Jump to content
IGNORERAD

Comviq Amigo Sms Problemo


Andromeda64

Recommended Posts

Hej...undrar om det är någon som har /haft samma problem som mig med Amigo kontantkort. Min tjej kan sända sms till mig ifrån Thailand men jag kan ej sända sms till hennes mobil i Thailand. Jag kan ringa henne /ja,inte alltid/ men oftast, utan problem och prata. Men mina sms går aldrig fram. Haft samma problem länge..Amigo är ju annars billigt att ringa med. Någon som varit med om detta..grrr. Hon bor ca 60 mil ifrån BKK my darling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du provat med att "reply" på ett av hennes sms? Hade samma problem som du förut och när jag gjorde så, då gick sms:et fram.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du provat med att "reply" på ett av hennes sms? Hade samma problem som du förut och när jag gjorde så, då gick sms:et fram.

Japp provade det nyss och har provat förut någon gång .men icke sa nicke.telefonen säger - "Gick inte att sända - försöka igen...nja tänker jag, orkar man försöka igen. Vet ej vad man ska ta sig till mmm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske några inställningar på din telefon? Men det kanske funkar inom Sverige...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske några inställningar på din telefon? Men det kanske funkar inom Sverige...

Jo det kanske är så - mina sms fungerar annars. Alltid är det något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur det ligger till med kontantkort nu förtiden.

Men har två steg du kan testa.

1. Gå in på operatörenshemsida, så finns det nått där som gör att de skickar inställningar för MMS/GPRS på nytt (innehåller SMS nummer som SMS trafiken går via.

2. Du behöver inte utlandsregga just ditt kort? förut var man tvungen att regga hit o dit för att få göra saker i/mot utlandet?? (kanske inte funkar så numera).

Sen kan du alltid kolla så du har krediter så det räcker :)

Tjipp tjipp nu ere goliat!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur det ligger till med kontantkort nu förtiden.

Men har två steg du kan testa.

1. Gå in på operatörenshemsida, så finns det nått där som gör att de skickar inställningar för MMS/GPRS på nytt (innehåller SMS nummer som SMS trafiken går via.

2. Du behöver inte utlandsregga just ditt kort? förut var man tvungen att regga hit o dit för att få göra saker i/mot utlandet?? (kanske inte funkar så numera).

Sen kan du alltid kolla så du har krediter så det räcker :)

Tjipp tjipp nu ere goliat!

Tack mannen - ska checka lite det du sa men nu så är sillen o potatisen klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

har haft liknande problem,ring kundtjänst så gör dom nån reset sen funka de å skicka iallafall för mig.

OK Tack ska prova det så får vi se om det löser sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

När Comviq krånglar för mig vid SMS handlar det alltid om fel inställning på meddelandecentralen.

Den kan ramla bort då och då, i synnerhet efter ett misslyckat MMS försök (skicka bild etc.) som inte kan tas emot i Thailand.

Kolla alltså dina SMS inställningar.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen, fick svar ifrån Kundservice Tele2 angående min fråga varför det inte går att skicka SMS till min flickvän i Thailand med Comviq kontant Amigo.. de svarade helt enkelt - Vi har inget SMS-avtal med Thailand. - är det möjligt, undrar jag??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Andromeda64!

jag har haft comviq Amigos i 18mån nu och det har fungerat utmärkt att skicka sms till Thailand,men den senaste månaden har det börja krångla med uppkopplingen när man ringer dit, det kan ta 2min ibland att bara få en ringsignal hos tiracens telefon, och när det kopplas upp så får hon ett nytt numer varjegång i sin diplay,thai numer oxå visas.

Men sms fungerar till 99%, någon gång så får jag som du men mycket sällan det sker. testa en annan telefon kanske?

Men som sagt det ska fungera att sms:a med Amigos.

Lycka till. B)

Link to comment
Dela på andra sajter

OK gnagarn1891, tänkte väl det - det dom sa på Kundservice verkar inte vara riktigt klokt eller sant..sommarjobbare som svarade kanske..Ja det kan vara någons telefon det är något strul med, min eller hennes kanske. Får forska vidare... nu vet jag att det ska fungera eftersom någon annan/du har skickat SMS under lång tid med Amigos. Ja strul med att ringa har jag ibland också .. härom dagen kom jag inte fram alls, men vissa dagar går det direkt. Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...