Jump to content
IGNORERAD

Hur hittar man någon i Thailand?


samet

Recommended Posts

Har en gammal skolkamrat som hörde av sig idag och undrade hur han kan hitta sin far i Thailand. 

 

Han flyttade för ca 10 år sedan till Chumphonområdet. Men de har haft väldigt lite kontakt senaste åren.

 

Vad jag kunde komma på var ambassaden, då de antagligen varit inblandade i utfärdande av nytt pass och troligtvis inkomstintyg. 

 

Gubben har ingen Facebook och kompisen har inga kontaktuppgifter till ex-frun. De uppgifter han har till farsan funkar inte.

 

I dessa tider vill han få kontakt och kolla läget. 

 

Så är det någon som har kreativa idéer hur man hittar en svensk i Thailand? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske sonen kan kolla igenom sina eventuella vänner på Facebook, det kan ju hända att hans farsa har ett konto under ett nickname, som några av farsans gamla kompisar har?

 

LINE är ju en annan möjlighet, om sonen känner till några av sin fars bekanta.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev samet:

Har en gammal skolkamrat som hörde av sig idag och undrade hur han kan hitta sin far i Thailand. 

 

Han flyttade för ca 10 år sedan till Chumphonområdet. Men de har haft väldigt lite kontakt senaste åren.

 

Vad jag kunde komma på var ambassaden, då de antagligen varit inblandade i utfärdande av nytt pass och troligtvis inkomstintyg. 

 

Gubben har ingen Facebook och kompisen har inga kontaktuppgifter till ex-frun. De uppgifter han har till farsan funkar inte.

 

I dessa tider vill han få kontakt och kolla läget. 

 

Så är det någon som har kreativa idéer hur man hittar en svensk i Thailand? 

Ett namn på gubben kanske, någon kan känna någon.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev samet:

Har en gammal skolkamrat som hörde av sig idag och undrade hur han kan hitta sin far i Thailand. 

 

Han flyttade för ca 10 år sedan till Chumphonområdet. Men de har haft väldigt lite kontakt senaste åren.

 

Vad jag kunde komma på var ambassaden, då de antagligen varit inblandade i utfärdande av nytt pass och troligtvis inkomstintyg. 

 

Gubben har ingen Facebook och kompisen har inga kontaktuppgifter till ex-frun. De uppgifter han har till farsan funkar inte.

 

I dessa tider vill han få kontakt och kolla läget. 

 

Så är det någon som har kreativa idéer hur man hittar en svensk i Thailand? 

Ambassaden kanske kan spåra via Immigration. Om gubben gör sin 90-dagars så är ju adressen ganska färsk där.

 

Kanske själv kontakta Immigration i Chumphon?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kolla med Ambassaden i Bangkok och Konsulatet på Phuket. Under 10 år i landet bör han ju ha förnyat sitt pass och kanske bett om körkortsintyg, då måste man uppge sin adress (även om man givetvis kan ljuga om man själv hämtar upp det).

 

Är man beredd att lägga upp hans bild och namn i diverse Thaiforum och Thaigrupper på FB så finns nog goda chanser att någon vet var han är. Det kan ju dock finnas en anledning till att han håller sig undan så det är kanske inte alltid en bra idé.

 

Frugans bästa barndomskompis jobbar på Immigration och när man hör hennes stories så förstår man att Thailand är ett ganska lätt land att hålla sig undan i. En av många stories var en tysk som förra året promenerade in på Immigration i Mae Hong Son och ville få hjälp att komma i kontakt med tyska ambassaden; hans senaste pass var västtyskt från 1985 och inte en visumstämpel sedan dess.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
10 hours ago, samet said:

Har en gammal skolkamrat som hörde av sig idag och undrade hur han kan hitta sin far i Thailand. 

 

Han flyttade för ca 10 år sedan till Chumphonområdet. Men de har haft väldigt lite kontakt senaste åren.

 

Vad jag kunde komma på var ambassaden, då de antagligen varit inblandade i utfärdande av nytt pass och troligtvis inkomstintyg. 

 

Gubben har ingen Facebook och kompisen har inga kontaktuppgifter till ex-frun. De uppgifter han har till farsan funkar inte.

 

I dessa tider vill han få kontakt och kolla läget. 

 

Så är det någon som har kreativa idéer hur man hittar en svensk i Thailand? 

Imm vet ju var han bor men de lämnar nog inte ut några uppgifter till någon annan än möjligen svenska ambassaden men det är fullt möjligt att de kräver någon form av giltligt skäl.
Tänk dock på att han kanske inte vill hittas, det finns säkert en del sådana gubbar i LOS.
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

Tänk dock på att han kanske inte vill hittas, det finns säkert en del sådana gubbar i LOS.

Tänkte inte på det han kase har flera år overstay från främst då 90 dagarsrapporteringen.

Hörde om en gubbe som hadd 14 år overstay

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Atom:

Jag skulle kolla med Ambassaden i Bangkok och Konsulatet på Phuket. Under 10 år i landet bör han ju ha förnyat sitt pass och kanske bett om körkortsintyg, då måste man uppge sin adress (även om man givetvis kan ljuga om man själv hämtar upp det).

 

Är man beredd att lägga upp hans bild och namn i diverse Thaiforum och Thaigrupper på FB så finns nog goda chanser att någon vet var han är. Det kan ju dock finnas en anledning till att han håller sig undan så det är kanske inte alltid en bra idé.

 

Frugans bästa barndomskompis jobbar på Immigration och när man hör hennes stories så förstår man att Thailand är ett ganska lätt land att hålla sig undan i. En av många stories var en tysk som förra året promenerade in på Immigration i Mae Hong Son och ville få hjälp att komma i kontakt med tyska ambassaden; hans senaste pass var västtyskt från 1985 och inte en visumstämpel sedan dess.

Det var det jag tänkte på, jag har en kusin på facebook som bor i Chumponområdet halvårsvis och de kanske känner varandra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det jag tänkte på, jag har en kusin på facebook som bor i Chumponområdet halvårsvis och de kanske känner varandra.

.
Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg upp en profil på Badoo med ett profilfoto på en riktig hunk och ett foto på gubben å skriv sen att den som hittar gubben får 10.000 baht så är han snart funnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/5/2020 at 3:08 AM, Atom said:

Det kan ju dock finnas en anledning till att han håller sig undan så det är kanske inte alltid en bra idé.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...