Jump to content
IGNORERAD

Thai Pm'S Party Office Comes Under Gunfire .


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Thai PM's party office comes under gunfire

--------------------------------------------------------------------------------

a bit wild

Quote:

GUNMEN have sprayed bullets at a Bangkok office of the party of Thai Prime Minister Abhisit Vejjajiva, underscoring the kingdom's continuing political tensions.

There were no injuries in the pre-dawn incident today at the Democrat Party office in the Klong Toey area of the capital, but the gunfire damaged the front door of the office, police said.

The attackers were believed to be travelling by motorcycle, police said.

Abhisit's Democrat Party has led Thailand's ruling coalition since December last year, after months of protests that ended in the toppling of the previous government loyal to fugitive former premier Thaksin Shinawatra.

Abhisit has struggled to heal the rifts between the largely rural poor - many of whom remain loyal to the populist Thaksin who was ousted in a 2006 coup - and powerful Bangkok cliques in the palace, military and bureaucracy.

Riots by pro-Thaksin "Red Shirts" in April derailed a major summit of Asian leaders and left two people dead and 123 injured, prompting Abhisit to declare emergency rule in Bangkok.

Later in April the founder of the rival "Yellow Shirts" - who were behind a nine-day blockade of Bangkok's airports late last year that hastened the end of the last government - was wounded in an assassination attempt

Hej

Läste detta på TeakDoor, motståndet mot militärkuppens marionett fortsätter.

Undrar när det ska bli lungt igen?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    8

  • Baa

    6

  • MaiChai

    4

  • BaBoo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Thai PM's party office comes under gunfire

--------------------------------------------------------------------------------

Hej

Läste detta på TeakDoor, motståndet mot militärkuppens marionett fortsätter.

Undrar när det ska bli lungt igen?

Mvh Isan Lover

Kanske när man inser att det finns dom som försöker få till en något bättre demokratisk ordning och slutar hetsa mobben mot "marionetterna.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste detta på TeakDoor, motståndet mot militärkuppens marionett fortsätter.

Undrar när det ska bli lungt igen?

När våldsverkarna och deras uppviglare mognat såklart.

Vad trodde du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt våld föder våld.och när orden tryter kommer nävarna fram...

De Röde..gör om gör rätt om ni skall få min sympati

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Socialdemokraterna måste varit enormt hatat av svenskarna eftersom både Palme & Anna Lind blev mördade!

Hej

Ja det har sina risker att ställa sig på dom svagas sida.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ännu större risker att vara en del av hovet, adeln och de rika. Speciellt i Bangkok !

I alla fall enligt IL:s rapporter

Tänk vad fint det är när Thailändsk demokrati visar sina framfötter på detta sätt !

Ännu ett steg bakåt i den thailändska utvecklingen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai PM's party office comes under gunfire

--------------------------------------------------------------------------------

Hej

Läste detta på TeakDoor, motståndet mot militärkuppens marionett fortsätter.

Undrar när det ska bli lungt igen?

Mvh Isan Lover

Tjena IL,

Nar du skriver som du gor om "militarkuppens marionett", formodligen hamtat ur Baader-Meinhof-ligans instruktionsbok, sa kan jag bara anta att du tycker att dessa terroristhandlingar ar rattfardigade, eller har jag fel? Jag var ocksa emot militarkuppen och ar enligt svensk politisk skala strax vanster om mitten, men din demagogi far mig att ta ma illa.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

HEHE Atom, var god skölj :whistle:

Så illa var det väl inte, bara lite nyhetsuppdatering.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HEHE Atom, var god skölj whistle.gif

Så illa var det väl inte, bara lite nyhetsuppdatering.

Baa

Var god skolj? Formodligen ett generationsskamt som jag missat smile.gif

Jag vet att du garna haller din Isaan-frande under armarna, och all heder for det, men du kan inte ha missat att IL tamligen ofta rapporterar om dylika terroristhandlingar mot den sittande regeringen, ofta med en kommentar typ "Ojoj, sa kan det ga om man trotsar Den Utvaldes Imperium". Att de flesta pa forumet och, vilket ar oandligt mycket viktigare, i Thaland tycker att det ar terroristhandlingar har inte gatt upp for den annars ganska redlige IL utan han lever i tron att det ar frihetshandlingar fullt i niva med ANC och andra motstandsrorelser.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Var god skolj? Formodligen ett generationsskamt som jag missat smile.gif

Jag vet att du garna haller din Isaan-frande under armarna, och all heder for det, men du kan inte ha missat att IL tamligen ofta rapporterar om dylika terroristhandlingar mot den sittande regeringen, ofta med en kommentar typ "Ojoj, sa kan det ga om man trotsar Den Utvaldes Imperium". Att de flesta pa forumet och, vilket ar oandligt mycket viktigare, i Thaland tycker att det ar terroristhandlingar har inte gatt upp for den annars ganska redlige IL utan han lever i tron att det ar frihetshandlingar fullt i niva med ANC och andra motstandsrorelser.

Nej, jag har noterat och delgivit min synpunkt tidigare i denna tråd, något urskiljningslöst hållande under armarna hänger jag mig inte åt vem det än gäller, det får respektive individ klara själv, men min kommentar i all vänlighet, Atom, kommer sig av att det blir så mycket "trams" baserat på Ditt ogillande av personen IL att stundtals tar den överhand och man kanske missar det Du skrivit som skulle vara av intresse och det tycker i alla fall jag vore tråkigt.

Baa

PS

Där ser Du, det är bra med fler generationer i ett forum, Di gamle måhända kan lära Dig nåt ibland. :) DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dar haller jag absolut inte med dig Baa. Jag och IL haller valdigt ofta med varandra gallande Thailand i allmanhet, thailandares situation i Sverige, svenskars situation i Thailand mm mm, ga tillbaka och las om du inte tror mig. Det ar bara nar det kommer till thailandsk politik som vi tycker olika, fast vi formodligen bada vill Thailand val. I mitt satt att se det sa ar IL ytterst naiv nar det galler hur Thailand kan utvecklas och framforallt nar det galler Thaksin's inblandning men det innebar absolut inte att jag ogillar honom. Daremot kan jag ibland ogilla sattet han argumenterar pa men det gor fortfarande inte att jag ogillar honom som person.

Nu ar klockan 1 pa natten i "The Workers Paradise" sa det ar dags for mig att tacka for ikvall, eller "tanka pa refrangen" som du och din generation formodligen skulle sagt :)

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Om någon har uppfattat det som att jag stödjer t.ex beskjutning av partibyggnader och liknande så är det fel.

Även om jag kan förstå att det finns frustration bland dom som hellre vill välja sina ledare själva, än att låta militären göra det.

Anledningen till att jag tog upp t.ex den här saken och andra var för att påvisa att läget är oförändrat i landet.

Många på forumet trodde att bara en välkammad och välartikulerad frontfigur utsågs skulle allt bli lungt och fint i landet och kriget i södern

skulle ta slut m.m

Riktigt så enkelt verkar det inte vara.

Klyftan är precis lika stor nu som tidigare, och risken för vansinnesdåd snarare ökar än minskar ju längre militären och adeln behåller makten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Många på forumet trodde att bara en välkammad och välartikulerad frontfigur utsågs

skulle allt bli lungt och fint i landet och kriget i södern skulle ta slut m.m

Riktigt så enkelt verkar det inte vara.

Kan du vidimera med en enda medlem som trodde ovanstående?

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var väl inte direkt oväntat att Thaksin skulle påbörja ett nytt kuppförsök efter songkhranfiaskot.

Världen väntar fortfarande på några som helst bevis för de hundratals som förts bort på lastbilar av militären och sedan matade till krokodiler. Inte en enda person saknar någon anhörig...

Dr T väntar nog någon månad till innan han ställer till med nya upplopp, då skadar det Thailand mest. Skulle tippa slutet på september början på oktober.

Det kommer att bli fler sådana här vansinnesbeskjutningar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Ja fler otrevligheter är nog att vänta, det är nog en klar majoritet av befolkningen som vill ha fria val.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Många på forumet trodde att bara en välkammad och välartikulerad frontfigur utsågs

skulle allt bli lungt och fint i landet och kriget i södern skulle ta slut m.m

Riktigt så enkelt verkar det inte vara.

Kan du vidimera med en enda medlem som trodde ovanstående?

:)

Bara tystnad som svar... vilken skräll! :surprised:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Ja fler otrevligheter är nog att vänta, det är nog en klar majoritet av befolkningen som vill ha fria val.

Mvh Isan lover

Det hade man i december 2007, sedan utsåg de inröstade parlamentarikerna en skakig koaltionsregering som höll i ungefär ett år innan den föll och parlamentet röstade fram en annan skakig koalitionsregering.

Är dock inte så säker på att Thailändarna (och vissa här på MPR) förstår begreppet parlamentarisk demokrati.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Ja fler otrevligheter är nog att vänta, det är nog en klar majoritet av befolkningen som vill ha fria val.

Mvh Isan lover

Endast IL kan tro att oroligheterna kommer att upphöra bara för att det utlyses nyval omgående.

Thailändarna levde naturligtvis i harmoni och samexistens med oliktänkare innan millitären avsatte Thaksin.

- Inga bomber.

- Inga skjutningar.

- Inget regeringssanktionerat övervåld från polis.

- Inga konflikter

Och alla fattiga risbönder var rika.

Det roliga i det här är dock avsaknaden av rim, reson och logisk konsekvens i de egna resonemangen.

I en mening skriver han att Abhisit och demokraterna bara är frontfigurer för militär och adel.

I nästa att folk beskjuter deras kontor för att de vill ha fria val.

Om det nu vore så att Abhisit &co bara var frontfigurer, borde man då inte beskjuta militärer eller adel istället?

Det verkar ju onekligen lite korkat att bara beskjuta en maktlös ställföreträdare (såvida man inte bara är en liten

klick dum pöbel vill säga).

Utöver beskjutning av demokraternas kontor ägnar man sig åt;

- Mordförsök på PADs företrädare.

- Mordförök på Abhisit.

- Stormande av internationella möten.

- Etc, etc.

Just fina demokratikämpar IL sympatiserar med.

Risken är väl tyvärr att fria val inte minskar våldsamheterna i Thailand.

En ökad respekt för medbestämmande och vilja till riktigt utveckling för allas väl däremot skulle göra susen.

Men då måste de girigbukar och blodtörstande samhällsstörtare IL så innerligt stöttar städas bort först.

Ju längre man stödjer Thaksin och de röda - ju längre kommer de fattiga i Isaan lida.

Men det är väl kanske det IL egentligen vill. Så att han kan få njuta av sin simpla tillvaro

som pensionär i Baan Baang Haeng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Endast IL kan tro att oroligheterna kommer att upphöra bara för att det utlyses nyval omgående.

Thailändarna levde naturligtvis i harmoni och samexistens med oliktänkare innan millitären avsatte Thaksin.

- Inga bomber.

- Inga skjutningar.

- Inget regeringssanktionerat övervåld från polis.

- Inga konflikter

Och alla fattiga risbönder var rika.

Det roliga i det här är dock avsaknaden av rim, reson och logisk konsekvens i de egna resonemangen.

I en mening skriver han att Abhisit och demokraterna bara är frontfigurer för militär och adel.

I nästa att folk beskjuter deras kontor för att de vill ha fria val.

Om det nu vore så att Abhisit &co bara var frontfigurer, borde man då inte beskjuta militärer eller adel istället?

Det verkar ju onekligen lite korkat att bara beskjuta en maktlös ställföreträdare (såvida man inte bara är en liten

klick dum pöbel vill säga).

Utöver beskjutning av demokraternas kontor ägnar man sig åt;

- Mordförsök på PADs företrädare.

- Mordförök på Abhisit.

- Stormande av internationella möten.

- Etc, etc.

Just fina demokratikämpar IL sympatiserar med.

Risken är väl tyvärr att fria val inte minskar våldsamheterna i Thailand.

En ökad respekt för medbestämmande och vilja till riktigt utveckling för allas väl däremot skulle göra susen.

Men då måste de girigbukar och blodtörstande samhällsstörtare IL så innerligt stöttar städas bort först.

Ju längre man stödjer Thaksin och de röda - ju längre kommer de fattiga i Isaan lida.

Men det är väl kanske det IL egentligen vill. Så att han kan få njuta av sin simpla tillvaro

som pensionär i Baan Baang Haeng.

Hej igen

Jag är en varm anhängare av demokrati och folkvalda ledare, och förespråkar därför helt naturligt fria val snarast.

Och inte minst att militär, adel och andra självutnämda makthavare lovar att följa folkets vilja och slutar kuppa sig kvar vid makten.

Ju längre tid som går utan att dom verkliga problemen löses kommer bara att öka frustrationen och spänningarna mellan grupperna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast IL kan tro att oroligheterna kommer att upphöra bara för att det utlyses nyval omgående.

Thailändarna levde naturligtvis i harmoni och samexistens med oliktänkare innan millitären avsatte Thaksin.

- Inga bomber.

- Inga skjutningar.

- Inget regeringssanktionerat övervåld från polis.

- Inga konflikter

Och alla fattiga risbönder var rika.

Det roliga i det här är dock avsaknaden av rim, reson och logisk konsekvens i de egna resonemangen.

I en mening skriver han att Abhisit och demokraterna bara är frontfigurer för militär och adel.

I nästa att folk beskjuter deras kontor för att de vill ha fria val.

Om det nu vore så att Abhisit &co bara var frontfigurer, borde man då inte beskjuta militärer eller adel istället?

Det verkar ju onekligen lite korkat att bara beskjuta en maktlös ställföreträdare (såvida man inte bara är en liten

klick dum pöbel vill säga).

Utöver beskjutning av demokraternas kontor ägnar man sig åt;

- Mordförsök på PADs företrädare.

- Mordförök på Abhisit.

- Stormande av internationella möten.

- Etc, etc.

Just fina demokratikämpar IL sympatiserar med.

Risken är väl tyvärr att fria val inte minskar våldsamheterna i Thailand.

En ökad respekt för medbestämmande och vilja till riktigt utveckling för allas väl däremot skulle göra susen.

Men då måste de girigbukar och blodtörstande samhällsstörtare IL så innerligt stöttar städas bort först.

Ju längre man stödjer Thaksin och de röda - ju längre kommer de fattiga i Isaan lida.

Men det är väl kanske det IL egentligen vill. Så att han kan få njuta av sin simpla tillvaro

som pensionär i Baan Baang Haeng.

Vad vill Du ha för svar på detta, kanske en ny tråd, HÅNA IL, skapat av den trevlige herr BUZZ.

Dina politiska iaktagelser tenderar att försvinna i dravlet om IL, Du har definitivt hamnat på respektens botten med inlägg som detta, håll Dig för en gångs skull till de fakta Du vill framföra så ska Du se att det kan bli en trevlig och saklig dialog istället för detta dravel.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vill Du ha för svar på detta, kanske en ny tråd, HÅNA IL, skapat av den trevlige herr BUZZ.

Dina politiska iaktagelser tenderar att försvinna i dravlet om IL, Du har definitivt hamnat på respektens botten med inlägg som detta, håll Dig för en gångs skull till de fakta Du vill framföra så ska Du se att det kan bli en trevlig och saklig dialog istället för detta dravel.

Baa

Om du nu nödvändigtvis måste skjuta dig själv i foten.. gör det med en slangbella nästa gång. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu nödvändigtvis måste skjuta dig själv i foten.. gör det med en slangbella nästa gång. :

Om Du tycker om att skita ner andra med dina översätteriskriverier så är det väl fråga om vems fot som skadas mest.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...