Jump to content
IGNORERAD

Vet Ni Vad Fai Lam Tong Ar


khun-petch

Recommended Posts

Jag hade inte en aning tills jag blev drabbad for 2 veckor sedan.Jag vet dock ej om namnet ar specifikt min sjukdom eller

betyder infektion i benet.Enligt doktorn overfors dessa bakterier av mygg.Bakterierna tar sig sen pa egen hand genom

huden.Kliar man myggbett underlattas deras intrang.Enligt doktorn som var mycket pratglad men verkade kunnig sa var det en

mycket farlig sjukdom.Jag kom efter 2 dygn,efter ca 5 dygn sa slapper skinnet runt det drabbade omradet och efter ca 1vecka

dor man i blodforgiftningschock.Jag fick en antibiotikakur som heter duga 3 STORA sprutor i baken,14 tabletter per dygn

i 6 dygn darefter 8 per dygn i 6 dagar.Jag tror mer an i hela mitt tidigare liv.Symtomen for mig borjade med latt feber

pa tisdagkvall.Pa onsdagen samma men med omhet i huden for beroring som om den var solbrand,sedan pa tosdagen blev det

rott och gjorde riktikt ont sa nar gumman kom fran jobbet blev det doktorn.Han sa att bakterierna kalasade pa

underhudsfettet.Han sa ocksa att om det inte vande forsta natten sa maste jag in pa sjukhus,men det gjorde det och

nu ar jag piggelin igen.Jag tror inte sjukdomen ar sa vanlig.Tord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...