tegnells fel i bråket med de 22 forskarna

22 forskare gick till hårt angrepp mot Folkhälsomyndigheten och hävdade att Sveriges dödsfall i covid-19 nått Italiens höjder.

Anders Tegnell kontrade med att forskarna hade ”totalt fel” – men nu står det klart att även Folkhälsomyndighetens egna siffror var missvisande.

I flera dagar har Expressen sökt Folkhälsomyndigheten och statsepidemiologen för svar utan att lyckas – här är frågorna som myndigheten inte svarar på. 

 

https://www.expressen.se/nyheter/tegnells-fel-i-braket-med-de-22-forskarna/

 

Det går bra för FHM nu!

 

Måtte denna masshypnos snart ta slut, där man blint litar på att allt som myndigheter säger stämmer. Det börjar bli lite för många fel nu för att regeringen ska gömma sig bakom "expertis" när allt går i motsatt riktning mot vad experterna säger. Fattas väl bara nu att det kommer bevis på att flockimmunitet inte kan uppnås med detta virus. 

 
För överhöghetsdyrkare finne inget hopp.
3326e44b013c4e06edd8e319ef36cfd6.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...