Jump to content
IGNORERAD

Extension


janne_h

Recommended Posts

Jag har under många år haft non immigrant visum klass O 1 år multiple. Jag har aldrig sökt extention eftersom jag brukar åka till Sverige innan 90 dagar löpt ut. Således var det tänkt även denna gång. Men sen kom corona. Och finnair har ställt in min flight tills vidare. Verkar nu som det ligger förslag på att turister får förlängning automatiskt var 30e dag. Dock inbegriper det inte oss med arbetstillstånd och är gifta tydligen, som i alla fall måste gå till immigration. Har en polare i liknande situation nere på Ko Lanta, med non immigrant. Han åkte till immigration som bara gav honom 2 veckor tydligen? Och bad honom komma tillbaka.

 

Min fråga är, om någon vet om jag kan söka 1 års extention då jag har stadig lön varje månad från mitt svenska företag, som jag äger. Eller vill dom i alla fall se 400 000 på banken för detta?

Vad jag vet så kan pension täcka detta. Men vet ej om lön från företag jag själv äger funkar?

Då jag inte har en aning om när allt börjar funka normalt när flygen startar igen. Har en ombokade plats med finnair den 2 juli. Men det vet man ej om det funkar, som det ser ut nu?

Troligen ger dom mig ändå 30 dagar i taget på grund av corona. Men tänkte att 1 års extension kunde funka smidigare om det går utan 400 000?

 

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    26

  • janne_h

    24

  • Captain Morgan

    15

  • Esspe

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förra året gjorde jag mitt extension baserat på inkomst från eget, utländskt företag. 

Det krävdes ändå dokument från svenska ambassaden som verifikation - och för att få verifikationen från dem krävde de månatliga insättningar på thaikonto det senaste året som var tillräckliga. 

Vet inte riktigt hur mycket tillräckligt är, men mitt verkade räcka ändå. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra året gjorde jag mitt extension baserat på inkomst från eget, utländskt företag. 
Det krävdes ändå dokument från svenska ambassaden som verifikation - och för att få verifikationen från dem krävde de månatliga insättningar på thaikonto det senaste året som var tillräckliga. 
Vet inte riktigt hur mycket tillräckligt är, men mitt verkade räcka ändå. 
 
 
Jag får be frun ringa till immigration. Dock är väl risken att man får vilket svar som helst beroende på vilken temperatur det är på immigration... [emoji3]

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minutes ago, janne_h said:

Jag får be frun ringa till immigration. Dock är väl risken att man får vilket svar som helst beroende på vilken temperatur det är på immigration... emoji3.png

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Om du har deklarerat i Sverige (förutsätter du har mer än sek15 000/mån) kan du med kvittensen på din deklaration som inkomstbevis få det dokument som ambassaden utfärdar som styrker nödvändig inkomst, kostar någre battingar .Går även att ordna via mail eller snigelpost, se ambassadens hemsida.

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Baa:

Om du har deklarerat i Sverige (förutsätter du har mer än sek15 000/mån) kan du med kvittensen på din deklaration som inkomstbevis få det dokument som ambassaden utfärdar som styrker nödvändig inkomst, kostar någre battingar .Går även att ordna via mail eller snigelpost, se ambassadens hemsida.

 

 

 

Jodå jag deklarerar i sverige. Och har stadig månadslön från sverige på svenskt konto på långt över 15000 kr månad. Så pengarna klarar jag med råge. Jag får börja kolla detta. Då det isåfall bara krävs att jag rapporterar var 3e månad. Vilket blir enklare. Är i och för sig inte orolig att jag får nån typ av extension ändå tills denna corona historia är klar. Men skulle detta dra ut på tiden ända in i augusti september. Känns det som jag inte har någon anledning att komma till Sverige förns till i Jul.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Inkomst i Thailand tror jag inte godkännes. Ska vara från utlandet. 

 

Är du gift och/eller har barn kan du få extension 60 dagar.

 

 

Ändrades av hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev hakancnx:

 

Inkomst i Thailand tror jag inte godkännes. Ska vara från utlandet. 

 

Är du gift och/eller har barn kan du få extension 60 dagar.

 

 

 

Har hört innan att pengarna behöver komma från utlandet men aldrig sett någon källa på det.

Dec 2018 satte frugan in pengar på mitt konto för förlängningen, ingen som sa något om det men vi alla vet ju att mycket kan bero på dagsformen.

Banken verifierar, vad jag förstått, bara att du har summan sedan ett visst datum tillbaka.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Inkomst i Thailand tror jag inte godkännes. Ska vara från utlandet. 
 
Är du gift och/eller har barn kan du få extension 60 dagar.
 
 
Jo jag har hört det. Dock tror jag inte 60 dagar räcker i detta fall. Och tänkte som så att om vi inte kommer med om bokningen med finnair 2 juli. Och att det drar ut på det ända till Augusti september. Då är i alla fall den svenska sommaren körd. Och vi stannar till i jul. Min personal som var bokade att komma på torsdag hit på konferens är nu ombokade till slutet av september. Sen hade jag ju biljetter till motogp buriram som nu är framflyttat till 2a till 4e oktober om jag inte minns fel. Så jag behöver ändå vara här då.


Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt in 400 k på ett konto så fort som möjligt. 

De behöver vara där i 2 månader innan du söker extension. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast om du har O retirement. 

Då klarar du dig med ett incomeletter baserat på senaste deklarationen.

800000 Baht, brutto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt in 400 k på ett konto så fort som möjligt. 
De behöver vara där i 2 månader innan du söker extension. 
Det är ju det jag vill slippa. Om det går lika bra att uppvisa lön? Så bör ju det vara att föredra.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast om du har O retirement. 
Då klarar du dig med ett incomeletter baserat på senaste deklarationen.
800000 Baht, brutto.
Jag har non-im o marrige samt arbetstillstånd. För marrige är det 400000 som gäller.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, janne_h said:

Jag har non-im o marrige samt arbetstillstånd. För marrige är det 400000 som gäller.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

THB 400 000 måste finnas på konto i Thailand,  i minst 3 månader före visaextension och 2 månader efter...

Imkomstintyg utfärdas av ambassaden mot uppvisande av lönebesked eller deklarationskvittens..

Detta är migrations krav för extension av Non O marriage visa.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Baa said:

THB 400 000 måste finnas på konto i Thailand,  i minst 3 månader före visaextension och 2 månader efter...Eller...

Imkomstintyg utfärdas av ambassaden mot uppvisande av lönebesked eller deklarationskvittens..

Detta är migrations krav för extension av Non O marriage visa.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det löser sig. Idag kom ups med mitt inkomst intyg från ambassaden. Så jag kan åka till immigration nästa vecka.
Antar att jag åker till Chaeng Watthana+ Då immigrations callcenter inte svarar som det verkar.
Vet någon en länk till formulär att fylla i? Så är allt förberett när jag åker dit.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, janne_h said:

Det löser sig. Idag kom ups med mitt inkomst intyg från ambassaden. Så jag kan åka till immigration nästa vecka.
Antar att jag åker till Chaeng Watthana+ Då immigrations callcenter inte svarar som det verkar.
Vet någon en länk till formulär att fylla i? Så är allt förberett när jag åker dit.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Verkar komma nya regler efter kaos på immigration

 

//K

92290846_10219729396139878_4861534269014540288_o.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar komma nya regler efter kaos på immigration
 
//K
92290846_10219729396139878_4861534269014540288_o.thumb.jpg.84abdca789a34daf3c44ee2e9a239121.jpg
Tyvärr gäller tydligen inte detta oss med riktigt visum utan extention.
Som jag förstått är det bara för mig att pallra mig ner till immigration. Tydligen så verkar det som dom ger 90 dagars extension till dom som har non o multiple. Känner dock att det är bättre att skaffa mig ett ett års extension oavsett hur länge jag tänkt att stanna.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, janne_h said:

Tyvärr gäller tydligen inte detta oss med riktigt visum utan extention.
Som jag förstått är det bara för mig att pallra mig ner till immigration. Tydligen så verkar det som dom ger 90 dagars extension till dom som har non o multiple. Känner dock att det är bättre att skaffa mig ett ett års extension oavsett hur länge jag tänkt att stanna.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Det är möjligt men tänkte belastningen på immigration  blir lägre om inte alla behöver dit denna månad för extension och 90 dagars rapport.

Men lycka till och hoppas allt går lättare och smidigare nu.

 

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev janne_h:

Det löser sig. Idag kom ups med mitt inkomst intyg från ambassaden. Så jag kan åka till immigration nästa vecka.
Antar att jag åker till Chaeng Watthana+ Då immigrations callcenter inte svarar som det verkar.
Vet någon en länk till formulär att fylla i? Så är allt förberett när jag åker dit.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Var väl drygt 30 olika dokument för extension på marige visa. Därför kör jag non o retiredment så länge min inkomst räcker.

Sök på visum Thailand på Facebook. 

Lars Jonsson som driver sidan är en dryg jävel. Får du kontakt med en som heter Hans Forman så är han betydligt trevligare att göra med.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev rolba:

Var väl drygt 30 olika dokument för extension på marige visa. Därför kör jag non o retiredment så länge min inkomst räcker.

Sök på visum Thailand på Facebook. 

Lars Jonsson som driver sidan är en dryg jävel. Får du kontakt med en som heter Hans Forman så är han betydligt trevligare att göra med.

Är i och för sig precis i ålder för retirement visum (55). Men jag har arbetstillstånd. Så det funkar ej. Har ej heller lust att byta visum bara för att slippa fylla i lite papper.

Vi får se. Immigration svarar inte på numret till sitt callcenter, 1178 har jag för mig det var. Så jag och frun får väl åka ner till immigration på måndag och se vad dom säger.

 

Med vänlig hälsning Janne 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Var just nere på immigration i laksi Bangkok.

Det gick som man trodde. En lagom sur tjänstekvinna som var stöddig som vanligt.

Först anmärkte hon på att min och min frus vigselbevis från Sverige inte var i original.

Vem fan springer omkring med vigselbevis i original? Och mena hon att jag skulle då lämna originalet till dom? Det var ju i alla fall på engelska, men det räckte inte. Så min fru får fixa ett papper från ampur som styrker att vi är gifta.

Min utskrivna karta från maps, där jag ringat in huset, dög inte. Det skulle tydligen vara en handritad karta.

Sen hade vi en bild på mig och min fru framför vårat hus. Det dög inte. Utan dom ville ha bilder från oss inomhus också.

Att jag bifogat en massa andra bilder på oss, var helt ointressant.

Jag hade dock räknat med detta. Och det är mindre köer nu. Så vi åker tillbaka i morgon eller i övermorgon.

Dock var mitt inkomst bevis godkänt. Så det funkar.

 

Det finns en anledning till att jag gör nytt visum varje år på ambassaden i Stockholm. Dom är klockrena på vilka papper som behövs. På immigration precis som många andra statliga inrättningar. Så speciellt pappers vändarna, brukar ha en förmåga att vara ganska otrevliga utan att man själv sagt halv sju.

 

För några år sedan när jag skulle söka arbetstillstånd. Så satt pappersvändarma helt öppet och hånade mig. För att dom trodde att jag hade ambition att jobba ute som röris själv, vilket dom ansåg helt galet för en farang. Att jag skulle leda och fördela vilket arbetstillståndet syftade till, kunde dom inte få in i sin fantasi. Utan där drog man egna slutsatser bara så där. När det gick upp för dom att det var min fru som även är prapaexpert,s vd. Som satt mitt emot dom (dom trodde hon var någon anställd som lämnade papprena). Så vart det ett helt annat ljud i skällan.

Och det verkar gå som en röd tråd. Att jobbar man statligt och har en brun uniform på sig. Då tror många att dom är så viktiga att det ger dom rätten att vara otrevlig, bara för att visa vem som bestämmer, och är viktig.

Dom enda som jag upplever i brun uniform som brukar anstränga sig för att vara trevliga, är poliser.

 

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev janne_h:

Var just nere på immigration i laksi Bangkok.

Det gick som man trodde. En lagom sur tjänstekvinna som var stöddig som vanligt.

Först anmärkte hon på att min och min frus vigselbevis från Sverige inte var i original.

Vem fan springer omkring med vigselbevis i original? Och mena hon att jag skulle då lämna originalet till dom? Det var ju i alla fall på engelska, men det räckte inte. Så min fru får fixa ett papper från ampur som styrker att vi är gifta.

Min utskrivna karta från maps, där jag ringat in huset, dög inte. Det skulle tydligen vara en handritad karta.

Sen hade vi en bild på mig och min fru framför vårat hus. Det dög inte. Utan dom ville ha bilder från oss inomhus också.

Att jag bifogat en massa andra bilder på oss, var helt ointressant.

Jag hade dock räknat med detta. Och det är mindre köer nu. Så vi åker tillbaka i morgon eller i övermorgon.

Dock var mitt inkomst bevis godkänt. Så det funkar.

 

Det finns en anledning till att jag gör nytt visum varje år på ambassaden i Stockholm. Dom är klockrena på vilka papper som behövs. På immigration precis som många andra statliga inrättningar. Så speciellt pappers vändarna, brukar ha en förmåga att vara ganska otrevliga utan att man själv sagt halv sju.

 

För några år sedan när jag skulle söka arbetstillstånd. Så satt pappersvändarma helt öppet och hånade mig. För att dom trodde att jag hade ambition att jobba ute som röris själv, vilket dom ansåg helt galet för en farang. Att jag skulle leda och fördela vilket arbetstillståndet syftade till, kunde dom inte få in i sin fantasi. Utan där drog man egna slutsatser bara så där. När det gick upp för dom att det var min fru som även är prapaexpert,s vd. Som satt mitt emot dom (dom trodde hon var någon anställd som lämnade papprena). Så vart det ett helt annat ljud i skällan.

Och det verkar gå som en röd tråd. Att jobbar man statligt och har en brun uniform på sig. Då tror många att dom är så viktiga att det ger dom rätten att vara otrevlig, bara för att visa vem som bestämmer, och är viktig.

Dom enda som jag upplever i brun uniform som brukar anstränga sig för att vara trevliga, är poliser.

 

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

 

 

 

 

Här måste det pappret göras samma dag som jag ansöker om förlängning och att 2 stycken från byn där vi bor ska bevittna giftemålpappret och att vi fortfarande bor tillsammans.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här måste det pappret göras samma dag som jag ansöker om förlängning och att 2 stycken från byn där vi bor ska bevittna giftemålpappret och att vi fortfarande bor tillsammans.
Verkar som dom inte har något roligare för sig. Min kompis som bor på Ko Lanta, åkte till krabi, och fick bara 14 dagar. Eftersom immigration hade ingen stämpel för 60 dagar påstod dom. Vilka stollar.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Som man trodde inget har ändrats blir fortsätta med non o multi från ambassaden i Stockholm istället för slösa tid på småpåvar

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev stefan5300:

Här måste det pappret göras samma dag som jag ansöker om förlängning och att 2 stycken från byn där vi bor ska bevittna giftemålpappret och att vi fortfarande bor tillsammans.

 

16 minuter sedan, skrev janne_h:

Verkar som dom inte har något roligare för sig. Min kompis som bor på Ko Lanta, åkte till krabi, och fick bara 14 dagar. Eftersom immigration hade ingen stämpel för 60 dagar påstod dom. Vilka stollar.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

 

3 minuter sedan, skrev Kentan:

Som man trodde inget har ändrats blir fortsätta med non o multi från ambassaden i Stockholm istället för slösa tid på småpåvar

 

//K

Ni får flytta till phuket. Aldrig några problem om man har ordning på sina papper. Enda som jag sett att de jävlas är mot de som kommer i flipflop och changlinne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...