Jump to content
IGNORERAD

Är Det Nån Som Har Satsat I Thailändska Fonder


Nisse Hult

Recommended Posts

Är det någon som har satsat några pengar på Thailändska fonder eller aktier eller är det kanske alldeles för ostabilt och osäkert ännu?

Själv är jag bara en glad amatör på området men det vore ju kul att höra om någon vågat sig på investeringar i området.

Kanske är det ju lite extra kul om man har släkt och kanske t.o.m bor där.

great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

hej nisse hult

jag har inte köpt /investerat mer i Thailand än jag har råd att förlora,Thailand känns lite för osäkert för mig, men man vet aldrig kanske i framtiden men ej nu.vänta till kvällen så kommer det många svar från medlämmar som har plöjt ner massor,en del kan nog tipsa ett o annat.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

För några år sedan så rekade Jordanfonden Thai Oil, den gick sedan som spjutet liksom övriga oljebolag i Världen. Problemet vid försäljning var att de fick skatta 20% i Thailand på vinsten och 30% i Sverige. Dvs. Dubbelbeskattning av inkomst. Tänk på det om du investerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

är du säker på att man skattar så? det finns ju ett skatteavtal mellan sverige o Thailand så man inte ska bli dubbelbeskattad eller? om man är utskriven ur sverige betalar man 15% annars 15% Thailand o 15% sverige (totalt 30%). eller har jag missuppfattad nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har visserligen inte satsat i Thailändska fonder men följer Ancorias Thailandsfond.

Den har onekligen gått bra hitills i år. Bara slagen av Rysslandsfonden.

Fördelen med att handla genom Ancoria är just att det inte är några oklarheter var man skattar.

(Om man vill...)

http://www.ancoria.com/products.cfm

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har satsat några pengar på Thailändska fonder eller aktier eller är det kanske alldeles för ostabilt och osäkert ännu?

Själv är jag bara en glad amatör på området men det vore ju kul att höra om någon vågat sig på investeringar i området.

Kanske är det ju lite extra kul om man har släkt och kanske t.o.m bor där.

great.gif

Köper själv fondandelar i en KF via Avanza : https://www.avanza.se/aza/fonder/fondguiden.jsp?orderbookId=91&savingsCase=AVANZA

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har investerat en del av min tjänstepension i "HSBC GIF Thai Equity A Acc" en fond som uteslutande investerar i Thailand

Avkastning de sanaste 6 mån är +41.5% alltså helt ok :dance1: tyvärr var jag även med på raset de föregående två åren... :whistle:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

en ganska juste sajt

thai

thai.html'>thai.html

Barton bor i Thailand

Han har en getfarm där nere i chonburi

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...