Jump to content
IGNORERAD

Snacka Om Att Gå Upp I Vikt....

Maitan
 Dela

Recommended Posts

Tjänare MPRe.

Kom ut från duchen och börja undra vad som hänt. Fan man såg ej snorren

för att magen var ivägen,man får stå på händerna i duchen för att se den.

Har bott här nere i lite över tre år,och gått upp en hel del.Nej man får

börja göra nåt åt detta.Finns nån mer med samma sitts här och vad gör ni

åt detta.(Bara undrar)

Mvh Maitan :drinks::bag:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

• Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Maitan

8

• måne

5

• Thaifiskaren

4

• BaBoo

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har tappat 5 kg pa lika manga dagar denna vecka. Kuren ar en blandning av en rejal magbakterie foljt av en riktigt ilsken halsfluss. Forst tommer man allt och sen gor det for javla ont om man vill ata eller dricka for att fylla pa reserverna..

Alternativt sa ransonerar du med biran och spriten vilket sakerligen ar en av de storsta bovarna i dramat. Fast a andra sidan, i och med att du fortfarande kan sta pa handerna i duschen sa kanske det inte ar nagon fara pa taket.

Dela på andra sajter

.såg ej snorren...man får börja att göra nåt åt detta.

Kanske förlänga snorren ? :whistle:

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Dela på andra sajter

Tjänare MPRe.

Kom ut från duchen och börja undra vad som hänt. Fan man såg ej snorren

för att magen var ivägen,man får stå på händerna i duchen för att se den.

Har bott här nere i lite över tre år,och gått upp en hel del.Nej man får

börja göra nåt åt detta.Finns nån mer med samma sitts här och vad gör ni

åt detta.(Bara undrar)

Mvh Maitan :drinks::bag:

hej ät endast fet mat inga kolhydrater/ inga frukter / öl / whisky kan du drika

Dela på andra sajter

Du är lycklig Du Maitan, flera år för att uppnå ett dylikt skrin, för mig tar det typ en vecka innan vågen revolterar, det gör den 2 ggr om året (minst), när jag kommer hem till sverige, husmanskost och inget kroppsarbete, och när jag kommer hem till Udon, LEO.

Sedan gäller det att hålla vågfan nöjd så den inte snurrar för fort åt andra hållet, mycket lättare, fast nu när det snart är dax för en förflyttning igen så blir det mer promenader och lite mindre fet mat, man vill ju liksom imponera.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Käka fett dieten funkar. Jag har provat den i 3 veckor nu och tappat 6 kg. Som sagt, undvik kolhydrater.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

hej ät endast fet mat inga kolhydrater/ inga frukter / öl / whisky kan du drika

Öl innehåller väl kolhydrater så den får han väl oxå skippa. Men whisky ska gå bra har jag hört :mdr:

Dela på andra sajter

hej

jag brukar unvika att blanda kohydrater med protein, frukost yougurt mörkt bröd, lunsh khao pad pak middag bara fisk kyckling stek osv, men vitt bröd,coke,socker,godis,eller cola till wirren är bannlyst, jag brukar tappa 1-1,5 per vecka, om du vill äta 3 eller 5 ggr per dag spelar ingen roll

mvh jannegbg

Dela på andra sajter

Fet diet i all ära, men det är nog det gamla hederliga sättet med motion som bör rekommenderas. Och om du är svag för sötsaker så kan du pröva med äppelcidervinäger som tar bort söt suget och ger en längre mättnads känsla.

Dela på andra sajter

Jag kör med en elektronisk våg.

När jag kliver upp på vågen så står det..OL.

Trodde först att den var kass.men fattade sedan

att den bara gick till 120 kilo.

Hmm.OL.betyder overload.

Så nu vet jag inte vad jag väger, bara att det är

över 120 kilo.

Men som dom säger...det är aldrig försent att banta

så jag väntar en stund till. :whistle:

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Dela på andra sajter

Vad ska man ha en tvättbräda till när man har en hel tvättmaskin :yes:

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Jag brukar gå ner et eller ett par kilo i veckan när jag är på min plats, undantaget första två veckorna när jag dricker mej trött på öl. Sen, när jag går över på Whisky rasar kilona så snällt. Men som nån tidigare sa, varför skulle man vilja se sin snorre? När den behövs till annat än att pinka med så syns den bra, och det räcker för min del. Och på morgnarna brukar man ju få stå på händer för att kunna pinka utan att träffa väggen i alla fall.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Dela på andra sajter

Nästan all sprit har kolhydrater i sig, men sprit är nog bättre än öl då kroppen börjar jobba som en galning när sprit entrar tarmar och organ.

Har själv tappat 20+kg på ett år nu, kunde vart mer men började träna och bygga muskler ett tag.

Men om du kör hemlagad mat inte för mycket alkohol.

Sen promenad så kommer du börja gå neråt, men som sagt det kommer gå sakta så inga förväntningar på 1-2kg per dag bara så där :)

Va noga med frukost också, för när du äter på morgonen kickar du igång förbränning i kroppen.

Du kan också ersätta 1 till 2 måltider (av 3) per dag med protein shakes, men du behöver minst en måltid med lite kolhydrater och annan fast föda per dag.

Många tror att köra effedrin och treo gör saken bättre och inte behöva ändra sin livsstill, men den vägen ska du hålla dig borta från.

Fakta:

Effedrin är ett olagligt preparat att köpa/sälja i sverige sedan x-antal år tillbaka. Det förekommer dock i hostmedicin men läkemedelsvariant.

Preparatet är lätt att överförbruka så det inte ger någon effekt alls.

Treo undrar ni?

Treo innehåller aspirin och koffein vilket i sin tur fördubblar effekten av effedrinet.

Effedrin sänker hungern, piggar upp kroppen tillfälligt, och ökar förbränningen i kroppen.

Varför nämner jag detta?

Jo för att många läser om det på nätet för viktminskning, men det är ingen bra väg att ta då man lätt överförbrukar preparatet och det blir verkningslöst och då börjar folk överdosera hårdare.

Minska istället intaget av kolhydrater och rör på er istället så blir det en jämnare nedgång, dels för att kroppen mår inte bra av att bara dumpa av sig vikt, det ska gå i en jämn takt så kroppen kan anpassa sig hela vägen mot målvikten.

PS: Ta inte detta på fel sätt, mer av information från min sida.

Same same, but different!

Dela på andra sajter

Ja det folk är inne och nosar på Skippa thaimaten med en massa socker ris och skit käka farangmat.

Ett exempel på "hälsoargument" inget fett lean slim men miljoner kalorier på socker tex timeout gel glatto Glass :great::whistle::no: som dom säljer i tex Tuck com Pattaya Gott men inte direkt nyttigt och kalorisnålt bara för att det 0% fett :crazy: Dessutom är den svindyr. :kort: .

Sen försök att ge f-n i "läsk" och spara på ölen det är lätt hänt att det slinker ner "kalorier" motsvarande en brakmåltid eller två bara för att man är törstig.

Om du ska någonstans promenera dit (om det inte är för långt) och hitta en stor swimmingpool (som du kan simma fram och tillbaka i)och skaffa tillträde dit sen simmar du under en timmes tid fyra gånger i veckan. B) .

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Mina tips:

För att se junior i början: köp en spegel :whistle:

Byt ut ölen mot bananashake.

Ta långa promenader utmed Jomtien beach och/eller jogga korta sträckor och öka efter hand.

Använd hopprep och arbeta i intervaller.

Fixa boken från SISU som handlar om funktionell styrka där du kan köra några övningar per dag,

eller kör armhävningar, mage, ryggresningar, knäböj. Börja lätt och öka efter hand.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Dela på andra sajter

Är snoppen för liten vid invägningen är det bara köpa en större våg:)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

Hmm.OL.betyder overload.

Så nu vet jag inte vad jag väger, bara att det är

över 120 kilo.

Men som dom säger...det är aldrig försent att banta

så jag väntar en stund till. :whistle:

Hehe Thaifiskaren,

Är du säker på att det inte stod ÖL på vågen ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hmm.OL.betyder overload.

hej thaifiskarn

om du åker till olof manner i mölndal eller stena metall så har dom rediga vågar

mvh jannegbg

Dela på andra sajter

Har man viktproblem, såkan man ju googla lite på internet för goda råd. Jag hittar följande:

Alla vet vi väl hur jobbigt det kan vara att gå ner i vikt.

Här kommer en variant som gör det både lättare - och framförallt roligare - att börja banta!

Som vi alla känner till är 1 kalori måttet på den energi det går åt att värma 1 gram vatten till 1 grad Celsius. Översatt till verkligheten betyder detta att om du äter en väldigt kall efterrätt (vilka ofta mestadels består av vatten), kommer denna naturliga process - som höjer den konsumerade efterrätten - att formligen suga kalorierna ur den enda existerande källan: ditt eget kroppsfett!

Ett exempel: En efterrätt serverad och uppäten vid cirka 0 grader kommer efter en kort stund att ha värmts till 37 grader, vilket är normal kroppstemperatur. Varje gram av efterrätten har då alltså förbrukat cirka 37 kalorier. Om efterrätten väger 170 gram, vilket får anses vara ganska normalt, kommer man - enligt termodynamiken - att förbruka 6290 kalorier (1 kalori/gram/grader x 37 grader x 170 gram) från kroppsfettet för att den uppätna efterrätten ska få samma temperatur som kroppen.

Om efterrätten innehåller 1300 latenta kalorier, är alltså den totala kaloriförlusten ca 5000 kalorier. Ju kallare efterrätten du äter är, desto snabbare kommer du att gå ner i vikt, om det är ditt mål.

Denna process fungerar utmärkt även vid intagande av väldigt kall öl i frostat glas. 1 centiliter öl innehåller cirka 0,6 latenta kalorier, men förbrukar 27 kalorier vid uppvärmningen (om serveringstemperaturen är 10 grader). Det ger en kaloriförlust på ca 38,5 kalorier per cl. Man behöver inte vara matematikprofessor för att räkna ut att varje 33 cl flaska öl förbrukar cirka 1270 kalorier (33 cl x 38,5 kalorier per cl).

Frysta efterrätter, till exempel glass, är ännu effektivare eftersom de kräver 83 kalorier per gram för att smälta (med andra ord höjas till 0 grader) och ytterligare 37 kalorier per gram för att nå kroppstemperatur. Här kan vi börja prata om verkligen intressanta resultat.

Dessvärre, för de som äter pizza som en ursäkt att dricka öl, ger pizzan (laddad med latenta kalorier och dessutom serverad varm) motsatt effekt. Men, tack och lov - som den uppmärksamme läsaren redan förstått - kan detta lösas genom att dricka massor med öl till pizzan och sedan avsluta måltiden med mängder av glass.

Vi skulle alla bli smala om vi helhjärtat gick in på en diet bestående av pizza, öl och glass!

Detta är faktiskt sant, varenda mening i bokstavligt betydelse. Men det finns en hake.

Lycka till!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Dela på andra sajter

Detta är faktiskt sant, varenda mening i bokstavligt betydelse. Men det finns en hake.

Lycka till!

//Singha711

Jag antar att haken är att det vi i dagligt tal kallar kalorier egentligen är kilokalorier, dvs 1000 stycken av dem. De kalorier i beräkningen ska alltså delas i 1000 innan vi jämför dem med t.ex. de 45 kalorier man får i sig av en deciliter lättmjölk.

Dela på andra sajter

Jag antar att haken är att det vi i dagligt tal kallar kalorier egentligen är kilokalorier, dvs 1000 stycken av dem. De kalorier i beräkningen ska alltså delas i 1000 innan vi jämför dem med t.ex. de 45 kalorier man får i sig av en deciliter lättmjölk.

Exakt, Toboas,

du har genomskådat bluffen.

Men det hade väl varit roligt, om tricket hade funkat...

//Singha711

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...