Jump to content
IGNORERAD

Kontraster Och Där Kulturerna Möts


Nisse Hult

Recommended Posts

Själv tycker jag det är fint med bilder där man ser kontrasterna i samhället.

Min favoritbild är när min dotter sist träffade sin mormor.

Tyvärr så dog mormor strax efter vi hade besökt henne i sitt lilla hus vid klongen i Bangkok. Hon var alltid snäll och vänlig mot alla

och gav bort dom pengar man gav till henne till dom som behövde dom bättre. Och det fanns ju alltid barn, barnbarn och släktingar

som hade det ännu sämre än henne. Mormor vila i frid.

post-6160-124999754561_thumb.jpg

post-6160-124999754561_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig bild och beklagligt att mormorn gick bort, bara att hoppas att hon haft ett bra liv.

Jag tankte folja upp men en annan typ av jamforelse, den mellan den statliga thailandska skolan och internationella skolor. Nedanstaende bild ar fran nar vi forra veckan lamnade dotterns gamla lekhus, diverse bocker och leksaker till den lokala forskolan i Phanom Sarakham, Chachoengsao. Chachoengsao ar en forhallandevis rik provins men inte ar det mycket bocker och leksaker de kostats pa direkt.

Den andra bilden ar fran dotterns internationella forskola i Bangkok och det ar val ingen overdrift att saga att det ser nagot mer valutrustat ut. Nar skillnaden ar sa stor nar barnen ar 3 ar sa ar det latt att forsta att skillnaderna blir an storre nar de vaxer upp. Om det mest begavade och motiverade barnet fran den statliga skolan i framtiden ens kommer tjana 20% av vad det mest korkade och omotiverade barnet fran internationella skolan gor sa skulle jag bli positivt overraskad. Skillnaden kommer givetvis inte bara av skillnaderna i skola men det ar en betydande del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...