Jump to content
IGNORERAD

Thailand vs Sverige


rolba

Recommended Posts

 

Fördel Sverige:

1. Dagens Lunch - Inte bara den goda maten utan själva ritualen: En timmes avbrott för att äta med arbetskollegorna, eller lunchmötet med kunder för att landa ett uppdrag (tips från coachen: ge dina kunder matkoma, men ät sparsamt själv, gärna en sallad).

2. Svenskanpassad "junk-food":

- Pizza från kvarterskrogen med ingredienser såsom pizzabog istället för skinka, oxfilé av okänt ursprung, burkchampinjoner, pressat kebabkött från järvsökebab.

- Varm korv med bröd från en ensam korvvagn på stortorget i Gävle, Borås eller motsvarande trist svensk småstad.

- Hamburgare eller en halv special på valfri Sibylla

- Max originalmål med en extra "hot creole" dip till pommes friten. 

3. Trivsel-TV på SVT: Antikrundan, På Spåret, Husdrömmar.

 

Fördel Thailand

1. Dagens middag: att kunna äta ute ofta för en billig peng och med tillgång till restauranger från världens alla hörn.

2.  Alltid öppet dygnet runt för fest, glam, mat och dryck.

3. Födelsedagskalasens och andra festligheters planeringshorisont:

- Girlfriend:  Our good friend xxx have birthday

-Me: When?  (börjar bläddra i almanackan)

-Girlfriend; Now. Please come.

- Me: Ok.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ArneMorales

    13

  • Alarik

    11

  • Atom

    7

  • stefan5300

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 hours ago, spooncreek said:

 

Fördel Sverige:

1. Dagens Lunch - Inte bara den goda maten utan själva ritualen: En timmes avbrott för att äta med arbetskollegorna, eller lunchmötet med kunder för att landa ett uppdrag (tips från coachen: ge dina kunder matkoma, men ät sparsamt själv, gärna en sallad).

2. Svenskanpassad "junk-food":

- Pizza från kvarterskrogen med ingredienser såsom pizzabog istället för skinka, oxfilé av okänt ursprung, burkchampinjoner, pressat kebabkött från järvsökebab.

- Varm korv med bröd från en ensam korvvagn på stortorget i Gävle, Borås eller motsvarande trist svensk småstad.

- Hamburgare eller en halv special på valfri Sibylla

- Max originalmål med en extra "hot creole" dip till pommes friten. 

3. Trivsel-TV på SVT: Antikrundan, På Spåret, Husdrömmar.

 

Fördel Thailand

1. Dagens middag: att kunna äta ute ofta för en billig peng och med tillgång till restauranger från världens alla hörn.

2.  Alltid öppet dygnet runt för fest, glam, mat och dryck.

3. Födelsedagskalasens och andra festligheters planeringshorisont:

- Girlfriend:  Our good friend xxx have birthday

-Me: When?  (börjar bläddra i almanackan)

-Girlfriend; Now. Please come.

- Me: Ok.

 

Även om jag föredrar thaimat så kan svensk junk food sitta bra idag. Frugan kallade det dock en "coronalunch" vilket betyder att hon letar fram något ur kyl och frys för att slippa ge sig ut på byn. Korven och brödet inhandlat på IKEA, dressing och lök förmodligen på ICA i Tibro samt lite jalapeno från Villa Market.

 

PS. Notera att Parmesanosten var för svärmor; det har hon på all västerländsk mat.

IMG_1704.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna la jag in för många år sedan på MPR. Funkar fortfarande. Punkt 2 är väl inte överenstämmande längre. P.g.a all fartkameror som numera finns i Thailand.

 

1. Köra moped utan hjälm.

 

2. Framföra bilen i 160km/tim och veta om att man inte blir av med körkortet(böter givetvis men sällan mer än 100-200 Baht till polisens egen frukostklubb)

 

3. Tanka bilen för ca 6.50sek/litern (diesel)

 

4.Kunna beställa en Chang kl.09.00 på resturang om så önskas.

 

5.Kunna inhandla samma dryck när som helst på dygnet.

 

6.Ta en chang till middagen på krogen även fast man har bilen med sej.

 

7.Inte betala någon fastighetsskatt.(är huset betalt så är det betalt)

 

8.Måla om huset,bygga om som jag själv vill. (slippa söka bygglov,betala avgifter m.m)

 

9.Besöka Soi 6 i Pattaya,få två vackra 20-åringar att ta hand om min icke så vackra kropp

i en timme. Kostnad 1000-1500 Baht.(tyvärr inte aktuellt längre p.g.a att man är gift)

 

10. Oljemassage i en timme 300 Baht. (tillåtet enl. frugan)

 

11. Ha ett svenskt pass så man i princip kan besöka hela världen.

 

12. Ett paket röka för ca 40-80 Baht.

 

13. Ett kg fläskfile för 120 Baht.

 

14. Bo på den Thailändska landsbygden.

 

15. ha underbara thai-vänner (allt från farmare till polischefer)

 

16. Vara ödmjuk inför Thailändarna(har jag kommit långt med)

 

17. Ha en underbar Thailändsk fru som jag älskar och dyrkar.(Har varit gift i Sverige två ggr tidigare,tre underbara barn i Svedala)

 

18. Ha 3 svågrar och 3 svägerskor(Thai) som har ställt upp för mej i många lägen.

 

19. Ett leende,en klackspark,ett skratt och inte ta allt så jävla allvarligt,det kommer man som Svensk långt med här i Thailand.

 

20. Tänk på att vi är gäster i Thailand.så för fan: Försök o ta seden dit du kommer.

Lovar att livet blir mer kul med ett flabb och en stor klackspark. (kanske några kalla Chang hjälper till)

 

P.s Har inte rankat det i någon speciell ordning! Bara tankar o allmänna funderingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 hours ago, ArneMorales said:

Sedan är det stora skillnader inom Thailand.

Stad-landsbygd, norr-syd, hav-djungel mm.  Man kan utan storre kostnader variera sitt liv här.

Det har blivit sverigesemester bara  fyra gånger  i tre veckor på sommaren.  Mår dåligt av att sitta på flyget 11 timmar i varje riktning.

Jag håller med om det mesta i ditt inlägg men har några kommentarer / frågor om ovanstående.

 

Jag har inte turistat så mycket i Thailand men har varit i alla väderstreck. Visst är det fint uppe i norr och öarna i söder men överlag tycker jag inte Thailand är mycket till turistland. Centrala Thailand och Isaan är mestadels ganska fult och alla städer, stora som små, ser nästan likadana ut. 

 

Visst är det segt att sitta 11 timmar på ett flyg men många flyg har ju ett stopp halvvägs. Jag börjar redan få lite ångest över att förmodligen inte kunna åka till Sverige i sommar och kan faktiskt inte komma på något ställe jag hellre skulle vilja vara på i juli. Hela Europa är ju dessutom fullt av gamla vackra städer och fin landsbygd; saknar du verkligen inte det och vill inte din familj uppleva det? Visst blir det ganska dyrt och räknar man om det till vad man kan få för samma pengar i Thailand så kan jag dock förstå att många avstår. Så länge jag har hälsa och ekonomi så kommer jag dock inte missa en sommarsemester i Sverige, då vete fan om det inte blir en enkelbiljett till Sverige istället.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Några skillnader mellan Thailand och Sverige, som ligger högst på min lista.

1. Generellt högre och jämnare kvalitet på det mesta i Sverige.

2. Maten. Jag är ingen älskare av thaimat, så här hamnar Sverige skyhögt över Thailand både i utbud, mångfald och kvalitet. Thailändare är ju inget köttätande folk och har därför noll koll på kötthantering och de köttbitarna som ligger i köttdiskarna här är ju bedrövligt hanterade. Dessutom har jag ännu inte hittat några produkter på kalvkött. Även farangrestaurangerna här har ett torftigt utbud av god farangmat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar kan du ta till sverige

Tydligen går Lufthansa  Klm Finare också enl ett medelande från Ambasaden

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, Atom said:

Även om jag föredrar thaimat så kan svensk junk food sitta bra idag. Frugan kallade det dock en "coronalunch" vilket betyder att hon letar fram något ur kyl och frys för att slippa ge sig ut på byn. Korven och brödet inhandlat på IKEA, dressing och lök förmodligen på ICA i Tibro samt lite jalapeno från Villa Market.

 

PS. Notera att Parmesanosten var för svärmor; det har hon på all västerländsk mat.

IMG_1704.jpg

Saknaden efter Kavlis amerikanska dressing blev helt plötsligt enorm. Den åker upp på shoppinglistan som @samet ska få inför nästkommande resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

I fosterlandet kan man i alla fall lägga brödet direkt i brödrosten utan att kolla ifall där ligger någon gecko och sover.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Asien bättre mage eftersom jag är ”bröd och filmjölks alko” det finns i stort sätt inget gott bröd och filmjölk där.

2 Sverige gott bröd och filmjölk

3 Lyxen att kunna resa i stort sätt var man vill som Svensk.

4 Thailand har igentligen inget att se, deras sk nationalparker med två prislistor. Går bort.

5 Sverige allemansrätten.

6 Thailand vädret mestadels varmt.

7 Sverige nästan på första plats lakritsen ...

8 Thailand man håller vikten bättre inte så mycket ohälsosam mat.

 

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

 Svar till Atom

 

När man har ett fritt och bra liv  året om i Thailand är behovet av att turista mindre än när man arbetar heltid 45 veckor per år.


Att turista, från plats till plats,  oavsett i Thailand eller Sverige, är ju ganska tråkigt som du skriver om Thailand, men så även i Sverige, skog, skog, skog och likadana småstäder overallt. 

Att sitta på flyg eller flygplatser är ju ingen direkt hojdare det heller enligt min mening.

Att då och då växla mellan trädgården och havet, och mellan  landsbygd och stad  är tillräckligt for mig som pensionär.

 

Vackra  eller speciella platser, och snygga tjejer, från världens alla länder kollar jag numera in på Internet.

 

Min sista riktiga turistsemester, som varitr en drom under många år i Sverige, var min resa till kinesiska muren for 12 år sedan.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Atom said:

Jag håller med om det mesta i ditt inlägg men har några kommentarer / frågor om ovanstående.

 

Jag har inte turistat så mycket i Thailand men har varit i alla väderstreck. Visst är det fint uppe i norr och öarna i söder men överlag tycker jag inte Thailand är mycket till turistland. Centrala Thailand och Isaan är mestadels ganska fult och alla städer, stora som små, ser nästan likadana ut. 

 

Visst är det segt att sitta 11 timmar på ett flyg men många flyg har ju ett stopp halvvägs. Jag börjar redan få lite ångest över att förmodligen inte kunna åka till Sverige i sommar och kan faktiskt inte komma på något ställe jag hellre skulle vilja vara på i juli. Hela Europa är ju dessutom fullt av gamla vackra städer och fin landsbygd; saknar du verkligen inte det och vill inte din familj uppleva det? Visst blir det ganska dyrt och räknar man om det till vad man kan få för samma pengar i Thailand så kan jag dock förstå att många avstår. Så länge jag har hälsa och ekonomi så kommer jag dock inte missa en sommarsemester i Sverige, då vete fan om det inte blir en enkelbiljett till Sverige istället.

Apropå den svenska sommaren, som du och flera andra helt förväntat varit inne på som något fantastiskt med Sverige:


Själv tycker jag den är mest skit, och den företeelse med Sverige som är mest romantiserad och överskattad. Jag har överhuvudtaget svårt att minnas några vackra svenska sommardagar. Visst finns de där om jag anstränger mig, men det överskuggas av ändlösa dagar med regn, åska, snålblåst och ihållande kyla.


Tre somrar i Sverige som jag minns sedan flytten till Thailand, två-tre veckor per gång. Regnade mest hela tiden. Två midsommaraftnar där det tvunget skulle sittas ute grilla trots att termometern var farligt nära minusgrader.  Och är det någon enstaka gång hyfsat väder så hinner man fan knappt sätta sig för en kvällsbira ute innan det är fullt med mygg runtomkring en på bästa attackhumör.


Bland sommarminnena från förr, som barn, minns jag bland annat en alldeles eländig campingsemester i tält, där det regnade så mycket att regnet till slut tog sig in i tältet underifrån, liksom hyra av sommarhus vid Skrea strand eller Apelviken, då man fick sitta inne i det jävla huset hela veckan för det regnade från sidan. Nackdelen med ”havsbris” och svensk sommar.


Håller värmen mot förmodan i sig några dagar och solen visar upp sig, (det har väl hänt) så är det i alla fall ändå för kallt för att bada eftersom det aldrig är varmt tillräckligt länge för att värma upp vare sig havs- eller sjövatten. Däremot blir det varmt inne, och i avsaknad av AC blir det så hux flux omöjligt att sova i den kvalmiga värmen inomhus.

 

Folk i allmänhet är också lätt stressade över allt som ”måste” göras när solen i alla fall får för sig att titta fram en stund. ”Badjävlar” från 1971 framstår fortfarande som den bästa filmatiseringen av den svenska ”familjeidyllen” på sommarsemester.

 

Augusti kan ibland vara hyfsat väder vill jag minnas nu, men då kommer istället getingarna till attack på dagarna. Kombinerat med myggen på kvällstid blir det följaktligen ändå omöjligt att vara ute och uppleva någon slags lugn och ro.


Nä, då är det bättre att sitta på verandan i Thailand från juni till augusti i plus 30 graders värme, knäppa en Chang och veta att det blir lika gött nästa dag. 😉
 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, spooncreek said:

Apropå den svenska sommaren, som du och flera andra helt förväntat varit inne på som något fantastiskt med Sverige:


Själv tycker jag den är mest skit, och den företeelse med Sverige som är mest romantiserad och överskattat. Jag har överhuvudtaget svårt att minnas några vackra svenska sommardagar. Visst finns de där om jag anstränger mig, men det överskuggas av ändlösa dagar med regn, åska, snålblåst och ihållande kyla.


Tre somrar i Sverige som jag minns sedan flytten till Thailand, två-tre veckor per gång. Regnade mest hela tiden. Två midsommaraftnar där det tvunget skulle sittas ute grilla trots att termometern var farligt nära minusgrader.  Och är det någon enstaka gång hyfsat väder så hinner man fan knappt sätta sig för en kvällsbira ute innan det är fullt med mygg runtomkring en på bästa attackhumör.


Bland sommarminnena från förr, som barn, minns jag bland annat en alldeles eländig campingsemester i tält, där det regnade så mycket att regnet till slut tog sig in i tältet underifrån, liksom hyra av sommarhus vid Skrea strand eller Apelviken, då man fick sitta inne i det jävla huset hela veckan för det regnade från sidan. Nackdelen med ”havsbris” och svensk sommar.


Håller värmen mot förmodan i sig några dagar och solen visar upp sig, (det har väl hänt) så är det i alla fall ändå för kallt för att bada eftersom det aldrig är varmt tillräckligt länge för att värma upp vare sig havs- eller sjövatten. Däremot blir det varmt inne, och i avsaknad av AC blir det så hux flux omöjligt att sova i den kvalmiga värmen inomhus.

 

Folk i allmänhet är också lätt stressade över allt som ”måste” göras när solen i alla fall får för sig att titta fram en stund. ”Badjävlar” från 1971 framstår fortfarande som den bästa filmatiseringen av den svenska ”familjeidyllen” på sommarsemester.

 

Augusti kan ibland vara hyfsat väder vill jag minnas nu, men då kommer istället getingarna till attack på dagarna. Kombinerat med myggen på kvällstid blir det följaktligen ändå omöjligt att vara ute och uppleva någon slags lugn och ro.


Nä, då är det trots allt bättre att sitta på verandan i Thailand från juni till augusti i plus 30 graders värme, knäppa en Chang och veta att det blir lika gött nästa dag. 😉
 

Det är som om farbror Sten-Åke och grannen Rune slagit sina kloka huvuden ihop och flyttat till Örebro. När den nye grannen säger att solen skiner så svarar de unisont, med sin hastigt inlärda gnällnärkingska, ”Idag ja, men fan vet hur det blir imorn. Efter solsken kommer regn” 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag började fylla på mitt förra inlägg med lite fler punkter och kom på - fan det är ju bara fördel Sverige och då slutade jag.

Jag skriver inte detta för att jag har ett akut behov av att beklaga mig, utan mer som en tankeställare för er som funderar på att göra samma resa som jag.

Efter 17 år i Thailand har jag på senare tid börjat längta alltmer till Sverige. Jag kan inte klaga på mitt liv här, men jag är gäst i Thailand och lever mer eller på nåder. 

I Sverige är det mitt land, min kultur och mitt språk och jag har en naturlig tillhörighet och behöver inte slingra mig fram med ett inställsamt smil.

Nu är jag dels för gammal för att bryta upp och starta om i Sverige och dels är min plånbok för tunn för att få det som jag skulle vilja ha det.

Att bo i en tvåa i Farsta med min thaifru skulle definitivt vara ett nerköp mot Thailand, men ett skärgårdsliv på Värmdö, som förr, skulle vara ok.

Nu får jag ställa in mig på att acceptera resten av mitt liv i Thailand. Det går det också om man bjuder till.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Atom said:

Det är som om farbror Sten-Åke och grannen Rune slagit sina kloka huvuden ihop och flyttat till Örebro. När den nye grannen säger att solen skiner så svarar de unisont, med sin hastigt inlärda gnällnärkingska, ”Idag ja, men fan vet hur det blir imorn. Efter solsken kommer regn” 😉

Jag måste rätta mig själv. Filmen som jag var ute efter för att beskriva den svenska sommarsemestern var såklart  "Vi hade i alla fall tur med vädret". Och apropå citat är detta kanske den bästa ordväxlingen i filmen:

 

"Johan: - Jag vill inte!, Gösta: - Men bada nu!, Johan: - Men ingen annan badar ju! Jag vill inte., Gösta: - Jag förstår mig inte på dig. I två veckor har du tjatat om det här nu. Bada!!"

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Semestra i Thailand slår Sverige med hästlängder.

Födas, växa upp, utbildning (skola o.s.v) arbete, sjukvård, trygghet och att åldras utan att behöva oroa sig för kostnader är ändå Sverige i en klass för sig.

Visst betalar man en hög skatt men å andra sidan får man också mycket när behoven infinner sig.

Bor man på landet gör man också lite som man själv vill och tycker, kostar kanske en del, transporter och dylikt men du är fri, bra luft men framför allt TYSTNADEN, finns ingen som ständigt övervakar dig och till sist årstiderna.

Själv åker jag gärna ned någon/några månader/år men frugan totalvägrar. Enligt henne är allt bättre i Sverige, t.o.m. vädret, finns inget i Thailand som hon saknar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst Thailand!!

Kanske en dröm lite förut eftersom man ibland är trött på allt hemma. Men blir hemma någon annanstans blir det ju lika trist om än inte tråkigare tänker jag mig.

 

Eftersom jag gillar att se någonting förutom en strand, en stad/ort som ser lika dan ut var man än är och ett bränt risfält (väldigt vacker när det är riktigt grönt).

 

Ofta gillar jag lugnet kan någon gång ibland vilja parta, då blir ens semestrar så mycket roligare..

Man måste ha tråkigt/melankolin för att kunna ha roligt.

 

Sen kan en melankolisk resa också vara speciell som ifjol åkte jag hela inlandsbanan vackert, ödsligt, intressant, vilka orter Vilhelmina, Arvidsjaur, Jokkmokk, Gällivare, Mora, Kristinehamn, Östersund.

Tagit dagsturer till ex. Örebro, Västerås, Falun, Söderhamn, Karlstad, Borås, Norrköping, Linköping mm häftig arkitektur i varje stad, hänga på ett lokal ställe ta några öl sen åka hem. Gå runt och fota och träffa folk. Allt detta med tåg 99:-/enkel resa.

Sverige har väldigt mycket för så lite...

 

Thailand har inte det så jag har börjat omvärdera mina planer på att flytta dit vid en pension, men stanna länge ja visst men då främst för som det är idag i länder som Vietnam, Kambodja, Laos där det finns mer att se.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär på rak arm är det en sak jag saknar i Thailand, och det är ljusa kvällar. Mörkret infinner sig hela året mellan halv sex och halv sju, och med mörkret kommer också myggen. Tänk vad skönt att sitta ute på kvällarna i värmen om det kunde vara ljust :)

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
20 timmar sedan, skrev Jive:

Jag började fylla på mitt förra inlägg med lite fler punkter och kom på - fan det är ju bara fördel Sverige och då slutade jag.

Jag skriver inte detta för att jag har ett akut behov av att beklaga mig, utan mer som en tankeställare för er som funderar på att göra samma resa som jag.

Efter 17 år i Thailand har jag på senare tid börjat längta alltmer till Sverige. Jag kan inte klaga på mitt liv här, men jag är gäst i Thailand och lever mer eller på nåder. 

I Sverige är det mitt land, min kultur och mitt språk och jag har en naturlig tillhörighet och behöver inte slingra mig fram med ett inställsamt smil.

Nu är jag dels för gammal för att bryta upp och starta om i Sverige och dels är min plånbok för tunn för att få det som jag skulle vilja ha det.

Att bo i en tvåa i Farsta med min thaifru skulle definitivt vara ett nerköp mot Thailand, men ett skärgårdsliv på Värmdö, som förr, skulle vara ok.

Nu får jag ställa in mig på att acceptera resten av mitt liv i Thailand. Det går det också om man bjuder till.

Kämpa på gamle man. Det kommer snart bättre tider.  Forstår att det känns tungt i Pattaya nu .

Jag åkte därifrån 25 mars och nästan allt var nedlagt redan då.

Vi får hoppas att det borjar återgå redan nästa månad. Jag vill komma ner och fiska lite mm  i maj.😏

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev gst:

Såhär på rak arm är det en sak jag saknar i Thailand, och det är ljusa kvällar. Mörkret infinner sig hela året mellan halv sex och halv sju, och med mörkret kommer också myggen. Tänk vad skönt att sitta ute på kvällarna i värmen om det kunde vara ljust :)

Japp, sommarkvällar/nätter i Sverige är riktigt najs. Att sitta ute en hel midsommarnatt, och sen se solen gå upp. Det är svårslaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
1 timme sedan, skrev gst:

Såhär på rak arm är det en sak jag saknar i Thailand, och det är ljusa kvällar. Mörkret infinner sig hela året mellan halv sex och halv sju, och med mörkret kommer också myggen. Tänk vad skönt att sitta ute på kvällarna i värmen om det kunde vara ljust :)

Här i Thailand har vi fina morgnar istället. Har man trädgård som jag, fiskar,  eller gillar ta en morgonpromenad så har vi over 20 grader varmt, svagt solsken och svag vind nästan varje dag  mellan 7 och 9 på morgonen,  året runt.

 

Jätteskont att promenera längs havet på morgnarna. Själv går jag  en mil längs kusten nästan varje dag när jag är i Pattaya.

 

Detta foto är från Dongtan beach en tidig morgon i mars.

 

 

image.thumb.png.c9792d3648f70de93edfc421c87fd5f1.png

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Kämpa på gamle man. Det kommer snart bättre tider.  Forstår att det känns tungt i Pattaya nu .

Jag åkte därifrån 25 mars och nästan allt var nedlagt redan då.

Vi får hoppas att det borjar återgå redan nästa månad. Jag vill komma ner och fiska lite mm  i maj.😏

Tack för behövlig uppmuntran.😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev frogfish:

Japp, sommarkvällar/nätter i Sverige är riktigt najs. Att sitta ute en hel midsommarnatt, och sen se solen gå upp. Det är svårslaget.

Sitta ute hela natten utan att solen går ner, det är det besta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Här i Thailand har vi fina morgnar istället. Har man trädgård som jag, fiskar,  eller gillar ta en morgonpromenad så har vi over 20 grader varmt, svagt solsken och svag vind nästan varje dag  mellan 7 och 9 på morgonen,  året runt.

 

Jätteskont att promenera längs havet på morgnarna. Själv går jag  en mil längs kusten nästan varje dag när jag är i Pattaya.

Morgnarna är även min favorittid på dygnet i Thailand. Att gå ut och sätta sig på verandan tidig morgon, med en kopp kaffe innan värmen slår till.

 

Frugan (och många andra thaiare) verkar dock vara av annan åsikt, de förstår inte alls det härliga med "morgonkylan". Farang baa har man fått höra många gånger när man sitter på verandan😀

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Med tanke på en annan  idag aktuell tråd. 

Risken for oss pensionärer att bli rånad eller nedslagen av barn i grupp, och  på dagtid,  är  betydligt storre i Sverige än i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Med tanke på en annan  idag aktuell tråd. 

Risken for oss pensionärer att bli rånad eller nedslagen av barn i grupp, och  på dagtid,  är  betydligt storre i Sverige än i Thailand.

Ja så många gånger jag vandat hem i pattayanatten kanonfull och inget har hänt men därimot har det kommit moppetaxikillar och frågat om de ska köra hem mig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...