Jump to content
IGNORERAD

Bilder Bara Bilder,

gubben4906

Recommended Posts

Här kommer Bilder bara Bilder

Norrlandsgatan mot Kungsgatan, jag stod i korsningen Lästmakargatan, ringer det en klocka för er som var vuxna på den tiden, menar övre tonåren?

010-14.jpg

Det här är den "tråkiga" biten av Lästmakargatan, uppför backen låg Televerket där man kunde få mycket :crazy: "nuppa" :crazy: Ni som undrar vad ordet "nuppa" betyder fråga Era föräldrar eller en gubbe i 60-årsåldern.

012-13.jpg

Nu är kameran vänd mot den "trevliga" biten av Lästmakargatan, någon som minns vad som fanns därnere? Om jag minns rätt så var det åren 1968?-1970-talet, början.

013-12.jpg

Det var här som 4:an låg, kan vara huset på nästa bild, du behövde aldrig köpa cannabis när du klev in där, du blev så jäkla stenad ändå.

014-11.jpg

Det var här som 4:an låg, kan vara huset på bilden ovan, du behövde aldrig köpa cannabis när du klev in där, du blev så jäkla stenad ändå.

015-13.jpg

Är det någon som minns den tiden? jag vet bara att jag var där nere mycket, LEE-jeans, Röd Club Bläser, Myggjagare och Brylcremé. Hur jävlig du än såg ut så hade du alltid en tjej med dig hem. Underbara tider, före HIV. Det ända du oftast fick på den tiden var snoppförkylning eller gonnoré.

Hoppas inte att texten censureras nu, det var så livet var för mig och många andra personer.

:crazy: gubben :crazy:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Tja Gubben.

Var det "gamla" Tattis lokal Du fota?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Jäkla fina bilder gubben.göteborg är ett helvete för tilfälet? med dåliga gator som ja vete tusan ombygnationer överalt bilköer,skitigt ja jag skäms

fan för dessa politiker som gör alt för å försvåra för bilister med påföljd att alt grötar i hop sig ja här ser ut som fan

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Tja Gubben.

Var det "gamla" Tattis lokal Du fota?

Baa

Kommer inte ihåg Baa, vet bara att stället kallades för 4:an eftersom det låg på Lästmakargatan 4. Jag har för mig att det började som någon slags av "Ungdomsgård", var ju en annan syn på droger på 60- och 70-talet. Mera

titta bort och blunda.

Detta ställe var ju också populärt på 60- och 70-talet, mycket lätt att få med sig tjejer hem därifrån, ni som inte kommer från Stockholm och aldrig satt sin fot i denna vackra stad så ska jag kanske förklara att denna bild föreställer Stockholms Centralstation.

013-9.jpg

Detta vet nog de flesta resenärer som åker till Thailand vad det är, ja just det, Arlanda Express.

011-10.jpg

Ja, det var allt, dags för sängen, ska upp 06.00 i morgon.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Jäkla fina bilder gubben.göteborg är ett helvete för tilfälet? med dåliga gator som ja vete tusan ombygnationer överalt bilköer,skitigt ja jag skäms

fan för dessa politiker som gör alt för å försvåra för bilister med påföljd att alt grötar i hop sig ja här ser ut som fan

För att inte tala om alla spårvagnar som far omkring och stör bilisterna..

Spårvagnsraggaren Knasen

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Här sitter jag nere vid Strömmen och tar en bild på Konungens Kontor, han bor ju på Drottningholm nu,

024-11.jpg

Här är jag på Inre Borggården på Stockholms Slott, detta var förr mittpunkten av Stockholm.

027-7.jpg

Här är Inre Borggården igen, portalen i bakgrunden är mot Gamla Stan, turistgruppen till höger är ett gäng Japaner med sina kameror.

028-8.jpg

Detta är Yttre Borggården, tornet i bakgrunden är Storkyrkan där Kronprinsessan ska gifta sig den 19 juni 2010. Vet inte om lillsyrrans henne får gifta sig där också.

032-9.jpg

Återkommer med mer bilder, bland annat Riksdagshuset, där det sitter många Korpar, jag har plåtat några av dem.

:whistle: gubben :whistle:

Dela på andra sajter

027-7.jpg

Helgerån.. den där stjärnan fick man absolut inte trampa på när man gick högvakt. Det fick man nogranna instruktioner om.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Ja Kim, det var inga soldater som stormade mig i alla fall :whistle: och jag stod på den 2 ggr också :mdr:

026-9.jpg

Här kommer "korpar/skator" vilket som, utanför Riksdagshuset.

033-9.jpg

Här ser ni när en samhällsmedborgare skrämmer "skiten" ur "politikerna"

035-6.jpg

Måste även visa för er "Bonnläppar" var Fredrik bor någonstans.

038-6.jpg

Som ni ser så bor han granne med Carl och UD.

039-5.jpg

Det får räcka för ikväll, mer kanske kommer i morgon.

:crazy: gubben :crazy:

Dela på andra sajter

Jag var hos Fotvården idag på eftermiddagen. Jag tog kameran med mig och tog några bilder varav jag tänkte publicera några av dem här. Kan också säga att dessa 3 bilder nedan är tagna i Birkastan som ligger som en del i Vasastan. Vill ni veta mer så kan ni googla.

Upp till höger bakom grönskan där så kommer man ner till Torsgatan precis nere vid Solnabron, jag står på Vikingagatan och plåtar, jag tror husen kan ligga på Torsgränd, en avstickare från Torsgatan.

001-13.jpg

Här är jag på Vikingagatan och har riktat kameran ner mot Karlbergsvägen bara några hundra meter från kommungränsen till Solna.

002-15.jpg

Detta är Väringsgatan i korsningen Vikingagatan.

003-13.jpg

Jag är fortfarande kvar på Vikingagatan men i korsningen Karlbergsvägen, det är svårt att tro att jag är bara några hundra meter från S:t Eriksplan.

006-15.jpg

Det kommer mer bilder snart, ska ut och ta en kvällspromenad med kameran hade jag tänkt.

:mdr: gubben :mdr:

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...