Jump to content
IGNORERAD

MPR-Corona v15


Surin P3

Covid-19   

72 röster

  1. 1. Coronavirus

    • Jag har själv Corona nu
      0
    • Jag har haft coronavirus, men tillfrisknat
      3
    • Person i min familj har Corona
      2
    • Person i min bekantskapskrets har Corona
      18
    • Känner någon, som känner någon, som har Corona
      16
    • Känner inte till något fall personligen
      35
  2. 2. Bär du ansiktsmask?

    • Ja
      12
    • Nej
      60
  3. 3. Har du normala (för dig) arbetsveckor?

    • Ja
      48
    • Nej
      24
  4. 4. Är du i självkarantän?

    • Ja
      17
    • Nej
      55
  5. 5. Var befinner du dig?

    • Sverige
      55
    • Thailand
      14
    • Annat land
      3

This poll is closed to new votes

  • Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Poll closed on 2020-04-12 at 16:59

Recommended Posts

Min Morbror med fru hade varit hemma i två veckor med vad de trodde var vanlig sjuka helt enkelt... när han kände sig bättre så åkte han till sitt arbete, ett sjukhus där de testade alla anställda då visade det sig att han var positiv för covid-19, så det var bara att åka hem igen

 

Något som är jobbigare dock är att Williams mamma som ligger på palliativ enhet här i Gävle testades positiv för covid-19 i tisdags fick vi reda på nu i helgen. Hon har inga besvär än så länge.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

@Surin P3

 

 

4. Är du i självkarantän?

 

 

Menas denna frågeställning att man har symtom och satt sig i karantän eller om man även bommat in sig i huset för att undvika symtom?

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt mig själv vetefan om jag gjort, hustrun är tydligen rädd om gubben Baa för jag har utegångsförbud bortsett vår soi och som chaufför när vi ska åka o bunkra...

Det är länge sedan man kände längtan till shopping men friherslängtan tar överhand, Tesco o makro,, here I come.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet 2st som med all säkerhet har haft den och tillfrisknat.

Sedan har jag en syster och hennes kille som insjuknade i måndags förra veckan ( han värre än henne ) Han har svängande temp från 37.5 till 39.5 på ca 1 timme med ganska kraftig slemhosta,. Syrran däremot har typ t 38 grader och snörvlar konstant.

 

En av mina kollegor (jobbar på annan ort)  fick tydligen hög feber och hosta för 3 veckor sedan. Han var hemma 1 vecka för att sedan gå tillbaka till sin arbetsplats och "smittade hela gänget där ( 15 pers ) som nu är hemma med symptom.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

@Surin P3

 

 

4. Är du i självkarantän?

 

 

Menas denna frågeställning att man har symtom och satt sig i karantän eller om man även bommat in sig i huset för att undvika symtom?

 

 

/Enis

Tänkte rent generellt, oavsett symptom eller inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju tack vare mitt jobb alltid i mer eller mindre i karantän, men nu har vi sedan 4 veckor stängt ned helt och släpper i princip inte ombord någon, så känner mig rätt trygg.

Hade en av gubbarna sjuk för 4-5 veckor sedan, fick skicka han till akuten i Stockholm, han hade begynnande lunginflammation och andningssvårigheter, feber i före det i flera dagar, de meckade med han hela dagen, han fick inhalator och antibiotika, vi andra kände oss också hängiga o rossliga i någon vecka, jag bla med grym huvudvärk i flera dagar, så vem vet?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Surin P3:

Tänkte rent generellt, oavsett symptom eller inte. 

ok i så fall inne på min tredje månad....

 

Enis Foliehatten .... eller influensa, lunginflammation och sedan coronadirektiv

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

ok i så fall inne på min tredje månad....

 

Enis Foliehatten .... eller influensa, lunginflammation och sedan coronadirektiv

 

/Enis

Som jag då... 

Fast det är helt normalt för mig. Brukar inte lämna hemmet mer än absolut nödvändigt och så har det varit i flera år..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...