Jump to content
IGNORERAD

Trevligt forum numera.


janne_h

Recommended Posts

91402068_10157572113727946_7915913764942118912_n.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 225
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Knasen

    32

  • Soengsang

    23

  • janne_h

    20

  • Mankan

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minuter sedan, skrev gst:

Vi kan ju alla tro olika, personligen tror jag att fhm gör helt eätt

Då måste jag få fråga om du är helt tillfreds med alla missbedömningar de gjort hittills? Förtroendekapitalet hade ju varit kört i botten för länge sen om det hade gällt en privat aktör som gjort liknande missbedömningar. Så sent som idag erkände statsepidemiologen himself att det här är ingen vanlig influensa vilket mer eller mindre varit en oskriven sanning understödd av FHM och tidigare statsepidemiolog Giesecke tidigare. Man har från FHM´s sida ända från början nonchalerar farorna med viruset och relativiserat det till en normal influensa. 

 

Återigen så måste jag fråga någon som hyllar FHM, vad exakt är det som de gjort så rätt? För med facit i hand så här långt, har man ju snarare gjort allting värre genom att relativisera farorna med corona-viruset. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev gst:

Så du tror att tron på Anders Törnell och tron på Grus Thunberg hör ihop? Det var ju ganska intressant :)

Hej gst nej du har rätt. Tron på Tönell och Thunberg är olika. Jag personligen tror mer på Törnell .Och hur någon kan tro på Greta är för mig en gåta. Men det är en annan sak

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Knasen:

Jag skiter högaktningsfull i om jag får medhåll för mina åsikter eller inte. Jag skriver vad jag tycker och passar det inte forumvärden så får han väl banna mig. Förövrigt så tycker jag att det mer och mer börjar krypa fram att det jag skrivit de senaste veckorna om Corona blir allt mer bekräftat. Även om ni inte vill se det så börjar Tegnell och FHM mer och mer framstå som fåntrattar som har noll koll på läget. Listan börjar bli lite för lång nu av felaktiga analyser som fått förödande konsekvenser. 

 

Det här är ingen vanlig influensa. Äntligen har Tegnell klargjort det efter många om och men. Så låt oss gå vidare från det och vidta de åtgärder som behövs. Tyvärr får jag säga för alla öldrickande glada MPR-medlemmar som går ut på krogen och tar en öl, jag tror att om siffrorna nästa vecka fortsätter peka åt fel håll att det inte ens kan undgå Löfven vad som krävs för att bromsa utvecklingen. Frivillig social distansering fungerar helt enkelt inte och även jag lider med krögare och restaurangägare men när t.o.m Tegnell säger att den så berömda kurvan börjar peka åt fel håll i sthlm igen så måste någonting hända. 

 

Att man kan klösa ögonen ur varandra virtuellt innebär inte att man inte kan umgås och trivas IRL. Min erfarenhet är snarare att ju mer osams man är på MPR så desto trevligare blir det sinsemellan när man träffas på tumanhand.  

Var väl ungefär samma sver per messenger som jag meddelade Per. Jag meddelade dessutom att jag inte ville att han skulle släppa utvisningen nånsin. Då jag inte vill delta i en grupp, där Adimistratör en agerar som en diktator som inte bryr sig ett skit i omgivningen. 

Det är kul att du finns. Det är ännu mer positivt att du har en åsikt. Som jag skulle kunna dö för att du får framföra den. Även om jag inte håller med dig. Ett förtydligande i sak bara. Det jag skrev ska på intet sätt tolkas som att jag på minsta sätt tar avstånd från nånting jag tidigare skrivit. Tror du så? Så är det en grov övertolkning utan substans. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Knasen:

Då måste jag få fråga om du är helt tillfreds med alla missbedömningar de gjort hittills? Förtroendekapitalet hade ju varit kört i botten för länge sen om det hade gällt en privat aktör som gjort liknande missbedömningar. Så sent som idag erkände statsepidemiologen himself att det här är ingen vanlig influensa vilket mer eller mindre varit en oskriven sanning understödd av FHM och tidigare statsepidemiolog Giesecke tidigare. Man har från FHM´s sida ända från början nonchalerar farorna med viruset och relativiserat det till en normal influensa. 

 

Återigen så måste jag fråga någon som hyllar FHM, vad exakt är det som de gjort så rätt? För med facit i hand så här långt, har man ju snarare gjort allting värre genom att relativisera farorna med corona-viruset. 

 

 

På viket sätt har det blivit värre? 

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fredman:

Vad jag inte fattar så är det särbehandlingen av restauranger. På Ikea, Systembolaget och massa andra ställen är det trängre än på pizzerian i Orminge en lönehelg men få har en synpunkt på det. 

Så som jag ser det är varken IKEA eller Systembolaget samhällsviktiga ställen i likhet med uteserveringarna på söder och borde givetvis också hamna under hårdare restriktioner. Men nog kan jag väl rent krasst ändå tycka att tex IKEA och dess sortiment fyller ett viktigare inslag i vardagen för gemene man än vad en uteservering på Söder gör även om jag personligen hellre satt mig på en uteservering med en kall än att skruva ihop en Billys hylla. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev janne_h:

Var väl ungefär samma sver per messenger som jag meddelade Per. Jag meddelade dessutom att jag inte ville att han skulle släppa utvisningen nånsin. Då jag inte vill delta i en grupp, där Adimistratör en agerar som en diktator som inte bryr sig ett skit i omgivningen. 

Det är kul att du finns. Det är ännu mer positivt att du har en åsikt. Som jag skulle kunna dö för att du får framföra den. Även om jag inte håller med dig. Ett förtydligande i sak bara. Det jag skrev ska på intet sätt tolkas som att jag på minsta sätt tar avstånd från nånting jag tidigare skrivit. Tror du så? Så är det en grov övertolkning utan substans. 

Räknar inte med att en haverist någonsin erkänner att han har fel hur överbevis han än blir 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Knasen:

Vet inte vem denne Per Törnell är men är hans enda fel att han har mage att kritisera FHM och Tegnell så kanske han är en meningsfrände. Vad hette den där gruppen?

Det i sig är väl inga problem att kritisera fhm. Men när en grupp som heter Vi svenskar i Thailand 

I princip bara handlar om hatet mot fhm från Adimistratören. Då tycker i alla fall jag att saker gått lite överstyr. Du kan nog ansluta där. Dock upplever jag dig kraftigt mer balanserad än den killen. Även om jämförelser är dumt. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

På viket sätt har det blivit värre? 

 

 

Ja genom att inte inse faran i tid så inte bara släppte man in Italienresenärerna vind för våg in i landet, man uppmanade t.o.m de samma att resa ner till Italien ett par veckor tidigare då ingen fara förelåg enligt dem. När de väl kom tillbaka så var det frivillig karens som gällde och i tid med det så ansåg FHM att det inte fanns någon risk för allmän smittspridning trots att folk dog i tusental i Italien. Tror det är först nu som verkligheten börjat hinna ifatt FHM och de senaste dagarna har man faktiskt kunnat skönja en viss ödmjukhet hos Tegnell och FHM att de kanske har räknat lite fel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknar inte med att en haverist någonsin erkänner att han har fel hur överbevis han än blir [emoji6]
Man saknar lappen + Janne + TV duellerna ibland.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Knasen:

Tegnell och FHM att de kanske har räknat lite fel. 

Det var de uppenbarligen inte ensamma om i Europa.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen

Ska vi prata om Pär eller covid 19?  Jag litar på att vårat land gör rätt. Ja inte angående Pär då.. Där blir det flaggan ner, en konstig människa.

 

 

 

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tekkor:

Fortfarande kan man se hets mot en del, tex boa som även vid någorlunda okey inlägg, direkt hetsas det mot han och det förlöjligas eller "missförstås".

Ja han är ju verkligen en positiv fläkt bakom tangentbordet, aldrig gnällig eller negativ.

 

Är ju en prestation av han att till och med lyckats reta upp forumets 3 absolut snällaste personer några gånger, @ellim63, @Enis o @Kötthandlarn

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Nicholas:

Man saknar lappen + Janne + TV duellerna ibland.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Inte jag. Jävligt jobbigt med folk som vägrar att förstå att dom har fel. 🤣

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det var de uppenbarligen inte ensamma om i Europa.....

Nä många har räknat fel. Italien tex som inte tog det på allvar i början, England var väl t.o.m mer extrema än Sverige i början och sa ju rent ut att flockimmunitet var målet innan man styrde om till total lockdown och då alldeles försent. Spanien var ju också ganska sega att inse allvaret. Belgien har extremt höga dödssiffror som det verkar vara oklart för varför men Sverige ligger också väldigt högt och det ser tyvärr ut som att de stiger snarare än sjunker som vissa tycks tro. FHM talar om ut-flackande kurva och platå medan läkare i sthlm talar om mer eller mindre kris. 

 

Ärligt talat så tycker jag att ni som tycker Tegnell är så jävla bra lika bra kan lyssna till när Bagdad Bob som stod i media och påstod att "de otrogna blev slaktade i tusental utanför Bagdads portar" samtidigt som man såg i bakgrunden hur man rev ner statyn av Saddam. Jämförelsen kan tyckas skev men här utanför bubblan är den tyvärr ganska påtaglig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Nicholas:

Man saknar lappen + Janne + TV duellerna ibland.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

TV har väl lagt alla antagonister i "spamfiltret" :-)

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Knasen:

FHM talar om ut-flackande kurva och platå medan läkare i sthlm talar om mer eller mindre kris. 

Kan inte se att FHM talat om utflackande kurva idag.

Att det kommer att bli kris, det har väl Tegnell vart rätt tydlig med länge.

Flockimmunitet är väl enda alternativet om man inte ska vänta på vaccin i 2-3 år?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Knasen:

 

Ärligt talat så tycker jag att ni som tycker Tegnell är så jävla bra lika bra kan lyssna till när Bagdad Bob som stod i media och påstod att "de otrogna blev slaktade i tusental utanför Bagdads portar" samtidigt som man såg i bakgrunden hur man rev ner statyn av Saddam. Jämförelsen kan tyckas skev men här utanför bubblan är den tyvärr ganska påtaglig. 

Tycker inte att Mengele och hans stab på 500st? är så jävla bra, men vilken lösning hade du föredragit, som los (för o vara topic)?

Hur illa det här än må vara så kan jag ändå inte komma ifrån alla (icke) rubriker,  om det här som händer dagligen https://unicef.se/fakta/barns-overlevnad

Om det handlar om dödlighet i sak, så borde väl världens resurser riktas där de behövs bäst, men som du vet så är det skillnad på skit och skit.

 

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan inte se att FHM talat om utflackande kurva idag.

Att det kommer att bli kris, det har väl Tegnell vart rätt tydlig med länge.

Flockimmunitet är väl enda alternativet om man inte ska vänta på vaccin i 2-3 år?

Tegnell har sedan ett par veckor talat om kurvan flackats ut och peaken har nåtts femtielva gånger redan. Gör dig inte löjlig och påstå något annat. Tegnell och FHM har inte tydligt velat sagt förrän idag att detta är värre än vanlig säsongsinfluensa och lägger du till de uttalande som den numera frilansande "experten" från både FHM och WHO Giesecke hela tiden svamlat om så blir det smått förödmjukande.

 

Men om du pratar om idag som enbart just idag så nej. Som jag skrev så kan man skönja en viss ödmjukhet de senaste dagarna. Men det ger ju också de största foliehatarna på flashback större trovärdighet än Tegnell då deras spår till 5 G master egentligen inte var mer fel än vad svammelpellen med 500  statligt betalda experter bakom sig hade :wacko:

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Knasen:

Nä många har räknat fel. Italien tex som inte tog det på allvar i början, England var väl t.o.m mer extrema än Sverige i början och sa ju rent ut att flockimmunitet var målet innan man styrde om till total lockdown och då alldeles försent. Spanien var ju också ganska sega att inse allvaret. Belgien har extremt höga dödssiffror som det verkar vara oklart för varför men Sverige ligger också väldigt högt och det ser tyvärr ut som att de stiger snarare än sjunker som vissa tycks tro. FHM talar om ut-flackande kurva och platå medan läkare i sthlm talar om mer eller mindre kris. 

 

Ärligt talat så tycker jag att ni som tycker Tegnell är så jävla bra lika bra kan lyssna till när Bagdad Bob som stod i media och påstod att "de otrogna blev slaktade i tusental utanför Bagdads portar" samtidigt som man såg i bakgrunden hur man rev ner statyn av Saddam. Jämförelsen kan tyckas skev men här utanför bubblan är den tyvärr ganska påtaglig. 

Ärligt talat vet jag inte vad du svamlar om. Tror du på fullt allvar att Covid-19 går att ta bort genom någon av dessa åtgärder som någon stat tagit till? Tegnell med flera har förstått att smittan är här. Och vi får deala med den på bästa sätt. att som Norge låtsas att den inte finns. Är ju knappast en lösning. Du kommer att bli pinsamt medveten om hur djävlig Covid19 är, den dan du ser resultatet av  alla öppningar av lockdown.

Det är ingen inklusive Tegnell. Som påstått. Att Covid19 är en banal sjukdom. Däremot är det olika syn på hur den bekämpas. Och jag är väldigt övertygad om att all den statistik du hänvisar till idag. Kommer att vara väldigt omkastad om några månader. 

Vi blir alla saliga på vars tro. Men jag kommer inte att begära att du ska ändra det du tror på. Men sanningen är att det som händer idag är på intet sätt mörkat vare sig av Tegnell eller Löfven (och då ska du förstå att jag är anti Löfven av värsta sorten). Men det förmörkar inte fakta. Att dom döda som sker idag är inget som man påstått inte kommer att hända. Dock är jag väldigt viss om (tyvärr måste jag säga ) . Att varje land kommer att få sin beskärda del av sjuka och döda i slutändan. Så är det bara.

Dock vad som är beklagligt. Och inte har ett skit med FHM att göra. Det är att regionerna fullständigt skitit i att upprätthålla ett beredskapslager. Som dom tydligen enligt lag ska upprätthålla. Det och kommunernas undfallenhet, har gjort att Covid19 lyckats komma in på äldre hemmen. Vilket är väldigt tragiskt. Men att göra FHM ansvariga för detta är som att skjuta budbäraren.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Knasen:

Tegnell har sedan ett par veckor talat om kurvan flackats ut och peaken har nåtts femtielva gånger redan. Gör dig inte löjlig och påstå något annat. Tegnell och FHM har inte tydligt velat sagt förrän idag att detta är värre än vanlig säsongsinfluensa och lägger du till de uttalande som den numera frilansande "experten" från både FHM och WHO Giesecke hela tiden svamlat om så blir det smått förödmjukande.

 

Men om du pratar om idag som enbart just idag så nej. Som jag skrev så kan man skönja en viss ödmjukhet de senaste dagarna. Men det ger ju också de största foliehatarna på flashback större trovärdighet än Tegnell då deras spår till 5 G master egentligen inte var mer fel än vad svammelpellen med 500  statligt betalda experter bakom sig hade :wacko:

 

 

 

 

Allt ändrar sig hela tiden, kurvan har onekligen varit flack, för att de senaste två dagarna ökat, det har väl inte förnekats?

 

Vad förespråkar du, samma som NZ som i princip ”utrotat” viruset, och stängt ned stenhårt.

Vad gör man sen då, stänger gränsen för alltid?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev hamnoi:

Tycker inte att Mengele och hans stab på 500st? är så jävla bra, men vilken lösning hade du föredragit, som los (för o vara topic)?

Hur illa det här än må vara så kan jag ändå inte komma ifrån alla (icke) rubriker,  om det här som händer dagligen https://unicef.se/fakta/barns-overlevnad

Om det handlar om dödlighet i sak, så borde väl världens resurser riktas där de behövs bäst, men som du vet så är det skillnad på skit och skit.

 

 

Ärligt talat så hade jag velat sett den där pajasen sparkad redan efter andra eller max tredje felaktiga uttalandet. Vilket torde var någon gång redan i februari. Hade haft större förtroende för FHM om så skett. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat vet jag inte vad du svamlar om. Tror du på fullt allvar att Covid-19 går att ta bort genom någon av dessa åtgärder som någon stat tagit till? Tegnell med flera har förstått att smittan är här. Och vi får deala med den på bästa sätt. att som Norge låtsas att den inte finns. Är ju knappast en lösning. Du kommer att bli pinsamt medveten om hur djävlig Covid19 är, den dan du ser resultatet av  alla öppningar av lockdown.
Det är ingen inklusive Tegnell. Som påstått. Att Covid19 är en banal sjukdom. Däremot är det olika syn på hur den bekämpas. Och jag är väldigt övertygad om att all den statistik du hänvisar till idag. Kommer att vara väldigt omkastad om några månader. 
Vi blir alla saliga på vars tro. Men jag kommer inte att begära att du ska ändra det du tror på. Men sanningen är att det som händer idag är på intet sätt mörkat vare sig av Tegnell eller Löfven (och då ska du förstå att jag är anti Löfven av värsta sorten). Men det förmörkar inte fakta. Att dom döda som sker idag är inget som man påstått inte kommer att hända. Dock är jag väldigt viss om (tyvärr måste jag säga ) . Att varje land kommer att få sin beskärda del av sjuka och döda i slutändan. Så är det bara.
Dock vad som är beklagligt. Och inte har ett skit med FHM att göra. Det är att regionerna fullständigt skitit i att upprätthålla ett beredskapslager. Som dom tydligen enligt lag ska upprätthålla. Det och kommunernas undfallenhet, har gjort att Covid19 lyckats komma in på äldre hemmen. Vilket är väldigt tragiskt. Men att göra FHM ansvariga för detta är som att skjuta budbäraren.
Finns saker här som jag håller med om.

Men så beskrevs det inte från början av FHM.

Det antalet gånger FHM behövt revidera och omvärdera är oräkneliga.

Vad gäller kommunerna så är ju devisen att di gamle får inte kosta, och då blir vården en ren katastrof jämfört med Norge tex.

Norge är ju väsenskillt från Sverige då dom har en oljefond som är smått gigantisk samt att dom inte slösade bort hela sitt land på invandring.

Så ja, covid kommer nog ta sin beskärda del av alla länder, möjligen med stora skillnader beroende på klimatet.

Men Norge har ju råd att stänga ner tills vaccinet är klart.

Ett av dom få länder som har råd med det.

Vi andra får nog låta naturen ha sin gång och då försöka att undvika att köra vården i botten.

I Stockholm tror jag vi är på vippen att gå över gränsen nu för vårdens resurser.

Härom veckan så tengil att det var lugna gatan, men region Stockholm sa dom gick på knäna.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...