Jump to content
IGNORERAD

Språk Vid Besöksvisa


Nickodemus

Recommended Posts

Hej

Min tjej var vid ambassaden idag för inlämning av papper för besöksvisa.

Allt gick bra men dom var oroliga pga att hon kan lite engelska men dom sa att jag pratar lite thai

ock det kan jag.Är det problem? Har nån fått nej pga det?

MVH Nickodemus

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som intervjuar pratar ju flytande Thai! i Bkk Det ända som är viktigt vid besöksvisa är att du kan påvisa att du kan försörja henne under hennes vistelse här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Interjuvaren på ambassaden var orolig att hon inte kunde prata engelska med mig

när hon kommer hit .Dom frågade henne på thai ock hon skulle svara på engelska men blev nervös

så hon missade mycket...Hon pratar bara lite engelska men jag förstår thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som intervjuar pratar ju flytande Thai! i Bkk Det ända som är viktigt vid besöksvisa är att du kan påvisa att du kan försörja henne under hennes vistelse här.

Helt korrekt,

Det finns som sagt många sätt att kommunicera. Vem säger att det är engelska som man måste tala med en farang. Det skulle ju annars vara omöjligt för dövstum (BTT?) att få besöksvisum i Schengen om språket skulle spela en roll.

Oroa dig inte för ambassaden, hon kommer att få visum i alla fall…

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver säkert inte vara så orolig över språket även om en av grunderna för att bevilja visum och UT är att sökanden och referenspersonen har något gemensamt språk så de kan prata med varandra.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...