Jump to content
IGNORERAD

ARN-BKK


Hua Hin

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev Raggarn:

Ja du Mankan. 
Nu ligger ju detta ett halvår in i framtiden. 
Om jag hörde fel på en vecka så må väl det vara hänt. Jag slapp i alla fall efterforska. 
Nu litar jag inte på dessa datum med tanke på situationen i värden. 
Tyvärr kan det nog bli ännu senare. 
Hoppas vi kommer ner i år i alla fall och att Clirre kommer med planet idag😁
 

Raggarn
 

Ja nu var jag inte ute efter att anmärka på exakt datum om du nu trodde det. Ville bara vara behjälplig med informationen från Thai direkt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Raggarn

    6

  • Soengsang

    4

  • Surin P3

    3

  • Mankan

    3

Mest aktiva i denna tråd

9 timmar sedan, skrev Dolle:

För min del kan dom ställa in längre Thai Air 🤣🤣🤣🤣🤣

Ok, Jag hopas snarare dom kommer igång tidigare.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ok, Jag hopas snarare dom kommer igång tidigare.

Vi också. 
Man(kan) 😀vill ju ha med dessa extra kilona. Själv föredrar jag Emirates men tro inte jag är herre i mitt eget hus. Frugan vill bara åka Thai. Har dock övertalat henne några gånger. 
Undrar hur det går för Hua Hin. Måste vara hopplöst då begravningen sker på några dagar. Stackars hans fru. 
Må hennes bror vila i frid. 
Med vänlig hälsning, 

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 timmar sedan, skrev Raggarn:

Vi också. 
Man(kan) 😀vill ju ha med dessa extra kilona. Själv föredrar jag Emirates men tro inte jag är herre i mitt eget hus. Frugan vill bara åka Thai. Har dock övertalat henne några gånger. 
Undrar hur det går för Hua Hin. Måste vara hopplöst då begravningen sker på några dagar. Stackars hans fru. 
Må hennes bror vila i frid. 
Med vänlig hälsning, 

Raggarn

När vi flyger hem från Thailand den 30/1-21 åker jag med Emirates 01:05 och frugan med Thaiair 01.30 sedan möts vi igen hemmavid 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-04-23 at 09:53, skrev Soengsang:

Karens, jag menade karantän, är väl en av de åtgärder som är på tapeten vid ev återöppnande, man kan nog förvänta sig det en period?

Försäkring är troligt, men samtidigt kommer det att kasta ut 10 000 tals expats ur landet.

Personligen tor jag de strävar efter snarast möjligt att bli samma "lätta turistland" de var tidigare, där 10-14 dagars turister enkelt väller in och spenderar pengar, men ingen kan nog veta när det kommer igång.

Allra helst då många näringar i Thailand är uppbyggda kring just dessa. Min svåger till exempel. Han äger flertalet bussar som han hyr ut till företrädesvis kinesiska resebolag. Som har dessa paketresor på 2 veckor. Banken har ju då satt amorteringar på paus på grund av situationen med Covid19. Men jag tror knappast bankerna kan stå ut hur länge som helst utan att bolagen amorterar.

Så det blir nog snart ett väldigt stort tryck på att inte ha hårda restriktioner på dessa turister. Då om alla dessa bolag går omkull. Så lär ju det slå sig även på bankerna. Som i sig kommer att få stora problem. Och hips vips har man en finanskris av bibliska mått.

Så jag tror att Thailands Regering framöver kommer vara väldigt försiktig på avtryckarfingret. Då små beslut i negativ riktning kan få väldigt stora konsekvenser.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...