Jump to content
IGNORERAD

Permitterad


Nicholas

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det är väl i den här tråden som vi märker lite av de praktiska konsekvenserna av den här situationen....tycka vad man vill om det då...

 

sverigecorona.thumb.PNG.43d541fec947fda47d965897f20b25bd.PNG

Ja det är ju iallafall tur att det där jävla Corona-viruset är genuscertifierat och dödar fler män än kvinnor. Hade slagsidan varit åt andra hållet så hade vi väl fått sett Gudrun Schyman stå där på presskonferenserna ihop med Tegnell och spottat ur sig bannor om hur Corona var en skapelse av patriarkatet för att förtrycka kvinnor :wacko: 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 303
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    43

  • Knasen

    23

  • Mankan

    18

  • Kenneth4618

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minutes ago, Knasen said:

Ja det är ju iallafall tur att det där jävla Corona-viruset är genuscertifierat och dödar fler män än kvinnor. Hade slagsidan varit åt andra hållet så hade vi väl fått sett Gudrun Schyman stå där på presskonferenserna ihop med Tegnell och spottat ur sig bannor om hur Corona var en skapelse av patriarkatet för att förtrycka kvinnor :wacko: 

Jo, det var ju litet roligt skrivet, jag raljerar ju rätt ofta själv så inget emot det. Men, utifrån vad tex du faktiskt tyckt i frågan hittills, kontra det faktiska utfallet av "epidemin", tycker du att åtgärderna och dess konsekvenser är fortsatt försvarbara? Min undran gäller då främst Sverige, och även  att det anses att vi gjort för lite....känns det rätt eller fel? 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jo, det var ju litet roligt skrivet, jag raljerar ju rätt ofta själv så inget emot det. Men, utifrån vad tex du faktiskt tyckt i frågan hittills, kontra det faktiska utfallet av "epidemin", tycker du att åtgärderna och dess konsekvenser är fortsatt försvarbara? Min undran gäller då främst Sverige, och att det anses att vi gjort för lite....känns det rätt eller fel? 

Jag har en sambo som för fem månader sedan fick en stroke och har därefter pacemaker, en mor som är 70 plus, ett par grannar som är 87 respektive 85 år och skröpliga och en nära vän som har en fru som har både kol och cancer.  Om jag får välja mellan att bli arbetslös eller att några inom riskgrupperna som står mig nära dör är valet ganska enkelt.

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Knasen:

Ja det är ju iallafall tur att det där jävla Corona-viruset är genuscertifierat och dödar fler män än kvinnor. Hade slagsidan varit åt andra hållet så hade vi väl fått sett Gudrun Schyman stå där på presskonferenserna ihop med Tegnell och spottat ur sig bannor om hur Corona var en skapelse av patriarkatet för att förtrycka kvinnor :wacko: 

Jo det är sant :40:
Men det är ändå lite märkligt om man betänker att det är mest kvinnor som jobbar med människor.
Jag jobbar ju t.ex. med järnbitar.
Dom hostar sällan på mig.
Enligt Schyman har säkert dödligheten hos män något att göra med karma, eller nåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Jag jobbar med läkemedels distribution, så sitter tryggt i båten. Lider med alla som drabbats. En nära väns arbetsgivare gick i konkurs för knappt 2 veckor sedan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Batting:

Jo det är sant :40:
Men det är ändå lite märkligt om man betänker att det är mest kvinnor som jobbar med människor.
Jag jobbar ju t.ex. med järnbitar.
Dom hostar sällan på mig.
Enligt Schyman har säkert dödligheten hos män något att göra med karma, eller nåt...

 Å ändå är du rabiat över att din arbetsgivare vill att du ska jobba övertid.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, Knasen said:

Jag har en sambo som för fem månader sedan fick en stroke och har därefter pacemaker, en mor som är 70 plus, ett par grannar som är 87 respektive 85 år och skröpliga och en nära vän som har en fru som har både kol och cancer.  Om jag får väljas mellan att bli arbetslös eller att några inom riskgrupperna som står mig nära dör är valet ganska enkelt.

Jag har ungefär motsvarande situation, förutom sambon (däremot har farsans fru ungefär samma läge, pacemaker inopererad för tre månader sen). Har givetvis nära  kontakt med de som är nära mig och som tillhör riskgrupperna, Senast idag var jag lite irriterad på min 76-åriga mor som envisas med att gå ut varje dag, trots att vi fixat så att allt det väsentliga, mat etc. levereras hem. Å andra sidan...jag förstår hennes "boredom". Sist när hon gick ut hade hon hamnat i kyrkan tydligen och prästen hade bjudit på kaffe, och så pratade de en stund (med två meters avstånd givetvis). Bra så.

 

Tycker jag att åtgärderna som genomförs nu är befogade för att jag kan rada om en mängd personer som står mig nära och som tillhör riskgruppen? Icke. Det tycker för övrigt inte heller vare sig far eller mor, som trots sin ålder och därmed tillhörande riskgruppen, har hjärnan i behåll. 

 

Givet statistiken hittills har de ju dessutom helt rätt. Låg risk. Överdriven panik. Orimliga konsekvenser.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev berlitz:

 Å ändå är du rabiat över att din arbetsgivare vill att du ska jobba övertid.

 

Vadå "Å ändå", vad har min trötthet på mitt arbete med detta att göra?  :23:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag har ungefär motsvarande situation, förutom sambon (däremot har farsans fru ungefär samma läge, pacemaker inopererad för tre månader sen). Har givetvis nära  kontakt med de som är nära mig och som tillhör riskgrupperna, Senast idag var jag lite irriterad på min 76-åriga mor som envisas med att gå ut varje dag, trots att vi fixat så att allt det väsentliga, mat etc. levereras hem. Å andra sidan...jag förstår hennes "boredom". Sist när hon gick ut hade hon hamnat i kyrkan tydligen och prästen hade bjudit på kaffe, och så pratade den en stund (med två meters avstånd givetvis). Bra så.

 

Tycker jag att åtgärderna som genomförs nu är befogade för att jag kan rada om en mängd personer som står mig nära och som tillhör riskgruppen? Icke. Det tycker för övrigt inte heller vare sig far eller mor, som trots sin ålder och därmed tillhörande riskgruppen, har hjärnan i behåll. 

 

Givet statistiken hittills har de ju dessutom helt rätt. Låg risk. Överdriven panik. Orimliga konsekvenser.

Det finns ingen given statistik att förhålla sig till tack vare att all statistik hittills till bygger på lögner från Kina. Det finns en jävla massa antaganden och beräkningar men någon tillförlitlig statistik finns det inte. Det man iallafall i detta läge kan konstatera är att det inte rör sig om någon vanlig influensa som vissa har försökt påvisa att det är. Finns ingen jävla influensa som slår ut intensivvården i land efter land som Corona gör. Vi ligger veckor efter både Italien och Spanien och fram till dess jag ser att vi skulle komma lindrigare undan än dem så låter iallafall jag frågan vara öppen. Men jag läste någonstans att antalet IVA under en hel influensasäsong från vecka 40-15 var ungefär 3-400, alltså det som corona krävt bara på ett par veckor. 

 

Jag litar som du vet inte på FHM och Tegnell. De har hittills inte haft många rätt i sina antaganden och har fått revidera deras ståndpunkt flera gånger trots att det bara ett par dagar tidigare stått på presskonferenser och ljugit svenska folket upp i ansiktet.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Knasen said:

Det finns ingen given statistik att förhålla sig till tack vare att all statistik hittills till bygger på lögner från Kina. Det finns en jävla massa antaganden och beräkningar men någon tillförlitlig statistik finns det inte. Det man iallafall i detta läge kan konstatera är att det inte rör sig om någon vanlig influensa som vissa har försökt påvisa att det är. Finns ingen jävla influensa som slår ut intensivvården i land efter land som Corona gör. Vi ligger veckor efter både Italien och Spanien och fram till dess jag ser att vi skulle komma lindrigare undan än dem så låter iallafall jag frågan vara öppen. Men jag läste någonstans att antalet IVA under en hel influensasäsong från vecka 40-15 var ungefär 3-400, alltså det som corona krävt bara på ett par veckor. 

 

Jag litar som du vet inte på FHM och Tegnell. De har hittills inte haft många rätt i sina antaganden och har fått revidera deras ståndpunkt flera gånger trots att det bara ett par dagar tidigare stått på presskonferenser och ljugit svenska folket upp i ansiktet.

 

 

Nej, de har inte" ljugit. folk rätt upp i ansiktet" ..varför kör du med sådana fattiga argument, riktigt tråkigt....

 

Och nej, all statistik bygger inte på lögner från Kina. Tror du det, så hänger du ärligt talat med rätt dåligt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nej, de har inte ljugit...varför kör du med sådana fattiga argument, riktigt tråkigt....

 

Och nej, all statistik bygger inte på lögner från Kina. Tror du det, så hänger du ärligt talat med rätt dåligt.

Jo spoon, dom har ljugit. Dom har stått där och tvärsäkert avslagit den ena farhågan efter den andra utefter deras egna antaganden som senare visat sig vara fel. Utefter deras tvärsäkra antagande har sen regering, myndigheter och företag agerat.  

 

Corona skulle inte sprida sig utanför Kina

 

Corona skulle inte komma till Sverige

 

Det finns ingen anledning att avstå från resor till Alperna och där med norra Italien 

 

När det väl börjar komma till Sverige via Italien och Iran-resenärer var det bara isolerade fall 

 

Finns ingen risk för allmän smittspridning

 

Det är enbart en droppsmitta 

 

Munskydd hjälper inte

 

Smittan överlever inte på döda ting (Här är jag själv jävligt utsatt efter att ha lyft tusentals väskor och kollin från Kina, Italien och Spanien)

 

Endast personer som uppvisar symptom smittar

 

När man ser att folk dör som flugor i andra länder kanske man kunde ha lite mer restriktiva rekommendationer och lågmäld ton än att stå där som bror duktig och alltid veta bäst innan man har alla papper på bordet.  Vi är fortfarande bara i början här i Sverige och jag hoppas som jag skrivit tidigare att ni optimister får rätt och jag kommer gladeligen trä på mig både foliehatt och dumstrut om jag har fel. Men vi är inte riktigt där än...

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Knasen said:

Jo spoon, dom har ljugit. Dom har stått där och tvärsäkert avslagit den ena farhågan efter den andra utefter deras egna antaganden som senare visat sig vara fel. Utefter deras tvärsäkra antagande har sen regering, myndigheter och företag agerat.  

 

Corona skulle inte sprida sig utanför Kina

 

Corona skulle inte komma till Sverige

 

Det finns ingen anledning att avstå från resor till Alperna och där med norra Italien 

 

När det väl börjar komma till Sverige via Italien och Iran-resenärer var det bara isolerade fall 

 

Finns ingen risk för allmän smittspridning

 

Det är enbart en droppsmitta 

 

Munskydd hjälper inte

 

Smittan överlever inte på döda ting (Här är jag själv jävligt utsatt efter att ha lyft tusentals väskor och kollin från Kina, Italien och Spanien)

 

Endast personer som uppvisar symptom smittar

 

När man ser att folk dör som flugor i andra länder kanske man kunde ha lite mer restriktiva rekommendationer och lågmäld ton än att stå där som bror duktig och alltid veta bäst innan man har alla papper på bordet.  Vi är fortfarande bara i början här i Sverige och jag hoppas som jag skrivit tidigare att ni optimister får rätt och jag kommer gladeligen trä på mig både foliehatt och dumstrut om jag har fel. Men vi är inte riktigt där än...

 

 

 

Fast folk dör ju inte som flugor Knasen.....DQ.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast folk dör ju inte som flugor Knasen.....DQ.

Å ursäkta, folk inom riskgrupperna dör som flugor och jag råkar tyvärr känna några som jag värnar om som befinner sig inom den.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Knasen said:

Å ursäkta, folk inom riskgrupperna dör som flugor och jag råkar tyvärr känna några som jag värnar om som befinner sig inom den.

Jamen ursäkta då, jag råkar utifrån vad vi diskuterat innan, och som du därmed redan vet, ha ungefär lika många bekanta i riskgruppen som du.  Så kan du släppa den sargen nu, eller är det för mycket begärt? 

 

Fakta, utan att nämna specifika siffror: Antalet döda totalt. Inte så många. Antalet döda i riskgruppen: rätt många men också rätt många som var väldigt nära döden ändå. och framförallt. Även de flesta i riskgruppen överlver en smitta.

 

Coronaviruset utbredning som sådant: Rätt svårt att förutse, även om man är chef på smittskyddsinstitutet.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jamen ursäkta då, jag råkar utifrån vad vi diskuterat innan, och som du därmed redan vet, ha ungefär lika många bekanta i riskgruppen som du.  Så kan du släppa den sargen nu, eller är det för mycket begärt? 

 

Fakta, utan att nämna specifika siffror: Antalet döda totalt. Inte så många. Antalet döda i riskgruppen: rätt många men också rätt många som var väldigt nära döden ändå. och framförallt. Även de flesta i riskgruppen överlver en smitta.

 

Coronaviruset utbredning som sådant: Rätt svårt att förutse, även om man är chef på smittskyddsinstitutet.

 

 

Nu fick jag öppet mål att gå ner på den besserwisser-nivå du normalt hade angripet på men jag ska vara snäll och bara nämna att smittskyddsinstitutet inte längre finns utan det är Folkhälsomyndigheten som står för rekommendationer helt taget ur luften till regeringen.

 

Regeringen har hela tiden gömt sig bakom åtgärder från FHM och jag misstänker att de börjar få kalla fötter nu när de blivit felinformerade därifrån i veckor och därför kommer med skamlösa förslag om att inskränka riksdagens makt för att kunna fatta egna beslut nu när FHM och Tegnell börjar vackla och prata om vem som är ansvarig i fall det här experimentet med flockimmunitet slår fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, Knasen said:

Nu fick jag öppet mål att gå ner på den besserwisser-nivå du normalt hade angripet på men jag ska vara snäll och bara nämna att smittskyddsinstitutet inte längre finns utan det är Folkhälsomyndigheten som står för rekommendationer helt taget ur luften till regeringen.

 

Regeringen har hela tiden gömt sig bakom åtgärder från FHM och jag misstänker att de börjar få kalla fötter nu när de blivit felinformerade därifrån i veckor och därför kommer med skamlösa förslag om att inskränka riksdagens makt för att kunna fatta egna beslut nu när FHM och Tegnell börjar vackla och prata om vem som är ansvarig i fall det här experimentet med flockimmunitet slår fel.

Det var väl en himla otur för dig då att du istället angrep på "guilt by association". Funkade sådär,

 

Argumentera i sak är oftast bättre, har jag hört från en besservisser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick jag öppet mål att gå ner på den besserwisser-nivå du normalt hade angripet på men jag ska vara snäll och bara nämna att smittskyddsinstitutet inte längre finns utan det är Folkhälsomyndigheten som står för rekommendationer helt taget ur luften till regeringen.
 
Regeringen har hela tiden gömt sig bakom åtgärder från FHM och jag misstänker att de börjar få kalla fötter nu när de blivit felinformerade därifrån i veckor och därför kommer med skamlösa förslag om att inskränka riksdagens makt för att kunna fatta egna beslut nu när FHM och Tegnell börjar vackla och prata om vem som är ansvarig i fall det här experimentet med flockimmunitet slår fel.
Fast problemet är att du och många andra sätter inte saker i jämförelse med andra sjukdomar som influensan till exempel. Tekniskt sett är corona och influensan ganska lika. Skillnaden är att influensan är redan etablerad. Så där finns det flockimmunitet redan. Vilket gör att influensan inte slår lika hårt. Detta till trots avlider det ca 2000 varje år i influensa. Och utifrån det så framstår ju influensan farligare i förhållande till hur många som smittats. En matematiker på ett universitet skrev att det nog är säkert 1 miljon svenskar som troligtvis redan smittats. Och stämmer det, vilket är ganska troligt. Så betyder det att dödligheten är väldigt låg.
Dom siffror som registreras som smittade är ju bara en bråkdel av alla som smittas i verkligheten. Då mörkertalet är mycket stort.
För en person i riskgruppen som inte är immun mot influensan, så skulle jag vilja påstå att influensan där tar fler döda procentuellt i förhållande till dom som smittas. Nånstans 10% av befolkningen saknar immunitet mot influensa mot 100 % av corona. Därför är corona farlig här och nu.
Men det är bara att konstatera att corona kommer att leva kvar. Därför är flockimunitet att föredra antingen genom smitta eller vaccin den dagen det finns.
Jag är ganska övertygad att dom länder som tror sig ha motat ut corona, kommer att få det kämpigt när andra och 3e vågen slår.
Därför tror jag att Sverige kommer att klara sig bättre statistiskt i det långa loppet jämfört med andra. Även om det skördar en hel del dödsfall just nu.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev janne_h:

Fast problemet är att du och många andra sätter inte saker i jämförelse med andra sjukdomar som influensan till exempel. Tekniskt sett är corona och influensan ganska lika. Skillnaden är att influensan är redan etablerad. Så där finns det flockimmunitet redan. Vilket gör att influensan inte slår lika hårt. Detta till trots avlider det ca 2000 varje år i influensa. Och utifrån det så framstår ju influensan farligare i förhållande till hur många som smittats. En matematiker på ett universitet skrev att det nog är säkert 1 miljon svenskar som troligtvis redan smittats. Och stämmer det, vilket är ganska troligt. Så betyder det att dödligheten är väldigt låg.
Dom siffror som registreras som smittade är ju bara en bråkdel av alla som smittas i verkligheten. Då mörkertalet är mycket stort.
För en person i riskgruppen som inte är immun mot influensan, så skulle jag vilja påstå att influensan där tar fler döda procentuellt i förhållande till dom som smittas. Nånstans 10% av befolkningen saknar immunitet mot influensa mot 100 % av corona. Därför är corona farlig här och nu.
Men det är bara att konstatera att corona kommer att leva kvar. Därför är flockimunitet att föredra antingen genom smitta eller vaccin den dagen det finns.
Jag är ganska övertygad att dom länder som tror sig ha motat ut corona, kommer att få det kämpigt när andra och 3e vågen slår.
Därför tror jag att Sverige kommer att klara sig bättre statistiskt i det långa loppet jämfört med andra. Även om det skördar en hel del dödsfall just nu.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Tycker det är ganska fantastiskt att du tar till en matematiker som någon form expertis för att föra din fråga att hjälpa folkhälsomyndigheten som borde ha svar på detta själva. Varför drar du in en matematiker i detta? Själv så lyssnar jag på expertis i ämnet istället, som Björn Olsen. Jag vet att det nu kommer komma kommentarer om att han är värsta alarmisten osv. Men jag väljer att lyssna på honom då jag anser att han är expert just på dessa former av virus som jag vet att folkhälsomyndigheten egentligen saknar expertis inom vilket har visat sig tydligt nu med facit i hand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Knasen:

Ja det är ju iallafall tur att det där jävla Corona-viruset är genuscertifierat och dödar fler män än kvinnor. Hade slagsidan varit åt andra hållet så hade vi väl fått sett Gudrun Schyman stå där på presskonferenserna ihop med Tegnell och spottat ur sig bannor om hur Corona var en skapelse av patriarkatet för att förtrycka kvinnor :wacko: 

 

3 timmar sedan, skrev Batting:

Jo det är sant :40:
Men det är ändå lite märkligt om man betänker att det är mest kvinnor som jobbar med människor.
Jag jobbar ju t.ex. med järnbitar.
Dom hostar sällan på mig.
Enligt Schyman har säkert dödligheten hos män något att göra med karma, eller nåt...

Min teori om varför fler män än kvinnor blir sjuka i Sverige för tillfället är väldigt enkel...

Fler män än kvinnor snusar, och vi tar därför oftare en prilla med fingrarna och stoppar under läppen, hur många spritar fingrarna innan de tar en snus (jag är försiktig men missar ofta) ?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Fast problemet är att du och många andra sätter inte saker i jämförelse med andra sjukdomar som influensan till exempel. Tekniskt sett är corona och influensan ganska lika. Skillnaden är att influensan är redan etablerad. Så där finns det flockimmunitet redan. Vilket gör att influensan inte slår lika hårt. Detta till trots avlider det ca 2000 varje år i influensa. Och utifrån det så framstår ju influensan farligare i förhållande till hur många som smittats. En matematiker på ett universitet skrev att det nog är säkert 1 miljon svenskar som troligtvis redan smittats. Och stämmer det, vilket är ganska troligt. Så betyder det att dödligheten är väldigt låg.
Dom siffror som registreras som smittade är ju bara en bråkdel av alla som smittas i verkligheten. Då mörkertalet är mycket stort.
För en person i riskgruppen som inte är immun mot influensan, så skulle jag vilja påstå att influensan där tar fler döda procentuellt i förhållande till dom som smittas. Nånstans 10% av befolkningen saknar immunitet mot influensa mot 100 % av corona. Därför är corona farlig här och nu.
Men det är bara att konstatera att corona kommer att leva kvar. Därför är flockimunitet att föredra antingen genom smitta eller vaccin den dagen det finns.
Jag är ganska övertygad att dom länder som tror sig ha motat ut corona, kommer att få det kämpigt när andra och 3e vågen slår.
Därför tror jag att Sverige kommer att klara sig bättre statistiskt i det långa loppet jämfört med andra. Även om det skördar en hel del dödsfall just nu.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Korrekt!

 Påståendet att Covid-19 "bara" dödar ca 0,5-1% av de smittade är lite märkligt, vadå BARA?

Om halva Sveriges befolkning smittas blir det 25000-50000 döda...

Att Kina ljuger om sina Corona-relaterade dödsfall tvivlar jag inte alls på, De behöver ha i gång sin industri igen.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Tommy:

 

Min teori om varför fler män än kvinnor blir sjuka i Sverige för tillfället är väldigt enkel...

Fler män än kvinnor snusar, och vi tar därför oftare en prilla med fingrarna och stoppar under läppen, hur många spritar fingrarna innan de tar en snus (jag är försiktig men missar ofta) ?

 

MVH

Fast det verkar inte skilja så mycket på hur många som blir sjuka mer att män blir sjukare och dör i större utsträckning 

 

image.png.a1b6decd16594bd0e4286ca2c30a3d52.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är minst sagt förvånad att det fortfarande finns medlemmar här som har åsikten att det handlar om en liten influensa-epidemi. WHO har utlyst pandemi, folk dör i tusental i Italien, Spanien och nu även i USA. UK börjar också få dödssiffror som inte är normala för en influensa. Folkhälsomyndigheten hyllas av vissa som att de är världens bästa experter på området för att de just nu utför världens största experiment på sin egen befolkning utan att ha en aning om vad de sysslar med.  Tveksamt om ens DR. Mengele hade satsat allt på ett kort och låtit alla testkaniner gå åt  i ett svep. 

 

För en vecka sen fanns det folk som på fullt allvar hade tänkt åka till fjällen på skidsemester. Fåntrattarna på FHM envisades in i det längsta med att inte införa någon som helst avrådan utan bara uppmaning till att avstå från resa dit. Nu när folk inte åker dit pga av avrådan istället för förbud, är det så mycket bättre? Vad är skillnaden mot ett förbud?

 

En liten fråga till Janne H och Spooncreek! Ni tycker att svenska myndigheter är så jävla bra i jämförelse mot andra länders beslut. Nu när samma beslut kommer fast flera veckor efter är det fortfarande rätt beslut ? 

 

Befolkningen är underförstått itutad att det är flockimmunitet som är målet men det faktiska målet är nog den flockmentalitet som nu uppstått där man kan få den mest intellektuella att avstå från att självkritiskt tänka och ha egna tankar utan på uppmaning förhåller sig till myndigheternas uppmaning att god handhygien är det enda som gäller. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Knasen:

Jag är minst sagt förvånad att det fortfarande finns medlemmar här som har åsikten att det handlar om en liten influensa-epidemi. WHO har utlyst pandemi, folk dör i tusental i Italien, Spanien och nu även i USA. UK börjar också få dödssiffror som inte är normala för en influensa. Folkhälsomyndigheten hyllas av vissa som att de är världens bästa experter på området för att de just nu utför världens största experiment på sin egen befolkning utan att ha en aning om vad de sysslar med.  Tveksamt om ens DR. Mengele hade satsat allt på ett kort och låtit alla testkaniner gå åt  i ett svep. 

 

För en vecka sen fanns det folk som på fullt allvar hade tänkt åka till fjällen på skidsemester. Fåntrattarna på FHM envisades in i det längsta med att inte införa någon som helst avrådan utan bara uppmaning till att avstå från resa dit. Nu när folk inte åker dit pga av avrådan istället för förbud, är det så mycket bättre? Vad är skillnaden mot ett förbud?

 

En liten fråga till Janne H och Spooncreek! Ni tycker att svenska myndigheter är så jävla bra i jämförelse mot andra länders beslut. Nu när samma beslut kommer fast flera veckor efter är det fortfarande rätt beslut ? 

 

Befolkningen är underförstått itutad att det är flockimmunitet som är målet men det faktiska målet är nog den flockmentalitet som nu uppstått där man kan få den mest intellektuella att avstå från att självkritiskt tänka och ha egna tankar utan på uppmaning förhåller sig till myndigheternas uppmaning att god handhygien är det enda som gäller. 

 

 

Det är som att gasa ist.för att bromsa när man närmar sig en bil bakifrån i för hög fart.(gammalt djungelordspråk)

 

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kommer inom kort möjligen se siffror runt 250000 smittade per dag globalt, vilket innebär ca 12500 döda. Per dag. 

Och det med siffror som exkluderar Kina, eftersom de inte vill vara med i statistiken längre. 

 

Bär ansiktsmask. Håll dig hemma när du kan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar Frankrike och usa fatta att ansiktsmask gör skillnad.

Men i Sverige står vi inför en enorm uppförsbacke då vi ägnat 1 månad till att håna ansiktsmasker.

Ska bli intressant att se hur man lirkar sig ur den, förmodligen genom att byta ämne.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...