Jump to content
IGNORERAD

Tyvär Så Förekommer Det I Korat Också


Nerike

Recommended Posts

En tråkig nyhet är att det börjar dyka upp tråkiga saker i Korat också.

Mesh som har bott i Korat i ett antal år nu, blev tyvär drogad på ett ställe i Korat.

Så här skrev han i vårt forum om korat, tyckte att det var dax med en varning.

Tankte jag bara skulle påminna folk som besoker Korat att droger och sadant aven finns har. Se till att ni haller lite koll pa era glas.

Det har intraffade mig i Fredags. Jag har bott har i snart 7 ar och aldrig tidigare upplevt nagot liknade. Jag fick nagot i mig i Fredags natt och blev transporterad till sjukhus dar de hittar spar av en ny popular drog har i Thailand, men de vantar fortfarande pa blodproven for att fa exakta svar. Men jag vet att jag blev drogad...

Doktorn berattade att det finns 3 "populara" satt just nu, det ena ar genom en beroring sa drogen absorbera genom huden, den andra ar en sprej dar man andas in drogen och den andra blandas i din drink. Jag sjalv vet inte hur det gick till nar jaq drababdes, men jag ar glad att jag hade 3 kompisar med sig. Raka sparet till sjukhus, inlagd pa ICU. Det var javligt laskigt vill jag lova, har aldrig upplevt nagot liknade. Doktorn sa namnet pa drogen pa Thai, men desvarre kommer jag inte ihag den...

Som sagt, sa manga ar har och aldrig nagot liknande.ingen skrammsel propaganda, men det skadar inte att vara lite uppmarksam.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En tråkig nyhet är att det börjar dyka upp tråkiga saker i Korat också.

Mesh som har bott i Korat i ett antal år nu, blev tyvär drogad på ett ställe i Korat.

Så här skrev han i vårt forum om korat, tyckte att det var dax med en varning.

Tankte jag bara skulle påminna folk som besoker Korat att droger och sadant aven finns har. Se till att ni haller lite koll pa era glas.

Det har intraffade mig i Fredags. Jag har bott har i snart 7 ar och aldrig tidigare upplevt nagot liknade. Jag fick nagot i mig i Fredags natt och blev transporterad till sjukhus dar de hittar spar av en ny popular drog har i Thailand, men de vantar fortfarande pa blodproven for att fa exakta svar. Men jag vet att jag blev drogad...

Doktorn berattade att det finns 3 "populara" satt just nu, det ena ar genom en beroring sa drogen absorbera genom huden, den andra ar en sprej dar man andas in drogen och den andra blandas i din drink. Jag sjalv vet inte hur det gick till nar jaq drababdes, men jag ar glad att jag hade 3 kompisar med sig. Raka sparet till sjukhus, inlagd pa ICU. Det var javligt laskigt vill jag lova, har aldrig upplevt nagot liknade. Doktorn sa namnet pa drogen pa Thai, men desvarre kommer jag inte ihag den...

Som sagt, sa manga ar har och aldrig nagot liknande.ingen skrammsel propaganda, men det skadar inte att vara lite uppmarksam.

Mvh

Nerike

Hej Nerike

Tur att det gick bra för dig, och tack för infon.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn blev drogad på Biergarden (tror jag det var) i Pattaya för ca: 6 veckor sedan. Med resultat att han föll och trasade sönder ledband i vristen. Han hann ropa på taxi och hade en sån jäkla tur att det var en juste Chaffis som med hjälp av hotellpersonal bar upp honom på rummet.

Han gick till Farbror doktorn när han vaknade för att se till foten men fick sej en avhyvling för att han inte kom in kvällen innan??? Läkarens argument var att han hade lika gärna kunna dö på hotellet,men vem f-n kan gå i medvetslöst tillstånd.

Doktorn hittade även här spår efter nån drog som polarn tyvärr har glömt namnet på, men kontentan av detta är som sagt var försiktiga.

OK han klarade livet, men gissa hur jäkla roligt det var att hanka sej fram med trasig fot i 2 semesterveckor.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm har det förekommit lika mycket förut eller är det något som har ökat i frekvens? Risken att bli drogad har man ju alltid varit medveten om. Men nu verkar det som att det har blivit värre.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Korat är storstad med en del oönskat ”busliv” som man får vara försiktig med.

Själv blev jag drogad på Soi Cowboy i början av 1990-talet.

Kände hur det började snurra i skallen och att golvet kändes liksom mjukt att gå på.

Förstod då att något var galet och kastade mig in i en tuck-tuck och åkte hem till lägenheten vid Sukumvit, soi 36.

Tuppade av ganska omgående när jag hade kommit innanför dörren och vaknade drygt 20 timmar senare på sängen.

Min sambos bror blev i vitras också drogad vid ett karaoke ställe. Han jobbade då som vakt vid stället och efter att ha samtalat och druckit en drink efter jobbet tillsammans med en av damerna som vistades på haket så tuppade han av och han vaknade upp nästa dag vid vägkanten utan vare sig telefon och plånbok. Han fick total blackout och minneslucka av vad som hände efter det att han drack upp drinken. Han var dock glad över att han överlevde. Tjejen försvann spårlöst hon också med ett par tusen bath som han hade haft i plånboken.

Även min sambos farbror som bor och arbetar i Korat blev för en dryg månad sedan förgiftad på en restaurang som han besökte. Strax efter att han hade ätit upp maten så blev han jättesjuk i kramper, och han föll ihop och sket och spydde tills det kom ut blod. Det blev en snabbfärd till sjukhuset och intensiven där läkarna konstaterade att hans mat hade spetsat med någon typ av gift. Han är ju en krutgubbe så efter några dagar skrev han ut sig på vingliga ben och åkte hem för att vila upp sig. De första dagarna hemma åt han bara flytande föda och när han efter en vecka testade att äta vanligt käk så började han blöda ur tarmen igen och det blev ännu en sjukhusvistelse. Nu börjar han dock sakta men säkert läka ihop invärtes och jag får förmoda att han kommer att klara sig denna gång också. Han blev för ca 15 år sedan skjuten med 5 skott i bröstet och buken och överlevde efter att läkarna hade opererat bort större delen av tunntarmen. Jag vill inte gå närmare in på vad han i yngre dagar hade för ett typ av ”extraknäck”, men jag kan väl säga så pass mycket att han efter varje utfört värv drog på sig vissa ovänner bland de närmast sörjande. När han väl har repat sig och har återfått sina forna krafter så får jag förmoda att han kommer att återvända och besöka den berörda restaurangen, men då blir det troligen i ett annat ärende än att få slå sig ner vid bordet och äta sig mätt.

Sunt förnuft och att alltid ha uppsikt över sin mat och dryck är en god levnadsregel,

men ibland hjälper det inte att var ”street-smart” om det finns de som vill en illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

En tråkig nyhet är att det börjar dyka upp tråkiga saker i Korat också.

Mesh som har bott i Korat i ett antal år nu, blev tyvär drogad på ett ställe i Korat.

Så här skrev han i vårt forum om korat, tyckte att det var dax med en varning.

Tankte jag bara skulle påminna folk som besoker Korat att droger och sadant aven finns har. Se till att ni haller lite koll pa era glas.

Det har intraffade mig i Fredags. Jag har bott har i snart 7 ar och aldrig tidigare upplevt nagot liknade. Jag fick nagot i mig i Fredags natt och blev transporterad till sjukhus dar de hittar spar av en ny popular drog har i Thailand, men de vantar fortfarande pa blodproven for att fa exakta svar. Men jag vet att jag blev drogad...

Doktorn berattade att det finns 3 "populara" satt just nu, det ena ar genom en beroring sa drogen absorbera genom huden, den andra ar en sprej dar man andas in drogen och den andra blandas i din drink. Jag sjalv vet inte hur det gick till nar jaq drababdes, men jag ar glad att jag hade 3 kompisar med sig. Raka sparet till sjukhus, inlagd pa ICU. Det var javligt laskigt vill jag lova, har aldrig upplevt nagot liknade. Doktorn sa namnet pa drogen pa Thai, men desvarre kommer jag inte ihag den...

Som sagt, sa manga ar har och aldrig nagot liknande.ingen skrammsel propaganda, men det skadar inte att vara lite uppmarksam.

Mvh

Nerike

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan! :wai:

Vad tråkigt attdu råka ut för sådan , men tur att du klara det . :

Skulle bra att tala om namn på den restuarant eller bar som du var med då.

Tack for spreda detta . :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Doktorn berattade att det finns 3 "populara" satt just nu, det ena ar genom en beroring sa drogen absorbera genom huden, den andra ar en sprej dar man andas in drogen och den andra blandas i din drink. Jag sjalv vet inte hur det gick till nar jaq drababdes, men jag ar glad att jag hade 3 kompisar med sig. Raka sparet till sjukhus, inlagd pa ICU. Det var javligt laskigt vill jag lova, har aldrig upplevt nagot liknade. Doktorn sa namnet pa drogen pa Thai, men desvarre kommer jag inte ihag den...

Att man kan få i sig något som blandas i drinken känner väl de flesta till men genom beröring så drogen absorberas genom huden och en sprej som man andas in..????

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, att man kan få i sig saker genom att beröra hudar är känt sedan länge.

Huden i underlivet kan få i sig både det ena och det andra om man har otur.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...