Jump to content
IGNORERAD

Trevligt forum numera.


janne_h

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Knasen:

Ärligt talat så hade jag velat sett den där pajasen sparkad redan efter andra eller max tredje felaktiga uttalandet. Vilket torde var någon gång redan i februari. Hade haft större förtroende för FHM om så skett. 

Att han haft fel är ju ställt utom allt rimligt tvivel, om det är en pajas.. Ja han är ju långt ifrån ensam utan mer en talesperson?

Fel i mycket (allt kanske) men ändå så har det hjälpt till att Sverige i stort fungerar någorlunda normalt, är inte alls för hysterin som de flesta länderna förespråkar.

Mitt straff blir väl en tidig död i corona, karma;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 225
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Knasen

    32

  • Soengsang

    23

  • janne_h

    20

  • Mankan

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

13 minuter sedan, skrev janne_h:

Ärligt talat vet jag inte vad du svamlar om. Tror du på fullt allvar att Covid-19 går att ta bort genom någon av dessa åtgärder som någon stat tagit till? Tegnell med flera har förstått att smittan är här. Och vi får deala med den på bästa sätt. att som Norge låtsas att den inte finns. Är ju knappast en lösning. Du kommer att bli pinsamt medveten om hur djävlig Covid19 är, den dan du ser resultatet av  alla öppningar av lockdown.

Det är ingen inklusive Tegnell. Som påstått. Att Covid19 är en banal sjukdom. Däremot är det olika syn på hur den bekämpas. Och jag är väldigt övertygad om att all den statistik du hänvisar till idag. Kommer att vara väldigt omkastad om några månader. 

Vi blir alla saliga på vars tro. Men jag kommer inte att begära att du ska ändra det du tror på. Men sanningen är att det som händer idag är på intet sätt mörkat vare sig av Tegnell eller Löfven (och då ska du förstå att jag är anti Löfven av värsta sorten). Men det förmörkar inte fakta. Att dom döda som sker idag är inget som man påstått inte kommer att hända. Dock är jag väldigt viss om (tyvärr måste jag säga ) . Att varje land kommer att få sin beskärda del av sjuka och döda i slutändan. Så är det bara.

Dock vad som är beklagligt. Och inte har ett skit med FHM att göra. Det är att regionerna fullständigt skitit i att upprätthålla ett beredskapslager. Som dom tydligen enligt lag ska upprätthålla. Det och kommunernas undfallenhet, har gjort att Covid19 lyckats komma in på äldre hemmen. Vilket är väldigt tragiskt. Men att göra FHM ansvariga för detta är som att skjuta budbäraren.

Ser bara en jävla massa svammel. Jag skrev för ett par veckor sedan att detta inte ska jämföras med en vanlig influensa var på du blev rabiat och gick på om hur jag inte förstod någonting. Idag för första gången gick statsepidemiologen Tegnell  ut ungefär 3 månader försent med budskapet att detta inte kan jämföras med en vanlig influensa. 

 

Vad tycker du nu när din husgud Tegnell har sagt att detta är värre än en säsongsinfluensa? Svara för helvete på det innan du ens försöker att uppta min tid med din oväsentliga svammel! Jag var ju en idi*t som inte förstod någonting enligt dig när jag ifrågasatte likheten med influensa.

 

Så länge du inte svarar på den här frågan så ber jag dig uppriktigt att hålla käften!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att han haft fel är ju ställt utom allt rimligt tvivel, om det är en pajas.. Ja han är ju långt ifrån ensam utan mer en talesperson?
Fel i mycket (allt kanske) men ändå så har det hjälpt till att Sverige i stort fungerar någorlunda normalt, är inte alls för hysterin som de flesta länderna förespråkar.
Mitt straff blir väl en tidig död i corona, karma[emoji6]
Ja, situationen är knepig.
Att välja mellan pest eller kolera.

Om FHM hade varit lite ödmjuka och inte så bombsäkra så hade det vart enklare att orka med dom.

Det är ju fler än Tegnell på FHM, men hans personliga åsikter tycker jag har lyst igenom och stundtals har han varit väldigt säker och mästrande på saker som sedan visat sig vara fel.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hamnoi:

Att han haft fel är ju ställt utom allt rimligt tvivel, om det är en pajas.. Ja han är ju långt ifrån ensam utan mer en talesperson?

Fel i mycket (allt kanske) men ändå så har det hjälpt till att Sverige i stort fungerar någorlunda normalt, är inte alls för hysterin som de flesta länderna förespråkar.

Mitt straff blir väl en tidig död i corona, karma;)

Problemet är ju att Sverige fungerar för mycket normalt. Det säger ju t.o.m pajasen själv. Hur fan ska ett folk som inte anses vara myndiga till hantera sina alkoholinköp på en vanlig affär kunna vara mogna nog att avgöra vad som är social distansering? Det här är nog bara ett smart drag av Löfven att slippa ta ansvar för jobbiga beslut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Knasen:

Ser bara en jävla massa svammel. Jag skrev för ett par veckor sedan att detta inte ska jämföras med en vanlig influensa var på du blev rabiat och gick på om hur jag inte förstod någonting. Idag för första gången gick statsepidemiologen Tegnell  ut ungefär 3 månader försent med budskapet att detta inte kan jämföras med en vanlig influensa. 

 

Vad tycker du nu när din husgud Tegnell har sagt att detta är värre än en säsongsinfluensa? Svara för helvete på det innan du ens försöker att uppta min tid med din oväsentliga svammel! Jag var ju en idi*t som inte förstod någonting enligt dig när jag ifrågasatte likheten med influensa.

 

Så länge du inte svarar på den här frågan så ber jag dig uppriktigt att hålla käften!

Ditt svar säger väl mer om dig än vad du skriver angående rabiat och idi*t. Jag har för övrigt aldrig kallat dig för idi*t och än mindre för rabiat. Men så blir det när man låter hjärnspöken styra hur man diskuterar. Jag har inte läst var Tegnell skulle ha sagt som du påstår. Och när du börjar använda ord som husgud. Så börjar du i mina ögon framstå som något desperat. Om du sen tycker att jag ska hålla käften skiter jag fullständigt i. Då jag knappast behöver rådfråga dig om jag får skriva något på MPR. Och du är väl undantaget från trådelns titel. Då vi faktiskt om vi vill . Kan konversera utan att försöka hitta på så mycket förolämpningar som möjligt på en fredagkväll. Och jag kan mycket väl svara dig på frågor om du ber snällt. Tar du den tonen, så finns det ingen anledning att svara på nånting.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Ditt svar säger väl mer om dig än vad du skriver angående rabiat och idi*t. Jag har för övrigt aldrig kallat dig för idi*t och än mindre för rabiat. Men så blir det när man låter hjärnspöken styra hur man diskuterar. Jag har inte läst var Tegnell skulle ha sagt som du påstår. Och när du börjar använda ord som husgud. Så börjar du i mina ögon framstå som något desperat. Om du sen tycker att jag ska hålla käften skiter jag fullständigt i. Då jag knappast behöver rådfråga dig om jag får skriva något på MPR. Och du är väl undantaget från trådelns titel. Då vi faktiskt om vi vill . Kan konversera utan att försöka hitta på så mycket förolämpningar som möjligt på en fredagkväll. Och jag kan mycket väl svara dig på frågor om du ber snällt. Tar du den tonen, så finns det ingen anledning att svara på nånting.

Återigen svammel. Hur var det nu med jämförandet till en vanlig influensa? Det var ju det vi diskuterade för ett par veckor sen. Ditt svammel ger dig inte mer rätt i sakfrågan. Kan faktiskt förstå att du blev utsparkad ur den där gruppen på FB om du håller på med sånt här ovidkommande svammel. 

 

Svara på sakfrågan så kan vi ta ovidkommande svammelfrågor efter det!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Knasen:

Problemet är ju att Sverige fungerar för mycket normalt. Det säger ju t.o.m pajasen själv. Hur fan ska ett folk som inte anses vara myndiga till hantera sina alkoholinköp på en vanlig affär kunna vara mogna nog att avgöra vad som är social distansering? Det här är nog bara ett smart drag av Löfven att slippa ta ansvar för jobbiga beslut. 

Ok så vi är för normala, men vad är lösningen då?

Folk dör, ja det är jävligt jobbigt!

Men det är livets gång, och återigen, inte en endaste käft bryr sig om 15k döda barn/dag/365, för det var väl dödstal vi talade om?

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev hamnoi:

Ok så vi är för normala, men vad är lösningen då?

Folk dör, ja det är jävligt jobbigt!

Men det är livets gång, och återigen, inte en endaste käft bryr sig om 15k döda barn/dag/365, för det var väl dödstal vi pratar om?

15 k döda barn? Jag har inte pratat om det, möjligt att du gjort det. Att det dör folk i fattiga länder i beklagligt. 

 

Men i Sverige har våra gamla som nu dör som flugor betalat skatt hela sitt liv och förtjänar bättre än att vara "det är bara de som är 70 plus som är i riskzonen" som dör. 

 

Jag vet att du har en del gamla vänsteråsikter i dig och tror inte att du innerst inne drabbats av den kallhamrade nyliberalism där allt går ut  på att svika den generation som möjliggjort ditt nuvarande välstånd. 

 

Våra gamla som levt hela sina liv under världens högsta skattetryck förtjänar betydligt bättre än vad  vi nu visar upp. 

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev hamnoi:

Ok så vi är för normala, men vad är lösningen då?

Folk dör, ja det är jävligt jobbigt!

Men det är livets gång, och återigen, inte en endaste käft bryr sig om 15k döda barn/dag/365, för det var väl dödstal vi talade om?

 

Ingen fara... de är långt bort och vi kan byta kanal. Men nu, när Agda 87år dör, ja då jävlar brinner de till i foliehattarna. 

 

Det är en konspiration från regeringen så invandrarna kan ta över och alla gamlingar skall dö.

 

Visst är det trist när unga och friska avlider. Men dödstalet i Sverige jämför med tidigare år är inte på något sätt avvikande. Men nu skylls alla dödsfall på Corona, inte vanlig influensa eller åldersdöd som är det normala. 

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minutes ago, samet said:

 

Ingen fara... de är långt bort och vi kan byta kanal. Men nu, när Agda 87år dör, ja då jävlar brinner de till i foliehattarna. 

 

Det är en konspiration från regeringen så invandrarna kan ta över och alla gamlingar skall dö.

 

Visst är det trist när unga och friska avlider. Men dödstalet i Sverige jämför med tidigare år är inte på något sätt avvikande. Men nu skylls alla dödsfall på Corona, inte vanlig influensa eller åldersdöd som är det normala. 

Visst, två fel blir inte ett rätt, ingen skall väl behöva dö av någon orsak förutom den naturliga livets gång, men så är det förvisso inte.

Sen tror jag inte på det du skrev om antalet döda jmf "normalår" och rådande situation, nog finns där en diskreptans som icke är försumbar.

 

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Knasen:

Återigen svammel. Hur var det nu med jämförandet till en vanlig influensa? Det var ju det vi diskuterade för ett par veckor sen. Ditt svammel ger dig inte mer rätt i sakfrågan. Kan faktiskt förstå att du blev utsparkad ur den där gruppen på FB om du håller på med sånt här ovidkommande svammel. 

 

Svara på sakfrågan så kan vi ta ovidkommande svammelfrågor efter det!

Jag har ju redan förklarat detta ett antal gånger i en annan tråd. Vad finns det för anledning att tjata. När du i alla fall inte vill ta till sig och förstå det jag skriver. Jag har redan skrivit det att Influensan hade nog behandlats likadan om den var ny. Anledningen till att influensan har lägre dödstal (i människoliv, inte i procent) är för att det finns flockimmunitet mot influensa. Covid 19 däremot är ny. Så den drabbar alla. Och av den anledning så blir den annorlunda. Om man sen tittar på dödstalen.,Så har det visat sig att dom är väldigt lika. Enligt WHO så ligger dödstalet på influensan  ca 0,1-0,3% av dom smittade. Vad gäller Covid19 så beräknar man att ca 500 000 stockholmare smittats. Vilket då gör ett dödstal av ca 0,2% av dom smittade. Jag läste i tidningen att något universitet som räknat på dödstalen fick det till 0,1 för Covid 19.

Jag vet ärligt talat inte vad du anser att FHM ska göra istället. Lockdown har ju bevisligen inte hjälpt i andra länder. Så varför tror du att det skulle lyckas bättre i Sverige?

Vad tror du skulle ha förändrats för åldringsvården om vi fått lockdown? Dom hade ju i alla fall varit tvungen att ha kontakt med vårdarna. Som även då hade haft bristfällig skyddsutrustning.

Angående det övriga (beredskapslager och skyddsutrustning). Så är det ju politikernas fel. Man avvecklade alla beredskapslager för massor av år sedan. Vad som sades då. Vara att regionerna skulle ta över ansvaret för dessa beredskapslager. Det struntade man totalt i. Det lär nog bli utredningar om detta. Kommunerna har ju kört äldrevården i botten långt innan covid 19 dök upp. Kan man då förvänta sig att dom ska förstå vad orden vi ska skydda gamlingar och svaga betyder? Bevisligen inte.

Vad du verkar  missat är att allt detta som uppdagats (angående beredskapslager och mediciner)ligger inte i FHM,s arbetsområde. Möjligtvis hos MSB. Men den myndigheten vet vi ju sen gammalt att dom inte duger till nånting. 

Det bästa hade naturligtvis varit om man låst in dom som kom ifrån italien ett par veckor. Men ärligt talat. Är du så naiv. Så du tror att dom var dom enda som tog med sig smittan till sverige?

Den måste ju ha kommit från fler ställen som man inte vet om. Flera europeiska länder skickade ju ner plan till Wuhan, och tog hem sina medborgare. Som sedan fick gå rakt ut på gatan.

Det blir ju lite komiskt med er som klagar på FHM hela tiden. Då ni inte presenterar några lösningar. Utan bara kör snacket om titta på grannländernas fina tal titta hur många som dör. 

Ja dödsfall är tragiskt. Dock finns det tyvärr ingen enkel väg ur detta. Och vi får väl göra en summering , efter corona. Först då går det nämligen att se vems som gjort rätt eller fel.

Det vi kan vara överens om so far. Är att Kommuner och regioner har definitivt inte gjort det man kan förvänta sig. Vilket har gjort att en massa gamlingar smittats i onödan. Men det har ju ingenting att göra med tegnell eller FHM.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Baa:

Visst, två fel blir inte ett rätt, ingen skall väl behöva dö av någon orsak förutom den naturliga livets gång, men så är det förvisso inte.

Sen tror jag inte på det du skrev om antalet döda jmf "normalår" och rådande situation, nog finns där en diskreptans som icke är försumbar.

 

 

 

Enligt färsk statistik, var den högre för mars månad än åren 15-19. Dock är väl avikelserna inte jätte stora. 

Detta hade väl kunnat undvikas om kommunerna lyssnat på FHM, vilket dom bevisligen inte har gjort. Då det säger sig självt att folk blir smittade om skyddsutrustning och rutiner saknas.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Baa:

Visst, två fel blir inte ett rätt, ingen skall väl behöva dö av någon orsak förutom den naturliga livets gång, men så är det förvisso inte.

Sen tror jag inte på det du skrev om antalet döda jmf "normalår" och rådande situation, nog finns där en diskreptans som icke är försumbar.

 

 

 

 

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/scb-publicerar-preliminar-statistik-over-doda-i-sverige/

 

Medeltal 2015-2019 är ca 265 avlidna per dag. Medeltalet för 2020 är ca 275. Så något högre. Men ännu långt ifrån 2018 som har ert medeltal för våren på 295... detta helt utan Corona och nationell nedstängning. 

 

Javisst är det trist att folk dör. Men så sker hela tiden. Det är en del av livet. Många som nu dör av Corona hade dött av andra sjukdomar inom kort. 

 

Jag föringar inte Corona till en förkylning eller influensa men jag tror heller inte att det är någon Ebola. Lite rim och reson efterfrågar jag. 

 

Som det är nu i världen så är åtgärderna vi gör allvarligare än själva viruset. Massarbetslöshet, depression, självmord osv... 

 

Men... i Thailand kommer 2020 gå till historien som året med minst trafikdöda någonsin. "Songkran" helgen är redan passerad utan 500+ trafikdöda. 

 

Kanske borde Thailand alltid ha karantän och undantagstillstånd för att skydda dem mot sig själva i trafiken? 

 

Blir löjligt och sjukt när vi börjar ställa saker emot varandra. Svältande barn, trafikdöda, coronaöverlevare...

 

 

 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

 

Ingen fara... de är långt bort och vi kan byta kanal. Men nu, när Agda 87år dör, ja då jävlar brinner de till i foliehattarna. 

 

Det är en konspiration från regeringen så invandrarna kan ta över och alla gamlingar skall dö.

 

Visst är det trist när unga och friska avlider. Men dödstalet i Sverige jämför med tidigare år är inte på något sätt avvikande. Men nu skylls alla dödsfall på Corona, inte vanlig influensa eller åldersdöd som är det normala. 

Det är väl på samma nivå som myndigheterna i Thailand. Dom som dör i trafiken ca 22 000 personer 2019, gör myndigheterna väldigt lite åt.

Men när ca 3000 blir smittade av Covid 19 med 50 döda i Thailand . Då stänger man ner hela samhället. Och friställer 10 miljoner personer från sina arbeten.

Man undrar var omdömet ligger där?

Min kusin som bor på Filippinerna. Mabalacat city har inte haft ett enda bekräftat fall av Covid 19. Däremot har dom haft total lockdown i 2 månader.

Det är bra många fler som dör i malaria världen runt. Ingen som bryr sig om det. bara byta kanal.

Och tillbaka till hungern. På grund av lockdown världen runt. Beräknar man att hungern ökar. Då rika länder då sluter sig. Och fattiga länder blir ännu fattigare.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, janne_h said:

Enligt färsk statistik, var den högre för mars månad än åren 15-19. Dock är väl avikelserna inte jätte stora. 

Detta hade väl kunnat undvikas om kommunerna lyssnat på FHM, vilket dom bevisligen inte har gjort. Då det säger sig självt att folk blir smittade om skyddsutrustning och rutiner saknas.

Beror på vad som beskrivs inom ramen för normal avvikelse.

Skyller inte någon, bara konstaterar att där finns ett påtaglgt högre dödstal.

Vecka 13-14 inrapporterades drygt 1000 fall av överdödlighet, 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

Det är väl på samma nivå som myndigheterna i Thailand. Dom som dör i trafiken ca 22 000 personer 2019, gör myndigheterna väldigt lite åt.

Men när ca 3000 blir smittade av Covid 19 med 50 döda i Thailand . Då stänger man ner hela samhället. Och friställer 10 miljoner personer från sina arbeten.

Man undrar var omdömet ligger där?

Min kusin som bor på Filippinerna. Mabalacat city har inte haft ett enda bekräftat fall av Covid 19. Däremot har dom haft total lockdown i 2 månader.

Det är bra många fler som dör i malaria världen runt. Ingen som bryr sig om det. bara byta kanal.

Och tillbaka till hungern. På grund av lockdown världen runt. Beräknar man att hungern ökar. Då rika länder då sluter sig. Och fattiga länder blir ännu fattigare.

Vi får fråga JohnKhonkean vem det är som tjänar på detta. Uppenbarligen är det ju en världsomfattande konspiration. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Baa:

Beror på vad som beskrivs inom ramen för normal avvikelse.

Skyller inte någon, bara konstaterar att där finns ett påtaglgt högre dödstal.

Vecka 13-14 inrapporterades drygt 1000 fall av överdödlighet, 

 

Källa på det? 

SCB hade ca knappt 700 fler avlidna under vecka 13 och 14 är medeltalet för samma period 2015-2019.

 

Så 50 personer mer per dag avled under dessa veckor. Visst är det en avvikelse, vusst är den stor. 

 

Men hantera fakta korrekt istället för att hitta på saker. Debatten blir så mycket bättre då om vi slipper propaganda och hittepå..

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

Vi får fråga JohnKhonkean vem det är som tjänar på detta. Uppenbarligen är det ju en världsomfattande konspiration. 

 

 

Personligen tror jag att det blir lite följa John. Thailands regering vill väl framstå som handlingskraftig och seriös, i omvärldens ögon. Då man tänker på anseendet, när turister ska komma tillbaka.

Sen i och med att Prayut i och med detta har hela makten själv. Så skulle jag inte bli förvånad om han smyger igenom en och annan lag som inte har ett skit med Corona att göra.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, samet said:

Vi får fråga JohnKhonkean vem det är som tjänar på detta. Uppenbarligen är det ju en världsomfattande konspiration. 

 

 

55555

 

Jag känner JK rätt bra, det är kul o sitta med en bira o lyssna på hans konspirationsteorier om det mesta i vår värld, ett starkt grundmanus till Netflxserie.. 

Sen att han står stenhårt stabilt med båda fötterna på jorden blir ju en smula paradoxalt, men så är det i livets vindlande gångar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Knasen:

Då måste jag få fråga om du är helt tillfreds med alla missbedömningar de gjort hittills? Förtroendekapitalet hade ju varit kört i botten för länge sen om det hade gällt en privat aktör som gjort liknande missbedömningar. Så sent som idag erkände statsepidemiologen himself att det här är ingen vanlig influensa vilket mer eller mindre varit en oskriven sanning understödd av FHM och tidigare statsepidemiolog Giesecke tidigare. Man har från FHM´s sida ända från början nonchalerar farorna med viruset och relativiserat det till en normal influensa. 

 

Återigen så måste jag fråga någon som hyllar FHM, vad exakt är det som de gjort så rätt? För med facit i hand så här långt, har man ju snarare gjort allting värre genom att relativisera farorna med corona-viruset. 

 

 

Svensk massmedia rapporterar  mycket om hur otroligt många som dött av Covid19 i USA, och vilken katastrof det är där, med 53000 dödsfall!!!

Men om man räknar per capita, så skulle USA "behöva" 71000 dödsfall för att komma upp till Sveriges nivå av döda i befolkningen, hittills...

 

De har en befolkning på ca 331 miljoner pers, vi har ca 10 miljoner... alltså ungefär 33 gånger fler i USA.

 

våra "få" dödsfall, 2152 sist jag kollade, gånger 33 (2152x33 är 71016) gör att USA ligger lägre än oss i Sverige om man räknar per person som bor i länderna.

Starkt Jobbat FHM?

 

Att Löfven gömmer sej nu, beror på att han till skillnad från Trump, fattar att han inte kan göra nåt bättre än att hålla truten...

 

 

On Topic, Jo MPR är på en massa sätt trevligare än Facebook!

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tommy:

Svensk massmedia skriver mycket om hur otroligt många som dött av Covid19 i USA, och vilken katastrof det är där, med 53000 dödsfall!!!

Men om man räknar per capita, så skulle USA "behöva" 71000 dödsfall för att komma upp till Sveriges nivå av döda i befolkningen, hittills...

 

De har en befolkning på ca 331 miljoner pers, vi har ca 10 miljoner... alltså ungefär 33 gånger fler i USA.

 

våra "få" dödsfall, 2152 sist jag kollade, gånger 33 (2152x33 är 71016) gör att USA ligger lägre än oss i Sverige om man räknar per person som bor i länderna.

Starkt Jobbat FHM?

 

Att Löfven gömmer sej nu, beror på att han till skillnad från Trump, fattar att han inte kan göra nåt bättre än att hålla truten...

 

 

MVH

Jämför tex Staten NY med Sverige som är en mer rättvis jämförelse, USA kan du jämföra med Europa...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, samet said:

 

Källa på det? 

SCB hade ca knappt 700 fler avlidna under vecka 13 och 14 är medeltalet för samma period 2015-2019.

 

Så 50 personer mer per dag avled under dessa veckor. Visst är det en avvikelse, vusst är den stor. 

 

Men hantera fakta korrekt istället för att hitta på saker. Debatten blir så mycket bättre då om vi slipper propaganda och hittepå..

Ursäkta, menar du eller påstår du att jag far med lögn.....

 

Du får väl fråga SVT var dom fått dessa uppgifter ifrån., 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jämför tex Staten NY med Sverige som är en mer rättvis jämförelse, USA kan du jämföra med Europa...

NY är mer trångbott än Sverige.

Där har du förklaringen.

 

EDIT, en snabb googling gav svaret på hur trångbott Sverige är, vi har ca 25 pers/kvadratkilometer, USA är trängre med 36 pers/kvadratkilometer...

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Knasen:

Ser bara en jävla massa svammel. Jag skrev för ett par veckor sedan att detta inte ska jämföras med en vanlig influensa var på du blev rabiat och gick på om hur jag inte förstod någonting. Idag för första gången gick statsepidemiologen Tegnell  ut ungefär 3 månader försent med budskapet att detta inte kan jämföras med en vanlig influensa. 

 

Vad tycker du nu när din husgud Tegnell har sagt att detta är värre än en säsongsinfluensa? Svara för helvete på det innan du ens försöker att uppta min tid med din oväsentliga svammel! Jag var ju en idi*t som inte förstod någonting enligt dig när jag ifrågasatte likheten med influensa.

 

Så länge du inte svarar på den här frågan så ber jag dig uppriktigt att hålla käften!

Du har verkligen gått i gång på Tegnell. Verkar nästan vara något personligt?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upp till 650 000 människor dör årligen av influensa enligt WHO. 

https://www.who.int/mediacentre/news/statements/2017/flu/en/

 

Så låt säga att det blir det dubbla av Covod-19, är väl egentligen inte någon våldsamt stor sak, som hela världen ska krascha för?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...