Jump to content
IGNORERAD

Thai Pm'S Party Office Comes Under Gunfire .


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Såja Baa... andas.. andas.. :)

Baa,

Såg just att jag fick lite minuskarma av dig för "för mycket dravel bland riktiga iaktagelser". :)

Eftersom du redan förstört tråden med ditt osakliga och irrelevanta påhopp på mig så får jag väl ta tillfället i akt och fråga

dig om vad du menar med "riktiga iaktagelser" i den här tråden?

Menar du ILs iaktagelse att "Många på forumet trodde att bara en välkammad och välartikulerad frontfigur utsågs

skulle allt bli lungt och fint i landet och kriget i södern skulle ta slut m.m " som jag kritierade eftersom jag anser det vara

just dravel och lögn?

Tror inte det finns någon som ser en "välartikulerad frontfigur" som någon lösning på några problem. Tror du?

IL's påstående är bara konfrontativt och infekterande och knappast något som bör ingå i vad du kallar

en trevlig och saklig debatt.

Eller menar du IL's nästa iaktagelse att oroligheterna i Thailand beror på avsaknad av fria val, som jag kommenterade?

Även det ett påstående som leder till inflammation och bort från förståelse.

IL är naturligtvis inte dummare än att han begriper detta och bara "spetsar" till debatten lite.

Eller? Är han dummare än så? Vad tror du? :)

Och... det är väl inte så att du antagit rollen av att vara IL's adjunkt då du inte tror han klarar av att svara för sig själv?

Är det så du känner dig behövd här numera? :)

PS. Gav dig pluskarma för att du engagerar dig. :great:

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    8

  • Baa

    6

  • MaiChai

    4

  • BaBoo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Såja Baa... andas.. andas.. :)

Baa,

Såg just att jag fick lite minuskarma av dig för "för mycket dravel bland riktiga iaktagelser". :)

Eftersom du redan förstört tråden med ditt osakliga och irrelevanta påhopp på mig så får jag väl ta tillfället i akt och fråga

dig om vad du menar med "riktiga iaktagelser" i den här tråden?

Menar du ILs iaktagelse att "Många på forumet trodde att bara en välkammad och välartikulerad frontfigur utsågs

skulle allt bli lungt och fint i landet och kriget i södern skulle ta slut m.m " som jag kritierade eftersom jag anser det vara

just dravel och lögn?

Tror inte det finns någon som ser en "välartikulerad frontfigur" som någon lösning på några problem. Tror du?

IL's påstående är bara konfrontativt och infekterande och knappast något som bör ingå i vad du kallar

en trevlig och saklig debatt.

Eller menar du IL's nästa iaktagelse att oroligheterna i Thailand beror på avsaknad av fria val, som jag kommenterade?

Även det ett påstående som leder till inflammation och bort från förståelse.

IL är naturligtvis inte dummare än att han begriper detta och bara "spetsar" till debatten lite.

Eller? Är han dummare än så? Vad tror du? :)

Och... det är väl inte så att du antagit rollen av att vara IL's adjunkt då du inte tror han klarar av att svara för sig själv?

Är det så du känner dig behövd här numera? :)

PS. Gav dig pluskarma för att du engagerar dig. :great:

Njaaa, det var närmare Dina iakttagelser om del politiska villervallan jag avsåg som riktiga, men Du får naturligtvis tolka det hur Du vill.

Jo, jag Vet att IL är kapabel att svara för sig själv, jag tillhör de som träffat honom IRL.

Om Du anser att det Du skrivit i Ditt inlägg om IL är ett naturligt språk i vänskaplig anda så är det bara att beklaga, men det är ju bara min åsikt.

Tack för karman, Du skall få en av mig när jag uppfattar Dina inlägg som tillspetsade i all vänskaplighet.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaaa, det var närmare Dina iakttagelser om del politiska villervallan jag avsåg som riktiga, men Du får naturligtvis tolka det hur Du vill.

Jo, jag Vet att IL är kapabel att svara för sig själv, jag tillhör de som träffat honom IRL.

Om Du anser att det Du skrivit i Ditt inlägg om IL är ett naturligt språk i vänskaplig anda så är det bara att beklaga, men det är ju bara min åsikt.

Tack för karman, Du skall få en av mig när jag uppfattar Dina inlägg som tillspetsade i all vänskaplighet.

Baa

För all del, det var så lite så.

Vad gäller vänskaplighet gentemot IL så kommer du tyvärr inte få se några sådana inlägg förrän

han ändrar attityd och inte är så ensidigt konfrontativ. Det är knappast vänskapligt att infektera

debatter för att sedan svara med tystnad när man blir ifrågasatt eller ombedd att förklara sig.

Eftersom jag inte anser IL speciellt vänskaplig i sin framtoning så får han en del ris av mig.

Precis som du ger mig "dravvelris" för min framtoning.

För min del är det däremot ok att du fortsätter dravla på om mig.

Det är liksom sånt forum är till för - att tycka saker - om allt och alla.

Däremot så tycker jag inte att mitt inlägg mot IL var speciellt ovänligt.

Att jag däremot inte ger dig ris nu (trots din ovänliga framtoning) beror på att jag förstår

att du inte begriper bättre. Så det vore onödigt med ris. Men det är ok iaf. :)

De flesta barn kommer till insikt så småningom och det som är bra är att du är aktiv.

Ha en bra kväll nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja jag reagerade på buzzens inlägg också väl hårt mot IL som jag tycker är en go kille.

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzens inlägg var väl motiverat!

IL vräker ur sig det ena och det andra men smiter oftast undan när han får berättigat mothugg.

Detta strider ju inte mot forumreglerna, så nog med mina personliga åsikter.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ar inte sa konstigt att manga skribenter blir lite frustrerade pa IL och anvander sig av bade sarkasm och ironi for att forlojliga hans argument for att pavisa hur galet det blir ibland.

IL verkar ha som princip att inte svara pa sakliga och neutrala inlagg som inte passar honom vilket sjalvklart ar saval trottsamt som provocerande.

Vidare sa har han faktiskt gang pa gang anklagat andra forummedlemmar for att vara "mot demokrati", stodja militardiktatur, osv.osv vilket han knappast gjort av ignorans (for han vet att sa inte ar fallet) utan istallet anvant som billiga debattknep vilket ar klart osmakligt. Lagg sedan till hans brist pa fordomande av av valdshandlingar fran de rodas sida sa blir det an mer infekterat.

Sen kan jag aven konstatera att en majoritet av Fader Baa's inlagg kommenterar andra skribenter och ytterst sallan sakfragan.

On topic:

Thaksins momentum har onekligen avstannat och det borjar kannas lite desperat. Att en kille pa moppe skjuter mot Demokraternas partihogkvarter i Klong Toey ska man kanske inte dra for hoga vaxlar pa eftersom det knappast ar indikativt pa nagon sorts landsomfattande missnoje osv. Att Phuea Thai fortsatter att pusha for amnesti ar val det som kan skapa riktig konflikt eftersom folk verkar mkt upprorda over att kungen tvingas in i den smutsiga politiska konflikten. Det ar ett desperat sista forsok som sakerligen kan bli odestiget for den demokratiska processen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det ar inte sa konstigt att manga skribenter blir lite frustrerade pa IL och anvander sig av bade sarkasm och ironi for att forlojliga hans argument for att pavisa hur galet det blir ibland.

IL verkar ha som princip att inte svara pa sakliga och neutrala inlagg som inte passar honom vilket sjalvklart ar saval trottsamt som provocerande.

Vidare sa har han faktiskt gang pa gang anklagat andra forummedlemmar for att vara "mot demokrati", stodja militardiktatur, osv.osv vilket han knappast gjort av ignorans (for han vet att sa inte ar fallet) utan istallet anvant som billiga debattknep vilket ar klart osmakligt. Lagg sedan till hans brist pa fordomande av av valdshandlingar fran de rodas sida sa blir det an mer infekterat.

Sen kan jag aven konstatera att en majoritet av Fader Baa's inlagg kommenterar andra skribenter och ytterst sallan sakfragan.

On topic:

Thaksins momentum har onekligen avstannat och det borjar kannas lite desperat. Att en kille pa moppe skjuter mot Demokraternas partihogkvarter i Klong Toey ska man kanske inte dra for hoga vaxlar pa eftersom det knappast ar indikativt pa nagon sorts landsomfattande missnoje osv. Att Phuea Thai fortsatter att pusha for amnesti ar val det som kan skapa riktig konflikt eftersom folk verkar mkt upprorda over att kungen tvingas in i den smutsiga politiska konflikten. Det ar ett desperat sista forsok som sakerligen kan bli odestiget for den demokratiska processen.

Hej

Det var med flit som jag inte namngav någon medlem eller inte infogade några gammla citat, just för att inte komma i dispyt med någon speciell.

Men en del kände sig tydligen träffade ändå, men jag ser ingen anledning att vi ska börja om från början i den här frågan.

Saken har diskuterats så många gånger tidigare att vi vet var vi står.

Men jag vidhåller att dom thailändska politiska problemen inte är lösta så länge en majoritet av befolkningen hålls utanför.

Och jag vill ha oberoende och fria val snarast, som både dom gula, röda och dom ej valda makthavarna accepterar resultatet av.

Att försöka förhala den rättigheten som fria val är för ett folk som påstås leva i en demokrati kommer inte att fungera.

Nej makten åter till folket.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

En viss medlem här tycker att man ska avsluta all skolgång för samtliga Thailändare eftersom det bara är betungande med kunskap.

Samme medlem tycker att det är bättre om alla plockar ris hela dagarna och att det inte gör något om Thailand blir fattigare än sina

grannländer i regionen.

Dessutom manar han Thailändare till att gå ut och slå och skjuta ihjäl varandra. Ju mer våld han läser om i tidningar ju mer upphetsad blir han.

Haha... vilken idi*t!

Namnger inte vem det är för att inte komma i dispyt med vederbörande och eftersom jag inte ser någon anledning att börja om i den här frågan.

Nej, mer kärlek, frihet, kunskap och lycka till Thailändarna!

Mvh NoBuzz

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

Men jag vidhåller att dom thailändska politiska problemen inte är lösta så länge en majoritet av befolkningen hålls utanför.

I riksdagsvalet i Sverige 2006 blev Socialdemokraterna största parti, de fick ändå inte bilda regering? Hur ser du på att den majoriteten av de svenska väljarna inte tillåts styra Sverige?

Förra året nåddes en uppgörelse om kärnkraften som Centern stödde, vilket de hårdnackat tidigare motsatt sig. Ifall duracellkaninen Maud Olofsson hade lyssnat på sian väljare hade hon dragit bort Centerpartiet från regeringskoalitionen som då hade saknat majoritet. Maud hade då kunnat bilda regering med socialdemokraterna, Vänstern och MP. Hade du också betecknat det som en "palatskupp" av de röda/gröna blocket?

Det var ett liknande förlopp i Thailand för det är faktiskt fortfarande valresultatet från valet år 2007 som Abhisits regering bygger på.

Du vet att i valen både i sverige och Thailand så utser man ett parlament som sedan i sin tur röstar fram en regering. Väljarna väljer inte regering i varken sverige eller Thailand utan det gör parlamentet som är utsett av väljarna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

IL starar tråd efter tråd med citat från olika press i Thailand eller annorstädes.

På senare tid har han också hittat en ny favorit nämligen webbsidan Teakdoor.

För att vara en person som tidigare flertalet gånger sagt att press och det skrivna ordet alltid är förvrängt och att enda rätta informationskällan är att tala med vanligt folk i byarna. Ja, med tanke på detta är det konstigt att IL är MPRs mest aktiva medlem när det kommer till att kopiera in just pressartiklar.

Att han sedan får mothugg uteslutande från ett gäng som bor och arbetar på heltid i Thailand skiter han fullständigt i.

Han vet, de fattar inget. Han känner till sanningen och folkets vilja, de andra skribenterna gillar ej demokrati och hatar de fattiga.

Ja som sagt så har IL hållit på sedan MPRs födelse, och han har mig veterligen aldrig svarat på en enda sakligt ställd fråga utan antingen tystnat eller helt sonika fortsatt debattera något annat.

Själv var jag med och debatterade med IL under en tid men jag har lagt ner. En människa som inte vill eller har förmåga att ta in andras åsikter utan redan tror sig veta att han kan och vet allt, ja en sådan går det inte att debattera med.

Imponerad av er andra som orkar fortsätta "käbbla" med denne IL.

Dessutom så har ju Baa träffat IL i verkligheten och tycker han är så trevlig, därför finns han alltid tillhands för att hoppa på ILs kombattanter

-Näe, fy vad ni är dumma, ni elaka medlemmar som inte tycker som IL, fy på er.

Känns det igen?

Baa har inte ett eget argument i sikte så långt ögat når, bara personkritik till de som orkar ge sig in i debatt med IL.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL,

Men jag vidhåller att dom thailändska politiska problemen inte är lösta så länge en majoritet av befolkningen hålls utanför.

I riksdagsvalet i Sverige 2006 blev Socialdemokraterna största parti, de fick ändå inte bilda regering? Hur ser du på att den majoriteten av de svenska väljarna inte tillåts styra Sverige?

Förra året nåddes en uppgörelse om kärnkraften som Centern stödde, vilket de hårdnackat tidigare motsatt sig. Ifall duracellkaninen Maud Olofsson hade lyssnat på sian väljare hade hon dragit bort Centerpartiet från regeringskoalitionen som då hade saknat majoritet. Maud hade då kunnat bilda regering med socialdemokraterna, Vänstern och MP. Hade du också betecknat det som en "palatskupp" av de röda/gröna blocket?

Det var ett liknande förlopp i Thailand för det är faktiskt fortfarande valresultatet från valet år 2007 som Abhisits regering bygger på.

Du vet att i valen både i sverige och Thailand så utser man ett parlament som sedan i sin tur röstar fram en regering. Väljarna väljer inte regering i varken sverige eller Thailand utan det gör parlamentet som är utsett av väljarna.

Hej

Man kan välja att se det på det sättet om man vill, men den situtionen hade aldrig uppstått utan militärkuppen, flygplatasstängningar o.s.v

Men det vet du ju redan.

Men det är helt klart regeringens önskan om att omvärlden ska glömma det och se Abshit som landets valde ledare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Man kan välja att se det på det sättet om man vill, men den situtionen hade aldrig uppstått utan militärkuppen, flygplatasstängningar o.s.v

Men det vet du ju redan.

Men det är helt klart regeringens önskan om att omvärlden ska glömma det och se Abshit som landets valde ledare.

Mvh Isan Lover

Som vanligt undviker du att svara på frågorna och när det gäller Abhisit så är han faktiskt vald av folkets utsedda representanter. parlamentet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...