Jump to content
IGNORERAD

Golfbanan på norra Lamai


Captain Thailand

Recommended Posts

Captain Thailand

Hej Samuibor och Samuifantaster,

Som vissa av er vet har det tillkommit en ny golfbana på norra Lamai.

Här snackar vi storsatsning. Enligt rykten gick bara marken loss på 4 miljarder baht och det halvklara klubbhuset/hotellet är ju gigantiskt. Man får väl önska dem lycka till om inte annat.

Några funderingar:

1. Jag vet att man kan spela där, men när blir allt klart tror ni? Någon som vet mer om framtiden?

2. Hur kan en sådan här mastodontsatsning bära sig och ge en framtida vinst? Måste det inte till en nästan bisarrt stort antal golfrundor och hotellnätter?

3. Har någon av er spelat där, eller känner någon som gjort det?

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Falang

Hej CT,

1, Jag var där för några veckor sedan och fick informationen att nio hål var

spelklara.

Bygget går ju mycket långsamt, så jag vet inte när det kan tänkas vara helt

färdigställt.

En polare har ett annat projekt ihop med landägaren och han påstår att

landägaren är i princip bankrutt.

Vet dock inte om det stämmer eller ej.  :confused:

2, Har hört att man ska stycka upp ett stort antal tomter runt banan, som

sedan ska säljas.

Om det stämmer, så kommer jag nog att köpa en tomt själv.

Bredvid banan och med fantastisk havsutsikt - där skulle jag nog kunna trivas.  :icon_biggrin:

3, Nej

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej,

Jag tog mig en strapats upp dit igår och faktiskt blev jag positivt överraskad. Banan var bertydligt grönare och finare än för ett par-tre månader sedan och det börjar se riktigt bra ut. Dock är ju klubbhuset/hotellet bara ett skelett fortfarande.

Ps. Själv golfar jag inte då jag anser sporten aningen fjolligare än konståkning. Sådär ja, lite minus-karma att räkna med.

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

Jag tog mig en strapats upp dit igår och faktiskt blev jag positivt överraskad. Banan var bertydligt grönare och finare än för ett par-tre månader sedan och det börjar se riktigt bra ut. Dock är ju klubbhuset/hotellet bara ett skelett fortfarande.

Ps. Själv golfar jag inte då jag anser sporten aningen fjolligare än konståkning. Sådär ja, lite minus-karma att räkna med.

Nä, ska inte ge nåt minus men så resonerar dom som aldrig åkt konståkning eller spelat golf..samtidigt

Såg att det skulle bli oherrans dyrt, finns det verkligen underlag för det, uppfattade ingen trängsel direkt på den redan befintliga banan.

Baa, ute på det hala utan skridskor.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

e de nån som vet om de går o ta grönt kort på denna bana eller nån annan stans på samui???

eller iallafall nån på rangen i lamai som kan lära ut o slå ordentligt??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

för att spela golf i Thailand behövs inget grönt kort eller Hcp överhuvudtaget.Men om du vill lära dig grunderna så brukar det oftast finnas en Pro vid klubbarna eller rangerna som du kan kontakta,det kan vara roligare att spela då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har spelat där 3 ggr och tycker att den är lite rolig, då det går upp och ner längs sluttningarna.

Vissa hål är ganska korta och man kan"carra" green på vissa par 4 hål.

Man måste nästan åka ända till Chaweng för att ta sig dit om man nu inte vågar ta sig upp den branta vägen!

Sen kan man undra om klubbhuset som står där som ett skelett någonsin blir klart?

Dem som satsat pengar i detta projekt kommer nog aldrig att få tillbaka sina kulor.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det viktigaste av allt, har dom golfbilar man kan hyra??

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Golfbil finns att hyra och som du själv får köra upp och ner för dem branta backarna.

Håll i hatten!!!hysteric.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...