Jump to content
IGNORERAD

Social distansering och folkhälsomyndighetens råd


Knasen

Hur noga följer ni Folkhälsomyndighetens råd?  

59 röster

  1. 1. Hur noga följer ni Folkhälsomyndighetens råd?

    • Följer myndigheternas råd till punkt och pricka
      5
    • Följer myndigheternas råd så länge det inte inskränker på mitt sociala liv
      9
    • Skiter i all råd och lever som vanligt då jag inte är rädd för en liten influensa
      7
    • Försöker följa alla råd och beger mig bara till tex affärer och andra inrättningar i absoluta nödfall
      32
    • Jag är prepper, vi hörs om 5 år
      6


Recommended Posts

Ger fan i thaimassage nu!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Följer det mesta plus lite prepping och annat...

Inga ungar till skolan...

Men måste jobba, så det är en mix.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker göra det bästa av situationen. Men blir lite förvånad när man e ute o handlar,  Många som inte bryr sig ett dugg 

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner inte till Folkhälsomyndighetens råd, vill jag veta något så frågar jag inte på MPR utan jag tar jag kontakt med syrrans dotter som har en mycket bra sjuksköterskeutbildning.

 

Använder munskydd där det är mycket folk och är extra noga med handtvätt antingen med tvål och vatten eller handspritgelé som jag har i bilen.

 

Förövrigt har jag nog varit sjuk av något slag, hade 34,2 grader när min febertemperatur kollades när jag besökte Tesco Lotus.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Idag blev jag invinkad i en sådan där trafikkontroll. En mycket söt polistjej kontrollerade mitt körkort och jag gjorde mig beredd att blåsa i en sådan där alkotest-apparat, men icke!

Jag fick inte blåsa!
Kan detta bero på det rådande Corona Läget?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiter fullständigt i vad myndigheter säger då de ljuger om allt hela tiden. Jag gör mina egna bedömningar.

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag trodde att immunförsvaret blev starkare när man hade kontakt med människor.

När små barn stoppar jord i munnen och folk har husdjur så får barnen starkare immunförsvar och har färre allergier.

Man ska inte ha helt kliniskt rent med andra ord.

Undrar vad som händer med folks immunförsvar nu när man inte har kontakt med varandra

och tvättar händerna hela tiden. Jag tror inte att det är bra.

Man pratar knappt hur man däremot kan höja immunförsvaret. Då blir ju inte folk sjuka och

läkemedelsindustrin tjänar inga pengar.

Själv tar jag väldigt starka d-vitaminer och har aldrig varit sjuk sedan jag började ta dom för flera år sedan.

Likadant har hänt till vänner och vänners vänner. Innan så var jag alltid sjuk länge varje höst och vår.

 

https://petitions.whitehouse.gov/petition/we-call-investigations-bill-melinda-gates-foundation-medical-malpractice-crimes-against-humanity

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Mr atm said:

Jag trodde att immunförsvaret blev starkare när man hade kontakt med människor.

När små barn stoppar jord i munnen och folk har husdjur så får barnen starkare immunförsvar och har färre allergier.

Man ska inte ha helt kliniskt rent med andra ord.

Undrar vad som händer med folks immunförsvar nu när man inte har kontakt med varandra

och tvättar händerna hela tiden. Jag tror inte att det är bra.

Man pratar knappt hur man däremot kan höja immunförsvaret. Då blir ju inte folk sjuka och

läkemedelsindustrin tjänar inga pengar.

Själv tar jag väldigt starka d-vitaminer och har aldrig varit sjuk sedan jag började ta dom för flera år sedan.

Likadant har hänt till vänner och vänners vänner. Innan så var jag alltid sjuk länge varje höst och vår.

 

https://petitions.whitehouse.gov/petition/we-call-investigations-bill-melinda-gates-foundation-medical-malpractice-crimes-against-humanity

Ett par gram C-vitamin om dagen är också att rekommendera.

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ReKa:

Alt 4. Men borde agera som i alt 5 då jag tillhör riskgruppen. 🤧

Samma här! Sa till chefen att jag tänker sluta och ta pension eftersom jag är pensionär. Ingen mening att utsätta sig för risker när man inte behöver. Chefen vill att jag ska stanna och ta utvecklingsarbeten istället för att ha kundkontakter. Så visst finns det bra arbetsgivare, det är väl därför jag trivs bra på jobbet och inte gått i pension. Nu blev det svårare att besluta sig igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Wangthong:

Samma här! Sa till chefen att jag tänker sluta och ta pension eftersom jag är pensionär. Ingen mening att utsätta sig för risker när man inte behöver. Chefen vill att jag ska stanna och ta utvecklingsarbeten istället för att ha kundkontakter. Så visst finns det bra arbetsgivare, det är väl därför jag trivs bra på jobbet och inte gått i pension. Nu blev det svårare att besluta sig igen.

Grannen gick nyligen i pension och fick erbjudande liknande ditt. Han ställde kravet att få flexa bäst han vill och jobba hemifrån när han känner för det. Tror han jobbar 10 timmar i veckan och stortrivs med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ReKa:

Grannen gick nyligen i pension och fick erbjudande liknande ditt. Han ställde kravet att få flexa bäst han vill och jobba hemifrån när han känner för det. Tror han jobbar 10 timmar i veckan och stortrivs med det.

Det låter ju förträffligt! 
Jag skall genast kräva att min arbetsgivare ställer upp en CNC-svarv hemma hos mig.  
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
10 timmar sedan, skrev Batting:

Det låter ju förträffligt! 
Jag skall genast kräva att min arbetsgivare ställer upp en CNC-svarv hemma hos mig.  
 

Köp en egen så blir det mer pengar till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...