Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

13 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag vet att ivermectin inte är officiellt godkänt mot covid,

men det betyder ju inget egentligen eftersom läkare skriver ut det om patienten godkänner det.

Samt att det går att köpa medicinen öppet på nätet, utan problem.

Precis som många av de andra länderna med låga covid-tal.

 

Men OK, låt oss säga att jag har fel i allt jag skrivit om Japan. 

Vad har du för teori om varför siffrorna ser ut som de gör i Japan?

 

PS. Är egentligen ganska ointressant detta med ivermectin, nu när Omicron ändå härjar fritt och kommer smitta precis alla, oavsett vaccin eller andra dunderkurer.

Ska nu testa mig och se om jag är positiv. Känns lite så...

Jag har ingen egen teori om Japan, men jag tycker det är otroligt förvånande att personer med en hel del innanför pannbenet uttrycker sig såsom du har gjort (tvärsäkert med egna teorier) om att Ivermectin skulle vara förklaringen för Japans låga smittotal.  Så enkelt motbevisat.

 

Nu kommer du dessutom med argument om "andra länder med låga smittotal" , där du hävdar att förklaringen skulle vara omfattande (?) användande av Ivermectin. Det stämmer ju inte heller.

 

Sen kan du ha en tro på att Ivermectin hjälper (up to you), men komma dragandes med de argumenten...högst tveksamt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

FIkshg9WUAEjigw.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag har ingen egen teori om Japan, men jag tycker det är otroligt förvånande att personer med en hel del innanför pannbenet uttrycker sig såsom du har gjort (tvärsäkert med egna teorier) om att Ivermectin skulle vara förklaringen för Japans låga smittotal.  Så enkelt motbevisat.

 

Nu kommer du dessutom med argument om "andra länder med låga smittotal" , där du hävdar att förklaringen skulle vara omfattande (?) användande av Ivermectin. Det stämmer ju inte heller.

 

Sen kan du ha en tro på att Ivermectin hjälper (up to you), men komma dragandes med de argumenten...högst tveksamt.

Tycker det är svårt att skriva av ivermecetin bara för att man vill det. 

 

Det här med känslor och idéer, låt inte det ta överhanden.

 

Många blir oerhört provocerade av folk som inte litar på samhället. 

 

Tex peppers ( jag är inte det) provocerar vissa människor enormt, dvs det faktum att dom inte bara lutar sig tillbaka och litar på kollektivet.

 

Likaså övriga uppfattningar som går emot kollektivet, oerhört provocerande. 

 

Jag skulle inte bli det minsta förvånad om detta piller kommer visa sig med tiden ha fungerat utmärkt.

 

Problemet just nu är att vetenskapen är oerhört långsam, forskningsreslutat kan snabbt komma på bordet, men innan det har gått igenom gänga matsmältningskanaler och polletten trillat ner i varje hörn kan dröja 15 år. 

 

Då är det över, alldeles av sig självt. 

 

Jag är intresserad av huruvida man kommer lära nåt inför framtiden. 

Historien pekar inte på det. 

I London trodde man än gång att sjukdomar spreds av dålig luft. 

Dvs luktade det illa så var det farligt. 

Rent vatten däremot betraktades som humbug. 

Covid är som dejavue. 

 

Enkla naturvetenskapliga fakta såsom tex munskydd avfärdas som humbug och hånas av medlemmar här tex. 

Trots att dom har noll kunskaper i fysik, matematik, kemi och /eller biologi. 

 

Svårt när känslorna tar överhand. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Tycker det är svårt att skriva av ivermecetin bara för att man vill det. 

 

Det här med känslor och idéer, låt inte det ta överhanden.

 

Många blir oerhört provocerade av folk som inte litar på samhället. 

 

Tex peppers ( jag är inte det) provocerar vissa människor enormt, dvs det faktum att dom inte bara lutar sig tillbaka och litar på kollektivet.

 

Likaså övriga uppfattningar som går emot kollektivet, oerhört provocerande. 

 

Jag skulle inte bli det minsta förvånad om detta piller kommer visa sig med tiden ha fungerat utmärkt.

 

Problemet just nu är att vetenskapen är oerhört långsam, forskningsreslutat kan snabbt komma på bordet, men innan det har gått igenom gänga matsmältningskanaler och polletten trillat ner i varje hörn kan dröja 15 år. 

 

Då är det över, alldeles av sig självt. 

 

Jag är intresserad av huruvida man kommer lära nåt inför framtiden. 

Historien pekar inte på det. 

I London trodde man än gång att sjukdomar spreds av dålig luft. 

Dvs luktade det illa så var det farligt. 

Rent vatten däremot betraktades som humbug. 

Covid är som dejavue. 

 

Enkla naturvetenskapliga fakta såsom tex munskydd avfärdas som humbug och hånas av medlemmar här tex. 

Trots att dom har noll kunskaper i fysik, matematik, kemi och /eller biologi. 

 

Svårt när känslorna tar överhand. 

 

Jag resonerar inte kring Ivermectins inverkan på Japans eller andra länders smittspridning  utifrån känslomässiga argument, tvärtom.  Jag hoppas inte det är det du menar med att citera mig med ditt inlägg.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag resonerar inte kring Ivermectins inverkan på Japans eller andra länders smittspridning  utifrån känslomässiga argument, tvärtom.  Jag hoppas inte det är det du menar med att citera mig med ditt inlägg.

Dina belägg för att misstro ivermecetin verkar bygga på oklara incitament. 

 

Jag skönjer en latent ovilja.

Men framkommer inte mycket mer än ett allmänt gnyande. 

 

En snabb googlng verkar peka på att det funkar väldigt bra. 

 

https://journals.lww.com/americantherapeutics/fulltext/2021/08000/ivermectin_for_prevention_and_treatment_of.7.aspx

 

Det var nog ingen random foliehatt som kom på att det vore en bra grej, då torde dom valt nåt annat av alla miljoner ämnen som finns att tillgå. 

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag har ingen egen teori om Japan, men jag tycker det är otroligt förvånande att personer med en hel del innanför pannbenet uttrycker sig såsom du har gjort (tvärsäkert med egna teorier) om att Ivermectin skulle vara förklaringen för Japans låga smittotal.  Så enkelt motbevisat.

 

Nu kommer du dessutom med argument om "andra länder med låga smittotal" , där du hävdar att förklaringen skulle vara omfattande (?) användande av Ivermectin. Det stämmer ju inte heller.

 

Sen kan du ha en tro på att Ivermectin hjälper (up to you), men komma dragandes med de argumenten...högst tveksamt.

 

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag resonerar inte kring Ivermectins inverkan på Japans eller andra länders smittspridning  utifrån känslomässiga argument, tvärtom.  Jag hoppas inte det är det du menar med att citera mig med ditt inlägg.

Så du har inte nån teori, förutom att du är säker på att det inte är ivermectin?

OK. Alla får både ha eller inte ha sina egna teorier. Hehe...

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag vet att ivermectin inte är officiellt godkänt mot covid,

men det betyder ju inget egentligen eftersom läkare skriver ut det om patienten godkänner det.

Samt att det går att köpa medicinen öppet på nätet, utan problem.

Precis som många av de andra länderna med låga covid-tal.

 

Men OK, låt oss säga att jag har fel i allt jag skrivit om Japan. 

Vad har du för teori om varför siffrorna ser ut som de gör i Japan?

 

PS. Är egentligen ganska ointressant detta med ivermectin, nu när Omicron ändå härjar fritt och kommer smitta precis alla, oavsett vaccin eller andra dunderkurer.

Ska nu testa mig och se om jag är positiv. Känns lite så...

Jag är absolut inget expert på Covid i allmänhet och än mindre på Japans Covidhanterande i synnerhet men den förklaring jag fått från mina kollegor i Japan, och som man också kan läsa i media (msm dock😉) är nog en förklaring som du inte köper, då den är väldigt tråkig. Japan var väldigt sena med vaccinering och kom inte på allvar igång förrän i augusti. Det var också relativt lätt att resa in i Japan, få nedstängningar och inga obligatoriska munskydd, även om Japaner givetvis gärna tar på munskydd ändå. Japans före detta PM fick till och med avgå pga detta och det är den nye PM’s påskyndade vaccinering och hårdare covidregler (exempelvis är det numera praktiskt taget omöjligt att resa till Japan, ens som Japan) som de flesta anser lyckades bryta kurvan. Nu går det givetvis upp igen men relativt ointressant då nästan ingen dör eller blir allvarligt sjuk.

 

Det är givetvis inte helt omöjligt att Ivermectin kan hjälpa men vad jag förstår så verkar det osannolikt. Jag tror att det är mer som alla tusentals husmorskurer mot förkylning som finns runt om i världen; eftersom över 99% blir bra efter ett par dagar så kan man givetvis få för sig att ett varmt bad, ingefära eller mitt gamla förslag; finska pinnar, hjälper och det är lika omöjligt att bevisa att det inte hjälper som att det hjälper.

 

Vore jag PM nu skulle jag dock stoppa all vaccinering för friska människor under 70 samt släppa på alla restriktioner och uppmaningar om social distansering. Se till att alla andra snabbt får Omikron innan någon värre variant eventuellt dyker upp.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Jag är absolut inget expert på Covid i allmänhet och än mindre på Japans Covidhanterande i synnerhet men den förklaring jag fått från mina kollegor i Japan, och som man också kan läsa i media (msm dock😉) är nog en förklaring som du inte köper, då den är väldigt tråkig. Japan var väldigt sena med vaccinering och kom inte på allvar igång förrän i augusti. Det var också relativt lätt att resa in i Japan, få nedstängningar och inga obligatoriska munskydd, även om Japaner givetvis gärna tar på munskydd ändå. Japans före detta PM fick till och med avgå pga detta och det är den nye PM’s påskyndade vaccinering och hårdare covidregler (exempelvis är det numera praktiskt taget omöjligt att resa till Japan, ens som Japan) som de flesta anser lyckades bryta kurvan. Nu går det givetvis upp igen men relativt ointressant då nästan ingen dör eller blir allvarligt sjuk.

 

Det är givetvis inte helt omöjligt att Ivermectin kan hjälpa men vad jag förstår så verkar det osannolikt. Jag tror att det är mer som alla tusentals husmorskurer mot förkylning som finns runt om i världen; eftersom över 99% blir bra efter ett par dagar så kan man givetvis få för sig att ett varmt bad, ingefära eller mitt gamla förslag; finska pinnar, hjälper och det är lika omöjligt att bevisa att det inte hjälper som att det hjälper.

 

Vore jag PM nu skulle jag dock stoppa all vaccinering för friska människor under 70 samt släppa på alla restriktioner och uppmaningar om social distansering. Se till att alla andra snabbt får Omikron innan någon värre variant eventuellt dyker upp.

Ja. 

 

Det är ju överspelat nu, oavsett vad man tror på. 

 

Omikron ser ut att ta taberaset, och jag ser mer lättnad fram emot det. 

 

Bara vaccin-samordnaren som pratar om nya vaccin hela tiden, det är ju hans levebröd att göra det. 

 

Jag tar inga mer doser mer. 

Det är nog nu. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Jag är absolut inget expert på Covid i allmänhet och än mindre på Japans Covidhanterande i synnerhet men den förklaring jag fått från mina kollegor i Japan, och som man också kan läsa i media (msm dock😉) är nog en förklaring som du inte köper, då den är väldigt tråkig. Japan var väldigt sena med vaccinering och kom inte på allvar igång förrän i augusti. Det var också relativt lätt att resa in i Japan, få nedstängningar och inga obligatoriska munskydd, även om Japaner givetvis gärna tar på munskydd ändå. Japans före detta PM fick till och med avgå pga detta och det är den nye PM’s påskyndade vaccinering och hårdare covidregler (exempelvis är det numera praktiskt taget omöjligt att resa till Japan, ens som Japan) som de flesta anser lyckades bryta kurvan. Nu går det givetvis upp igen men relativt ointressant då nästan ingen dör eller blir allvarligt sjuk.

 

Det är givetvis inte helt omöjligt att Ivermectin kan hjälpa men vad jag förstår så verkar det osannolikt. Jag tror att det är mer som alla tusentals husmorskurer mot förkylning som finns runt om i världen; eftersom över 99% blir bra efter ett par dagar så kan man givetvis få för sig att ett varmt bad, ingefära eller mitt gamla förslag; finska pinnar, hjälper och det är lika omöjligt att bevisa att det inte hjälper som att det hjälper.

 

Vore jag PM nu skulle jag dock stoppa all vaccinering för friska människor under 70 samt släppa på alla restriktioner och uppmaningar om social distansering. Se till att alla andra snabbt får Omikron innan någon värre variant eventuellt dyker upp.

Jag skulle nog köpa din förklaring om vaccinering och lockdown, om de hade varit åtgärder som stabilt hjälpt på andra ställen.

 

Men som sagt, så spelar det mindre roll nu, tack vare Omicron.

 

------------

 

Men för att inte avsluta helt tvärt, så har jag en fundering som flera på nätet tydligen tänkt också...

Det är ju ganska klart att viruset är tillverkat i labb och att Omicron också indirekt är det.

Skulle framtidens pandemi-lösning kunna vara; istället för Gain of Function; Loss of Function.

Alltså att man i framtiden i ett labb tillverkar ett virus, besläktat med "det nya farliga viruset", men i Omicron-anda är mycket mer smittsamt och mindre farligt?

 

Och skulle jag vara konspiratoriskt lagd, så kunde jag ju nästan kunna tro att så är fallet redan idag. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag skulle nog köpa din förklaring om vaccinering och lockdown, om de hade varit åtgärder som stabilt hjälpt på andra ställen.

 

Men som sagt, så spelar det mindre roll nu, tack vare Omicron.

 

------------

 

Men för att inte avsluta helt tvärt, så har jag en fundering som flera på nätet tydligen tänkt också...

Det är ju ganska klart att viruset är tillverkat i labb och att Omicron också indirekt är det.

Skulle framtidens pandemi-lösning kunna vara; istället för Gain of Function; Loss of Function.

Alltså att man i framtiden i ett labb tillverkar ett virus, besläktat med "det nya farliga viruset", men i Omicron-anda är mycket mer smittsamt och mindre farligt?

 

Och skulle jag vara konspiratoriskt lagd, så kunde jag ju nästan kunna tro att så är fallet redan idag. :D 

Att viruset kommer från labbet i Wuhan är jag beredd att satsa min pensionsbesparing på och det troliga är ju också att det är framställt där, även om det också skulle kunna vara insamlat naturligt virus.

 

Jag tror dock inte att det är JKK’s ”biovapen” utan ett ärligt försök att hitta ett vaccin för framtida epidemier. Tveklöst håller Kina på med biologiska vapen men inte i deras internationellt mest berömda labb beläget mitt i en av Kinas största städer. Det var nog bara ett typiskt kinesslarveri som gjorde att någon labbassistent fick i sig det och sedan försökte de, i vanlig kinesisk anda, tysta ned det istället för att lösa problemet.

 

Loss of function låter nästan som ett vaccin; dvs att man stoppar något man vet är ganska farligt med något som förhoppningsvis inte är farligt. Tänk om WHO eller Gates skulle föreslå det; då är nog biovapen-diskussionen snart igång igen.😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt nu börjar folk använda sin små grå. Jag kan berätta  att USA fortfarande sponsrar Peter Dazacks Gain of Funktion i Wuhan(genom F) . Varför vet inte jag. Tänk om det var planerat på samma sätt som covid att släppa Omicron i Sydafrika. Vilken smäll för Big P.

Vilken underbar tanke ni för fram. Låt alla få Omicron så kan alla som vill åka till Thailand i sommar

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev spooncreek:

Med all respekt min vän: Visserligen upprepar vi oss alla här på forumet, men du har berättat det nu mer gånger än jag kan räkna till. Jag mycket är glad att din fru tillfrisknade, men din berättelse  duger inte för mig som argument att Ivermektin är bra.

Visst har jag upprepat mig.,fortsätter gärna, mina svärföräldrarna blev åxo smittade på min,tydligen enfaldighet, så blev dom helt friska inom 2 dagar. Trots dom åt ivermectin. Tja dom saknade finska......

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
48 minuter sedan, skrev berlitz:

Visst har jag upprepat mig.,fortsätter gärna, mina svärföräldrarna blev åxo smittade på min,tydligen enfaldighet, så blev dom helt friska inom 2 dagar. Trots dom åt ivermectin. Tja dom saknade finska......

Hade det varit ett vanligt år så hade jag gått på jobb när jag hade covid. 
Då äter jag iofs ganska mycket muffins, så det kan ju vara en orsak. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-10 at 00:13, skrev andrejsdenruskige:

Min fru blev frisk på 24 timmar med vatten och vila. 
Kanske hade blivit 12 timmar med finska pinnar. 

Är hon vaccinerad? 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev LTD:

Är hon vaccinerad? 

Hon var inte det då.

Vaccination har vi tagit för att kunna resa till Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

NEW YORK, NY—To simplify booster injections against COVID-19, Pfizer has developed a new Bane-style Vacci-Suit™ to enable the automatic injection of new doses. The suit comes with up to ten additional doses that can be switched out as new vaccines are developed.

 

"The suit comes with a built-in mask for extra safety," said a spokesperson for Pfizer. "We've given the very first suit to Dr. Fauci so he can help spread the news on this innovative technology.

 

"No one cared who I was before I put on the mask," said Dr. Anthony Fauci in an interview with Don Lemon on CNN. "Before COVID no one knew my name. Now I am proud to unveil an even more elaborate mask and self-injecting bio-suit to further cement my place in history."

"And save lives," he added.

 

"I can't understand what you're saying," said Don Lemon. "Can you take off the mask for a minute?"

"It would be extremely painful," warned Dr. Fauci. "I would advise you not to make further anti-science requests. I was born in science, molded by it. I am the premier authority on the subject."

 

Pfizer is expected to have 10,000 suits ready by Q3 2022, with more than a million planned before the end of the year. The Biden Administration is reportedly utilizing recent census data to make sure there are enough suits so that each American can have three. Any remainders will be sent over to Ethiopia, delaying food shipments temporarily.

Rand Paul has called the suit "stupid" and says it makes Fauci "look fat, but not as fat as his mom! Ooooohhhh snap!"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-09 at 18:44, skrev berlitz:

Å för mig duger 1 veckas feber sedan torrhosta,andningssvårigheter, tappad smak,som symton,å 2 omgångar med Ivermectin symtomen borta.Hon tog 3 kurer för säkerhets skull...Sedan helt frisk.

Hade hon blivit dödssjuk om hon inte tog ivermectin?

 

Tveksamt, men skönt att ni klarade er bra i alla fall..

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Låst artikel, men han brukar skriva vettigt så håller nog med här också😎

Klippte ut artikeln.

Nytt år, nya restriktioner.

Magdalena Andersson kallade i dag till presskonferens och höll ett dramatiskt anförande om historiskt hög smittspridning.

Statsministern betonade gång på gång att det viktigaste vi kan göra för att vända utvecklingen är att ta våra sprutor, vilket inte hindrade att hon i nästa ögonblick serverade ett antal inskränkningar och begränsningar av påstådd tillfällig natur.

Ursäkta, men efter snart två års pandemi börjar det här undantagsliknande tillståndet kännas som det nya normala.

Bland de nya rekommendationerna och restriktionerna märks allt från att arbeta hemifrån till ett kommande deltagartak för allmänna sammankomster för fler än 500 personer.

Jaha, där inskränktes rätten att demonstrera och organisera sig högst påtagligt igen.

Socialminister Lena Hallengren och två myndighetschefer flankerade statsministern och gjorde sitt bästa för att medelst grafer och kurvor ytterligare inskärpa allvaret.

Visst, smittspridningen är hög för närvarande. Och ja, vårdens personal har det inte lätt.

Men om alla dessa dramatiska siffror som nu flimrade förbi hade satts in i ett sammanhang, så hade bilden sett en smula annorlunda ut.

För att göra en jämförelse av ett slag som regeringen helst undviker:

Under de två sista veckorna i fjol avled cirka 5 personer per dygn med covid. När säsongsinfluensan var som värst 2017–2018 var motsvarande siffra 14.

Nej, det finns ingen anledning att bagatellisera att 98 personer intensivvårdas just nu. Men ett annat sätt att se på saken är att fyra av fem iva-platser inte är upptagna med covid-patienter.

En sista siffra: sista veckan i fjol smittades 0,5 procent av Sveriges befolkning. Av dem hamnar endast en bråkdel på sjukhus.

Vaccinet har gjort oerhörd nytta. Svår sjukdom drabbar i princip bara de som inte tar sprutorna och det går att föra långa diskussioner om det moraliskt rimliga i att alla ska tvingas till inskränkningar på grund av diverse knäppgökars våghalsiga inställning till sin egen hälsa.

Men det resonemanget har andra redan fört. Mitt ärende med denna text är ett helt annat, nämligen någonting som statsministern sa i förbigående:

Den vård som alla dessa restriktioner ska skydda är delvis ansatt av andra sjukdomar än covid-19. Som exempelvis säsongsinfluensa, rs-virus och vinterkräksjuka.

Borde inte detta leda till protester, eller i varje fall någon form av debatt?

Borde inte politiken snarare handla om att stärka vårdens kapacitet på kort och lång sikt än dessa eviga inskränkningar?

Tydligen inte.

Ett problem i sammanhanget är att i den mån det finns en politisk opposition till regeringens pandemipolitik så handlar den väsentligen om krav på ännu mer långtgående insatser.

Minns exempelvis moderaternas vision om vaccinpass för folksamlingar innehållande 0 personer.

Ett annat problem är journalistiken. Vid presskonferensen i dag var reportrarna mest intresserade av statsministerns städfirma.

Två år in i pandemin är tidigare otänkbara frihetsinskränkningar så mycket av ett nytt normaltillstånd att de går att utnyttja till att hålla en underdimensionerad sjukvård fungerande.

Det är faktiskt oerhört.

Av: 

Oisín Cantwell

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 En lustig sak kom jag över igår.

Det är så att Henry Rothschild ansökte och fick ett patent godkänt i Usa 2015. 2015 fick han ett patent godkänt  för ett testkit att via AI se om du har covid 19. En app för att spåra i din kropp

Kan det ha något samband med biovapnet?????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...